Brynäs IF

717200 inlägg · 7953 ämnen

Action delux

« · 2196354 · » Till forumet


Sv: Action delux
Axle San: Tänkte precis detsamma. Om vi kunde få se vårat Brynäs spela så till hösten. 😊
Kommentera

Sv: Action delux
Honken72: Det var inte länge sedan SKE , Örebro, Lakers och Rögle lirade i Allsvenskan känns det som, vad fan har hänt?
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Jobbigt att ha varit i otakt med verkligheten i trettio år.
Kommentera

Sv: Action delux
KulaShaker: Ja faktiskt men det känns fel på nåt vis.
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Varför i h-e spelar Emil Larsson och Rensfeldt inte i Brynäs? Hur har man lyckats missa dem? Varför har Brynäs sen många år det sämsta försvarsspelet och hur har man tänkt åtgärda det? Janne Larsson får Rögle uträtta stordåd, hur har man skrämt iväg honom? Nu måste det till räfst och rättarting.
Kommentera

Sv: Action delux
Asterix: Emil Larsson verkar väldigt osympatisk (Sundh-incidenten bla.) Rensfelts agent krävde istid han inte förtjänat och Janne var väl inte vidare omtyckt som ledare när han var hos oss sist. Men visst, människor kan ju utvecklas och förändra sig. Men det finns skäl till att dessa tre inte är i Brynäs nu.
Kommentera

Sv: Action delux
moment22: Emil verkar absolut inte osympatisk, kanske Rensfeldt förtjänade istid? Jag har aldrig hört talas om att Janne skulle ha varit illa omtyckt i Brynäs.
Angående lite istid nu så har vi ju Ljungkranz, kvist och Birgersson som kan bli nästa offer för agenters krav medan Alcen, Mannberg och Pettersson gnuggar på.
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Alcen och Mannberg är ju två riktiga ambassadörer för Brynäs IF. De har ju flera hundra matcher vardera för klubben. Kan nog bli tröjor i taket efter karriärerna. Fantastiskt gjort med tanke på att ingen av dem egentligen platsar i SHL. Men i Brynäs är allt möjligt 👍 Klubben där en vanlig bilhandlare kan bli klubbdirektör.
Kommentera

Sv: Action delux
munkasAtt anställa en SC just nu måste sägas vara en aning överskattat Sundlöv har nära nog byggt klart laget inför nästa säsong.Det är en målvakt kvar kanske två platser på backsidan och forwardsidan är också i det närmaste klar.
Så gott folk titta på laguppställningen lägg till lite fägring ifrån Allsvenskan och gissa om målvaktssidan blir bättre eller sämre nästa säsong så kan ni bilda er en liten uppfattning om vad vi har att se fram i mot nästa säsong.

Vilken kompetent SC tror ni känner sig manad att hoppa på detta tåg när händerna ät tämligen bakbundna.
Nästa fråga vilken kompetent tränare är villig att hoppa på detta tåg som är i ett skick som ser ut att det kan spåra ut innan det lämnat perrongen.
Kommentera

Sv: Action delux
Makita: Såklart att det är ett fint läge att komma i för både sportchef och tränare i detta läge i Brynäs. De som kommer in kommer att få sätta sin prägel på både spel och lagbygge. Visst det är inte så många värvningar som skall göras kanske men det är viktiga pusselbitar som skall in.
Kommentera

Sv: Action delux
Makita: Det bästa kanske vore om laget fixar coachningen själva. De kan träffas i smågrupper och lägga fram förslag på hur de ska spela och vilka som ingår i ordinarie lag. Sen kan ju ersättarna snabbt vara på plats om nån av startspelarna ska vara hemma och snickra på garaget en lördag och måste ställa in. Säsongen kickas igång med träningsläger på Cypern den 20:e augusti. 👍
Kommentera

Sv: Action delux
moment22: Emil Larsson gör vad som krävs för att vinna. En spelare man älskar att ha i det egna laget men ogillar när han spelar i motståndarna. Det var samma sak när han spelade i Brynäs J20.

Janne Larsson var aldrig illa omtyckt inom Brynäs, däremot ogillade en del supportrar att han var kvar som assisterande tränare när man bytte huvudtränare till höger och vänster.
Kommentera

Sv: Action delux
munkas: Hv förlorar till nu 15 spelare . Hela tränartrojkan får gå . I Brynäs är det stendött som vanligt . Frågan är, måste Brynäs hamna i as innan ledningen fattar allvaret å aggerar ?
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San:
Emil är enligt mitt tycke alldeles för stor på sig. Inte en hyvens och reko grabb.
Ludde är jag kompis med och han är en sjukt fin och snäll kille. Ville komma till oss innan han gick till Örebro. Nästa säsong spelar han i DIF. Synd för han skulle göra ett bättre jobb än tex Ölund.

När det kommer till Janne så var han och det vet jag med 100% säkerhet inte speciellt poppis som tränare. Rätt bitter, saknade det sociala samspelet och kunde vara allmänt dryg. Såklart kan människor ändras. Även fast jag tror att Abbott styr Rögle mestadels själv.

Kvist har ju kontrakt nästa säsong. Så han lär få chanser. Tycker ändå han gjorde pigga inhopp i år. Ett framtidsnamn helt klart. Den av dom 3 du nämner med högst potentiell enligt mig. Birger blir nog kvar om han accepterar städgumma roll nästa år igen. Däremot tror jag Ljungkratz vill nånstans där han får en större roll. Antingen AHL eller allsvenskan.
Kommentera

Sv: Action delux
Asterix:
I Brynäs valde man Alcén, Rohdin och Ölund istället. Med facit i hand hade jag valt Ludde, Emil och Wänna alla dagar i veckan före dom.
Kommentera

Sv: Action delux
Pettisbif: Det är vad som presteras på isen som är viktigt förstås , visst vi har ju sympatiska och fina spelare i vårt lag men hur bra går det för dem egentligen?
Sen Janne Larsson, svårt att bedömma men det verkar funka fint för honom i Rögle och det kanske inte behöver vara en nackdel att tränare inte är bästa polare med spelarna så länge spelarna lyssnar på dem.
Gällande de unga spelarna så gäller det att lägga upp en bra plan för dem och ge dem bästa förutsättningarna att utvecklas även om det inte är i det egna laget. Väldigt svårt att ha facit men ibland känns det så himla trist när talanger knappt får speltid under en tid i sina karriärer där de verkligen behöver det.
Här tycker jag inte att Brynäs lyckats optimalt.
Kommentera

Sv: Action delux
Pettisbif: Det är tyvärr otroligt svårt att välja bland de unga spelarna då utvecklingen är svår att förutse.
Det har ju muttrats lite bland unga spelare genom åren och det indikerar i alla fall att vi skulle kunna ta hand om dem bättre och då kanske det finns större möjligheter att de som inte får en plats senare i sina karriärer vill återvända.
Jag vet inte om våra två heltidsanställda spelarutvecklare räcker här eller om det behövs nya grepp.
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Låt Alcen bli SC.
Att hitta en målvakt och vad i andra lag skulle vara utfyllnads spelare borde han klara. Tror inte vi har ekonomi att värva spets och forwardsidan är nog redan full.
Blir Alcen SC finns en plats ledig.
Att värva tränare borde inte bli svårt ge inte tränaren mer än ett ettårskontrakt för risken är stor att han fått sparken innan Mars nästa år.
Alcen kan nästan inte lyckas sämre på tränarfrågan än föregångarna.

Finns ett flertal gamla spelare som blivit sportchefer.
Att han skulle bli sämre än någon annan är osannolikt.
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Tror inte det är våra spelarutvecklare som är främst ansvarig för detta eller är lösningen heller. Juniorerna har väl snarare känt att man inte får chansen i herrlaget, trots alla dåliga säsonger. Dyra rollspelare omöjliggör deras chans. Senast fanns inte chansen för Victor Persson och han planerade att åka över. Detta försämrar givetvis vårt rykte och mindre spelare söker sig hit.
Kommentera

Sv: Action delux
Makita: Givetvis en gnutta ironi. Men inte helt dumt ändå :) Han har en personlighet som skulle passa rollen. Dock är ju kontaktnätet inte så superstort kanske :)
Kommentera

Sv: Action delux
Bifbiffen: Din läsförståelse är utmärkt.
Kontaktnätet borde han kunna bygga upp med hjälp av personer i föreningen.Där borde det fortfarande finnas kontaktnät så att det räcker till.
Han kommer ha ett år att jobba upp kontaktnätet.
Agenter till lediga spelare hör av sig.
Om det hade varit så att vi hade många luckor kvar att fylla upp i laget så är nog BomBom ett bra alternativ med sin erfarenhet i NHL.
Dock är inte kontakter i NHL allt se Modo

Men att i detta läge lägga pengar på vad förmodligen är en svindyr SC som knappt har någon lag att bygga känns sådär.
Kommentera

Sv: Action delux
Makita:
Klubben är missköt vilket internt missnöje (vädrat publikt) och sena ageranden (bl.a.) vittnar om.
Laget är i närmaste intakt (utöver chansvärvningar från HA så här långt) och tränare har kickas på löpande band då varken ledarstil eller spelsystem lyft laget genom åren - och där håller jag med dig - finns det då någon som känner sig manad att anta tränarutmaningen för annan anledning än lönekuvertet?
Och som motpol till att hitta denna tränare ska först en sportchef in, som då näst intill ska i panik hitta denna tränare, utöver att stå som ansvarig för lagbygget och i bästa fall få kompletteringsvärva någon spelare från en död marknad om det börjar gå knackigt - vem fan vill ta det ansvaret?

När Campese gick ut med klubbmålen enligt 3/10årsplanen, och PA sen kom in och satte egna mål, och ingen tog PA i örat eller reviderade målen - då dånade varningsklockor. Men att vi skulle sitta i skiten på detta sätt nu, det trodde inte ens jag.

Det enda man idag vet är att man givit bombom betänketid och han vill stämma av med sin nuvarande arbetsgivare vad denna tjänst ska kunna ta honom, för det är där han ser framtiden.
” – Jag älskar att jobba för Blue Jackets, det är min arbetsgivare. Min plan är att avancera i NHL-organisationen och om det är via Brynäs har jag ingen aning om. Det får vi se.”
På det har han en pågående utbildning som måste klaras av - kanske för att han ska kunna klättra.
Han har nog en enormt stort kontaktnät och bra scoutingöga, men när hans nuvarande arbetsgivare drar i honom och Brynäs behov drar i honom samtidigt som studierna gör det samma - var i ligger då priot?
Jag läste bl.a. också:
”Någon fortsättning som head coach för Brynäs IF blir det dock inte.
– Det kommer jag inte vara. Jag skulle älska att vara det, men det skulle inte funka för mig rent logistiskt. Men jag skulle gärna vara det längre fram.”
Så redan där säger han ju indirekt att det inte kommer att vara 100% fokus på bara Bif. Det i sig är inget konstigt egentligen, men i en organisation i kaos (som Bif nu är i) behövs ledare som är där 100% även utanför sitt ansvarsområde - jag är jävligt nyfiken på vilka kort bombom kan dra ur kortärmen men jag tror samtidigt att Campese borde släppa tanken på bombom som annat än en paniklösning för några månader till rätt SC hittas och man istället använder bombom som scouter om han påvisar sig kunna hitta guldkorn.
Kommentera

Sv: Action delux
Lemp: Haha Alcén som sportchef, det är ju brilljant.
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Ja, vad fasen, han värvade ju Bulan med våra pengar, så. Den grabben kommer gå långt. ;-)
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Fast ändå inte helt osannolikt. Om Dacke kan bli klubbdirektör så kan väl Alcen bli sportchef? Fullt rimligt. Han är ju trots allt en riktigt skön snubbe. Det räcker.
Kommentera

Sv: Action delux
munkas: Det värsta nu är tystnaden. Vad händer i Brynäs? Än en gång känns det som om vi står kvar på perrongen och tåget rullar ut från stationen…med oss kvar. Jag läser om de andra SHL-lagen som bygger inför nästa säsong, men inte vi, vi har inte ens en sportchef, än mindre tränare 😢. Jag är uppriktigt orolig för nästa säsong.
Kommentera

Sv: Action delux
#33: Nolan Zajac kontraktslös, nåt för oss eller för dyr?
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Alcen skulle ju iaf ha tugget. Bilden av honom när han käftar med både Murphy och Donovan i båset i kvalet säger allt. Man bara måste gilla den killen. Sen är han kanske inte den bäste på isen, men kan fylla andra roller i en organisation. Man ska inte underskatta sånt. SC dock - ingen susning hur han skulle fixa det. Men det fick mig att dra på smilbanden iaf denna soliga morgon.
Kommentera

Sv: Action delux
Kolla Nisse Ekmans insta. Han körde en livesändning idag och mot slutet blev det konkret om att coacha ett hockeylag. Ni får dra era slutsatser från den info som kommit ut om tidigare ledare för SHL laget och denna info. Jag har dragit min slutsats.
Kommentera

Sv: Action delux
Brooklyn forever: Alcén skulle nog passa bra till att jobba med En Bra Start, men då måste det ju finnas en öppning där och vi vet ju inte om han är redo att lägga skridskorna på hyllan än. Även om han inte längre hänger med i SHL så skulle han kunna avsluta karriären genom att vara lagfarsa i typ Mora i ~5 år till. Han är säkert fräsch i kroppen med tanke på att han spelat sparsamt de senaste åren och att han inte verkar haft så många skador.
Kommentera

Sv: Action delux
Carlo: Mh, jag tänker på Peter Andersson....
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Brynäs har somnat in i självbilden av ett topplag som alltid vinner oavsett hur det går.
Kommentera

Sv: Action delux
Asterix: Skulle den gamle modokeepern Bartosak kunna vara nåt för Brynäs?
Kommentera

Sv: Action delux
Makita: Tycker Alcén kan ta något jobb inom media. Klipp och skuren för den rollen.
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: det tänker jag med! Han pratade mycket om statistik att laget var bättre än si och så vid förluster. Inte speciellt aktiv coachning i båset. Stod med armarna i kors och såg allmänt butter ut.
PAs ledarstil skiljer sig nog otroligt mycket från BomBom och Nisse. Det som kännetecknar en bra ledare är att de är adaptiva inför den grupp man skall leda.
Kommentera

Sv: Action delux
Chanzone: han har talets gåva så han vore en frisk fläkt på cmore!
Kommentera

Sv: Action delux
moment22: Emil Larsson vill jag inte se i en Brynäströja igen. Dryg, självgod och en riktig gris på isen.

Hans flinande, tandlösa grin efter tacklingen som släckte Oscar Sundhs karriär är argument nog för mig.
Kommentera

Sv: Action delux
Har inte Emil Larsson varit ganska ful och kaxig i matcherna mot Brynäs också? Känns nästan som det finns ont blod. Skulle gärna se han i Brynäs dock. Gillar den spelartypen.
Kommentera

Sv: Action delux
Lyssnade på HVs årsmöte och deras styrelse har arvoden, här inne fick jag svaret att BIFs styrelse hade 0kr.

Var det gissningar eller är det verkligen 0kr?

Har svårt att tro att det är 0kr utifrån ansvaret de tar på sig.
Kommentera

Sv: Action delux
xxx BIF xxx: Den är prestationsbaserad så 0kr borde stämma.
Kommentera

Sv: Action delux
Carlo: Läser du NE svar på kommentarer på videon om Ingman kan man också dra slutsatser och det pekar inte direkt på nån fortsatt tränarkarriär i Brynäs eller annat lag. Men man vet ju aldrig sånt. Han hade nog inte tänkt att hoppa in i kvalet heller.
Kommentera

Sv: Action delux
JanT: Plus att han inte bett Sundh om ursäkt.... tycker det är sjukt svagt. I intervjuerna efteråt la Larsson betoningen på att det här var jobbigt för honom och att han nu gått vidare...
Kommentera

Sv: Action delux
xxx BIF xxx: om du tittar i senaste bokslutet finns det en post som heter något i stil med Lön/Arvode till KD/VD och styrelse. Den posten är på 1.3 miljoner.
Kommentera

Sv: Action delux
Carlo: Det lär va Capricciosas lön.
Kommentera

Sv: Action delux
moment22: Sundh och hans familj verkar förövrigt ha det omänskligt tufft. Oskarshamn delade en länk om ge bidrag till cancerfonden och i den länken beskrev Oscars fru hur de har det. Oscar har inte haft en enda symtomfri dag sen smällen och nu har frun fått en elakartad, aggressiv äggstockscancer. Samtidigt ska de klara ta hand om sin 8 månaders bebis... Ibland är livet mer än hockey.
Kommentera

Sv: Action delux
Wesel: Stackars jävlar... ja, hockey blir obetydligt i de sammanhangen!
Kommentera

Sv: Action delux
Wesel: Riktigt jobbigt, stackars familj.
Däremot tycker jag att Emil fått väl mycket skit för tacklingen som om det inte blivit en skada varit om inte juste så i alla fall på gränsen till juste. Det hände samma sak nu som för 8 år sedan för Oscar dvs. han ser ut att tuppa av innan han landar och slår huvudet illa. Dessa open ice-tacklingar skulle jag gärna se att de totalförbjöds.
Kommentera

Sv: Action delux
xxx BIF xxx:
Arvodering av styrelse har vad jag vet aldrig varit en fråga, men det kanske det skall bli framöver?
Revisorerna debiterar dock för sitt arbete utifrån den rollen.
Men inte valberedningen.
Kommentera

Sv: Action delux
andra dagen i rad som GD copy paste'ar Nisse's instagram och gör artikeln pluslåst 14:57
Kommentera

Sv: Action delux
Charles: Lite slappt att de inte ens ringer upp Nisse och snackar lite om inlägget kan man tycka.
Kommentera

« · 2196354 · »