Brynäs IF

713406 inlägg · 7953 ämnen

Bif - SAIK 130112, finalrepris!

« · 1549272 · » Till forumet


Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Lesky: Det måste vara svårt för en sportchef att kompensera för ett helt gäng spelare som överpresterat tidigare. Skulle ju kräva att han måste köpa på sej spelare i förebyggande syfte. Men det är klart, det är väl så HV gör. Men då snackar vi en helt annan ekonomisk division. Det är dit Brynäs måste.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Lesky: Målsättningen efter ett guld ska givetvis vara att försvara det. Inga lag hade väl haft klara slutspel som målsättning efter ett guldår. Dock kan man ställa sig frågande till hur intresserade de är. Laget faller i bitar men ingen gör något åt det. Lite märkligt kan tyckas. Lite besviken att ingen blev petad förutom Lavander. Vem bryr sig om det? Peta Lauritz och eventuellt Widing för att visa att det är allvar.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Ahaaa, du menar så! Att Franson, precis som Rosén, vill flytta hem. Och att han får kompensera Brynäs på nåt sätt, precis som Rosén. Men, men... Då har ju inte Sundlöv gjort nåt annat än vad AIK gjorde. Och alla andra som kommer överens om att gemensamt bryta ett kontrakt eller en överenskommelse. Då är det ju fortfarande Modo som är den onde.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Lesky: Att ha en annan målsättning vore bara det en anledning till sparken
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Är Sundlövs misstag att han hade en övertro på spelarna som var kvar efter guldet och därmed trodde att han kunde komma undan med bristen på kvalitativa värvningar? När det senare visar sig att fjolårets spelare överpresterade enormt blir det naturligtvis tydligt att Sundlöv gjort ett misstag , speciellt om målsättningen verkligen var att försvara guldet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Slajsarn: Exakt. Det var inte direkt ett toppnamn ens innan han började knapra.

Lägg därtill 2,5. Men inte Rahms fel att han blir värvad. Det är ju Sundlöv som gjort grodan att värva hit honom. Med hjälp av GP som tycker det är "en bra kille"

Tack GP

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Huge:Vad "många" säger kn du väl inte använda som agument mot det JAG skriver.

Visst var SAIK bra igår. Samtidigt bjuder Brynäs på väldigt mycket. Man gav bort hela mittzonen igår. Backarna vågare inte stå upp på egen blå så det var väldigt enkelt för SAIK att spela bra.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Huge: Visst kan man göra en bra match, trots 5 insläppta, men det är inte särskilt vanligt. Rahm gjorde en medioker match igår, precis som övriga laget och det är inte konstigt. Jag lägger inte skulden på honom för förlusten igår. Den lägger jag på de etablerade spelarnas konto, det börjar bli en vana nu. Lauritzen gör sina obligatoriska felpass som leder till baklängesmål, alltid i matchavgörande moment. Sånt är inte acceptabelt. För många rutinerade tar inte kampen längre, inte heller acceptabelt för ett lag som ska försvara ett guld.

Sen går det inte att komma ifrån att Saik är ett jävligt bra lag, även utan hjälp av Lauritzen.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Slajsarn: Du och många verkar totalt glömma bort gårdagens motstånd och då är det meningslöst att öht debattera någorlunda nyanserat.
Onyansering är tyvärr en alltför vanlig åkomma bland supportrar överlag, vid förlust har alla varit värdelösa, vid vinst har alla varit skitbra.
Med den utgångspunkten blir diskussionerna sällan mer än gnäll och snack om att sparka allt och alla.
 
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: han hade ingen klausul, han blev utköpt!
Förstår du inte kan du alltid slå upp det!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Nämen se där, en av kontraktsexperterna. Hur såg Roséns klausul med AIK ut? Varför blev det sånt jävla liv om han nu hade en sån?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Gurra88: EN säsong på hög nivå? Som Backup i FBK... Med en ganska medioker räddningsprocent.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Huge: Han har haft 2,5 år på sig att förbereda sig. Vilket han gjort. Han hade ju tränat på egen hand, och enligt dig så skulle han ju klara av de. Det är ju som att lära sig att cykla.. Med några matcher så är han inne i det igen hette det ju innan. Men när det sket sig så har du ändrat dig som vanligt. Nu ska han få en hel försäsong helt plötsligt.

Rahm har gjort en halv säsong på hög nivå. Får en paus på 2,5 år. Vad fan tror man. Det är fan inte korpen.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

sylf: " Hur vet du att Rahm gjorde en bra match om du missade slutet av första och hela andra? Då gjorde ju Saik 5 av målen......"

För det första kan en målvakt mkt väl ha gjort en bra match, trots 5 insläppta mål.
Allt hänger på hur målen tillkommit, hur mkt hjälp målvakten fått, hur stor del otur som ligger bakom osv.

För det andra så begrep nog alla som har lite fantasi och normal läsförståelse vad jag ville ha sagt: av det jag såg gjorde han en bra match.

Att du fick 10 plus på ditt svar visar väl bara att det finns minst 10 okunniga skribenter som samtidigt saknar läsförståelse och fantasi.
Och att det finns minst 10 såna härinne vet vi ju redan...

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Huge:Det var bedrövligt dålig skärpa i pssningsspelet igår. Man missade grovt i markeringsspelet flera gånger.

Jag tror inte att TJ var nöjd alls men sade som han gjorde på grund av att han jämförde insatsen igår mot den innan mot Modo.

han jämförde alltså inte mot de insatser som gjorts innan där spelet har varit väldigt bra, vilket han borde göra. Där har du kapaciteten och således där ribban borde ligga och inte på en nivå som den mot Modo.

Han borde ha sagt nånting i stil med:

"Jämfört med matchen mot Modo så var det mycket bättre men vi har fortfarande en lång bit kvar till den nivå som krävs för att nå vårt mål. Att försvara SM-guldet"

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: varför drar du in Modo i detta hela tiden?
Att förstå sig på ett kontrakt är inte svårare än att veta sina rättigheter vid en vanlig anställning. En part kan inte bryta ett kontrakt på egen han om den parten inte har en klausul som tillåter de eller om denne har rättsliga skäl till detta.
Om du ist för att lägga all energi på att skriva om Modoiter hit så kanske du skulle kunna lära dig något ist.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Johan Norrström: Trodde själv att Rahm skulle ha kunnat matcha Honken vid det här laget men mkt beror snarare på att Honken överträffat mina förväntningar, än att Rahm varit direkt dålig.
Ok, Honken har gjort ett par av sina obligatoriska plattmatcher som han har för vana att göra men dom har blivit mer sällsynta.
Som Jajjen säger: man måste ge Rahm en ärlig chans genom att låta honom genomföra en ordentlig försäsong och komma normalt förberedd inför spel till hösten.
Först därefter kan vi avgöra om han håller eller inte.
Vårt försvarsspel den här säsongen har de facto varit svajigt även med en ngt tryggare Honken därbak, vilket kanske visar att problemen ligger mer i våra utespelares försvarsinsatser än målvaktens.

Som jag redan sagt: antingen fortsätter vi på den inslagna vägen genom att i första hand satsa på egna förmågor eller så köper vi dyrt och tänker kortsiktigt.
Nu känns det som att årets upplaga är lite av en kompromiss: vi värvade mest offensivt för att ersätta förlusten av framförallt Silfverberg, på bekostnad av att inte ersätta Ekholm/Andersén/Larsson (3 landslagsspelare) rakt av och valde att tro på egna lovande backar och att LJ skulle återkomma i normalt slag.
Med tanke på den långsiktiga målsättningen så tycker jag nog att värvningarna isf känns logiska.

"Är det inte också oroväckanded , att Victor Berglind som varit utlånad till Djurgården var bäste back i går?"

Eller också vänder vi på saken: glädjande att Berglind i en bra match mot högkvalitativt motstånd får visa hur bra han egentligen är, när hela laget jobbar hårt och alla sköter sina resp uppgifter.
Kan heller inte se det oroväckande i att en av våra påstått sämsta backar tar en plats i Djurgården. Speciellt med tanke på att ett av våra orakel tokhyllat bl.a Djurgårdens (och ett par AS-lags) backuppsättningar och påstår att dom skulle vara bättre än det vi kan ställa på isen. 

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Huge:" Precis. Ungefär som du brukar göra när du analyserar en spelare:
du åker upp till C-hallen, ser en träning, noterar att nån back slagit ett felpass och drar slutsatsen: den backen kommer aldrig att bli nåt, fullständigt värdelös...."

Ja, och hur många av backarna som jag sagt så om spelar ishockey på elitnivå nu?

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Anders Blank: Du ger upp? Hur ska vi kunna ställa högre krav på spelarna om vi lägger av när det tar emot? Det är nu man skiljer agnarna från vetet. When the going gets though osv. Det är nu vi ska öka stödet. Det var jävligt enkelt att vara brynäsare i april, nu är det en utmaning.

foppa78: Ska kontrakt brytas måste vi kolla med modos experter först.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Slajsarn: Eller så har TJ mångårig erfarenhet och kunskap när det gäller att leda ett hockeylag, där det bl.a ingår att analysera matcher med hjärnan och inte med hjärtat.
Men du få gärna tro att TJ står och försöker lura sig själv och sina egna spelare och att det är okunniga besvikna skrävlande skitkastande läktarcoacher som är dom bästa matchanalytikerna. 
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Slajsarn: Precis. Ungefär som du brukar göra när du analyserar en spelare:
du åker upp till C-hallen, ser en träning, noterar att nån back slagit ett felpass och drar slutsatsen: den backen kommer aldrig att bli nåt, fullständigt värdelös....
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Huge:Han kanske bara såg en och en halv period han med?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: Rahms kontrakt ska brytas eller lånas ut han håller inte på den här nivån!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Johan Norrström: Om inte Rahm blir landslagsmässig nästa säsong, är han ett felköp. Övriga värvningar är bra eller ok. Lagets problem hänger ju på att etablerade spelare lirar långt under förra säsongens nivå. De inser kanske att de redan uppnått sin karriärs höjdpunkt?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
McFire: Ett kontraktsbrott skrivs aldrig in i kontraktet. Fråga Anders Gozzi och Roger Rosén. Men det imponerar att du, en sketen modiot, har inblick i hur Brynäs utformar sina kontrakt.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Huge:

Som jag tidigare skrev så är Robin Rahm ingen målvakt som gör det där lilla extra. Han var inte värdelös igår, men inte heller i närheten att vara den stabila sista utpost som ett krisande guldlag behöver. Han sprider osäkerhet och det märks att utespelarna inte litar på honom fullt ut. Förmodligen är den känslan ömsesidig. :)

Brynäs har i flera år haft  en lite för svag backbesättning, något som jag påpekat vid flera tillfällen. Värvningarna av  Fredrik Styrman niondeback i SAIK och legokneckten Cody Franson har inte ändrat på detta. Är trött på lån, nödlösiningar och tillfälliga och kortvariga lösningar hit och dit. Dags att bygga en stabil grund. Hitta spelare som med stolthet bär Brynäs klubbmärke på bröstet.

Är det inte också oroväckanded , att Victor Berglind som varit utlånad till Djurgården var bäste back i går?

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Johan Norrström: Ja, du verkar iaf ha fattat det jag försökte säga: av det jag såg tyckte jag att Rahm gjorde en bra match.
Du bekräftar väl dessutom min syn när du säger att det egentligen bara var ett av målen som han ev får ta på sig.

I övrigt noterar jag att TJ verkar ha kopierat min analys från igår, när han gav sin syn på matchen till GD:s reporter.

Huge och HS, om sanningen ska fram...   :-)
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Härligt att J - 20 spöade Djurgården. Är det någon som vet hur det gick för J - 18 ?

TJ försöker bara lura sig själv.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Patetiskt uttalande av TJ att vi gör en bra arbetsinsats vem fan försöker han lura???
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Djoos tycker jag borde petas av Göransson. Franson ersättas av Westlund.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Gurra88:

Nu kan man väl egentligen bara lasta Rahm för ett av målen, men för den delen kalla hans insats för stabil är ju att grovt överdriva. Att Huge dessutom inte ens sett hela matchen, gör ju att man kan ta hans kommentar med en nypa salt.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Anders Berg

"Humor:

– Ja, när dom gjorde 4–2 gick luften ur oss. Men jag är nöjd med vår arbetsinsats. Spelmässigt var det också okej, säger Brynästränaren."

Jag vet inte vad som är mest allvarligt. Att Brynäs spelar skitdåligt eller de faktum att TJ inte sett det.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Jag hoppas att BIF bryter kontraktet med Rahm redan nu och flyttar upp Jonas Johansson från J - 20 och låter Holmqvist stå resten av matcherna i ES.

Som gammal jobbarkompis med Pekka så tycker jag det är sorgligt att han gjorde en sådan felbedömning av en målvakts kapacitet.

Skellefteå var grymt imponerande igår. Vilken fart och vilja, särskilt första 20.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Enaranger: vad yrar du om nu? Hård kväll?
Du förutsätter alltså att resten av hockeysverige "blandar ihop" en NHL klausul i den form jag förklarade med spelares rätt att byta klubb under sommaren? Haha, vafan?

"Jag tror inte att något lag
har inskrivet att en högavlönad nyckelspelare får gå till NHL"

Inte? Du tror alltså att Brynäs nu får en redan avtalad summa pengar, alternativt så ska de "komma överens" om en summa?
Det låter rimligt för övrigt, att man skriver in en sådan klausul där man "kommer överens" EFTER man skrivit avtalet om en sådan summa. Du hör inte själv hur det låter? Haha.

Ditt sista stycke, som skulle innebära att Brynäs nu inte behöver betala Cody längre är såklart det som nu sker, men den biten är väl rätt logisk för alla som begriper något överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Huge: Du har alltså missat sista i första och hela andra perioden. Under denna tid gjordes 5 Skellefteåmål. Trots det kan du göra bedömningen att Rahm var stabil? Imponerande!!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Kollade målen nu då jag firade morsan som firade 50 år kvällen till ära. Robin Rahm är ju för fan sämsta målvakten som representerat Brynäs, bedrövlig han får ta på sig 3 första målen och 6-1.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

McFire:

Antingen är det jag som skriver illa eller så är det du som inte förstår.

Jag får tydligen ta det igen.

Antingen stämmer det som Sundlöv säger.
Det vill säga att: Franson får lösa ut sig från kontraktet,
för en i förväg fastslagen summa eller till en summa som
förhandlas fram. Vilket ju vore direkt korkat att inte ha inskrivet
i kontraktet med tanke på den lön Franson haft (med elitseriemått mätt).

Eller så stämmer det inte vad han säger. Utan Franson får bryta
sitt kontrakt när han vill, utan att behöva lösa ut sig på något sätt.
Det vore ju dåligt förhandlat från Brynäs sida, att bara den ena parten
kan bryta kontraktet utan att kompensera den andra. För jag tror inte
att Brynäs hade kunnat avbryta kontraktet med Franson utan att
kompensera honom ekonomiskt (vilket de säkert ville efter de första
två månaderna av långt ifrån övertydande spel, ja dåligt på ren svenska).

Men Sundlöv har ju låtit spelare gå för billigt tidigare (Brendl).

Men om Sundlöv skött sin kort rätt (d.v.s att Franson får bryta kontraktet
för en viss summa) så har i alla fall inte Toronto några som helst rättigheter att plocka en kontraktsbunden spelare nu, som de kan göra med alla  spelare fram till och med 15 juli (enligt avtalet med europa).

För det där snacket om NHL klausul, som alla så slarvigt brukar tala
om att alla spelare har, speciellt journalister, är ju egentligen inget
som existerar i praktiken.

Fram till och med 15 juli (från och med någon gång i maj tror jag)
så kan ju NHL lagen plocka vilken spelare som helst från elitserien,
kontraktsbunden eller ej, för 250 000 dollar. Om spelaren redan
varit i NHL en vända, så behöver de inte betala ett dugg. Under den
tidsperioden så finns det inte någon möjlighet för en klubb att stoppa
en spelare, oavsett hur kontrakten är utformade.

Men utanför den perioden däremot, då är det beroende på hur
kontrakten är utformade, som avgör om en kontraktsbunden
spelare kan släppas till NHL eller inte. Jag tror inte att något lag
har inskrivet att en högavlönad nyckelspelare får gå till NHL
(om nu inte NHL laget betalar sinnesjukt mycket i övergångssumma,
vilket de aldrig gör).

Men sen kan ju någon spelare, av en eller annan anledning, ha
inskrivet i sitt kontrakt att de får lämna. Antingen för en viss fast
summa eller för en viss summa som man kommer överens om
(som Sunlöv påstår att det är i Fransons fall) eller så får spelaren
bryta kontraktet utan att betala något (som du är övertygad om).

Jag har ingen aning om det Sundlöv påstår stämmer eller inte.
Men för min del spelar det inte så stor roll. Vi blir av med Franson
och kan leta en ny spelare. Och det frigörs en stor lönepost för
den nya spelaren. Som förhoppningsvis gör skäl för sin lön,
vilket Franson definitivt inte gjort.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Enaranger: "om" säger du, det betyder väl att du anser att det kan vara så? Eller menar du något annat än det du skriver?
Naturligtvis kommer inte Toronto (eller Cody) betala Brynäs, det begriper du väl? Tror du att Cody skulle skriva ett avtal som han inte på sina villkor kan avbryta för att lockouten är över? Nej, såklart har Cody en klausul som gör att han kan bryta avtalet, precis som hans agent sa när han skrev på.
Sundlövs svar på frågan om det är sant var att han inte vill gå in på det. Hade han låtit bli att svara på det om Cody inte kunnat bryta kontraktet? Naturligtvis inte, då hade saken varit utagerad dagen efter han skrev på. Sundlöv agerar som en amatör här, det ser alla som är åtminstone hyffsat insatt.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
McFire:

Hur är det med läsförståelsen.
Läs om vad jag skrivit, så kanske du kan hålla inne med
dina spydigheter.

Det är inte jag som tror det ena eller andra.
Jag skrev: under förutsättning att det stämmer det som Sundlöv
sa: att han måste köpa ut sig från kontraktet.

Vad jag vet så säger i alla fall europas avtal med NHL att
klubbarna i NHL kan plocka kontraktsbundna spelare från
t.ex. elitserien fram till 15 juli (i vissa fall 15 augusti).
Efter det datumet så är det klubben i europa som bestämmer
om NHL får plocka över spelaren i fråga.

Modo stppade ju Tollefsen från att gå över (efter de magiska)
datumen för några säsonger sedan. Men hade Modo fått tillräckligt
betalt så hade de säkert varit villiga att göra så. Men nu är ju inte
NHL kända för att ge klubbarna i europa vad de vill ha.

För min del får Toronto gärna överta Franson gratis.
Det frigör ju ett stort löneutrymme för oss.

Eller tror du att han kommer att fortsätta få lön av Brynäs
under tiden han spelar i Toronto?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

En sak kan vi i alla fall konstatera, om nu Toronto har varit villiga
att ge Franson en miljon dollar, för att spela den här avkortade
NHL säsongen.

Klubbarna i NHL har alldeles för mycket pengar.

Man kan nog misstänka att spelarna borde ha kunnat klämma
åt sig en större del av kakan.

Men å andra sidan. Om nu Franson har lyckats få så pass mycket
pengar för att spela i Toronto, så visar det ju ändå att många
NHL spelare, får mer i lön än vad de borde ha.

De kan ju inte ha en scouting av högsta klass.
Det är kanske därför Toronto inte är vad de borde vara.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Enaranger: Du tror alltså att någon kommer betala Brynäs för att Cody signar för Toronto? Hahaha, dåre.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Sheena Punkrocker:

Jag tycker att Rahm visat, i de flesta matcher han spelat,
att han väldigt sällan har något som man skulle kunna
kalla form.

Vi har en målvakt som är mycket bättre. Använd då honom
så mycket som möjligt, för att ge oss större chans att vinna
matcherna.

Att sätta in Rahm tycker jag visar på att man börjar chansa
i ren desperation. Holmqvist är åtminstone i 9 fall av 10
ett bättre val. Att man ska lyckas träffa just den dag då Rahm
skulle råka göra en bättre match än Holmqvist, är väldigt liten.

Det är lite som en spelare som börjar förlora en massa, och i
desperation att plocka in det han eller hon förlorat, satsar på
Halta Brunte i lopp 7.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Enaranger:En fin tanke! Synd bara att det är småfull hobbit med lösplugg i faxen som ska fixa den nya fina leasingbilen...
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Angående uppgifterna om att Cody Franson skrivit på Toronto.
Bingo säger jag. Under förutsättning att: vi skaffar en ersättare
i den lönenivå som Franson haft (enligt uppgifter, i en av
kvällstidningarna före jul, så var han en av de med högst lön
i Brynäs, kanske den med den allra högsta); och att det stämmer
det Sundlöv säger: att han måste köpa ut sig från kontraktet.

Vi får betalt för att få en ny back som förhoppningsvis är av den
klass som en spelare med Fransons lönenivå borde ha haft.

Det är som om man leasat en väldigt dyr bil på 8 månader.
Sen visar det sig att bilen inte vara så bra som den borde vara,
med det priset (den har läckt olja och läckt in vatten i kupén).
Men så kommer någon och vill överta resterande del
av leasingkontraktet, och till på köpet ge dig en bra slant
för att få göra det. Du kan då leasa en ny dyr bil, de resterande
månaderna, som fungerar så bra som den borde, för det priset.

Det är ju som sagt rena bingon i så fall.
Du har gjort en dålig affär, men får en andra chans att rätta till det.

Några kommer sen kanske att kalla dig för hycklare, för att du
leasade bilen på den fina firman, där alla sa att ingen fick leasa
bilar i år (för de hade visst något internt bråk på den firman).

Men om hyckleri vore olagligt så skulle all världens fängelser
vara överfulla. Så du bryr dig inte och tar en runda i din nya
fina leasingbil.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Enaranger: "De använder ju sina andramålvakter
i yttersta nödfall. Vi borde följa det exemplet."

visserligen. men sen kan det aldrig skada att ha en målvakt

med iaf lite form, utifall Honken skulle bli sjuk eller skadad eller nåt.

Har ju hänt förr så att säga ;)

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Rahm gör ingen bra match.
Han gör två taffliga ingripanden vid 1-1 och 2-1 för Skellefteå,
så att de får mål på två inte särskilt bra avslut.

Med ett riktigt bra målvaktsspel så kan en spelmässigt underlägset
lag vinna matcher. Se på Timrå som lyckades slå Luleå i dag.

Det konstigaste inför matchen var ju att Rahm fick stå och inte
Holmqvist. Det var kanske inte där det behövdes en förändring.
Holmqvist har med stor tydlighet visat att han är en mycket
bättre målvakt än Rahm. Då ska han även stå, när han är tillgänglig.

Det är nog bara Växjö och eventuell Rögle och Frölunda som har
sämre andramålvakter än oss. De använder ju sina andramålvakter
i yttersta nödfall. Vi borde följa det exemplet.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Johan Norrström: Ja det var det, på alla positioner!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
sylf:

Rahm gör inget spektakulärt, inte det där som räddar ett lag kvar i en match. Inte bra, inte värdelös, han var helt enkelt inte tillräckligt bra. Ett bra puckplank, men inget att luta sig emot när det blåser snålt. Men det är klart, handen på hjärtat, hur jävla lätt är det att vara målvakt i Brynäs just nu? Det är smärtsamt att se hur överlägset vårens finalmotståndare SAIK var ikväll. Det var klasskillnad.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Huge: Hur vet du att Rahm gjorde en bra match om du missade slutet av första och hela andra? Då gjorde ju Saik 5 av målen......
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Peja: En jävligt bra analys av matchen, inte mkt att tillägga.
Tycker att även Rahm gör en bra match, trots att jag missade andra och slutet på första. Lite oflyt på ett par mål där pucken agerar flipperkula, ett av målen styrs väl dessutom på nånting.
Tror inte jag sett SAIK göra en så här gedigen toppinsats rakt
igenom i 60 minuter, imponerande att se trots att det svider.
Är rätt övertygad om att Sundlöv redan jobbar på en ersättare för Franson, det behövs och kan lyfta laget förbi den svacka vi hamnat i.
Kommentera

« · 1549272 · »