1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741977 inlägg · 7967 ämnen

#BIFFBK

Sv: #BIFFBK
Zappaholic: För mig känns den här diskussionen avslutad. Karln i fråga har ju rett ut begreppen vilket bevisats genom länkningen till Instagraminlägget.

För mig spelar det ingen roll hur det uttalas så länge han fortsätter i samma stil som han spelat under sin tid som Brynäsare.

Det enda "jobbiga" är väl att kommentatorerna kommer att fortsätta att bli "tvungna" att säga hans namn fel i och med att de talar om vem målskytten är ;-)

Så för min del får de säga fel hur många gånger som helst i vinter :-)

{7225}: Bra sammanfattat.

Lite tankar från matchen igår. Tycker hela backuppsättningen gör sin kanske bästa match för säsongen. Sen tycker jag att det som skiljer i tredje är att vi börjar komma in framför mål istället för att snurra i hörnen. Rautio stabil i målet. Delikatessen är ju flippasset från Pontus till Jensens mål. Känns som att vi spelade Färjestads spel i två perioder och vårt i sista

Individuell corsi + zonstarter i denna match kommer någon dag framöver, antagligen imorgon.

Rodrigo: På tal om statistik. Igår var två av Brynäs mål direkta resultat av vunna tekningar. Apropå tekningsstatistik alltså. Det kan göra väldigt stor skillnad att vinna en tekning.

Rodrigo: Var släpps den statistiken?

{6984}: Håller med. Skojade mest :-)

Skrubben: Jag loggar den själv. Kollar igenom matchen i efterhand.

Peja: Jätteliten sample size. Bara för att det i en match blir mål efter två vunna tekningar så kan man inte dra några slutsatser i det stora hela. Men jag orkar inte riktigt med den diskussionen igen.

Rodrigo: Vad roligt. Du får gärna publicera det så vi andra som är nyfikna får ta del av det :)

CF% (hur många procent av alla skottförsök som är för det egna laget när spelaren är på isen). Under 50% betyder att motståndaren har haft fler skottförsök när spelaren är på isen. EV är för even strength, alltså 5 mot 5, 4 mot 4 osv. Alltså ingen BP eller PP inräknat. Och zonstarter i procent, alltså procentuellt i vilken zon spelaren har fått börja spelet i (efter tekning dvs, ej flygande byten). Hoppas det är förståeligt.
Uppladdat:

500x0-fbkbif_20161025corsi.png

500x0-fbkbif_20161025zonstarter.png

Och C står för corsi såklart. Det nämndes någonstans här att Bulan ofta matchade Gunderson och Bertilsson när det var tekning i offensiv zon. Så var iallafall inte fallet i denna match. Lindblom-Jensen-Clark hade grym corsi även i förra matchen, vår absolut bästa kedja.

Rodrigo: Konstigt att fjärdekedjan fick så stor andel offensiva zonstarter igår. Konstigt om Bulan bara rullar runt på kedjorna. Har vi offensiv tekning borde han i största möjliga mån ta in en toppkedja.

Rodrigo: intressant att fjärdekedjan procentuellt har så mycket offensiva zonstarter i relation till neutrala och defensiva zonstarter. Är ju dock endast statistik från en match så säger inte så mycket i det stora hela. Hade varit intressant att se ett sammanställt stolpdiagram för hur det sett ut totalt för de matcher som Brynäs spelat.

Får även passa på att tacka dig Rodrigo för att du lägger upp statistik här på forumet. Mycket intressant.

Rodrigo: Nu när du envisas med att lägga upp statistik😀😀
Så får man ju lära sig det, jag har läst lite innan men inte fattat.
Tror jag fattar. Men vad betyder de olika färgerna på det undre diagrammet?
Bra att du orkar fixa detta👍👍

mk: Det är i vilken zon spelaren har fått börja i, i procent. Röd är defensiv zon, gul är neutral zon och grön är offensiv zon!

Bratwursten : Jag kommer att fortsätta föra statistik på matcher under säsongen, så att perspektivet kring allt blir lite större. Kanske inte varenda match då det är extremt tidskrävande men iallafall så mycket jag klarar av.

Kul att Silfverberg äntligen är i gång - säsongens två första baljor inatt för Anaheim (6-1 mot Nashville).

Steenm: Ganska snygga också!

Forsberg 1978:
Tack för tipset, jag testar i kväll.

PaiLé? wtf

Fin hyllning till Wille, snyggt jobbat Brynäs.

« · 1771661