Brynäs IF

713449 inlägg · 7953 ämnen

Boork in i frysboxen....?

« · 879162 · » Till forumet


Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: " Menar du att de suttit och kollat två hela matcher utan att ha noterat att Bäckis spelar ytterforward?"

Jag menar att jag öht inte sett ngn av matcherna, mer än mkt sporadiskt och i fragment.
Iaf inte tillräckligt mkt för att notera Bäckis nya roll.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: ""Vilka andra "källor" med samma dignitet sas, har du själv som backar upp din egen teori om att massor av spelare skulle vantrivas under Boorke eller känt sig mer eller mindre tvingade att spela kvar, enbart för att få chansen att spela i ES?"

Miettinen
Viitakoski
Wahlberg
Casselståhl
Lavins

Fler lär komma..."

Perfekt. Då är vi överens.
Jag har på "min" sida en majoritet av spelare som bevisligen tycker att Boork är en fullt normal (give or take) tränare att spela under, eftersom man väl annars knappast hade förlängt eller ens tänkt tanken att spela för honom.
Du har på "din" sida en kraftig minoritet av spelare som av en eller annan anledning valt att kliva av, alternativt blivit sparkade.
Vilka anledningarna är vet ju egentligen varken du eller jag, men det mest sannolika är väl att det beror på en kombination av olika saker där tränaren och spelaren ifråga har lite olika synpunkter och åsikter, beroende på att man befinner sig på helt skilda sidor, sas.

Och visst: det lär säkert komma fler...

Fler spelare som anser sig få för lite istid, vantrivs rent allmänt, inte gillar tränaren så pass mkt att det motiverar en fortsättning, trots en bra lön och i övrigt fina förmåner, inte anses platsa även om dom säkert själva anser att dom platsar, osv osv...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Huge ser väl på text Tv..(-;
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Menar du att de suttit och kollat två hela matcher utan att ha noterat att Bäckis spelar ytterforward?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Ett exempel på en åtgärd på grund av bäckis brist på leverans är att han ej nu längre spelar center..."

Jag måste ha missat ngt, men vad är det nu för vinnande(?) schackdrag som BÅG hittat? :-)
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Förmodligen samma sak som skulle ha hänt ifall en spelare sagt ngt negativt under en annan tränare: ngn form att bestraffning eller tillrättavisning om att man hellre tar saken internt, typ....
Mao inget speciellt som skulle gälla just Boork."

Vilket renderar i att dina sk. källor inte är speciellt tillförlitliga då de inte säger vad det känner utan vaktar sin tunga för att slippa dessa bestraffningar.

Varken du eller jag vet vilka spelare som tacka nej direkt när Sundlöv varit i kontakt med dem, just på grund av att de inte vil ha Boork som tränare. När det kommer artiklar som handlar om sånt som Lavins säger så finns risken att tilltänkta spelare tackar nej.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Du sitter ju och klankar ner på precis allt jag skriver. Det kan jag bara tolka på ett sätt."

Så allt vore frid och fröjd ifall jag skulle hålla med om allt det du skriver?

Jag klankar inte ned på ALLT du skriver, men just nu handlar det enbart om Lavinsaffären, där jag tycker att du drar lite väl förhastade slutsatser bara.
Svårare är det inte....
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Men det har jag ju inte gjort jag har endast påvisat att det är allvarligt att det ens kommer upp såna artiklar..."

På vad sätt skulle det vara allvarligt att den ens kommer upp såna artiklar?

Är du orolig på alla okritiska läsares vägnar, eller är du orolig för att föreningen ska få dåligt rykte?
Jag litar mer på de som tar skriverierna för vad dom är och som kanske kommer fram till att sanningen oftast ligger nånstans mittemellan.

"Är det konstigt att spelare uttrycker sig positivt om Boork. De vill väl behålla sin plats i laget, eller hur?"

Absolut.
Eller så menar dom det uppriktigt.
Ett alternativ som du verkar ha väldigt svårt för att se.

"Vad tror du skule hända om spelare sa något negativt om Boorkens ledarstil eller hans hockeyfilososfi till media?"

Förmodligen samma sak som skulle ha hänt ifall en spelare sagt ngt negativt under en annan tränare: ngn form att bestraffning eller tillrättavisning om att man hellre tar saken internt, typ....
Mao inget speciellt som skulle gälla just Boork.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse:

Hamnar Brendl i Boxen så är hinken full och då blir tom. jag förbannad.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Vilka andra "källor" med samma dignitet sas, har du själv som backar upp din egen teori om att massor av spelare skulle vantrivas under Boorke eller känt sig mer eller mindre tvingade att spela kvar, enbart för att få chansen att spela i ES?"

Miettinen
Viitakoski
Wahlberg
Casselståhl
Lavins

Fler lär komma...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Du sitter ju och klankar ner på precis allt jag skriver. Det kan jag bara tolka på ett sätt.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Som jag skrivit förr, det finns många spelare som inte har så många alternativ och vill helst spela i ES. De vilinte bli kända som "den som inte höll för spel i ES".
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "men låt mig ha rätten till en egen åsikt..."

Har jag förvägrat dig rätten att ha en egen åsikt?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Men det har jag ju inte gjort jag har endast påvisat att det är allvarligt att det ens kommer upp såna artiklar...

Jag är nu helt övertygad om att du tycker att Boork är superduper och kan inte göra fel. Allt han skriver, gör eller säger är helt rätt.

Är det konstigt att spelare uttrycker sig positivt om Boork. De vill väl behålla sin plats i laget, eller hur?

Vad tror du skule hända om spelare sa något negativt om Boorkens ledarstil eller hans hockeyfilososfi till media?

Fast det är klart, då skulle ju detta givetvis vara uppdiktat skitsnack...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "så nu är källor helt plötsligt viktigt... Vad hände med dina?

Ett exempel på en åtgärd på grund av bäckis brist på leverans är att han ej nu längre spelar center..."

Ja, eftersom det var du som först krävde källor, så antar jag att du anser det vara viktigt.
Mina "källor" är ju den mängd spelare som spelat under Boork, förlängt med Boork och även prisat honom som tränare.
Vilka andra "källor" med samma dignitet sas, har du själv som backar upp din egen teori om att massor av spelare skulle vantrivas under Boorke eller känt sig mer eller mindre tvingade att spela kvar, enbart för att få chansen att spela i ES?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: ""Till skillnad från vanliga amatörmurvelexperter som inte sitter inne med samma kunskaper."

Och här sitter du och talar om hur spelarna känner och tycker. Hur Molin känner med sin nya roll i laget...´"

Den kommentaren var ett svar på din antydan om att Boork borde betraktas som onyanserad i sina krönikor och kommentarer, bara för att han är anlitad som expert i just de media som jag kritiserar för att ofta vara onyanserade.
Bara för att man för tillfället arbetar åt en tidning så behöver man ju inte anamma deras onyanserade skriverier och avstå från att låta sina egna fackkunskaper och tränarerfarenheter komma till tals.

Vad beträffar Molin så hänvisade jag till hans uttalanden om att han trivs med sin nya roll osv.
Varför skulle inte jag få hänvisa till detta, när du själv tar ex Lavins uttalanden för sanningar?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Jag förbehåller mig i detta fall att tro på den erfarne tränaren och att att denna gör en korrekt bedömning.
Iaf betydligt mer korrekt än den bedömning som en läktarcoach gör."

Behåll du den rätten... men låt mig ha rätten till en egen åsikt...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: så nu är källor helt plötsligt viktigt... Vad hände med dina?

Ett exempel på en åtgärd på grund av bäckis brist på leverans är att han ej nu längre spelar center...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: och vilka har satt det epitetet på den femman? jo samma personer som skrivit negativa saker om boork...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Att Bäckis dessutom inte skulle ha levererat, är ju en uppfattning som baserar sig på vad Du som lekman anser att han borde ha presterat, och inte vad en erfaren tränare anser om saken.
Jag förbehåller mig i detta fall att tro på den erfarne tränaren och att att denna gör en korrekt bedömning.
Iaf betydligt mer korrekt än den bedömning som en läktarcoach gör.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Är det konstigt då? Han har fått grymt mycket förtroende utan att han levererat tillbaka.

Hur länge hade andra tränare haft tålamod?"

En retorisk fråga som antyder att andra tränare INTE skulle ha haft samma tålamod.
Har du ngn källa som visar på att andra tränare skulle haft mindre tålamod, eller är det bara en gissning?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Springa och klaga i moderationsboken kan du göra när du som person blir kallad för patetisk.
Inte när ditt inlägg blir klassat som patetiskt.

Mina "källor" består av alla de spelare som bevisligen spelat under Boork, förlängt under Boork och som även prisat Boork som en duktig tränare.

Vilka DINA "källor" skulle vara, som bevisar att han är en mobbare och despot har vi ännu inte sett eller hört.
Ja, förutom en partsinlaga från Lavins då, där han i media helt oemotsagd fått uttala sig.
En partsinlaga som du automatiskt tar som intäkt för att mobbing förekommit.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Är det konstigt då? Han har fått grymt mycket förtroende utan att han levererat tillbaka.

Hur länge hade andra tränare haft tålamod?"

Bäckis spelar ju i den såkallade superkedjan i VM så helt obefogat kanske inte förtroendet var eller?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "När dom skriver bra eller dåliga saker om Brynäs som verkar nyanserade och rimliga så tycker jag att det är helt Ok."

Det skulle vara intressant när du har tagit en negativ artikel om Brynäs eller Boork för sann... Det har fan aldrig hänt.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Till skillnad från vanliga amatörmurvelexperter som inte sitter inne med samma kunskaper."

Och här sitter du och talar om hur spelarna känner och tycker. Hur Molin känner med sin nya roll i laget...

Du är väl en murvel du med...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: När dom skriver bra eller dåliga saker om Brynäs som verkar nyanserade och rimliga så tycker jag att det är helt Ok.
När dom skriver bra eller dåliga saker om Brynäs som verkar onyanserade och överdrivna så tycker jag INTE att det är Ok.
Svårare är det inte.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Är det konstigt då? Han har fått grymt mycket förtroende utan att han levererat tillbaka.

Hur länge hade andra tränare haft tålamod?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Pateisk? Jag måååste springa och klaga i moderationsboken.

som vanligt så skriver du tre kilometer långa inlägg utan att få fram något vettigt överhuvetaget.

Det är du världsbäst på.

Det är värre att hitta källor som bevisar det du säger. Källor källor källor???

"Kan mkt väl vara så att vissa spelare accepterar en ledarstil som är lite tuff, bara för att få chansen i ES.
Men då har man ju själva accepterat scenariot och förutsättningarna, och menar du då att det enbart är tränarens fel ifall det ibland inte funkar?"

"Men fortsätt gärna tro att alla spelare som spelat under Boork har gjort det av tvång, för att man är självplågare eller pga att det finns en naturlag som säger att man absolut måste spela i ES

Ja du besvarar dig själv...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Jag vet att Bäckis har hyllat Boorken en hel del.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Expressen skriver samma saker som Aftonbladet därför att det handlar om samma sorts murvlar, fast dom har olika namn och arbetar för olika arbetsgivare.
Dom har dock en sak gemensamt: dom är oftast lika onyanserade och okunniga"

Utom när dom skriver bra saker om Brynäs?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Men om han då varit krönikör så måste ju även han vara en onyanserad person...

Och varför skriver expressen samma saker som aftonbladet. Eller ska vi lita på vad de skriver."

Det beror väl helt på VAD Boork isf skriver eller säger i sin roll som krönikör.
Man får väl utgå från att han baserar sina analyser på det han har i bagaget av erfarenhet som tränare och de hockeymässiga kunskaper han besitter.
Till skillnad från vanliga amatörmurvelexperter som inte sitter inne med samma kunskaper.

Expressen skriver samma saker som Aftonbladet därför att det handlar om samma sorts murvlar, fast dom har olika namn och arbetar för olika arbetsgivare.
Dom har dock en sak gemensamt: dom är oftast lika onyanserade och okunniga.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Och varför skriver expressen samma saker som aftonbladet. Eller ska vi lita på vad de skriver."

Gör de verkligen det?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Jag kommer att lämna Lavinsdebatten därhän nu. Det enda jag har fått ut av den från ditt håll är att:

- Mobbing är helt OK så länge den är generell.
- Allt Boork gör och säger är helt rätt
- Allt negativt som skrivs om Boork och Brynäs är onyaserat och uppdiktat."

Patetiskt och onyanserat svar, och jag förstår att du vill lämna Lavinsdebatten då du i vanlig ordning övertolkat en mediaartikel och enbart via EN parts uttalande konstaterat att det föreligger mobbing.

Vad arnio anser om Lavins insats under säsongen får stå för honom.
Att påstå att JAG vinklar saker och ting pga ngt som en annan skribent påstått behöver man väl inte ens kommentera.

"Nu när vi ändå är inne på nyanser så kanske du skulle kunna utveckla din tes med att spelare VILL spela under Boork och som tycker att han har en scgysst och rak ledarstil. Nu vill jag se källor. Vilka har sagt det och när."

Vet inte om det känns så meningsfullt att debattera på dagisnivå, vilket du just nu gör.
Men fortsätt gärna tro att alla spelare som spelat under Boork har gjort det av tvång, för att man är självplågare eller pga att det finns en naturlag som säger att man absolut måste spela i ES.

"Har det aldrig slagit dig att de spelare som "vill" spela under Boork har väldigt få alternativ när det gäller spel i ES. Jag har svårt att se vilka lag skulle vara intresserade av Hermansson, Johansson och Spets? Kan det vara så att man "tar" Boorkens ledarstil bara för att få spela i ES?"

Kan mkt väl vara så att vissa spelare accepterar en ledarstil som är lite tuff, bara för att få chansen i ES.
Men då har man ju själva accepterat scenariot och förutsättningarna, och menar du då att det enbart är tränarens fel ifall det ibland inte funkar?
Det låter dock inte speciellt sannolikt att spelare skulle utstå mobbing och utfrysning bara för att få spela vidare i ES.
Om, jag säger OM det nu är så att mobbing föreligger.
Den teorin är ju oftast baserad på uttalanden från den ena parten och har därför inte så stort värde, rent objektivt sett.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: "Att han dessutom varit krönikör på expressen gör honom inte direkt mindre intressant att skriva om för aftonbladet."

Men om han då varit krönikör så måste ju även han vara en onyanserad person...

Och varför skriver expressen samma saker som aftonbladet. Eller ska vi lita på vad de skriver.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Rättelse:
Att han dessutom varit krönikör på expressen gör honom inte direkt MINDRE intressant att skriva om för aftonbladet
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Tja det har ju varit både helvetesläger, ormdiet och sparkade spelare genom åren.
Dessutom är han mycket i rampljuset i sitt jobb som expert under diverse hockeyturneringar. Att han dessutom varit krönikör på expressen gör honom inte direkt mer intressant att skriva om för aftonbladet.

Om han så blir mjuk som en bäbisstjärt så kommer han alltid att sälja tidningar.

En artikel om Skellefteås, Linköpings, Djurgårdens eller Färjestads tränare säljer nog inte lika mycket för knappt någon vet ens namnet på dem.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: "Varför, vad är det som gör att det är så viktigt att skriva om just Boork?"

Ja, det kan du väl fråga de som själva blåst upp rubrikerna.
Jag tror du kommer att få samma svar som från mig och många andra:
han säljer på ett rykte, som i mångt och mycket media själva varit med om att skapa.
Fast det sistnämnda (att media själva skulle vara en bidragande orsak till skriverierna) skulle dom naturligtvis aldrig själva hålla med om...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: "Boork är en kontroversiell person och skriverier om honom säljer tidningar. "

Hur har Boork blivit kontroversiell då? Det som gjorde honom kontroversiell måste ju vara aktuellt även idag. Han har ju inte ändrat stil på 25 år?

Även fast han själv vill påstå sig själv som lite mjukare numera, något som jag mycket väl kan tänka mig sades mellan två skratt.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Jaha, så någon journalist har lackat ur och ljuger ihop en historia?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Lavins har under säsong varit lite ojämna men spottat upp sig betydligt i slutspelet, där han fick mkt istid."

Enligt arnio var han ju bedrövlig.. VART är din reaktin? Ännu ett bevis på att du hela tiden vinklar saker och ting som vissa skriver till något automatiskt negativt.

Jag kommer att lämna Lavinsdebatten därhän nu. Det enda jag har fått ut av den från ditt håll är att:

- Mobbing är helt OK så länge den är generell.
- Allt Boork gör och säger är helt rätt
- Allt negativt som skrivs om Boork och Brynäs är onyaserat och uppdiktat.

Det har varit intressant att läsa dina amatöranalyser om hur Molin mår i sin nya roll.

Nu när vi ändå är inne på nyanser så kanske du skulle kunna utveckla din tes med att spelare VILL spela under Boork och som tycker att han har en scgysst och rak ledarstil. Nu vill jag se källor. Vilka har sagt det och när.

Har det aldrig slagit dig att de spelare som "vill" spela under Boork har väldigt få alternativ när det gäller spel i ES. Jag har svårt att se vilka lag skulle vara intresserade av Hermansson, Johansson och Spets? Kan det vara så att man "tar" Boorkens ledarstil bara för att få spela i ES?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Problemet är ju att detta scenario väl förekommer i exakt alla klubbar, bara det att när det gäller Boork så blåses det upp i stora rubriker"

Varför, vad är det som gör att det är så viktigt att skriva om just Boork?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: Missnöje finns som sagt alltid men anledningen att det skrivs om Boorken är säkert just att han är Boorken. Boork är en kontroversiell person och skriverier om honom säljer tidningar.

Det finns återigen ingenting att skriva om. Ett anonymnt tips som inte kan bekräftas äv någon. Skräpjournalism.

Kanske bara nån journalist som inte fått de svar av Boork som han ville ha nån gång och nu försöker att ge igen.
Eller så är den anonyme spelaren Lavins också har de brett på lite grann.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: "Så det kan inte finnas någon sanning i det som skrivs om Boorken utan allting är taget ur luften?"

Det är väl ingen som förnekat att det kan ligga ngt i det man skriver, dvs att det finns spelare som kanske hade föredragit en annan tränare med en annan ledarstil.
Problemet är ju att detta scenario väl förekommer i exakt alla klubbar, bara det att när det gäller Boork så blåses det upp i stora rubriker.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: Man för inget speciellt krig mot vare sig Boork, Brynäs eller ngt annat.
Man älskar bara att överdriva, generalisera och övertolka saker och ting, som passar bra för att få sälja mer. Jag säger inget om detta då det handlar om att man är affärsdrivande. Ville man verkligen fördjupa sig lite mer och försöka vara lite mer nyanserade i sina sportskriverier, så blev det istället en facktidning av det hela, och dessa säljer inte lika bra.
Det huggs även på B-Å och och andra ES-tränare, bara det att man som brynäsare kanske reagerar lite mer då det just gäller Brynäs.

Man kan ju göra en liten sammafattning av ex Lavinsaffären och göra en egen bedömning utifrån det som skrivits och som vi oinvigda känner till.

Du har en spelare som från första början haft svårt med språket och det sociala öht, som det verkar. Sånt påverkar självfallet den egna insatsen, en insats som var helt Ok under hans första år.
En förlängning av kontraktet från båda parter måste ju rimligtvis betyda att båda parter varit nöjda, eller i vart fall tyckt att det var värt att fortsätta och utveckla samarbetet trots alla svårigheter.
Lavins har under säsong varit lite ojämna men spottat upp sig betydligt i slutspelet, där han fick mkt istid.
Om man tittar på alla faktorer och gör en analys så känns det som att det i mångt och mkt handlat om rent personliga saker, där Lavins haft svårt för Boorks ledarstil, och inte så mkt om rent spelmässiga saker.
Det finns alltid spelare som är lite mer känsliga än andra och som har svårt att skaka av sig tuff kritik, som man upplever som orättvis och alltför hård.
Man kan ju isf vända på steken och peka på alla spelare som vill spela under Boork och som tycker att han står för en rak och sjysst ledarstil.
Varför pekar man inte istället på alla dessa, istället för att rikta in sig på de trots allt mkt sällsynta fall där spelare kommit i kläm?
Där har du mkt av kärnan i det jag menar med onyanserade uppblåsta rubrikskriverier.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Så det kan inte finnas någon sanning i det som skrivs om Boorken utan allting är taget ur luften?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Saxat från Aftonbladet 2007-02-15

"Spelare ville ha bort Boork
Fick förlängt kontraktet i går – trots missnöje i truppen

Brynäs förlängde kontraktet med Leif Boork över nästa säsong.
Trots att flera spelare ville ha bort den kontroversiella tränaren.
– Mitt mål är inte att vara omtyckt av alla, säger Boork."

"En spelare som vill vara anonym säger:
– Flera spelare känner att de har behandlats illa vid upprepade tillfällen. Men också att Leffe är egoistisk och sätter sin egen person före klubben.
En annan spelare säger:
– Min uppfattning är att det finns ett stort missnöje bland många spelare. Och att de gärna hade sett att det blivit ett tränarbyte."

Men samtidigt så frågar de Boork och Sundlöf om situationen.

"Sundlöv förnekar att det under mötet skulle ha framkommit några klagomål över Boorks sätt att leda laget.
– Mitt intryck var att de var nöjda med det spår vi är inne på och hur allt fungerar runt laget.
Gällde det även med tränaren?
– Ja, så uppfattade i alla fall jag det.
Inte heller Leif Boork känner till något utbrett missnöje i spelartruppen.
– Hade det varit så utgår jag från att Brynäs inte hade tillfrågat mig om jag ville fortsätta, säger han."


Det verkar faktiskt som att det är en konspiration från aftonbladets sida. Frågan kvarstår, varför förlänger i stort sett hela truppen kontraktet om missnöjet är så stort?

Betalar Brynäs så fantastiskt bra eller älskar helt enkelt spelarna Brynäs så himla mycket att de spelar kvar trots den hemska Boorken?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Nä, att ha webtidningar handlar om att locka in besökare som ligger till underlag för att sälja annonser. Varför bara välja ut artiklar om Boork, tror du att journalisterna för något slags krig mot just Boork, är han en så pass viktig och inflytelserik person? Varför inte hugga på B-Å eller någon annan ES tränare?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: Huge: Om man nu så gärna vill sälja tidningar, varför lägger man då ut det på nätet?

Jag tar och svarar på det jag. Nättidningen betalas av sponsorer och kräver givetvis läsare precis som pappersupplagan. Dessutom så får man förmoda att om folk läser nätupplagan när de har tillgång till en dator så kommer många av dem att köpa pappersupplagan när de inte har tillgång till en dator. Så visst handlar det om att sälja tidningar.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: "Om man nu så gärna vill sälja tidningar, varför lägger man då ut det på nätet?"

Ja, tidningsägarna vill väl tjäna ännu mer pengar på att även skriva onyanserat i sina nättidningar.
Eller tror du att nättidningarna är nån sorts bisyssla som dom sysslar med av filantropiska skäl?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
kacken: Bra sammanfattning av det jag försöker få fram.
Han har dessutom enligt egna uttalanden blivit betydligt "humanare" sas, med åren.
Kommentera

« · 879162 · »