Brynäs IF

713380 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Hv71

« · 1773114 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Hv71
mattiask: Handlar nog mycket om helheten, alltså att Roger har varit allmänt provocerande gentemot Bertan under en längre tid. Lite roligt är det ju att få presskonferenser som inte är urtråkiga i serielunken. Irriterar mig också på Roger, när Frölunda får matchstraff #150 i omgång #55 kommer han fortfarande att klaga på domarna och skita fullständigt i att hans lag skadar motståndarspelare. Det är provocerande på flera sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Chris11: Problemet med Brynäs centeruppsättning är att ingen är bra på att agera playmaker i powerplay som spelskickliga centrar helst ska vara. Järnkrok och Nordan var bra på det.

Angående Fälth - är förväntansfull över att se honom i Brynäs, men han är 35 bast, levererade inte förra säsongen och har varit skadad ett tag nu. Det känns som att han kan bli antingen succé eller fiasko.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Carlo:

"Även prova ett byte mella Mannberg och Zaborsky. Då Mannbergs speed passar med twinsen."

Nä Zaborsky är långt från en 4e line spelare. Hans kvaliteer är inte i defensiven, inte heller att driva upp pucken från egen zon till anfallszon och sedan parkera där. Då begår vi ett misstag.

Förstår tänket med att återförena "trillingarna" men vår FW uppsättning är både bredare och bättre än när mannberg spelade med westerholmarna så att sätta mannberg där nu vore att använda våra resurser fel.

Speciellt då mannberg är en av våra bästa, tillsammans med blomman på att driva upp spelet och parkera.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Skrubben: vi har en enormt bred spets. Hur många lag i SHL har fyra kedjor som levererar? Kan bara vara de absoluta topplagen. Jag tror även att vi har bland SHLs bästa centersida.
Sedan tre riktigt skickligt offensiva backar när nu Fälth kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Carl Lejonkräk: Helt rätt. Jag upplever att Roger med en liten glimt i ögat bara förklarar att han är jävligt glad att med fem minuter kvar drygt av matchen och ställning 3-2 så tar Jimmie en helt idiotisk utvisning som gynnar Frölunda å det grövsta! Klart som fan att han måste ta med det i sin bild av matchen!
Gnäll-Bert!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
mattiask: Han tar ju Rogers ord helt fel, Roger hånar inte Jimmy. Heder hit och heder dit. Bert själv är ju den största gnällspiken som skådats själv.
Kommentera


Sv: Brynäs - Hv71
Mike.F: Såg nu...Frölundas hemsida...haha det är ju något fel på karln...
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Carl Lejonkräk: Kolla aftonbladet. Jag såg det på twitter visserligen! Ska se om jag kan hitta länk!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Carl Lejonkräk: den finns på Aftonbladet

Mike.F
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
mattiask: finns nån länk till Bert? Jag hittar inte klippet på SHL play
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
mattiask: Kedjan med Granis, Paille och Johnson är visserligen uppsatt som förstakedjan på laguppställningen, men jag tror dom flesta är överens om att denna kedja egentligen är vår tredjekedja. Om sedan Jensens eller Westerholmarnas kedja är vår egentliga förstakedja tycker jag är väldigt svårt att svara på. Vissa matcher producerar den ena kedjan lite fler poäng, och i andra matcher är det tvärt om. Hur som helst har vi en GRYM forwardssida. Jag skulle påstå att den är bättre än när vi vann guld 2012. Jag kan köpa att vi inte har någon Silfverberg i laget denna säsong, men vi har definitivt en bättre bredd. Bröderna Westerholm, Paille, Johnson, Jensen, Lindblom, Clark. Wow säger jag bara! Och då har jag inte ens nämnt Zaborsky som jag tror vi har ett riktigt stort sparkapital i.

Men för att svara på din fråga så tycker jag absolut att vi skulle kunna byta plats på Granis och Blomqvist.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
mattiask: Egentligen skulle jag helst se både Granström och Blomman på en kant men vi behöver ju dem som centrar men ingen är kanske egentligen bra nog för en förstaformation. Jag föredrar dock Granström över Blomman om jag måste välja.

Hick
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Vibbi: Löjligt av Bert. Det Roger menar är ju att han tyckte för Frölundas del att det var väldigt hjälpsamt att Jimmie helt oprovocerat och idiotiskt tar ett matchstraff och dvs en femma. Måste nog vara årets mest korkade utvisning hittills.
Tycker inte att Roger hånar Jimmie, men Bert känner väl att han måste på något sätt slå ifrån sig och tror säkert att han i detta läget ställer sig bakom grabbarna. Men istället blir det bara fel.
Roger leker med Bert här! :)

Tråkig förlust idag i en match vi trots allt kunnat vinna med lite tur.
Det som jag har svårt för är att Hv innan deras 1-0 mål snurrar ganska friskt i vår försvarszon. Känns inte som att vi riktigt hänger med. Vi får inte tag på dom.
Samtidigt gör Hv det riktigt bra.
Rautio i mål gör en bra match och har i mina ögon ingen chans på något av målen. Enda kritiska jag kan hitta är att jag tycker han har en lite, lite dum position på deras 3-2 mål då jag tycker han står lite för mycket åt vänster så deras back kan dra den i bortre krysset. Men i övrigt gör han en bra match. Han släpper väl mycket returer men dessa städar utespelarna undan.
Sen tycker jag det syns ganska tydligt på W-bröderna att Zab var borta idag. De fick inte alls samma tryck framåt.
Kul för Gunde att spräcka målnollan!
Lindblom är som många säger en gigant på isen. Får mycket goda och fina vibbar av honom. Bara hoppas han fortsätter utvecklas i den takt han gör.
Sen är jag dock frågande till att många av er vill byta Granis mot Blomman. Jag köper att ni vill byta, men är Blomqvist verkligen en "förstecenter"? För mig skulle det fungera med Blomqvist i en förstakedja, men då måste han lira på kanten.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Vibbi: jag vill jämföra Bert med Magnus wernblom snacka om hjärtat för klubben även om Werner drog till saik tror aldrig modo inser hur stor Werner egentligen var i modo
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Forsberg 1978: Exakt! Jag undrar också hur Rönnberg hånar Ericsson? Vad är det som är så hånfullt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Pettisbif: skulle också tycka att det vore intressant att byta mellan Granis och Blomqvist. Även prova ett byte mella Mannberg och Zaborsky. Då Mannbergs speed passar med twinsen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Vibbi: Såg den också snacka om att Rönnberg fullkomligt äger cryBert! Blöder för sverige hahahaha Pinsamt
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Presskonferensen efter Frölunda-Saik var något utöver det vanliga. Haha Haha, Bert Robertsson!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
bradberry:
Diskonterar 6 poäng efter LIF+ DIF (klappkass x 2)...
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Pettisbif: skål! Men håller inte med om sunken (som varit min favorit hack-kyckling många säsonger nu) han hade startat den hör säsongen bättre än vanligt innan skadan. Visst, mkt sarg ut, men de är hans spel det är därför han är med.

Sen tycker jag ändå inte granis varit så jävla dålig. Han är felplacerad i kedjehirearkin. Men ändå gjort 7p. Han är en av seriens bästa yrkade och lirar ganska oömt när det behövs, men han gör ändå ganska grova missar. Fortsätter senare när jag har tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Carlo:
Det här är vad jag hoppas på efter uppehållet.

Rautio (Sandström)

Gunderson - Bertilsson
Fälth - Carlsson
Pudas - Kilström
Zanetti

Johnson - Blomqvist- Paille
PoW - PaW - Zaborsky
Clark - Jensen - Lindblom
Mannberg - Granström - Enterfeldt

PP 1:
Gunderson
PoW/Jacke
Lindblom
PaW
Johnson

Fälth
Clark
Zaborsky
Jensen
Paille

Spelarbetyg hittills av säsongen 1- 6:
Rautio - 3a, Blandat och gett men överlag klart godkänt. Ligger på gränsen till en 4a.
Sandström - 2a, Varit alldeles vilsen i vissa matcher och ser fladdrig och obekväm ut.

Gunderson - 4a, Varit andra bästa back i defensiven efter Berra. Med mer flyt så hade han gjort fler mål än ett. Och då fått en 5a i betyg.
Bertilsson - 5a, Tokgiven 5a! Varit helt magisk som bara Berra kan vara. Håller mina tummar så hårt för att han ska få vara hel resten av säsongen!

Pudas - 3a, skulle haft en 2a tycker jag. Men är man så pass poängstark så förtjänar Pudding en 3a. Men han har klara brister i spelet som har lyst igenom rätt ofta. Dock väldigt spelskicklig!
Kilström - 2a, Snudd på 1a på Kilas som inte alls kommit till sin rätt ännu. Spelar ofta svårt och är ingen bra passningsspelare. Förväntar mig redan nu att Kilas gör sin sista säsong för oss.. men jag hoppas såklart att han hittar fjolårs formen. Då är han en klippa i defensiven.

Zanetti - 2a, Har inte alls varit sig lik från det fina spel Marc visade upp ifjol. Dock minns jag att han till en början förra säsongen inte var speciellt framträdande. Men att han kom igång mer o mer! Får hoppas på samma scenario i år. För där har vi ett sparkapital.
Carlsson - 3a, Varit riktigt bra på slutet och spelat väldigt bra i bägge zonerna. Dock tror jag att han lidit lite av dom skador han ådrog sej dels o början av försäsongen och i matchen mot Örebro, där han vred knät. Men jag tror att det finns så mycket mer i Lucas!

Sundqvist - 2a, Inte varit så lyckosam. Kändes mer trubbig än vanligt. Men är såklart viktig i defensiven när han är på topp. Dock känns det på något sätt som om Sunkans bäst före datum passerat. Enormt trist om han tvingas lägga av.
Ersson - 2a, har knappt spelat. Men har väl ändå varit helt OK när han fått spela. 1 assist och rätt resolut backspel. Dock får jag lite David Westlund vibbar av Ersson.

Paille - 6a, Ligger man den yttersta toppen av SHLs poängliga och dessutom har haft epiteten flopp varning på sej så ska man fan ha en 6a. Dan har varit genomgående fantastisk bra! Blandar slit och hårt jobb med supersnabb skridskoåkning samt fin och avig teknik. BZ hade fingertoppskänsla!
Granström - 2a, Varit inne på för tok mycket baklänges mål för att få en 3a. Har dessutom dragit på sej rätt många onödiga 2or.. kan betydligt mer och bättre. Kanske tar ett tag att aklamatisera sej efter sin tid i Luleå.
Johnson - 3a, Började segt, såg vilsen och seg ut till en början. Men efter sitt första mål mot sin gamla klubb Växjö så har han verkligen spottat upp sig. Dock tycker jag Nick borde lossa sitt fina handledsskott mera!

Zaborsky - 3a, Ligger nästan på en 2a. Dock tycker jag det finns något skönt med Zabb. Jag gillar verkligen det jag sett dom senaste matcherna. Han kommer garanterat smälla in fler kassar. Och han kommer bara bli bättre!
PaW - 4a, Började även han lite halv segt. Men sen han sattes ihop med Ponta igen så har han verkligen fått ut sitt max igen! Vilken speed han har på långa sträckor och hans magiska pass är en fröjd för en hockeyälskare.
PoW - 4a, Började säsongen magiskt med massa mål. Har mattats av en del på slutet. Dock tror jag att smällarna han åkt på dom senaste matcherna kan ha tagit rätt hårt på Ponta. Men oavsett vad, så är Ponta snabbare och betydligt starkare i år. Kommer bli en väldigt nyttig spelare för oss ju längre säsongen lider. Var så säker!

Clark - 5a, Hade lika gärna kunnat gjort 10 mål hittills. Har ett enormt fint driv i åkningen, bra och snabbt skott. En artist som bara kommer bli bättre!
Jensen - 5a, Nära en 6a faktiskt. Jag var en av få som verkligen trodde på JJ. Då jag inte bara stirrade mig blind till hans olyckliga fjolår. Jag har fått se exakt det jag visste att BZ värvade honom för. Enormt mjuk och spelskicklig tvåvägs center. Får han bara till tekningarna bättre så är han en topp center i hela SHL.
Lindblom - 6a, Att Oskar skulle ta 1 eller 2 kliv uppåt från fjolåret visste jag. Men att han skulle dominera så som han gjort hittills är fan magi för mina hockeyögon. Det enormt vassa och starka närkampsspel, framför allt vid sargen är världsklass!! VM nästa? Och NHL definitivt!

Alcén - 3a, Varit godkänd. Är nyttig i laget en duktig forcheckare. Som även klarar av att slita på i BP. Grym rollspelare!
Blomqvist - 3a, Snuddar på en 4a. Men han har för lite speltid för att komma till sin rätt tycker jag. Jacke är ju i grund och botten en offensiv målskytt. Tycker han förtjänat en PP plats. Skulle knappast göra bort sej.
Enterfeldt - 3a, Jag kanske har helt fel. Men jag tycker Sebbe är given bland dom 12 när han är hel och kry. Han står för något vi saknat dom matcher han inte är med. Rakt spel på mål, tacklingar, smart spel över hela isen. Som dessutom är duktig på att göra sina medspelare bättre. Nyttig när han är hel.
Manneberg - 3a, En frisk Mannberg är en väldig tillgång för Brynäs. Inte minst med sitt slit, sin intensiva skridskoåkning och sitt BP spel. Där han är enormt duktig.
Thorell - 1a, Varit den som genomgående varit sämst. Har väl inga större förväntningar på Gurra. Men att han var så stel och trubbig förstod jag inte. Har dessutom gjort en del avgörande indianare. Ser obekväm ut.. lite porse vibbar.
Ölund och Boqvist, för lite speltid.

Trevlig helg och lov fram till nästa match! Nu tar vi en skål!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
De visade lite statistik i cmore att det snittet på fem år på det mest måleffektiva laget var ca 10.5. % och Brynäs låg nu på ca 11 % om jag inte såg fel. Malmö låg på 13 %.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Säga vad man vill om dagens match men... Lindblom ger mig verkligen Silfverberg-vibbar. Såklart jättemånga matcher kvar och allt kan hända men, Lindblom har överträffat mina förväntningar. Han är en gigant på isen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
ellis: så här är det ofta med topplag. De spelar lite ojämnt i början och spelar sedan upp sig mot slutet av serien. Nyckeln till att vi kommer vara ett topplag är att vi ligger 5:a med vårt nuvarande spel.
Det är i slutspelet vi ska vara som bäst, inte nu i omgång 13.
Serien är lång, laget hinner spela ihop sig mer och mer så länge bulan väljer att spela de bästa spelarna.

Jag tror vi kommer att få en fin säsong. Vi kan slå alla lag den här säsongen! Det kunde vi inte senaste två säsongerna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
ellis: Det är väl exakt vad du gör: redan efter 14 omgångar dömerdu ju ut möjligheterna att förbättra oss och bli jämnare. Man behöver inte ens vara optimist för att inse att laget har gott om tid på sig...
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
ellis: Hoppas på kross mot Leksand.
Strathisla 12 nu
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
mustigahjalmar: "Döma ut" gör jag faktiskt inte. Men ojämnheten är ett lite f ö r tydligt mönster för att man ska tro oss vara med och slåss länge i vår. Det är min åsikt. Väl bekomme ni som är mer optimistiska.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
mustigahjalmar: Surt me 1-0 målet, va fan sker, två jagar bakom mål och omarkerad HV spelare i slottet. Vi måste kunna spela lite säkrare i öppningen på en sån här match, nyckeln till framgång i JKP är liksom att stå emot i förstaperioden.
whiskey nu, Aberlour 12
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
ellis: Det är la bättre dom spelar bra nu och det går upp och ner nu än senare?
14 omgångar har gått och dom ligger 5:a. Jämn serie! Hade ju vart jobbigt om dom vart helt under isen och inte hängt med. Men som det sett ut hittills så har vi ett gott gäng som hängt med alla matcher och inte blivit utspelade någon gång?

Sen vet vi ju att slutspel och seriespel är två helt olika saker! Fasen va negativt det ska vara. Kanske kommer ha fel i mars men tycker det är orättvist att döma ut Brynäs i Oktober.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Jag ska tillägga också att jag a l dr i g ser positivt på läget efter en förlust, hur skapligt än laget spelat...
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Brynäs bygger inga positiva sviter, resultatet pendlar för mycket. Så även om spelet får anses hyggligt i en match som denna så är resultaten för upp och ner för att man ska tro det här laget nå längre än i bästa fall en kvartsfinal den här säsongen heller. Det är i alla fall vad jag känner och tror, tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Idag gör vi kanske en bättre match än i torsdags. Jag hatar att skylla på slumpen, men idag tycker jag att vi hade otur faktiskt. När vi gjorde 2-2 hade vi verkligen momentumet i matchen. Tyvärr var vi lite slarviga vilket resulterade i 3-2. 4-2-målet känns också riktigt bittert med tanke på att både domaren och Zanetti gjorde bort sig.

I tredje gör vi ändå ett väldigt bra försök att komma ikapp. Vi sköljde över HV fullständigt första 6-7 minuterna, men tyvärr kom ingen utdelning. Vi ska också komma ihåg att HV kanske är seriens starkaste hemmalag, så vi gav dom verkligen en match idag.

Väldigt viktigt att Gunde fick sätta sitt första höstlöv för säsongen också! Nu blir det skönt med en liten paus, och sen hoppas jag grabbarna kommer ut jävligt taggade till matchen mot Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
antar att de är lite sura miner hör ikväll. Men, vi gör över de stora hela en bra match dör Hv var lite effektivare tillsammans med att PW står på huvudet många gånger. Då är det som de är. En förlust man kan ta.

Kan dela med mig av lite HV kommentarer:

"Bif är nog det bästa laget vi mött i höst"
"Vi ser nog finalserien i vår redan nu"
"Helt rättvist X i dubbelmötet"
"Brynäs är helt klart det bästa laget vi mött"
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Huge: Tycker vi klarat oss fint också. Vi är fysiskt starka. Vältränade. Genomtränade från försäsongen. Det var väl bara munkas som inte insåg det utan föreslog hård försäsongsträning när serien startat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Arlbrant sa ju i paus efter andra att vi varit det bättre laget och det var vi även i sista.
Tillfälligheter, oflyt med ett par domslut och flera sumpade öppna lägen avgör idag. Skönt med vila nu, har varit hektiskt med 6 matcher på 12 dagar. Tycker vi har klarat det fysiska bra med tanke på spelsättet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Efter uppehållet vill jag se:
- Fälth tillbaka.
- Zaborsky uppvilad och redo att köra full gas direkt. Helst ösa in mål.
- Ett bättre försvarsspel.
- Två vassare målvakter
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Trots förlusten idag så tycker jag att de har gjort det ok då jag inte trodde på många poäng inför de tre sista mtcherna! Hoppas att vilan nu gör laget bra och ett antal skadade spelare kommer tillbaka efter uppehållet!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Peja: ja det var inte vår dag idag. Får hoppas att den kommer direkt efter uppehållet borta mot Leksand. Då jävlar är det gasen i botten som gäller!
Förlorar vi mot Leksand ännu en gång så gräver jag ner mig. Det får för fan inte hända!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
bradberry: Det är bara att vara storsint och applådera PW, vilka svettiga räddningar.

Jag tycker vi gör en jättebra match. Kommer ihåg bortamatcherna för några år sen när vi ej mäktade med mer än 10-15 skott/match. Hur många sköt vi idag? 30-35 va?

Oflyt med Jackes höga klubba, domarens miss när Pontus blev "interferad" (påverkade klart baklängesmål) och PW:s fina målvaktsspel.

Skönt med lite uppehåll för boysen! Leksand nästa, kul!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Chris11: Det är en jämn serie. HV mfl skulle nog också vinna 9/10 matcher om de minimerar alla sina misstag.

Idag var Brynäs misstag lite för många, men samtidigt hade man oflyt vid 4-2-målet och hade ju tagit poäng ändå om man hade satt chanserna. Clark borde definitivt ha satt 2 kassar idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Andra och tredje målet får Rautio ta på sig. Första får Jensen ta på sig.
Fjärde får domarna/Zanetti ta på sig.

Kan vi minimera alla misstag så kommer vi vinna 9/10 matcher. Men det verkar vara väldigt svårt... alla dessa misstag i varje match är så tråkigt. Är det inte målvakterna som tabbar sig så är det markeringsmissar i försvaret.

Uppehållet kommer lägligt, då ska fälth komma tillbaka!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
bradberry: Håller med dig inget att hänga läpp för ..har haft tyngre förluster!! Leksand borta efter uppehållet blir en nervpärs skulle jag tro
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Uppehåll nu då och slipa på defensiven och måkvaktspelet! Skål bröder!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Chris11: Någon som vet när Fälth är tillbaka? Och om Sunkens karriär är lver, kommer BZ öppna plånkan eller lyfter vi en junis? Rykten någon?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
blackredberry: Skulle snarare säga 8/10 gånger!! Tragiskt.. det är just där, i såna skeden och lägen jag tok längtar efter Fälth!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Pettisbif: den där hade säkert fälth smiskat upp i krysset. Efter uppehållet vill jag se honom på blålinjen istället för pudding
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
bifhjärta: i en bäst av 7 vinner vi helt klart mot HV reflekterat över dessa 2 matcher, är inte orolig heller.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Grattis domarn!!! Fyfan vad jag hatar att förlora!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71
Godkänd insats idag.

Vi är inte ett sämre lag än HV 71...!
Kommentera

« · 1773114 · »