Brynäs IF

714408 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK 25/1-11

« · 1340250 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Brynäs har inte i ett slutspel att göra.

Tar man inte 3 poäng mot AIK i denna viktiga match då ska man inte spela slutspel..

MAn gjorde fan inte ens ett ärligt försök.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Hur kan du påstå att det va en ok match!!har du sett den???tror inte det..vadå tabelläge o anspänningen hos spelarna va snackar du om,,kom ut ur garderoben o se verkligheten ngn gång!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
foppa78: "arnio: Det blir nog med största sannolikhet inget slutspel i gävle i år? Bara att hoppas att vi undviker kvalserien men det tror jag blir svårt!

Fyfan att man ska vara född Brynäsare!!!"

Men osannolikt är det inte!!!!!!!!!!!! Hoppas att du inte dör som brynäsare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Det blir nog med största sannolikhet inget slutspel i gävle i år? Bara att hoppas att vi undviker kvalserien men det tror jag blir svårt!

Fyfan att man ska vara född Brynäsare!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Enaranger: "Hur många poäng gissar du att det krävs för slutspel?
Eller tror du att Frölunda och Modo ska börja ta färre poäng än
vad de hittills gjort efter jul?
Kort sagt, vad är det som gör att du är så optimistisk att vi ska nå slutspel?

Att hoppas är en sak. Att betrakta fakta är en annan."

Vet inte hur många poäng som krävs. Jag vet i alla fall att vi ligger på slutspelsplats just nu.
Självklart att Modo och Frölunda kan börja gå sämre än de gjort hittils efter jul. Varför skulle inte de lagen kunna få ännu en formsvacka? Varför skulle inte Brynäs åter kunna prestera som de gjorde i november?

Jag ser det som ovisst och tar inte ut någonting i förskott, varken positivt eller negativt. Jag anser dock att vi har en mycket mycket bra chans att ta oss till slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio:

Hur många poäng gissar du att det krävs för slutspel?
Eller tror du att Frölunda och Modo ska börja ta färre poäng än
vad de hittills gjort efter jul?
Kort sagt, vad är det som gör att du är så optimistisk att vi ska nå slutspel?

Att hoppas är en sak. Att betrakta fakta är en annan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Alice i underlandet, vakna nån jävla gång
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Om vi hade tagit tre poäng i går så hade AIK blivit utan poäng.
Det är det som gör att vissa matcher är viktigare än andra.
Man kan både ta poäng själv och samtidigt förhindra att
en huvudmotståndare tar poäng.

Du kan knappast förneka att marginalen ner till AIK varit 12 poäng
om vi tagit tre poäng i går, men nu är den bara 8 poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Enaranger: "Vi sumpade med största säkerhet slutspelschansen i går."

Alltså herregud vilken dysterkvist du är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Enaranger: "Det här med att vi bara tappade en poäng mot AIK är ju både
sant och inte sant. Kvitteringsmålet som vi släppte in kostade
oss 4 poängs mindre marginal ner till AIK (vid seger hade det
varit 12 poäng ner till dem, nu bara 8). Så det visar bara att
vissa matcher är viktigare att vinna än andra."

Så är det ju inte. Poäng är poäng oavsett mot vilka man tar dem mot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
De finns en del som tycks ta rätt lätt på att vi fortsätter tappa poäng
varje gång vi möter lag på nedre halvan. För de tycks något naivt tro
att vi ska fortsätta plocka igen de poängen mot lagen på övre halvan.

Men det är inget vi kan räkna med. Färjestad borta
och HV 71 hemma är inga matcher man ska räkna
in allt för många poäng i skulle jag tro. Går de matcherna
som väntat (förluster), så är vi indragna rejält i kvalkampen.

För att nå slutspel så skulle jag gissa att det krävs 79-81 poäng.
Vi har 6 hemma och 7 borta kvar. I bortamatcherna kan vi nog
högst räkna med 4-5 poäng ytterligare (många svåra matcher kvar).

Vi måste då ta 15-18 poäng hemma av 18 möjliga.
Det lär inte ske. Vi sumpade med största säkerhet slutspelschansen i går.
För vinner man inte någon hemmamatch mot AIK så kan man inte
räkna med att man tar de poäng som krävs för att gå till slutspel.
Ska så ske måste de plockas igen i en eller flera matcher som
ingen räknar med att vi ska ta några poäng i (som t.ex. Färjestad borta).

Vi får till varje pris försöka undvika kvalserien.
Det blir svårt nog. I och med straffarnas införande så gissar
jag att det krävs 71-74 poäng för att slippa kvalserien.
Så låt oss sikta på att uppnå 75 poäng så snabbt som möjligt.
Men 5 trepoängare och 1 enpoängare i de kvarvarande matcherna
blir inte lätt det heller. Det är ett högre snitt på trepoängare än
vi lyckats uppnå hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Enaranger:Visst är det så.
Men säg så här: AIK känns iaf som det lag man helst tappar en pinne mot, om man får välja bland de som vi nu tampas med i slutstriden kring både slutspels- och kvalstrecket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge:

Det här med att vi bara tappade en poäng mot AIK är ju både
sant och inte sant. Kvitteringsmålet som vi släppte in kostade
oss 4 poängs mindre marginal ner till AIK (vid seger hade det
varit 12 poäng ner till dem, nu bara 8). Så det visar bara att
vissa matcher är viktigare att vinna än andra.

Tänk även på att AIK har en match mindre spelad och av de
matcher som återstår har de fle hemma än borta.
Så AIK kan vi långt ifrån räkna bort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
 Tväst: I stort sett samtliga gästböcker befolkas tyvärr av en klick trogna skitkastare som uppträder på dagisnivå, särskilt efter en förlust.
Inget att bry sig om, och vi vet vilka det handlar om härinne.
Vore intressant att se hur dessa skitkastare uppträder i det vardagliga när det gäller kontakter med sin omgivning.
Du kommer sannolikt att se en mesig tönt som inte vågar säga flaska om ex Sundlöv eller nån spelare skulle komma i deras väg.
Omoget, barnsligt, fegt och patetiskt.
Men den här visan har vi som sagt sett till leda härinne och det hjälper tyvärr inte att påpeka eländet.
Det kommer att fortsätta så länge det finns omogna tomtar som aldrig växer upp, alt har växt upp men fortfarande befinner sig i barnstadiet.

Till matchen: sur torsk då vi trots allt gör en helt Ok match med tanke på tabelläget och anspänningen hos spelarna.
Märktes i första då vi stod stilla och mest tittade på.
När vi väl kämpar oss in i matchen så känns det klappat och klart, trots den sköra uddamålsledningen inför sista.
AIK har ju i stort sett ingenting framåt och kvittering känns som ett rejält highway robbery in broad daylight sas.
Och hur Pavlikovsky lyckade få in pucken från förlängda mållinjen vete fan.
Det gör han inte om på 50 försök.
Sen förstod man att det vara kört när vi heller inte lyckas avgöra i OT.
Måste säga att straffläggningarna har sett otroligt mesiga och tama ut från vårt håll.
Till "försvar" kan iofs nämnas flera straffläggningar man sett i andra matcher och andra lag, där det ofta sett lika krampaktigt och osäkert ut.
Har som sagt mest med självförtroende att göra men man undrar dock hur valproceduren ser ut?
Känns som att man låser sig vid det straffläggare man på förhand(?) valt ut och sen aldrig ändrar sig.
Igår hade man ju ex trott att en spelare som Kahnberg borde ha fått chansen, men icke sa Nicke.

Nåja, tur i oturen iaf att vi bara tappar en pinne gentemot AIK men i övrigt knaprar in/drygar ut avståndet med samma pinne mot Timrå, Modo, Djurgården och SSK.
Alltid nåt, sa fan....

Förhoppningsvis blir det inte lika stor anspänning mot FBK.
Oroande dock att dom verkar ha hittat spelet igen efter diverse skador och sjukdomar.
Tips: 2-3.
Kahnberg avgör i sudden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Roligare mot FBK borta HMM????? Kanske underhållande ifrån Fbk:s sida ja!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf:" Undrar förresten var geniet arnio är?"

Godmorgon Sylf och grattis till förlusten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:Sur förlust måste jag säga. Mystiskt att det ska vara så svårt när motståndarna drar ned tempot och spelar igelkott och lika mystiskt att straffar ska vara så svårt. Det tragikomiska är att även Aik har haft problem med straffar och inte vunnit i den spelformen på fyra försök tidigare.

Nä roligare ska det bli mot FBK, då får vi se riktig underhållande hockey skulle jag tro och chansen till poäng är inte mindre än den var mot AIK.

Heja brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Jonsson efter matchen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Tväst: Det känns underbart att få vräka ur sin ilksa, så man kan ladda om till nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:
Nä... jag känner inte dig, eller nån annan på forumet, vad jag vet.
Vi har ju olika referenser i det sociala samspelet med andra människor.

Hade jag vräkt ur mig som en del här har för vana att göra, då skulle jag skämts som en hund om jag i nyktert tillstånd läste mina inlägg dagen efter.

Heja Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Nu blir det Criminal Minds, känner att jag vill se någon som mördar, jag fantiserar mig bort ;-) God natt på er!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf: Nej, liksom att inte produktionschefen på Korsnäs väljs på ett årsmöte. Men dom som tillsätter dom som leder det dagliga kan du välja att byta ut på årsmötet. Styrelsen är ytterst ansvarig, glöm inte det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf:

Nej men styrelse, och vad jag vet är det styrelsens uppgift att anställa/sparka klubbdirektör, formulera den riktning föreningen ska ta och i förlängningen ansvarig för vilka som står för det sportsliga. Har jag fel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Zzz: Alla namn som inte kommer från valberedningen förkastas ju, därför kuppen för ett par år sedan, och vad hände sen, jo man mobbar eller fryser ut vederbörande. Det är så det fungerar i Brynäs, tyvärr!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:

Nu tycker jag du är petig. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Tränare, SC, spelare eller klubbdirre väljs inte på årsmötena!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Där håller jag med dig till 110% i allt du skriver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Zzz:
'
Nej halvnöjd ska man inte vara, men jag förstår inte vad man vinner på att sitta och leta syndabockar, eller för den delen sitta härinne och puffa för någon namninsamling för att sparka tränaren. Vill man göra någon ordentlig skillnad så samla för fan ihop ett rejält gäng, gå på årsmötet och se till att få en förändring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Med en sombrero nerdragen till knäskålarna:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Det kanske ser tufft ut om man är en fem pannkakor hög mexikanare eller spanjor :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf: Rätt o riktigt :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:

Tyckte det såg tuffare ut med Z ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Japp liksom att man gör ett hyfsat jobb sportsligt som ligger 8:a. Men jag förstår inte hur vi ska bli ledande i svensk hockey om vi ska vara lite halvnöjda med att ligga på 8:e plats oavsett om det handlar om det sportsliga eller som sponsorpengar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Märstatattare stavar med s va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Rodrigues med Z, jag är ingen jävla spanjor ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf: Zzz: 70Rodriguez:

Vad som händer med pengarna sedan vet jag inte men det förändrar ju inte att marknad ändå gör ett hyfsat jobb, även om flera (7) ESklubbar ligger bättre till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Hemma efter matchen...
Bra;Sundström, Larsson, Svedberg å Rolba killen

Inte bra; Sista 10+ straffarna och matchen i helhet, höl div.2 tempo rakt igenom.

Att Khana är/vart bänkad är ett hån,mest under isen i Bif idag;
Silver
Järnkrok
Lauritzen
Ekholm

Kvällens snackis;Dackes passning till Granis vidare till Lasse som träffa öppet mål!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Tväst:" MEN..... jag tycker inte man skall vräka ur sig en massa dj...la skit i skydd av ett tangentbord, de flesta skulle troligen inte ha samma svada om man möttes öga mot öga med den som kritiseras.
Det är MIN åsikt, tydligen inte allas."

*ASG* Du känner inte mig du eller vad säger du Sylf :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:
Antar att jag tillhör en minoritet i den här samlingen "s.k. fans".
Det finns en hel del som kan diskuteras efter en match med ett så snöpligt slut, eller vad man nu skall kalla det.
AIK lyckades kvittera med väldigt liten marginal, det kan man bli väldigt besviken/förbannad på.
Att det sen verkar ha gått troll i de här förbannade straffarna.... kom gärna med en konstruktiv lösning den som kan.

MEN..... jag tycker inte man skall vräka ur sig en massa dj...la skit i skydd av ett tangentbord, de flesta skulle troligen inte ha samma svada om man möttes öga mot öga med den som kritiseras.
Det är MIN åsikt, tydligen inte allas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Var finns dom pengarna isf, inte fan går dom till A-laget iaf det är mer än tydligt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Visst är topp 10 fantastiskt bra, tror man låg på 10:e plats om jag inte minns fel. Men du måste också komma ihåg att 8 av lagen i topp 10 var från elitserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Varför har man då inte en större spelarbudget?


Fast vid närmaste eftertanke så innebär ju det att SUNDLÖV får mer pengar.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:

Självklart förtjänar dem kritik som det ser ut just nu, det håller jag med om. Men det måste ju vara sakligt, att t ex påstå att läget beror på att inte marknad gör sitt jobb när undersökningar visar att Brynäs är topp 10 i Sverige på att dra in sponsorpengar är i mina ögon huvudlöst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Undrar förresten var geniet arnio är?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Folk är med all rätt besvikna och förbannade och då vill man få ur sig all skit, inte alla men 95% av GB:n iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Dom får bara det dom förtjänar, inget konstigt med det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Zzz: Herregud, får du dom där pompösa mupparna med klubbmärket på kavajen att be om ursäkt har du gjort det bra. Så här har det sett ut säkert 50 ggr under 8 år, och inte fan har nån enda småpåve gått ut och bett om ursäkt för det. Nädå, dom tycker bara folk är dumma i huvet som inte vill komma och titta på dom, göda dom ännu mer så alla ser ut som Kent-Åke.

Den här klubben kommer inte att gå framåt en enda millimeter, snarare tvärtom, så länge den styrs av HGK, Sundlöv och tränas av CZ!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Jag vet....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Bissett19:

Jag vet ärligt talat inte vilket som är sämst, den genomusla insatsen idag eller en del huvudlösa kommentarer här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Erat: Shh.. Det är ju viktigt att alla som någonsin har spelat i Brynäs ska få jobb av föreningen...
Kommentera

« · 1340250 · »