Brynäs IF

714578 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK 25/1-11

« · 1338995 Till forumet


Brynäs IF-AIK 25/1-11
Inget nytt under solen!!!


Laget mot AIK

Målvakter:
Niklas Svedberg (Thomas Greiss)

Forwardkombinationer:
Jakob Silfverberg – Calle Järnkrok – Eero Somervuori
Andras Dackell – Jonathan Granström – Anton Rödin
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Johan Larsson
Alexander Sundström – Mads Hansen – Sebastian Wännström
Extra forward: Magnus Kahnberg

Backar:
Mattias Ekholm – Dale Clarke
Niklas Andersén - Lars Jonsson
Jörgen Sundqvist - Jonathan Carlsson
Extra back: Simon Bertilsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Han är ju inte frisk nånstans
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Gurra88: Vem? CZ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf: 4-1 till frölunda då! SATANS PERKELE!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf: Precis.. Kahnberg kommer sticka.

Om vi ska ha i ett slutspel att göra så bör vi ha en tränare som får igång en stjärna som Kahna, inte en som skickar iväg en av de få vi faktiskt har
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
foppa78: Vi ska om Djurgårn i serien så är det bara. Det kan mycket väl bli så att frölunda, Modo och Brynäs går till slutspel och Djurgårn missar. Vi är väl bara sex poäng efter Djurgårn med en match mindre spelad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

arnio:

Det är totalt omöjligt att tippa utgången,men det är ju skönt att DIF verkar vilja blanda sej in i slutspelsstrecket,skulle Brynäs råka vinna imorrn så är det bara två poäng upp till Djurgårn faktiskt..
Ska Brynäs till slutspel har laget inte råd med några dippar de sista 15 omgångarna

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Sticker jag ut hakan lite för mkt om jag vågar påstå att denna match utan tvekan är säsongens hittills viktigaste?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
StoltBrynäsare: Nej, absolut säsongens viktigaste match hittills. Speciellt nu när frölunda vann. 3 poäng är ett måste imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
leovalkama: Varje match är viktig säsongen ut. Man har satt sig i den positionen genom att man förlorat i princip alla sexpoängsmatcher mot lagen efter oss i tabellen. Fast en stor bov i dramat har varit målvaktsspelet mot "skitlagen" där vi bjudit på skitmål tidigt i matcherna och get dem energi.

Mitt tips 4-1
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
leovalkama: Precis som GL är inne på, varje återstående match är en måste-match. Supertajt mellan DIF, Modo, VF, Brynäs och SSK.
Tyvärr så har väl Brynäs varit outstanding sämst efter jul av dessa samt att Modo, VF och SSK har en bullit bakom sig. Hoppas bara de har bränt sitt krut redan och det är nu Brynäs börjar sin vandring uppåt formmässigt.
Lagom till slutspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huss: Ja nu är det dax att hålla formen och varva upp inför slutspelet. Det är ju semifinal som gäller.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Denna match är otroligt viktigt precis som dom hemma matcher som är kvar.

det behövs nog fan 3 poäng i alla hemma matcher som är kvar
aik,modo,dif,lhc,timrå,ssk

ingen omöjlighet i vanligafall, men som det har sett ut i år får en att fundera om dom klarar av att föra matcher själva och få upp tempot mot lag som försöker få ner den.

Sen har vi borta matcher som ser förbaskat svåra ut.

aik är väl den enda så kallade enkla matchen. VF är väl 50-50 och Luleå är väl ungefär samma sak.

FBK Borta puhhh i Karlstad har vi aldrig lätt trots att deras form är dålig så är det ett svårt jobb att ta poäng därnere

skellefteå jo du inte haft lätt där heller.

HV ja du man får hoppas på att dom har avgjort ligan vid det tillfället även om jag avskyr dom men det vore bäst för brynäs.

Jag hoppas på att vi klarar det men jag har en otäck magkänsla gillar inte det men jag hoppas jag har fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Erat: Ingen vidare sångröst hahahaha! Vem fan är det som sjunger elle?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Erat: *asgarv* Det är bland det sämsta jag har hört. Texten är....är.... Ha ha ha ha *asgarv*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Roger Ramkvist: Hoppas det blir som den där Timråmatchen när Rödin gjorde 1-0 efter 50 sek och sen hände absolut ingenting förrän sista minuten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
SH:

ja det får bli vad som helst så länge det blir 3 poäng :)

men det skulle varit skönt om det lossnade rejält framåt men som sagt är förbaskat nöjd med 3 poäng...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Roger Ramkvist: AIK kommer att sälja sig dyrt och det gäller att ha tålamod.
Dom är giftiga i omställningarna och spelar med mkt platsskiftningar och hög intensitet i anfallszon.
Tror inte att dom kommer att backa hem och spela avvaktande.
I övrigt kan det vara en fördel att ha många "topplag" kvar att möta så här i slutet av serien.
Ett par av dom är redan klara och motivation bör slå klass.
Märktes inte minst på Hovet häromdan när AIK kämpade ner ett blekt HV.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Erat: Hahaha det rinner varmt längs mina ben hahaha
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Ambroo: låten är väl som helhet inte bra... Men tar alla era (om ni ens har någon låt?) låtar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Erat: Du måste vara tondöv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Roger Ramkvist: det skulle vara intressant att se statistik på Brynäs målproduktion sedan den dag då vi senast hade gjort mest mål i serien. Jag har en känsla av att vi producerat extremt lite sedan dess.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Johnny Bravo: Att du öht orka tjata och kommentera ett iofs amatörmässigt men dock lovvärt försök att hylla sitt lag, DET om ngt är patetiskt och barnsligt.
Ungefär som att sitta och recensera en teckning gjord av en 5-åring.
Men du är väl förmodligen inte mer än 5 år själv heller....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Tänk, jag har suttit o väntat när den stor vite riddaren ska träda in till försvar. Där kom det. Äntliigen.

Dagen är räddad. Tack. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Samtidigt ska man nog inte "räkna med" att fortsätta ta poäng mot topplagen. Kan kanske bli en "uttjämnande effekt" mot lagen det tidigare gått dåligt mot. Kan t ex inte vara särskilt vanligt att man torskar samtliga 5 mot något lag, ännu mindre mot ett som man är före i tabellen.
Ett fall för Enaranger kanske...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio:

ja det känns så iallfall och jag tror det är så med.
Det har nog en del förklaringar
1. I början hade vi ett otroligt bra mål snitt per skott kändes som en hel del enkla mål trillade in medans det numera är lite stolpe ut
2. nu när man har fått bort dom flesta 1-2 och frilägen emot sig. Plus att man inte går bort sig så ofta. så har man också dragit sig tillbaka och på det viset inte får ett likadant tryck och chanserna blir så klart färre.

verkar som Vi har otroligt svårt att hitta rätt balans mellan ett bra anfallsspel och ett bra försvarsspel verkar som om ett blir lidande för det andra skall fungera.

så Ja vi producerar lite sen vi fick vårat försvarsspel att fungera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Erat: Skitbra låt!!! Härligt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Roger Ramkvist: Inte lätt det där med filten
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio:

filten? jag är trött och extra korkad i dag :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Johnny Bravo: Seså, fortsätt nu att lägga ut länken i dom andra gästböckerna så vi slipper ditt tjat härinne.
Finns säkert flera gästböcker som inte har sett videon, där du kan kamma in massor av kommentarer att glädja dig åt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Jag har inte länkat till nån GB.
Däremot kommenterat att dom ska hit in o njuta av sången.

Här inne har jag gjort 2 inlägg om den fantastiska låten o du kallar det tjat? Mannen som har tjatat härinne sen dinosauriernas tid.

Sen liknar du det vid en 5 årings teckning? En 5 årings teckning är konst.
Den där låten är gjord av vuxna män o man får inte skratta åt den dåliga sången o texten??

Du är rolig du, bror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
SH: Enarangers statistikrunkande hjälper nog inte i det här läget, om man nu ska försöka få fram ett tänkbart scenario.
Nu är det dagsform och ork/vilja som gäller.
Alla vet att det börjar brännas på allvar och det är omöjligt att sia om hur det kommer att sluta.
Skönt iaf att vi börjat hitta tillbaka till ett bra grundspel som ger trygghet i agerandet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Johnny Bravo: Jag skulle tro att det försvaras därför att master H himself kliver in och tar ton en bit in i "låten".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Ambroo: Det är en trolig förklaring.
Han kanske har satt den på random i busstereon oxå?
Svensktoppen nästa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Johnny Bravo: Säger jag att den är bra?

Men det är väl fan inte sången som är viktigaste! Det är själva budskapet som låten framhäver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

Johnny Bravo: "Jag har inte länkat till nån GB."

Nä, men du är nog bra sugen?
Känns som att du vill visa hela HS hur usel den där amatörmässiga Brynäsvideon är.
Lite som att kommentera en teckning av en 5-åring genom att skratta och raljera över den.
Bara en känsla jag har och som jag satt på pränt....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Erat:
Om det fanns ett musikens Nobelpris så är det väl inte hyllningslåtar till olika lag man tänker på i första hand..... men det är ju ändå tanken som räknas.
Hellre ett taffligt hyllningsförsök än klockrena Brynäshån och sågningar av egna? supporters.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: tacka vet jag "Brynäs hej"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Klart bästa brynäs låten.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
AIK är ett lag vi ska slå alla dagar i veckan och det i synnerhet på hemmaplan.
Men andra ord är det som upplagt för en förlust och avgrundsdjup ANGST.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: "Lite som att kommentera en teckning av en 5-åring genom att skratta och raljera över den."

Vet inte om du läste det jag skrev tidigare isåfall gör jag det igen:

"Sen liknar du det vid en 5 årings teckning? En 5 årings teckning är konst.
Den där låten är gjord av vuxna män o man får inte skratta åt den dåliga sången o texten??"

Om du skrattar o raljerar över 5-årings teckning så får du göra det.
Jag skulle skämmas över nåt sånt.
Jag anser att 5 åringars teckningar är konst. Jag skulle aldrig nedvärdera ett barn o har så aldrig gjort. Så i den liknelsen tycker jag att du käre Huge sket rejält bredvid härinne!

Den här låten som du så tydligt vill försvara med näbbar o klor är skriven av vuxna människor. Den är skrattretande dålig både till sång o text. När det gäller vuxna så kan man skratta o raljera iallafall jag.

F.ö OM jag nu skulle vilja länka till det här i nån GB så skulle jag har gjort om jag vore sugen o kände för det.
Jag är inte den som är rädd för att länka direkt
Den var så dålig så jag tyckte att den kunde få vara kvar här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Jaha, då var det 50 min kvar till 60 min fyllda av hockeyångest!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:

Slappna av, andas lite och ta ut segern i förskott. På så vis får du åtminstone vara glad i 47 minuter till. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
tompap71: Är avslappnad mellan april och augusti :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Hey, nu glömmer du silly season ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huss: Ok då, jag är aldrig avslappnad :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Fan, jag har en olustig känsla i kroppen........2-4?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf: Flunsa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
sylf: Verkar vara glest om folk på läktarna, löning i dag ju?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huss: Hoppas det:-)
Kommentera

« · 1338995