1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-AIK 25/1-11

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Brynäs IF, ett stort sjunkande skepp som har nått botten.

BRYNÄS

1912-2011

SSK, Modo, AIK och Timrå är alla bättr lag än Brynäs tydligen. Bara att säga grattis till Färjestad som får ett slut på sin dåliga trend nästa match.

Gurra88: tycker vi alla här inne hjälps åt och fixar fram ett kvalificerat mail.

sylf: Ja det är otroligt beklämmande hur lite vilja det finns i dagens Brynäs. Nu menar jag inte laget utan hela organisationen. Man är glad att få vara med. Så länge man får flasha runt med sin Brynäskavaj i korridorerna så är man nöjd. Så när ledarmuppen HGK snackade om at det ser bra ut så kan han inte menat nånting annat än sin kavaj.

Erat: Brynäsledningen skiter högaktningsfullt i vad supportrar och medlemmar tycker. Så några mail eller listor hjälper inte.

Det ser ju "bra ut". Snart har man bara Ja-sägarna kvar...alla 100 som troget kommer att heja fram Brynäs från TV soffan

GävleLasse: Precis. Därför kommer de snart stå utan fans och klubben kommer sjunka ner i avgrunden.

Gurra88: 100-årsjubileum i AS ligger nära till hands..

Men det ser ju "bra ut"...

Bissett19: Varför börjar jag skratta när jag hör czarnecki prata?

Gurra88: För att han bara svammlar och inte vet ett jävla skit!!!

Det är ett sånt slag under bältet o se på denna bedrövelse,att ha en coach i båset som inte vill förändra matchbilden tycker jag är ett sånt tjänstefel som det inte finns ord till,att se spelare som det verkar tävla om den som ska ha mest istid man ser en tex lauritz börja glida från anfallsblå in i båset för han orkar inte åka efter ha varit inne 2min...Fanns ingen på isen idag som ville ha puck,att förlora mot detta AIK som va på isen idag ska inte få hända,har inte sett sämre.dax för hela ledastaben att lämna över till någon som kan väcka upp detta lag våga förändra,,SÄGER BARA AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!

Tre möjliga poäng blev hastigt bara en.... tråkigt, tråkigt.
Mobben är inte sen att hitta syndabockar, sparka alla för säkerhets skull.

ES består av en samling lag som ALLA vill vinna...... av någon anledning tycks en röststark grupp på forumet tro att Brynäs är mycket bättre än AIK, SSK, Timrå m.fl.
Dessa lag som på nåt sätt lyckas skaka fram nya pengar in i det sista, förstärkningar som Brynäs bara kan drömma om verkar det.

Men att kasta in handuken medan det ännu finns teoretisk chans...... vi ligger ju fortfarande på slutspelsplats.

Jag höll på att skriva nåt om flygfän med böjda nackar.... men ångrade mig.

Gurra88: Klarar inte ens av att se skiten, dessutom helt meningslöst att lyssna på dåren!

Tväst: Varför kan inte vi skaffa pengar? För att vi har inkompetent folk på de positionerna

Tväst: Lagets mål är ju semifinal?!

Tväst: Tycker du att man visa någon som helst vilja att vinna idag?

Så fort man gjort 2-1 (ett grymt snyggt mål förresten) Så backade man hem, tappade puckar och lade över problemet (pucken) till en lagkamrat i lika dålig position så fort man fick press på sig.

CZ skulle ha tagit en T.O så fort han såg tendenserna. Men han var helt perplex och gjorde inget annat än vad vi supportrar gjorde.Hoppades. Gör man inget när laget agerar på det sättet så har man inget i ett bås att göra.

Nyss hemkommen från Läkerolarena och det var länge sedan jag var så förbannad och besviken som idag. Årets sämsta match alla kategorier.
Johan Larsson och Svedberg ger jag godkänt, resten var bedrövliga.

Så extremt jävla lojt att man blir förvånad. Jag har full förståelse för att spelet inte fungerar vissa matcher men att man inte kan förmå sig att kämpa och stå upp. Hade jag varit coach i Brynäs hade jag varit helt galen redan efter första perioden. När vi sen leder med 2-1 i mitten av tredje och inte kommer ur egenzon och inte har något eget spel överhuvudtaget så tar Cz inte timeout. Jag begriper inte hur han resonerar i det läget. Jag tycker för första gången någonsin att Brynäs bör be om ursäkt till oss drygt 5000 betalande.

Gurra88: för brynäs lägger pengarna på en massa skit, istället för fylla på spelarbudgeten.

Zzz:
+1

Zzz: Klockrent!!!

Erat: Shh.. Det är ju viktigt att alla som någonsin har spelat i Brynäs ska få jobb av föreningen...

Bissett19:

Jag vet ärligt talat inte vilket som är sämst, den genomusla insatsen idag eller en del huvudlösa kommentarer här.

tompap71: Jag vet....

Zzz: Herregud, får du dom där pompösa mupparna med klubbmärket på kavajen att be om ursäkt har du gjort det bra. Så här har det sett ut säkert 50 ggr under 8 år, och inte fan har nån enda småpåve gått ut och bett om ursäkt för det. Nädå, dom tycker bara folk är dumma i huvet som inte vill komma och titta på dom, göda dom ännu mer så alla ser ut som Kent-Åke.

Den här klubben kommer inte att gå framåt en enda millimeter, snarare tvärtom, så länge den styrs av HGK, Sundlöv och tränas av CZ!

tompap71: Dom får bara det dom förtjänar, inget konstigt med det.

tompap71: Folk är med all rätt besvikna och förbannade och då vill man få ur sig all skit, inte alla men 95% av GB:n iaf.

70 Rodrigues: Undrar förresten var geniet arnio är?

70 Rodrigues:

Självklart förtjänar dem kritik som det ser ut just nu, det håller jag med om. Men det måste ju vara sakligt, att t ex påstå att läget beror på att inte marknad gör sitt jobb när undersökningar visar att Brynäs är topp 10 i Sverige på att dra in sponsorpengar är i mina ögon huvudlöst.

Redigerad kommentar

tompap71: Varför har man då inte en större spelarbudget?

Fast vid närmaste eftertanke så innebär ju det att SUNDLÖV får mer pengar.......

tompap71: Visst är topp 10 fantastiskt bra, tror man låg på 10:e plats om jag inte minns fel. Men du måste också komma ihåg att 8 av lagen i topp 10 var från elitserien.

Redigerad kommentar

tompap71: Var finns dom pengarna isf, inte fan går dom till A-laget iaf det är mer än tydligt?

70 Rodrigues:
Antar att jag tillhör en minoritet i den här samlingen "s.k. fans".
Det finns en hel del som kan diskuteras efter en match med ett så snöpligt slut, eller vad man nu skall kalla det.
AIK lyckades kvittera med väldigt liten marginal, det kan man bli väldigt besviken/förbannad på.
Att det sen verkar ha gått troll i de här förbannade straffarna.... kom gärna med en konstruktiv lösning den som kan.

MEN..... jag tycker inte man skall vräka ur sig en massa dj...la skit i skydd av ett tangentbord, de flesta skulle troligen inte ha samma svada om man möttes öga mot öga med den som kritiseras.
Det är MIN åsikt, tydligen inte allas.

Tväst:" MEN..... jag tycker inte man skall vräka ur sig en massa dj...la skit i skydd av ett tangentbord, de flesta skulle troligen inte ha samma svada om man möttes öga mot öga med den som kritiseras.
Det är MIN åsikt, tydligen inte allas."

*ASG* Du känner inte mig du eller vad säger du Sylf :-)

70 Rodrigues: Hemma efter matchen...
Bra;Sundström, Larsson, Svedberg å Rolba killen

Inte bra; Sista 10+ straffarna och matchen i helhet, höl div.2 tempo rakt igenom.

Att Khana är/vart bänkad är ett hån,mest under isen i Bif idag;
Silver
Järnkrok
Lauritzen
Ekholm

Kvällens snackis;Dackes passning till Granis vidare till Lasse som träffa öppet mål!!

sylf: Zzz: 70Rodriguez:

Vad som händer med pengarna sedan vet jag inte men det förändrar ju inte att marknad ändå gör ett hyfsat jobb, även om flera (7) ESklubbar ligger bättre till.

tompap71: Rodrigues med Z, jag är ingen jävla spanjor ;-)

70 Rodrigues: Märstatattare stavar med s va?

tompap71: Japp liksom att man gör ett hyfsat jobb sportsligt som ligger 8:a. Men jag förstår inte hur vi ska bli ledande i svensk hockey om vi ska vara lite halvnöjda med att ligga på 8:e plats oavsett om det handlar om det sportsliga eller som sponsorpengar.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Tyckte det såg tuffare ut med Z ;)

sylf: Rätt o riktigt :-)

tompap71: Det kanske ser tufft ut om man är en fem pannkakor hög mexikanare eller spanjor :-)

70 Rodrigues: Med en sombrero nerdragen till knäskålarna:-)

Zzz:
'
Nej halvnöjd ska man inte vara, men jag förstår inte vad man vinner på att sitta och leta syndabockar, eller för den delen sitta härinne och puffa för någon namninsamling för att sparka tränaren. Vill man göra någon ordentlig skillnad så samla för fan ihop ett rejält gäng, gå på årsmötet och se till att få en förändring.

tompap71: Där håller jag med dig till 110% i allt du skriver.

tompap71: Tränare, SC, spelare eller klubbdirre väljs inte på årsmötena!

70 Rodrigues:

Nu tycker jag du är petig. ;)

Zzz: Alla namn som inte kommer från valberedningen förkastas ju, därför kuppen för ett par år sedan, och vad hände sen, jo man mobbar eller fryser ut vederbörande. Det är så det fungerar i Brynäs, tyvärr!!

sylf:

Nej men styrelse, och vad jag vet är det styrelsens uppgift att anställa/sparka klubbdirektör, formulera den riktning föreningen ska ta och i förlängningen ansvarig för vilka som står för det sportsliga. Har jag fel?

sylf: Nej, liksom att inte produktionschefen på Korsnäs väljs på ett årsmöte. Men dom som tillsätter dom som leder det dagliga kan du välja att byta ut på årsmötet. Styrelsen är ytterst ansvarig, glöm inte det.

« · 1340003 · »