Brynäs IF

713241 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

1429937 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
70 Rodrigues: Smart av Norberg att skylla på internetcrash.
Nu kunde han kopiera mitt inlägg från kl 10.59 idag.
Men det bjuder jag på...     :-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Huge: filtrerat inlägg
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
TJ om gårdagens insats:

"I dag tänker Brynästränaren ta ett allvarligt snack med sina spelare.

– En sådan här insats ska vi inte glömma eller sopa under mattan. Det handlar om att ta lärdom av den, säger Tommy Jonsson."

Tredje raka hemmamatchen på torsdag, SAIK kommer på besök.
Sannolikt en del omvaskningar i formationerna och ett rejält taggat Brynäs att vänta.
Tyckte inte att TJ gjorde så mkt i båset heller, eller så var jag alltför besviken för att notera nån aktivare coachning igår.
Kanske inte så lätt att försöka coacha heller, när alla spelare verkade vara nån annanstans....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Burken: Nej, för fasiken; jag är alldeles för korkad och dum för att kunna filtrera mig själv och veta när jag skriver dåligt eller bra.
Jag bara skriver och så får det bli som det blir.
Har inte alls den intellektuella förmågan och insikten som DU har, som verkligen kan filtrera dig själv och därmed uteslutande prestera inlägg av oerhört hög klass....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Burken: Tyvärr så är det väl så, men jag vet några som helt säkert kommer, they have things to do that night ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
70 Rodrigues: Ja fast då krävs det full uppslutning. Och det tvekar jag på att det blir...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Burken: Vi ses väl den 3:e jan, kommer att bli en mycket intressant o trevlig kväll, på många olika sätt :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Huge: Jag tror det är dags att förorda ett Hugefilter här på HS.

Om du inte kan filtrera dig själv då förstås. Men det lär väl inte hända. Sådan självkritik har du väl inte intellektuell kapacitet att förstå själv.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Burken: "Fast HS har ingen glädje av dåliga skribenter... 

Hej då!"

Ajfan, så du har så pass mkt självinsikt att du drar frivilligt?
Starkt!
Ja, som sagt: Hej då, och lycka till...
Eller vi kanske ska säga "På återseende"??
Ska bli intressant att se vilket nick du kommer att använda nästa gång du kommer tillbaka.
Jag förordar isf "Purken".....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Zzz: Håller med om Basse.
Även om han får ett par riktigt bra bud från nåt ES-lag (lönemässigt) så borde ju Sundlöv som du säger, ha tillräckligt med pengar för att matcha övriga svenska lag tillräckligt mkt för att pengarna inte ska spela nån större roll.
Av det man hört tidigare från Basse så låter det iaf som att han prioriterar trivsel och spel i ett lag som passar hans spelsätt lite mer än att han prioriterar en hög lön.

Men allt kan ju ändå ställas på ända om det ex kliver in nåt KHL-lag som öppnar stora plånboken, men som sagt: känslan är att han blir kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Huge: Fast HS har ingen glädje av dåliga skribenter...

Hej då!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Burken: ":Att FBK är intresserade kommer ju knappast som en överraskning. CZ's lila favorit som han är."

"lila favorit" ??
Nja, än så länge har väl Lauritzen en svartgulröd tröja på sig med ok på axlarna, men vem vet: han kanske byter den mot en lila tröja till nästa säsong.
Bra tränare och bra lag har alltid behov av bra spelare, det vet du väl....?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Zappaholic: "Brynäs kommer studsa tillbaka, var så säkra..."

Visst är det så, men såna här matcher kan faktiskt vara nyttiga ibland, för att ruska om spelarna.
Man hade det lite på känn innan match och fick det även bekräftat efter 2-0.
Vi gör en kanonmatch uppe i Skelleftå, en ännu bättre match mot FBK men torskar snöpligt och trodde sen att det skulle ordna sig per automatik, allt gick som beräknat fram till just 2-0.
Sen slutar man spela, Granis avslutar idiotiskt med risk för spelvändning och dom reducerar förstås just i den situationen.
Och ändå kan kan matchen stängas om inte Silfverberg träffat stolpen vid 2-1. Snacka om små marginaler, men i slutändan vinner ju AIK faktiskt helt rättvist.
Motivation slår alltid klass och dom var beredda att ta skitgörat för poängen.

Att sen dom sedvanliga svartmålarna härinne knappt visar sig efter en vinst men studsar tillbaka med full kraft vid minsta motgång, kan du också vara säker på...   ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Burken: Sundlöv lär få dega upp om han vill behålla Lauritzen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

foppa78:Nja, det beror ju på. Om FBK eller Frölunda tar fram den stora plånboken så kan han mycket väl försvinna. KHL tror jag är mindre risk faktiskt. Det beror nog på vilket av lagen som är intresserade. Flygolyckan gör nog sitt till det med. Det är ju lite si och så med flygsäkerheten därborta så han tänker nog efter mer än en gång.

Men det får visa sig.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Bissett_19: Tror inte heller att han går till nått annat elitserielag.. Kan dock tänka mig att han skulle vilja testa KHL..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Burken: Jag skulle bli förvånad om han går till något annat elitserielag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Zzz: Hoppas de vaskas om lite i kedjorna till på torsdag. Bort med Granis från Järnkrok och Jacke, in med Sebbe eller Ollas. 

Granström skulle de behöva göra nått åt. Vart är hans fysiska och raka spel? De känns inte alls som man får ut det av honon som han är bäst på.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Bissett_19:Att FBK är intresserade kommer ju knappast som en överraskning. CZ's lila favorit som han är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Bissett_19: Tror inte att det kommer att bli billigt, men Brynäs kommer att ha utrymme under nästa år eftersom man tappar så pass många forwards. Vill han till Ryssland så är det inte mycket att göra men man ska inte tappa honom till någon annan svensk klubb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Basse sitter i ett hyfsat förhandlingsläge.
Bäst för Sundlöv att knyta åt sej Lauritzen inför kommande säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Ett topplag kan efter att man haft några raka vinster studsa tillbaka och vinna efter EN snöplig förlust (FBK hemma) och ett topplag viker inte ner sig på detta viset i sin egen hemmaborg oj det finns mycket som tyder på att Brynäs inte är ett topplag!

Som sagt man är lika förbannad idag så jävla surt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
arnio: Självklart så förlorar man ibland men det är ju på sättet dom gör det som är helt oacceptabelt. Man får inte vika ner sig på det där sättet. Alla kan ha en dålig dag på jobbet men det finns fan gränser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Zappaholic: Jag tror det är dags för Brynäs att börja spela hemma i sina bortadresser. De kan ju fan inte vinna hemma. Inte ens med två måls handicap.

Annars var det klart Brynäsövertag i två perioder sedan slutar man i vanlig ordning när man leder inför sista och blir försiktiga.

Nåja... bara att se fram emot nästa match. en BORTAMATCH :)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

arnio: Klart är att Brynäs ger bort matchen. Det är så fruktansvärt tydligt vilken klasskillnad det är mellan lagen. När Brynäs driver upp tempot och spelar intensivt är vi överlägsna AIK. Det är när laget börjar spela nonchalant och tro att det räcker att ge 98 % som matchen förloras. Går inte att ge mindre än 100% i 60 minuter mot alla lag!!

Detta borde TJ sett och agerat därefter. Han är grymt besviken på sin egen coachning och jag är övertygad om att spelarna också får sig en hårfön efter matchen.

Tröttsamt att vissa härinne kan bli så in i helvete pessimistiska efter några förluster. Onödiga iofs, men detta är lagidrott och ibland blir det så här. Det vet alla som själva spelat.

Brynäs kommer studsa tillbaka, var så säkra...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Bissett_19: Utan tvekan, snacka om att pissa på publik, fans, allt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Bissett_19: Ja milt sagt denna förlust var en jävla pungspark!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Qvarre:

Ja fyfan.
Man vaknade upp förbannad imorse,säsongens klart onödigaste förlust !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Gurra88:
Fy fan, käns som att vakna med en riktigt tuff baksmälla i dag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Peja: Dags för honken igen nu antalet matcher.. Jag har en bättre känsla inför match när jag vet att honken står längst bak.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Jag tycker att Brynäs inledde matchen bra. Efter ungefär halva första perioden, efter att ha släppt allt och lite till på AIK-spelare, hittade domaren en Brynäsutvisning. AIK fick ingen utdelning men kom in i matchen tack vare PP-spelet och växte efter det. I slutet av perioden gjorde Hansen ändå 1-0 (dålig retur av Fasth) och Järnkrok hade bud på 2-0.

I andra perioden spelade Brynäs stundtals ut AIK och sköt 17 skott på mål. Allt gick enligt planerna och Silfverberg satte välförtjänt 2-0. Sedan var det bud på 3-0, men AIK lyckades istället oförtjänt göra 2-1. Jag gillar inte att klaga på domarna men ca 20 sekunder innan 2-1-målet missade de matchens mest uppenbara utvisningssituation när Widing helt enkelt blev överkörd utanför spel. Ofattbart. Sen gjorde en kommunikationsmiss att Granström gick på avslut när alla andra åkte och bytte vilket öppnade för en AIK-kontring. Där måste medspelarna skrika åt Granström att bara dumpa ner pucken. Brynäs borde ändå ha gjort fler mål i den andra perioden. 2-1 var orättvist.

Tredje perioden var AIK:s. Om domarna hade kollat vad som hände på isen istället för att på förhand bestämt sig för att ta varannan utvisning så hade ju Brynäs lett med 3-4 mål efter andra perioden men nu fortsatte parodin och AIK var effektiva när lägena uppstod. Sen ska man kanske inte glömma att Fasth gjorde en betydligt bättre match än Svedberg. Men det var väntat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
arnio: Dels det.. och sen en jävla övertro på sin kapacitet..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
arnio: Jävligt rutinerat att gå ut och ordbajsa som dom gör och sen visar dom upp detta vet inte om man ska skratta eller gråta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
70 Rodrigues: efter att Sunken bad Gd skriva att Brynäs tar guld och tidningarna skrev om världens bästa PP så här vi tagit noll poäng och gjort noll PP mål. Allt sitter i skallen på spelarna.?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
sylf: Brynäs är ett topplag på länge de ligger i toppen. Enligt dig på är väl Färjestad ett topplag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Gurra88: "vi får ta lärdom av det här"
Var fan har han varit de senaste 10 åren?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

70 Rodrigues: Vilket var en av anledningarna att man inte värvade Brendl. För att det kändes som att vi va tillräckligt bra.. Nu när verkligheten kommit i fatt dem så inser de nog att de skulle värvat Brendl när chansen fanns.. Lägg därtill skador som kommer att uppstå..  är skapligt trött att höra på när de skyller på skador

hur som helst vi får vänta nån match till.. men tror knappast vi tar tre poäng mot saik.. Vi hade chansen att ta 6 relativt lätta poäng de två senaste, men som vanligt faller man tillbaka istället för att hänga på i toppen,.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
sylf: – Vi är det klart bättre laget i de två första perioderna och spelar riktigt bra. TJ kan omöjligt ha varit närvarande??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Clarence: Självklart är det så. Bryäs har lyckats lura sig själva och vissa i omgivningen att man är ett topplag, nu kommer verkligheten smygande. Finns inte ett topplag som ens skulle tänka tanken att ha L.J som försteback t.ex.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Gurra88: Vi var grymma på PP och det är den stora orsaken till att vi tagit så många poäng o gjort så många mål, vad gäller målgörandet i spel 5-5 finns mycket att önska. Nu 10 raka PP utan mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Det är  trist att laget aldrig verkar ha förmågan att etablera sig i tabelltoppen när läget och chansen finns. Måste bero på att de är alltför instabila och helt enkelt inte tillräckligt bra för att vara ett topplag. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Clarence: Jo, det finns 0-poängare, mot ett saik som vill ha revansch för senast, då är Brynäs chanslösa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Kanske man skulle värvat Brendl trots allt... som vanligt så överskattar man sig själva, men snart är nog verkligheten ifatt dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
70 Rodrigues:

AIK bättre i 1:a och framförallt 3:e.
Brynäs skulle ha stängt matchen i andra perioden.

Inställningen ikväll är bland det sämsta man sett på jävligt länge,det har nog varit för många ryggdunkar den senaste tiden.

Ikväll urinerade dom rejält på klubbmärket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

Slutspelsstrecket menar jag.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
70 Rodrigues: Tack för den Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11

foppa78: "Ja 3 poäng mot saik är ett krav!!! Men det var det ju idag med!"

Visst. Men jag är inte speciellt hoppfull att det blir så. Fruktar attBrynäs är på väg mot gamla bekanta tabellregioner, dvs kring kvalstrecket...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Clarence: Ja 3 poäng mot saik är ett krav!!! Men det var det ju idag med!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF måndagen den 21/11-11
Enligt TJ så var vi klart bättre i två perioder, han måste blanda ihop fredagens match med kvällens??

Redigerad kommentar

Kommentera

1429937 · »