Brynäs IF

713443 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07

« · 821622 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Chief: Mkt bra observerat, tycker jag.
Kan du inte skriva lite oftare härinne. Man känner sig lite ensam och utsatt ibland... ;-))
Beträffande majoriteten och hur pass nöjda man är med Danne härinne, så kanske det inte säger så mkt om hur pass mkt objektivt bedömd han är.
En större del av de som skriver härinne verkar iaf inte ha så mkt till övers för Danne. Men då kontrar jag med att han fick nytt kontrakt när Boork hade tillträtt och att han får mkt istid i både BP och PP.
Tycker det säger en del om hur de som kan hockey, dvs tränaren och sportchefen uppfattar hans tjänster.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Aha, det var graden av kritik det gällde. Utan att påstå mig vara någon expert på den gängse uppfattningen om brynässpelare skulle jag nog vilja påstå att påfallande ofta är graden av kritik som riktas mot en spelare helt i relation till hans popularitet i övrigt. Kort och gott, en spelare man är missnöjd med döms av de flesta hårdare än en publikfavorit som begår ett liknande misstag. Nu har jag iofs ingen koll på hur pass nöjda majoriteten här är med DJ så det är möjligt att min tes faller platt till marken i det här fallet. Jag ville mest vara med och tycka lite jag med. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: DJovisst....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Chief: Du har absolut en poäng i ditt resonemang, men frågan är ifall Danne verkligen kan kritiseras så mkt som det har gjorts?
Det är ju det frågan gällt från början.
Det som talar FÖR Dannes agerande är väl isf att spelare med bra spelsinne öht, ofta slår "blindpass", sas. Dvs man har via sitt spelsinne och även s.k sjätte sinne oftast en känsla för var medspelarna befinner sig på isen, och då slår man kanske också dessa blindpass, som alltså i realiteten inte ska betraktas som blindpass.
Väl samtränade backpar ex, bygger ju många gånger på att man oftast vet var man har sin partner i vissa lägen, eller åtminstone vet var han BORDE befinna sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
wap.hockeysnack.com
DJort är DJort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Här är länken. Kan väl säga att jag hade valt DJ groda 8 dar i veckan ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Gusten: Ja, DET agerandet kan jag verkligen kalla ett hjärnsläpp.
Hoppas inte att Danne nu köpt en trisslott och kliver upp till Boorken och säger sitt hjärtas mening?
Fast det finns nog vissa som önskar att han isf skrapat fram en mille... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Kanske inte för handlingen, men bör han inte kritiseras för att han inte kollade om det fanns någon bakom? Backar jag på en bil på parkeringen lär jag knappast kunna skylla på att jag backade i god tro, utan lär få skit för bristande uppmärksamhet i trafiken. Eller nåt. Har inget körkort så jag lär iofs få kritik för en hel del mer än bristande uppmärksamhet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: "Ja, men om han nu påstår att han var säker på att det fanns en spelare bakom som kunde täcka upp, så kan det väl för i helskotta inte betraktas som ett hjärnsläpp att i det läget slå ett bakåtpass?"

Påminner om den där snubben som var SÄKER på att han hade vunnit flera miljoner på lotteri.
På en kvart hann snubben gå in till chefen och be han fara åt helvete, håna arbetskamraterna och beställa prylar för flera flera tusen.

Det visade sig att han hade missat ett nummer...så jävla säker var han.

Hjärnsläpp skulle jag vilja kalla det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: Nukom jag på en utmärkt jämförelse som illustrerar Dannes handlande och ev skuld: det juridiska begreppet "att vara i god tro"

När du i god tro ex köper en vara som är stulen, så ska du inte straffas för denna handling.
Danne slog sin passning i god tro, och ska därför heller inte kritiseras för sin handling.

Få se nu hur du tacklar den "tacklingen", din gamla smålänning... ;-)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Gusten: :-))
Ja, det låter rätt så troligt att den uppdateras automatiskt och reagerar på ngt sökord, i detta fall "Bäckis".

Men isf undrar man ju varför det inte dykt upp ett otal rubriker som handlar om "frysboxar".
Jag menar: med tanke på hur frekvent det ordet är på denna site.. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: Ja, men om han nu påstår att han var säker på att det fanns en spelare bakom som kunde täcka upp, så kan det väl för i helskotta inte betraktas som ett hjärnsläpp att i det läget slå ett bakåtpass?
Isf så måste ju exakt alla bakåtpass som slås under en match där det finns både två och tre spelare bakom, betraktas som hjärnsläpp?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Ville bara prova på att vara Huge ;)

Har också blivit lurad av den där vid flertalet gånger. Den är automatisk den där fan va? Den snappar väl upp väl valda sökord från några angivna siter, för inte sitter väl nån och fixar det där manuellt?

För i så fall är det ett fall för frysboxen :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Gusten: Äh, min kritik mot den ansvarige var inte så allvarligt menad, men varför inte påpeka ngt som man retar sig på?
Rubriken "Nyheter" mister ju helt klart sin trovärdighet, bokstavligt talat, när det smyger sig in fjolårets nyheter, typ....
Normalt sett brukar jag ju inte reta mig så ofta på saker och ting, eller hur?

:D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Det tycker jag inte. Hjärnsläppet ligger i att han tar för givet att täckning finns bakåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: "Småretar mig lite på den som ansvarar för uppdateringen av rubriken "Nyheter" här till höger under omröstningsrutan."

Äh vafan Huge var inte så negativ, det är nog inte så lätt att få det där att fungera.

Jag tror nog att "Nyheterna" gör sitt bästa, och dom HAR faktiskt fått mycket förtroende från HS på sista tiden.

Gör som jag, lägg inte ner krut på sånt du inte kan påverka.
Allt ordnar sig säkert till slut.

Fast det där är nåt som kommer med åldern sas ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: Om det hade funnits en spelare bakom som täckt upp för Danne, hade bakåtpasset också då varit ett hjärnsläpp?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: DJ's agerande är i mina ögon ett "hjärnsläpp". Han tittade inte upp när han slog passningen. Var helt enkelt inte riktigt på alerten. Passningen i sig är väl helt OK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Småretar mig lite på den som ansvarar för uppdateringen av rubriken "Nyheter" här till höger under omröstningsrutan.
Nu står det t.ex att "Migrän stoppade Bäckis igår".
Jaha, tänkte jag. Kanske därför han såg lite seg ut senast.
Sen visar det sig att det handlar om att han drabbats av migrän inför en träningslandskamp mot Schweiz innen JVM.
1. Vänligen uppdatera nyheterna.
2. Lista dessutom gärna nyheterna i kronologisk ordning uppifrån och ner, dvs de färskast överst osv.
Det är inte första gången som en månadsgammal nyhet helt plötsligt dyker upp överst och man tror att det är en rykande het historia.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: "Om helt blinda pass ingår i de helt vanliga rutinbesluten så är det någonting som är fel."

Jag säger som min gamle svensklärare på Lillhagsskolan i Bomhus:
"Läst men inte förstått"

Poängen är ju att Danne öht inte reflekterade över att han slog ett blindpass, eftersom han var säker på att det fanns en spelare bakom honom som kunda ta emot passet.
För honom var bakåtpassningen en helt normal rutinsak som han och alla andra backar i ES ofta gjort tidigare i liknande lägen, dvs när man har en avvaktande utvisning på motståndaren och vill vårda pucken innan man åter går till anfall.
Jag förstår inte hur du kan undvika att hålla isär dom två debatterna.
Den andra debatten handlar ju om att det resultatmässigt, dvs som följd av Dannes agerande, blev ett bakslag.
Men det hindrar ju inte att Danne kan ha agerat helt korrekt mht till det hur han uppfattade situationen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Du tog orden ur munnen på mig då det gäller Widing. Där var väl Boorken inte heller speciellt inblandad när det gällde värvningen, även om han iofs kanske hade lite bättre koll på honom än vad han nu haft på Hatten. Eller vafan ska vi kalla karln för? Jag utlyser härmed en pristävling som kanske kan få fart på alla soffpotatisar härinne. Dom som, och där håller jag med dig, inte deltar i debatten så mkt utan mest sitter och häckar.
Jag säger inget om man kanske inte tycker det är så roligt att lägga sig i ex ditt, mitt och Tonys smågnabb som ju trots allt inte ligger på ngt allvarligt plan. Men när vi nu har haft en debatt om Dannes agerande, så tycker jag att fler gott kunde säga vad dom tycker. Det handlar ju här rent konkret om vad hockey i mångt och mkt går ut på: att som spelare läsa av situationer och av sitt agerande dra slutsatser och sedan lära sig ngt av desamma. Det är ju sånt här som tränarna och spelarna dagligen går igenom när dom kikar på matchvideon från den senaste eller andra matcher. Tycker därför att denna Dannedebatt har varit intressant och lärorik på många sätt. Iaf betydligt intressantare än mkt annat som det gnabbas om härinne. Exempelvis många "duster" härinne då man mest slänger käft med varandra. Och där jag själv helt klart är en minst lika god kålsupare som ngn annan... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: Kungarna på Broadway. Kanon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: "Snarare ett mkt vanligt rutinbeslut, enligt min mening."

Om helt blinda pass ingår i de helt vanliga rutinbesluten så är det någonting som är fel.

Öppna frysboxen Boork!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Förstår vad du menar och samtidigt inte. Hela grejen är ju upphängd just på hur Danne uppfattar läget. Han är ju helt säker på att en annan spelare finns bakom, och då måste man ju kritisera hans beslut mot bakgrund av vad han tror i det läget. Annars blir ju kritiken lätt absurd. När en back i spel
Om vi bortser helt från att Kristan lämnat målet, så blir ju hemspelet en helt normal åtgärd som är mkt vanlig i de här lägena när man vill säkra hemåt först, få in extraspelaren och sen ta sig i i zon och försöka få till en tekning i ett efterföljande PP.
Jag säger inte att Dannes agerande behöver ha varit det rätta, men det är iaf inte det absolut mest ovanliga eller felaktiga beslut som en back tar i liknande lägen. Snarare ett mkt vanligt rutinbeslut, enligt min mening.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: Tänkte mest på alla andra som sitter inloggade...

Så du tror att Boork är på väg bort? Jag tror du överskattar Boorks inflytande. Samma sak hände ju när Sundlöv värvade Widing förra säsongen.

Boork lär bli kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: "brist på diskussion". :-)))

Har det någonsin varit "brist på diskussion" mellan dig och Huge?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Jepp, en klassiker. Text-TV är ett underskattat media.

Förövrigt befann jag mig på ön där uttrycket "göra en plura" uppkom. Musiken till "Utanför lagen", "Himmelska dagar" och "Kungarna från broadway" skrevs på Smålands Hasselö i Västerviks skärgård.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: I princip så är den det, men i brist på diskussion i den här boken så går debatten vidare.

Selander skriver och berättar om sina matvanor. utöver det så är det ju bara lunarinläggen under match...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: "Har varit isolerad i skärgården i helgen, men följt hockeyn via Text-TV!!"

Du har gjort en Huge helt enkelt:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Här var det livat! Har varit isolerad i skärgården i helgen, men följt hockeyn via Text-TV!! Anade att det skulle bli lite debatt om DJ's "prestation". Men är inte saken utagerad vid det här laget?

Värvningen av Janne Hauhtonen tycks däremot ha passerat obemärkt........

En kille som petade in 19+27 i SM-liiga ifjol och dessutom verkar ha en accelererande utvecklingskurva är helt klart ett nyförvärv i min smak.

Dessutom är Boorkens svala intresse intressant. Varför har Boork inte varit involverad i denna värvning? Han har ju scoutat varenda spelare som vi plockat in det senaste året. Jag blir inte förvånad om Leffe försvinner fram på vårkanten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Det beror ju på vad Widing har för uppgift. I och med att Widing åker järnet över till andra sidan så lär han ju fått order alternativt följd de riktlinjer som getts honom.

"Principiellt sett så är det väl självklart att blindpass inte är att rekommendera, mer än i nödfall då man ex anser att alla säkra pass leder till katastrof, sas."

Katastrof, ja du väljer då dina ord. Vad kallar du resultatet av hans agerande? Ställ det mot worst case scenario om han spelat pucken framåt.
Det absolut värsta skulle vara att pucken träffar samtliga Brynsare i kolan och de blir skadade under resten av säsongen. Men detta är inte vidare trovärdigt utan det värstasom kunnat hända var att en FBK spelare fått tag på pucken och vi hade haft en tekning i offensiv zon i spel 4 mot 4 under den korta tid som var kvar av Angells utvisning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Sorry, tar tillbaka kritiken mot Widing. Jag slarvade lite i läsningen av snipers version av vad som hände på isen. Eller snarare: vad som INTE hände i båset.
Som Gävlelasse säger: verkar ha varit en miss i bytet med Kristan, eftersom man ser på bilderna att Kristan väldigt snabbt verkar ha tagit sig till båset när Lärking höjer armen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
sniper och Gävlelasse: Principiellt sett så är det väl självklart att blindpass inte är att rekommendera, mer än i nödfall då man ex anser att alla säkra pass leder till katastrof, sas. Men den springande punkten är ju att Danne vare sig tänkte slå ett blindpass eller ansåg sig slå ett dito, eftersom han ju de facto var säker på att det fanns en spelare bakom som täckte upp.
Nu visade sig dock att det i realiteten blev ett blindpass, med facit i hand, sas.
Om snipers version av händelseförloppet är den rätta så är det ju isf Widing som ska ha den mesta kritiken, och inte Danne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19:

Nej inte den menar jag utan den här!
www.youtube.com/watch?v=hnSUFn6kspg
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Håller med dig angående att det är fel att slå blindpass, gäller på över hela banan. Vad jag ville säga var att Danne inte behöver bära hela skulden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
sniper: Det kan alltså ses som ett fatalt misstag i båset att ingen kommer in när Kristan kliver av.

Jag är fortfarande av den uppfattningen att man inte skall slå ett blindpass bakåt när man befinner sig i offensiv zon och laget är utspritt över hela zonen, speciellt inte när man befinner sig i numrärt underläge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge och GävleLasse: Jag är placerad bakom båsen och har rätt bra uppsikt vad som händer på isen. Som jag såg det så spelade Brynäs boxplay med 4 man, Sjödda,Danne, Bäckis och Molin. Bäckis blir hakad på anfallsblå, Sjödda sticker på mål, molin åker och byter. Widing hoppar in istället för Molin och beger sig till bortre blå, vilket är helt riktigt eftersom Sjödda befinner sig vid färjestads mål. När dommaren höjer armen ger sig Kristan iväg till båset, men ingen utespelare kliver in på banan. Om Brynäs hade plockat in en extraspelare är det mycket troligt att han hade tagit bakåtpassningen från Danne. Dtta är som jag kommer ihåg det. Jag har en liten tvekan till att Danne ska bära all skuld.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Jag är inte ute efter att absolut få rätt, men i den här frågan tyckte jag bara att du överdrivit kritiken mot just Danne. Respekt åt dig för att du nu backar en aning på kritiken, men eftersom jag vet att du har bra koll på spelsekvenser och hur spelarna bör och ska uppträda i olika lägen så blev jag kanske inte så förvånad när du nu backade lite efter att du sett det hela med egna ögon, sas. Som jag ser det så är ju den stora boven i dramat, förutom Danne då som naturligtvis också får ta på sig en mindre del, den spelare som kommer in istället för Kristan. Vet inte vem det var men den killen kommer ju från eget bås och måste ju i det läget ha haft en klockren vy över läget på isen: Sjödda nere i hörnet, Bäckis nere på isen och Danne med pucken vid sargen. Det enda den kille ska göra i det läget är ju att backa upp Danne och säkra hemåt för ett ev bakåtpass, men vad gör karln istället? Jo, han drar som en avlöning tvärs över banan mot bortre blå.

Sen håller jag med om Lärking. Kåbergs lyftning har jag ju själv varit inne på, och där gör dom ju dessutom sitt andra mål under följande PP. Och i det BP-spelet kan man verkligen kritisera Danne, om man nu vill ge honom förtjänt kritik. Han backar ju bakåt när Pirnes fintar slagskott, istället för att kliva fram i skottlinjen.
Tror inte att du behöver vara orolig för din tröja. Angell sätter ett par baljor i morrn istället. Det känner jag ända ner i mina berömda tår... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Per HApps: Han drabbas vi aldrig av så det är svårt för oss att ta ställning där. Men jag håller med om att Kuben är väldigt ojämn från match till match. Lärking håller en stabilt jämn nivå på "väldigt underkänt"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
sylf: ANtagligen så har koppartaket som är kapten för bananerna ruggigt dålig andedräkt och Lärking är lite känslig med lukter. ;)

Sjödda har ju i alla fall vett att tugga tuggummi...Extra lakrits skall det visst vara ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
sylf:
Domare Andersson är om möjligt ännu sämre, proffsdomare? Bahhh
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Håller med dig ang Lärking. Han är i min mening den sämste av alla domare. Utvisningarna igår var rena skämten, varav den ena ger bananerna 2-1 ledningen. Han är urusel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Kommer inte ihåg vart jag läste den intervjun..

Hur som helt. till och med Johansson erkänner att det var jävligt klantigt gjort så varför kan inte även du inse det?

Skitsamma...

Jag kollade matchen på TV'n idag och Daniel Johansson är långt ifrån ensam om att vara klantig så det var fel av mig att klanka så hårt på just hans fadäs. Inte för att den blir mindre för det men han var inte ensam.

Största fadäsen sett över hela matchen stod Lärking för. Hur hittade han alla utvisningar? Kåberg lyfter upp Kristans spade upp i ansiktet och får med sig en hög klubba. Molin sk interference i mittzonen var skrattretande. Backfan hakade och tappade balansen.

Sen MÅSTE Angell sätta, eller i alla fall få träff på de straffsparkar han serveras... Skärpning där annars lär jag få klippa bort ryggtavlan på min nya tröja ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: "Ändå säger Danne vid intervju att han visste att han var siste man"

Har läst artikeln i GD där Danne redogör för hur han uppfattade läget. Har du läst ngn annan intervju?
För så här säger han i GD:

"Men jag kunde ju aldrig tänka mig att det inte skulle vara någon spelare bakom. Jag förstod att målvakten hade åkt ut, men trodde ju att det fanns någon bakom mig."

Det tyder ju tvärtom på att han trodde sig vara näst siste man bakåt, och inte siste som du påstår, vilket är en ganska stor skillnad för att inte säga avgörande när vi nu skall bedöma hans ev spelintelligens eller betygsätta hans agerande.
Eller har han gett två olika svar i två olika intervjuer?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Att ni orkar älta det där självmålet fortfarande
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: "Alltså återstår 1 spelare kvar på isen förutom han själv, och i det läget måste han ju lita på denne spelares intelligens, dvs att denne fjärdespelare täcker upp bakom Danne. Helt korrekt och logiskt så spelar ju också Danne hem pucken, i tron att hans partner eller annan spelare finns därnere som säkerhet vid en ev spelvänding."

Ändå säger Danne vid intervju att han visste att han var siste man. Hade han behållit pucken och ÅKT ur zonen så hade han varit förlåten. Att slå ett blindpass bakåt SOM SISTE MAN är oförlåtligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Nu är det ju ändå ingen fara på taket. Vi får väl bjuda på självmålet och förlusten och försöka se det komiska i situationen. Något som hade varit litet svårare i ett slutspel minst sagt, Då hade tankarna gått till Escobar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
eltifoso: "Som jag skrev igår, han ville nog vinna tid eftersom Brynäs spelade i boxplay vid tillfället, vänta in tills ni blev fulltaliga och sen inleda ert powerplay. (Bara en tanke)"

Du har helt rätt.
Och trots att vissa äntligen noterat att vi faktiskt var en man kort när det hände, så verkar man ändå inte vilja revidera sin kritik mot Danne.

De som kritiserar Dannes agerande och spelintelligens öht kan ju roa sig med att titta på sekvensen hos Hockeyligans highlights. Jag fryste bilden i ungefär samma sekund som Danne får tag på pucken.
I det läget vet Danne att vi spelar 4 mot 5. Han bör rimligtvis ha sett att Sjödda befinner sig djupt ner i sarghörnet och att Bäckis just blivit neddragen innanför blå. Alltså återstår 1 spelare kvar på isen förutom han själv, och i det läget måste han ju lita på denne spelares intelligens, dvs att denne fjärdespelare täcker upp bakom Danne. Helt korrekt och logiskt så spelar ju också Danne hem pucken, i tron att hans partner eller annan spelare finns därnere som säkerhet vid en ev spelvänding.
Alternativet för Dannes del är naturligtvis att dumpa pucken ner mot Sjödda, och det alternativet hade iofs heller inte varit felaktigt, då han ju redan visste att åtminstone han själv och fjärdespelaren hade hunnit hem och täckt upp vid en ev kontring.
Min poäng i sammanhanget är dock att oavsett vilket alternativ Danne valt så kan han inte kritiseras nämnvärt för sitt agerande. Att det blir mål är ju en undantagsgrej som aldrig hänt tidigare. Ett hempass i boxplay är ju helt normalt i alla andra lägen, så varför skulle det i just det här fallet vara något annorlunda?
Det viktigaste är ju att han trots allt agerat med spelintelligens sett till de förutsättningar som jag redovisat härovan.
Att Danne sedan ber om ursäkt för sitt misstag ser jag till stor del som ett utslag av hans ödmjukhet och alltid låga profil vad gäller den egna insatsen öht, även om det naturligtvis är en uppriktigt menad ursäkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Dream Team: Visserligen, men Boork och Brynäs påvisar hela tiden att tabellen är helt ovidkommande utan varje match är sitt eget väsen.

Det spelar ingen roll om du ligger på 11:e 6:e eller 1:a plats...Man ksa alltid spela och göra sitt bästa.

Det som skiljer är ju att såna här misstag inte får lika katastrofala följer om man ligger högt i tabellen.

Boork bänkade Molin efter ett misstag som kostade oss en match för ett tag sedan. Då hette det att Molin var "så nere" att det bästa var att han skulle vila någon match. Är det nån som borde vara "nere" nu så är det Johansson. Det är skillnad på att göra självmål med ett skott på 40 meter och missa en markeing i egen zon, sånt händer ju varje match. Men det skulle förvåna mig mycket om han låter Johansson "vila".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Dream Team: Det är en möjlighet. Men han hade gott om tid att vrida på skallen alternativt ÅKA ur zonen med pucken och SEDAN spela pucken till en fri medspelare, förslagsvis den spelare som kommer in på planen.

Han måste ju ha förstått att den spelare som var på väg in åkte raka vägen från båset till offensiv zon. Man åker inte via mittcirkeln dit passningen slogs.
Kommentera

« · 821622 · »