1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746215 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Tittar man in här inser man att vi har det rätt bra vi TIK-supportrar. I vår bok har det i helgen gnällts över att TIK inte vinner tillräckligt snygga segrar eller med tillräckligt många måls marginal. Snacka om nån form av "dagens I-lands problem" typ...

Poffa: Ja, det är ju DIN och många andras uppfattning.
Liksom det är mångas uppfattning att resultatet hittills inte motiverar nån avgång, iaf inte ännu.

"Enkel idrottspsykologi har om och om igen bevisat att spelare som tappat motivationen och "orken" att lyssna på de förmaningar och tal som de får, kan bli som pånyttfödda bara av att höra en ny röst. Det blir som en nystart."

Jaha.
Så du har gått runt och frågat alla spelare om hur det står till med motivationen och inställningen till Boork, spelidén osv?
Du vet ju inte mer än vad jag och "den stora massan" vet i det fallet.
Var och en drar sina egna slutsatser utifrån ens egna ståndpunkter och ev fakta som föreligger (uttalande från spelare/ledare etc)
Märkvärdigare är det inte.

Och vad innebär egentligen "den stora massan" om man ska se till vad som är rätt eller fel?
Måste den stora massan härinne ha rätt bara för att den är stor, eller vadå?
Dessutom kan jag upplysa dig om att (eftersom du fortfarande verkar bortse eller inte har noterat det) det finns fler än jag som inte håller med den stora massan. Till viss del har den stora massan ibland rätt vilket inte behöver betyda att jag varje gång ställer mig upp och säger det när jag tycker att den har rätt.
Såna här forum befolkas i stort sett och till största delen av personer som genomgående kan anses vara gnälliga och överdrivet kritiska mot det mesta. Fenomenet går igen i alla nätforum och i vilket ämne det än må gälla. HS är inget undantag och i det perspektivet så är ju "den stora massan" inget att hänga upp sig på.

"Sen är det roligt att du tycker att de som håller med dig är sansade bedömare och alla andra är "gamnackar" och mindre vetande. Det får din värdering av skribenter att framstå som något vinklad."

Tja, de som INTE håller med MIG anser nog att JAG är mindre vetande, så jag begriper egentligen inte vad du vill ha sagt?
Att jag kallar ngn för gamnacke handlar enbart om kritik mot dom som ger upp på förhand och gnäller och grinar vid varje förlust eller när det tar emot.

rackham: "Gillar du att bli kontrollerad på jobbet?"

Nä, men jag utgår från att spelarna är vana att genom åren bli "kontrollerade" och tillrättavisade av sin tränare när det inte stämmer.
Frågan är väl hur pass mkt av kontrollerande som är bra?
Går det med säkerhet att fastställa att Boork i dagsläget har överkontrollerat spelarna?
Enligt min mening, nej.

"Gillar du att din chef petar i detaljer som du kan mycket bättre?"

Nej.
Men nu är det ju så att detaljerna kan vara mkt viktiga när det gäller hockey och varför skulle inte chefen då ha rätten att gå in och peta i detaljerna, när han anser att det krävs?
Du får det att låta som om chefen pekar med hela handen och sen är det bara för spelarna att lyda och hålla käft.
Inte ens du tror väl att detta kännetecknar Boorks ledarskap?
Allt är i mångt och mkt ett samarbete. Om inte så hade spelarna för länge
sen reagerat och visat sitt missnöje.

"Gillar du att förutsättningarna för ditt jobb ändras dag för dag?"

Nä, men i spelaryrket ingår väl just den biten som en rätt så stor del i det hela. Femmor skiftas, spelare bänkas osv.
Nu får man väl utgå från att det inte är ngt självändamål som Boork sysslara med när han ändrar i formationerna, för att försöka hitta en optimal lösning.
Kan dock hålla med om att för mkt plottrande kan göra ont värre, men generellt sett kan man inte säga att det vare sig är fel eller rätt.
Allt beror ju på förutsättningarna och läget.
Brendl är väl ett bra exempel: hur få igång honom. Det är en viktig spelare som det kan ta lång tid att hitta rätt omgivning för. Inte minst med tanke på att vare sig han eller omgivningen för tillället besitter det självförtroende man kan önska.
Här tycker jag definitivt att man kanske har plottrat lite för mkt.

"Gillar du att sitta och titta på när de andra jobbar?"

Se föregående. Ingår ibland i en spelares vardag och inget märkvärdigt.

"Gillar du att chefen alltid vet bäst trots att hon/han inte kan utföra jobbet?"

Nej.
Men jag kan kanske acceptera chefens ståndpunkt som tränare och fackman och inse att han kanske har nån poäng då och då...

mikenomad: Tja, man kan fråga sig om det såg likadant ut i Frölunda boken förra året.
Sen är det rent historiskt så att det alltid är ett av de tänkta topplagen som fallerar varje år. Synd bara att det skulle bli Brynäs år i år...

Huss: Ja, det där med tänkt topplag kanske var lite förhastat resonerat då det gäller Brynäs..

Poffa: "Det är det att du konstant väljer att stå på motsatt sida till den stora massan här inne."

Hoppsan!
Den stora massan verkar visst vara splittrad i den här frågan.
Rätt många håller tydligen med mig om att Boork inte borde ha sparkats.
Och för vad det nu är värt så kan jag hänvisa till en annan ngt större massa, nämligen de som röstat om saken i Aftonbladets sportbilaga.
Just nu är det 57% mot och 43% för en sparkning.
Så ditt argument om att jag hela tiden skulle vara på motsatt sida stämmer väl inte riktigt, eller hur?

Huge:

Huge @ Enskede Gård Idag kl. 12:31

"Nä, men jag utgår från att spelarna är vana att genom åren bli "kontrollerade" och tillrättavisade av sin tränare när det inte stämmer.
Frågan är väl hur pass mkt av kontrollerande som är bra?
Går det med säkerhet att fastställa att Boork i dagsläget har överkontrollerat spelarna?
Enligt min mening, nej."

Host, host...

"Nej.
Men nu är det ju så att detaljerna kan vara mkt viktiga när det gäller hockey och varför skulle inte chefen då ha rätten att gå in och peta i detaljerna, när han anser att det krävs?
Du får det att låta som om chefen pekar med hela handen och sen är det bara för spelarna att lyda och hålla käft.
Inte ens du tror väl att detta kännetecknar Boorks ledarskap?
Allt är i mångt och mkt ett samarbete. Om inte så hade spelarna för länge
sen reagerat och visat sitt missnöje."

Host, host...

"Gillar du att sitta och titta på när de andra jobbar?

Se föregående. Ingår ibland i en spelares vardag och inget märkvärdigt."

Host, host...

"Gillar du att chefen alltid vet bäst trots att hon/han inte kan utföra jobbet?

Nej.
Men jag kan kanske acceptera chefens ståndpunkt som tränare och fackman och inse att han kanske har nån poäng då och då..."

Host, host...

Ankan - med en väldig rethosta...

Någom som har länk till matchen att dela med sig av kan tyvärri nte åka till scandinavium :(

Hade alla med sig sina respektive för några timmar på liseberg?

Ikväll vinner vi med 4-3, målskyttar: Brendl 2, Molin, Angell

70 Rodrigues:

Jag vill hellst inte lyssna på matchen via radio jag vill se matchen!

70 Rodrigues:

Jag tror Niklas syftade på den streamade matchen,håll koll i TIK-boken där brukar dem lägga ut länkar.

70 Rodrigues:
jag vill hellst intel yssna på matchen via radio jag vill se matchen!

Bissett19:

Vad är TIK bloggen?

Bissett19: S
Säsongskortet är f-n det bästa som de har hittat på sedan Kebaben :-)

65selander:

mm synd bara att jag inte kan ha det :(...men är det ingen som har någon länk då?

Bissett19: Tag plats nu skall trio med Tina leda Brynäs till seger

65selander: "Säsongskortet är f-n det bästa som de har hittat på sedan Kebaben :-)"

Glöm nu för faen inte bort smaksatt creme fraiche..

65selander:

snälla Tina! gör en insats o skriv o berätta hur det egentligen ligger till...! Tommy tycks ha fått tunghäfta...o det gick ju jättebra sist du tog till pennan...

« · 928205