1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739923 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Hitman: Jag föredrar definitivt fjolårets disciplinerade gnetspel med drösvis av oavgjorda matcher framför detta erbarmliga svajande fram och tillbaka.

Ena dagen drömspel med tvåsiffriga segrar, nästa dag juniormissar i egen zon och taffligt målvaktsspel.

Hitman: Mkt bra analys, enligt min mening. Synd bara att dom gjorde vinstmålet på ett av Hietanens få misstag, när han kom på ryggen på Kahnberg, som fick trampa runt och lägga in pucken efter isen.
Håller med om att Sperrle överlag såg osäker ut idag och jag vet inte hur många skott som han fick på sig och som han inte verkade ha haft en aning om att han räddat?
Korhonen känns trots allt som lite säkrare, även om han också kan vara lite osäker emellanåt.
Men som jag sagt tidigare idag: vi torskar ju inte på målvakten utan på vår enorma ineffektivitet.
Med den mängd chanser vi har så ska det räcka för att Sperrle ska tillåtas göra ett par misstag.
Synd att vi inte lyckas bärga 3 pinnar, för det tycker jag vi var värda idag med tanke på upphämtningen från 1-3 plus att vi dödade 2 minuter i 3 mot 5.

Huge: Ja, det var svagt av Hietanen, men samtidigt måste man ifrågasätta Sunkans agerande också. Dålig kommunikation de emellan skulle jag säga att målet berodde på.

Huge: Man kan ju inte vara effektivast i ES alla dagar i veckan! ;-)

Nu har vi samlat ihop till en seger på torsdag!

Peja: Keb har nu låtit bilan falla...

Försvarsspelet sågas jämns med fotknölarna.

Sundlöv får plocka fram stickorna och fixa ett längre täcke!

Faxa, mormor! Faxa!

Peja: Jo, men det går väldigt snabbt och Kahnberg är skitjobbig att få tag på när han börjar vrida och vända.
Det gäller som back att redan från start ha honom utanför sig hela tiden och bara åka med, när han drar igång sina rundturer.

Huge: Vet inte om det är som man får för sig, men jag tycker att Kahnberg alltid lyckas göra såna där snirkelmål mot Brynäs, han cirkulerar kring kassen och tillåts till slut ofta att lägga in pucken i mål. 8 av 10 gånger isare.

Va sägs om att lära sig den valsen nån jäkla gång ?

Davey_22: Brynäs har ju inte en enda rejäl back som kan hålla rent framför kassen. jo, kankanperkälä, men han e ju petad. Tror Danne J har satt sin prägel på hela backbesättningen

Har precis kikat klart reprisen och måste säga att Brynäs har grym otur idag, MEN sätter man inte chanserna är man inte heller värd att vinna matcher.

Widing var riktigt blek idag. Hela den kedjan var blek.

Dacke, Herman, Hutten var riktigt bra idag där Herman tycker iaf jag är bäste Brynäsare idag. Riktigt bra. Sen så tycker jag även att Björne för "en gång skull?" gör en bra match idag.

Bland backarna tycker jag att Hietanen alltid är bra och så även idag.

Men som krönikan på Svenskafans.. PP måste ändras, det händer ingenting känns det som..

jaja..Nya tag på torsdag. Låt Modo betala för den senaste tidens uppradade hemmaförluster.

mattiaskarlgren: Jepp, speciellt PP måste ändras. Jag tror faktiskt att Sunkan är mycket på grund av att de tycker hans skridskoåkning är bra i uppspelsfasen, d.vs. att han ofta hinner först på pucken när Brynäs dumpar in i zonen.

Peja:
Det är inget att skämmas för för nån av BRYNÄS backar att inte kunna få stopp på Kahnberg.. det är få backar i ES som behöver skämmas för det.

Horace76c: Kan inte smälta alla öppna chanser framför mål som Lind mfl missade. 2:a perioden fick en att le kraftigt. Fruktansvärt bra spelat.

1 dag kvar nu för Sportchefen att överraska ;-)

sylf: "Det kommer ingen vändning!" Deppgök där, det blir mer spännande så här.

Huss: Jag har fått nog av spänning de senaste 7 åren, både på värvarfronten och under matcherna.

sylf: Ja några säsonger i ett vakuum i mitten av tabellen hade varit bra för hjärta och sinne...

sylf: Så du är inte bara deppgök utan även trygghetsnarkoman? ;-)

Huss/Sylf: Ni kan ju stråla samman på lördag så skall jag göra en stilstudie med DVD-kameran på er under mathen ;-)

65selander: Jo, det är nog läge för det. Som f.d. adrenalinjunkie är Brynäs fullständigt oförutsägbara spel en av de sista kickarna man har kvar så här på ålderns höst...

Huss:

För övrigt har jag sovit dåligt i natt pga av Brynäs beslut att hylla Ronnie Sundin för 800 matcher i FRÖLUNDA och låta lagkapten Sjödin dela ut blommor på isen före matchen...

Vad är det för JÄVLA idéer!?

Här krigas det om slutspelsplats med bla Frölunda och så skall BRYNÄS hylla en i motståndarlaget före match.
Som om inte det mentala spelet skulle vara avgörande i det här skitläget...
Varför inte bjuda Frölunda på poängen på en gång (och nu blev det ju dessutom så)...

Va!
VA!

HELVETES JÄVLAR!

Om resultatet igår finns inget att säga, förutom att vi har ES sämsta målvakter och centerbrist.
En glad tomte till speaker, glappkäft Larsson, annonserade glatt före matchen att våra målvakter minsamm släppt in lika många mål (59 var) och spelat lika många minuter.
Vem betalar hans lön?
Vi har för HELVETE släppt in mest mål i ES!

Skicka Pecka Alcén till Bundesliga!
FÖR HELVETE!

Ankan - lite förbannad

rackham: låter som du fått uppleva en del provokationer från västkusten...

rackham: Only in Gävle... Jag går fortfarande på Stilnoct sedan Brynäs spelade "leksandstarslåten" i sista omgången av KS för några år sedan.

Har Rögle nån spelare vi kan hylla i KS? Kenny kanske firar bröllopsdag? Jacob Johansson kanske har tagit baddaren?

Huss:

Nej, och det är ju det som är så JÄVLA vansinnigt, det är ju BRYNÄS som provocerar fansen genom att... ord ord ord ord...

HELVETE!

Ankan - fortfarande förbannad!

Gusten:

Nä, vi ger dem poängen istället.
Varför ens spela matcher!

Jag retar tom upp mig på Glappkäftens "Och så hälsar vi "sätt in valfri motståndare" VARMT VÄLKOMNA till Läkerol Arena...

Det är KRIG, för helvete!

De är inte ett överhuvudtaget varmt välkomna.
Stryk skall de ha!
Och 0 poäng!

HELVETE!

rackham: Va f-n är det nu... skall dom lägga ner AF i Fagersta eller vägrar donnan i Götet att släppa till? ;-)

Kanske det är Sylf som har hackat sig in på Rackhams konto

rackham:

Men Brynäs är ju lite gulliga i alla fall.

rackham: Äh allt ingår i myskonceptet. Det inspelade Brynäs-klapp-klapp-klapp är ju rent ut sagt pinsamt.

NU BÖRJAR JAG OCKSÅ BLI FÖRBANNAD PÅ RIKTIGT!!!

65selander:

Oooooh, ja.

Det blir intressant att se vilka briljanta idéer Brynäs hittar på i morgon!

Här kommer några förslag:

- Visa alla Krizans räddningar på kuben som intro
- Spela Boxplay i tre perioder
- Alla lösa går om
- Chartra ett tåg och bjud in Ö-viks befolkning för en trevlig utflykt till Gävle

Danne_l:

Ja, vi är kramgoa...

Gusten: "Klappa händerna när du är riktigt glad" icke att förglömma. Den brukar ju dyka upp i väldigt olämpliga lägen, strax efter 1-1 igår t ex.

Fan, du får inte ta upp så hemska minnen som när de spelade "den förbjudna låten". Magsåret dök upp och tror fan gallstenen fick lust att lägga sig så där bekvämt redo för ett anfall.

rackham: Ja vilket jävla påfund, hylla motståndaren!! Bättre på Tordans tid, som inte ens hejade på Leksingarna när dom kom till hallen.

Gusten:
Leksandslåten sitter som en tagg i röven fortfarande, bland det jävligaste som hänt i den arenan!

Only in Brynäs!

sylf:

Undrar om det går att se nåt samband:

Lull lull - guldbrytning sker under jord

Hata att förlora - 10 seriesegrar på raken

rackham: Klart som fan att det finns ett samband. Gulligull med motståndarna skapar inga vinnarskallar. Sundin skulle ha haft en crosschecking i bakskallen igår, så han kom ihåg sin 800:e match längre än blommorna håller i vasen.

Hela organisationen suger getarsel!

Tomi Kallio: Mot Brynäs går allt in.........Håller m det suger GETARSEL......

rackham: Du har helt rätt!

rackham: Jag tycker taktiken med att hylla Sundin funkade perfekt.
Dom verkade ha blivit mkt tagna av det familjära mottagandet, iaf av deras spel att döma.
Att vi själva sen vägrar att passa på när dom ligger i koma, det kan ju inte gärna dom lastas för...

Huge:

Ja, du kan vara ironisk du... Magistern.

rackham: Mot MODO kanske laget kan ställa upp sig på blålinjen med nyinsmorda rumpor och göra en gemensam tvåltappning, samtidigt som minikuben visar "Sedinbrödernas jul hos farmor -92".
I och för sig så är väl inte det så mycket sämre än nuvarande introt, där publiken invaggas i tron på att det hungriga tigrar som kommer ut på isen när tomteblossen tänds...
Imorgon visas "MODOS sena julafton -07" på PPV, där minitomten Ove har klappar till samtliga motståndare.
Jävla losers!

munkas:

Ja, det där låter ju riktigt underhållande.

Wallmans Salonger goes Brokeback, typ.

Tur att man har biljett!

Ankan - kanske lite skojfrisk

munkas: Ha ha ha, dagens bästa än så länge och då har jag ändå hunnit med att läsa Kallios uttalande samt prata med en lätt speedad engelsktalande indier på telefon.

Men allvarligt talat förstår jag inte frustrationen över att Brynäs hyllade Sundin. Vad är det som är problemet? Inte fan ligger vi där vi ligger för att vi gav blommor till en motståndare innan match, det är ju bara larvigt.

Lägg energin på att gnälla på det egna spelet och bristerna där istället för att gnälla på allmänt sportsligt och gentlemannamässigt beteende.

Hitman: Ahh ordföranden i gnällkommittén drar upp riktlinjer...

Gusten: Jepp, jag inser själv ironin och bjussar på det.

Som jag skrev, det gäller att gnälla på rätt saker. En blomutdelning är i min värld inget att lägga energi på när det finns sportchefer, spelare och dåligt spel att gnälla på :)

Hitman:

"allmänt sportsligt och gentlemannamässigt beteende"

Du, Kvalserien skiter i det! Det är tre poäng ner...
Men du kanske är leksing...?

rackham: Ja, precis....

Tror du att vi förlorar matcher för att vi delar ut blommor? Ja, så kan man säkert också se det. Om du har läs mina inlägg framkommer det ganska tydligt vad jag anser och därför anser jag att en j-a blomutdelning inte har ett skit med det nuvarande läget att göra, utan dåligt spel, undermålig ledning och underpresterande spelare. Precis som du m.a.o.

rackham: Ja, det blir en tung kvalserie...

Värvning nr1: Den 32-årige Michal Grosek kommer närmast från fyra säsongers spel i den Schweiziska ligan med avbrott för ett litet inhopp i ryska SKA St. Petersburg. Innan dess spelade han hela elva säsonger i Nordamerika där han noterades för 526 NHL-matcher i bland annat Buffalo Sabres och Boston Bruins. NHL-karriären innefattar även 84 mål, 137 assist och 509 utvisningsminuter. Flera spelare i Leksand känner till Grosek sedan tidigare och har bara haft gott att säga om honom.

Värvning nr2: Ric Jackman
Den 29-årige kanadensaren har sedan 1999 spelat 231 matcher i totalt sex NHL-klubbar. Förra säsongen inledde han med att spela med Ed Belfour i Florida Panthers innan Anaheim Ducks bytte till sig honom. Där fick han vara med om att gå hela vägen och vinna Stanley Cup med Floridaklubben.

det verkar som det kan bli mer fisk på menyn i Läkerolen framöver...

munkas: Torsk i alla ära men det börjar bli tröttsamt att äta samma rätt hela tiden.....

munkas: Men nästa år kan vi ta ett par 3 poängare. Hammarby är nog liiite sämre än Brynäs, Huddinge rosar inte marknaden heller. Men det är klart, med 2 st 4:e målvakter och en 143 årig försvarsjätte kan allt hända!

sylf: Du får räkna bort Bajen. De överlever inte serien. De är så skuldsatta så att brynäs verkar vara rika.

Hitman:

Man kanske har tid att leka med blommor till motståndarna om man har en ledning i tabellen som HV, men även det är tveksamt.
Det är inte Interflora, det är Brynäs IF.

Det gäller att vinna matcherna.
Och det med ett lag som spelar under tryck och presterar som ett gäng pingviner under ett ozonhål.
Vad finns det då att vinna på att förstora motståndarna inför match?

I övrigt förstår jag inte hur så många kaxpellar kan vika ned sig i match efter match (på hemmaplan)! Att mordhota poliser går tydligen bra, men att vända upp och ned på hockeyspelare är de inte vuxna!
Beklämmande!

Får säga som Jurzinov:
Men skäms de inte! Hur skall de kunna gå ut på stan och se folk i ögonen! Tänker de inte på sina familjer!

Hörntänder!

« · 974914 · »