1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739125 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
{7225}: Nu får nog farbror sätta sig i skolbänken och läsa första stycket igen. Där är det ganska så tydligt redogjort för varför vi spelar som vi gör. Så var någonstans söker jag svar på varför spelet ser illa ut? Det kan ju du svara på!

Svårbegripligt?

{2064}:
Spelet som funkade före jul gör det inte efter jul. Det sker en utveckling av nivån hela säsongen. Inte minst inför och under slutspel. Där kan man lätt gå vilse. Med press på puckhållaren så är det ännu hårdare arbete som gäller för att få spelet att funka som det gjorde tidigare på säsongen.
Om spelarna orkar höja sig mentalt och fysiskt är vi fortsatt med. Orkar de inte, ja då planar vi ut och dalar... det mentala är svårare att hantera än det fysiska (vi tränar ner oss för att toppa formen längre fram).
Var är Mattias Seger? 😷

Zappaholic:" Så var någonstans söker jag svar på varför spelet ser illa ut? Det kan ju du svara på!"

Jag har aldrig påstått att du söker svar på varför spelet ser illa ut. Jag har bara skrivit att du också söker svar.
Sätt dig på skolbänken du farbror för nu blir det kvarsittning.

SWEATT:
Träna ner sig=svenska sjukan.
I hopp om "superkompensation" kör man skiten ur sig. Vansklig process. Man kan bli kvar i källaren också...

Johan Olsson vet hur man boostar formen. Kanske skall ta in honom som tjurskallecoach! 😂

Auchinleck: Brynäs spelar bättre när det är tätare mellan matcherna är min känsla och detta väldigt glesa spelchema som varit på slutet ser inte ut att gynna oss.
Jag tror att vi kommer att gynnas framöver när det blir tätare mellan matcherna för vi har trots allt en vältränad och bred trupp.
Problemet är att vi måste upp ur svackan och bygga lite självförtroende innan vändningen kan komma.

{7225}: Men det var ju det som diskussionen gällde. Otur att du inte fattade det.

Vänligen gå om årskurs 4.

Men vi kanske kan gå vidare...såna här diskussioner som du och jag har nu blir bara tröttsamma för andra och för mig med om jag ska vara ärlig...

SWEATT: Är man så dum som supporter att man tror att förstaplatsen i grundserien är viktigare än ett långsiktigare upplägg där man förbereder sig och planerar på ett sätt som ger störst möjlighet att gå hela vägen och ro hem guldet, då bör man få sparken som supporter omgående.
Jag vägrar tro att det finns supportrar som tycker att förstaplatsen i grundserien är viktigast, inte det slutgiltiga resultatet: guld.

Zappaholic: Absolut vi lägger ned tjafset, ingen idé att göra en stor grej av att du missförstod.

{7225}: Haha, eller hur. Jag kan väl inte missförstå mitt eget inlägg :-)

Skitsamma...

Nu ser vi framåt.

Zappaholic: Jag ser fram emot nästa matchtråd så att jag kan lägga in mitt tips

{7225}: På tal om annat, detta var just en snygg historia

Jag har fått känslan av att Bulan kör detta "vi kör bara vårt eget race och kör på precis som vi alltid gör" Med exakt samma upplägg, samma taktik var och varenda match. och det här med "Vi tittar inte så mycket på våra motståndar utan bara kör våran grej" Och visst jag kan hålla med om att det kan vara en fördel att göra, så man inte snöar in allt för mycket på motståndarna. MEN, jag anser att det kan vara väldigt dumt.. på något sätt även om det är en väldigt liten del så borde man titta närmare på det laget man ska möta, och se var det finns luckor i deras spel och dessutom göra det svårare för laget att kontra och läsa av vårat Brynäs som lag. För det känns som det är det som hänt lite, våra motståndare har läst oss, dom kontrar oss, men vi kör på precis som vanligt, då är det klart att det fungerar sämre! Vad säger ni om det?

Zappaholic: Märkligt att en liknande sak hände en annan AIK spelare som bröt kontraktet och gick till just Modo denna säsong.
Tobias Eriksson bröt kontraktet med AIK då han inte ville spela center utan back. Nu är han center i Modo...

JawKee: Jag säger att du nog har blandat ihop saker och ting.
Bara för att ett lag kör sin grej och inte försöker låta sig styras så mkt av vad motståndaren gör så innebär väl inte det att man skiter i vad denne gör eller struntar i att analysera fram svagheter hos den man möter.
Det är väl självklart att alla lag är mkt noggranna när det gäller att kolla både på motståndarens svagheter som styrkor.
Själv har jag fått en känsla av att du börjar ifrågasätta den biten just nu, bara för att vi råkar befinna oss i en svacka och därför måste försöka hitta nån bra förklaring, när det oftast inte finns nån specifik förklaring till varför svackor uppstår. Det är väl oftast en mkt komplex och invecklad serie händelser som är orsaken, både sånt som vi själva kan påverka och utomstående saker som vi inte har nån kontroll över.

Huge: Janne Larsson håller väl på med analyser av motståndare och sånt har jag för mig.

{7225}: Ja, och med tanke på hans karriär som smart och tänkande center så är jag rätt säker på att han är en av dom vassaste analytikerna i SHL när det gäller dom bitarna.
Sen är det alltid kul att se hur perspektivlösa många är när det gäller ex svackor.
Jag menar, efter guldet och under TJ så var ju svackorna många gånger väldigt långa och dessutom mer frekventa än vad dom varit under Bulan.
Den här vi befinner oss i just nu har dessutom innehållit en hel del bra saker som gjorts på isen, känns som att det stora problemet har varit effektiviteten framåt och när den inte funkar så får man väldigt svårt att vinna matcher i en mkt jämn serie.

Huge: ...och jag är tvärtom ganska säker på att Janne inte tillför så mycket...

bradberry: Därför att?

bradberry: Oj, det var uppseendeveckande!!!

bradberry:

Jagar du klick, Brad?
Du är uppe på gränsen till rött, på hädelseskalan...

{7225}: "Janne Larsson håller väl på med analyser av motståndare och sånt har jag för mig."

Det har han väl inte så mycket för eftersom Bulan inte matchar efter motstånd. Det finns en växel i Brynäs. Just nu är det backen...

Hur många säsongsbiljetter har Brynäs sålt?
Hur räknas publiken? antalet personer på plats eller antalet sålda biljetter? (vissa med redan köpta säsongsbiljetter kan ju vara hemma, men ändå bidra till biljettintäkterna)
Inkluderas slutspelet i säsongsbiljetterna? eller är slutspelet helt "nya" intäkter?

« · 1791745