Brynäs IF

713002 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11

1431473 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19: Tur att vi har hemmamatch på tisdag, för på torsdag är ju pengarna slut igen..... 8D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19:För det hade ju varit lämpligt att ha gjort någon deal då. Någon paketlösning eller nåt liknande. 500 för tre matcher..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Burken:

Tänkte inte på dé....herråh!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19:Jag tror inte ens att de tänkte så långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Huge:

AIK-matchen som egentligen skulle spelas annandag jul skulle helt klart kunna läggas in någon annanstans.
Får hoppas publiken kommer på toppmatchen mot HV på Tisdag med påfyllda plånböcker=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19: Om det nu inte framöver kompenseras med 3 raka hemmamatcher dan efter lönefredag?
Har du kollat?

Om inte: avgå alla!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Burken: Håller med, bra analys.
Klart att motståndarna nu har läst in sig på bl.a vårt PP men tycker ändå att vi har så pass många varianter och skickliga spelare att det inte är nån större fara på taket.
Till viss del tror jag isf att den senaste tidens sämre PP kan bero på lite hybris från just dessa spelare, man tar kanske lite för lättvindigt på ex inbrytningarna och avsluten i tron att vi ändå skapar så mkt att det måste resultera nån gång.
Ungerfär som när man spelar med 1 man mer i fotboll och tror att det ordnar sig bara för det. Typ....
Och nåt ridande på nån våg är jag nog den siste att göra.
Vet hur fort den kan svänga och att man kan tappa ett självförtroende fortare än kvickt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Burken:

Sen är det en gåta hur Brynäs gått med på ett spelschema med tre hemmamatcher veckan innan löning...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11

Huge:"Men som du säger: 6000 i snitt kommer sannolikt att öka om vi fortsätter spela som hittills.."

Man måste vinna mer matcher hemma. Då kommer publiken. Hedervärda förluster blir sällan något bra dragplåster

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11

Huge:"Priset vi får betala för det offensiva spelet och när vi sen möter ett lika offensivt och snabbt lag så är det klart att det blir hål i både vårt eget och i deras försvar"

Jag vet inte riktigt om ett offensivare spel befogar att våra backar slår dåliga förstapass och många gånger för mycket i sidled. Jag vet inte hur många gånger jag ar sett våra backar spela pucken till en lagkamrat som varit i ett läge där han blir forcheckad så fort han tar emot pucken.

Att lämna ifrån sig problemet i egen zon är inte bra. Det måste bli bättre.

Sen att Vi vinner trots att vi gör dessa misstag är ju positivt. Det är fortfarande människor vi spelar mot och de gör misstag de med. Men jag tror att man skall vara återhållsam med superlativen och oron och rida på vågen. Men absolut inte blunda för det som inte är så bra.

Att vårt PP har blivit sämre är nog inte svårare än att våra motståndare har givetvis kikat på vad de måste sätta för motmedel och som resultat har målen uteblivit. Det är ju yterst ovanligt att ett lag håller över 25% under en hel säsong.

Jag tycker mig se att motståndarna försöker sätta mer press nu jämfört med för ett tag sedan. Så en dåligt slagen passning/mottagning gör att man hamnar under tidspress. Som exempel.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Peja: Håller med: jag resonerar också som inbiten brynäsare och därför kanske man tror/tycker att alla som bor i Gävle resonerar likadant och därför borde masa sig upp till LA lite oftare.
Det är trots allt ett privilegium att ens HA ett ES-lag där man bor, nåt många hockeyintresserade skulle offra rätt mkt för att få uppleva.
Men som du säger: 6000 i snitt kommer sannolikt att öka om vi fortsätter spela som hittills...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Peja: Snittet har ändå ökat med +27 ;-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11

Bissett_19: "Nej vi gör ingen skitbra match,men helt klart godkänd för att vinna,och det är ju det som räknas."

Precis.
Att oja sig över att vi inte gör nån kanonmatch känns väl inte så seriöst direkt.
Det är väl tvärtom ett tecken på bra moral och bra spel att vi kan vinna trots en lite hafsig match med mkt spelvändningar och många chanser åt båda håll.
Priset vi får betala för det offensiva spelet och när vi sen möter ett lika offensivt och snabbt lag så är det klart att det blir hål i både vårt eget och i deras försvar.
Hade säkert sett tryggare och säkrare ut bakåt om vi backat hem, ställt upp och väntat på deras misstag, men roligare att vinna på det här sättet.
När femmor som tidigare kanske dominerat och avgjort nu hade en lite sämre kväll så kliver nån annan istället fram och avgör.
Är väl det som bl.a är poängen med att ha ett starkt och jämnt lag i en lång maratonserie.
Som sagt: att i det läget kritisera och gnälla över att vi spelat lite sämre än ex senast mot SAIK eller FBK känns bara magsurt och fånigt.
Särskilt när man gnällt över att vi minsann har ES sämsta backuppsättning och ändå anser att vi bara ska dänga samtliga lag med kanonspel alla dar i veckan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Huge: Som inbiten hockeysupporter är det lätt att säga att fler borde gå på matcherna. Men om man jämför med de andra es-klubbarna så kan jag inte förstå varför Brynäs publiksnitt skulle vara så himla dåligt. AIK har 5150, trots att det finns enormt många AIK-fans och att derbymatcherna höjer snittet rejält, DET kallar jag dåligt. Brynäs ligger i mitten av publikligan och det är väl ganska rimligt sett till förutsättningarna/omständigheterna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Huge: Jag redogjorde för publiksnittet. Fakta. Inte spekulation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Peja: Säger kanske inte så mkt om du inte samtidigt anger vad man budgeterat för.
Säger du A så får du också säga B.
Om nu inte 6000 är det man räknat med förstås...    ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
renen: Hemmasnittet är 5907/match, ganska nära 6000.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
renen: Sundlöv och lagets fel.
Enligt en del experter härinne så har man iaf tidigare förklarat det hela med att vi spelat så enormt tråkig hockey, bl.a under Boorkens tid.
Och att publiken minsann skulle återkomma om vi bara hade lite fler egna produkter i laget och spelade lite mer offensiv hockey.
Nu har vi flera egna produkter och spelar en offensiv hockey, men det hjälper visst inte.
Så Sundlöv och TJ borde nog avgå och in med ännu fler junisar och ännu mer offensivt spel.
U16-laget på isen kanske är lösningen?   ;-)

Skämt åsido: var ju ändå 7000 senast mot Färjestad och så här strax innan lönechecken dimper ner i brevlådan och med 3 raka hemmamatcher under samma vecka så kanske det är lite förståeligt.
Men i princip håller jag med: borde vara fler åskådare i LA rent generellt när vi spelar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Huge: varför är inte Brynäspubliken på tårna nu när det går så bra? Med det stora upptagningsområde som är runt Gävle borde det väl i alla fall vara 6000/match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Gurra88: "
Litet utlåtande från kung larsson.. Mycket sanna ord, och inte svårt att lista ut att han menar tråkhockeyn som Färjestad presterade i förra matchen."
 
Haha...

Efter en viktig vinst mot Skellefteå så är det första inlägg du lyckas prestera härinne en magsur kommentar om Färjestad, och den är dessutom väldigt enögd och dåligt underbyggd. CZ måste har gjort nåt väldig allvarligt mot dig eller din familj eftersom du så maniskt och nästintill sjukligt lyckas få in honom och laget i varje inlägg du presterar.
Såvitt jag kan se kritiserar Larsson ES i allmänna ordalag och som en defensiv liga med mkt styrspel och inte den öppna hockey som han själv kanske skulle vilja se.
Att Färjestad i det läget skulle vara nåt exempel på ett defensivt lag må vara hänt i dagsläget, men det beror isf snarare på deras dåliga start och att man tvingats börja med att bygga upp laget och spelet succesivt bakifrån via lite mer defensivt och avvaktande spel, vilket de flesta lag gör när man kanske inlett sämre än väntat och spelet inte stämmer trots att man har material för att spela mer offensiv hockey.
Färjestad är i grunden ett offensivt spelande lag, frågan är om CZ har förmågan att få laget att spela den sortens hockey framöver, när den värsta krampen efter den dåliga inledning har lagt sig?
6 mål hemma mot Växjö igår kanske kan tyda på att man iaf är på rätt väg.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
sylf: Men Håkan då :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11

arnio: "vi suger!"

Är det inte svårt när du har en bussratt i bakskallen samtidigt?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
arnio: Rolig kille, lite ironi så här på morgonkvisten, tabellen ljuger inte, vi ligger 3:a men det gör inte att dom spelar bra hockey för tillfället. Ska vi slå FBK så måste vi få igång det fina spelet vi hade tidigare igen o PP måste börja fungera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues: torsk mot Färjestad och de är nästan ikapp. Sedan verkar ju Modo ha vaknat och Timrå värvar friskt. Det mesta lutar mot att om vi förlorar mot Färjestad så kommer den negativa spiralen att fortsätta och laget med elitseriens sämsta backar rasar mot Ingemansland i (bästa fall).
Det här håller inte, vi är inget topplag, tabellen ljuger, vi suger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
sylf:

Vi får hoppas att den där knutna näven sitter fastetsat i spelarnas skalle,som det gör hos en annan.
Bara hoppas att det fina bortspelet håller i sej.


Sen vill jag att man rockerar Granis och Lavander.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues: För att dom vill ha den i sin egen röv....vad vet jag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
sylf: Finns ju vissa här i gb:n som gillade Czarneckis näve, man kan ju undra varför ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues: Ska vi vinna imorrn krävs bättre spel än det som visades upp igår, den saken är klar, framför allt backspelet. Men man har ju haft en tendens att spela enklare på bortaplan, hoppas det håller i sig, inget vore skönare än att köra upp polackens knytnäve i hans eget arsle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11

Precis det jag säger.

– Det är en otroligt viktig månad att samla poäng i. Det är då man ska ta de där så kallade gratispoängen och skaffa sig ett bra utgångsläge inför fortsättningen, säger Ekholm som ändå

inte är helt nöjd med Brynäs novemberfacit.

– Matcherna vi förlorat har vi egentligen slarvat bort, framför allt de två

senaste mot Färjestad och AIK. Vi borde egentligen ha haft två segrar till, säger Ekholm.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19: Som sagt, då gäller det att komma upp på spåret igen, för med spelet vi visat upp mot de båda AIK lagen håller inte mot FBK. Målgörandet i spel 5-5 måste börja fungera mycket bättre, vi skjuter som satan och bränner nästan lika mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues:

Det är ju närmre upp till förstaplatsen än ner till ingenmansland,en seger imorrn och Lule slår HV så har vi en seriefinal på Tisdag.
Det vore otroligt häftigt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19: Ska vi ta poäng imorgon så krävs det uppsnäppning av ett gäng spelare. Honken, och Nordanlinan är dom som får godkänt från gårdagens match. Visst är det segrarna som räknas men jag vill se att spelet fungerar, det gör det inte nu och då slår vi inte ett FBK på bortais, så nu gäller det att kliva upp på spåret igen. Det är grymt jämnt i tabellen och det kan gå fort neråt. Tror även att TJ o spelarna vill att spelet börjar fungera igen och att det blir mer stabilt i 60 min, det är för djupa dalar i matcherna. Jag fortsätter att tjata om PP, det måste börja att fungera igen för när det gäller spelet och målgörandet i spel 5-5 finns det mycket att önska. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues:

Nej vi gör ingen skitbra match,men helt klart godkänd för att vinna,och det är ju det som räknas.
I Fredags gjorde vi en kanonmatch,men torskade ändå.
Imorrn är det ett revanchsuget BIF som åker till Karlstad,tror på seger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19: Jo, Jocke gjorde också en kanonmatch och vi vann rättvist mot ett Skellefteå som var blekare än oss. Tycker du att vi gjorde en skitbra match, det är det jag diskuterar med arnio? Att vi tar 3 poäng är klockrent, men jag vill se att spelet blir mycket bättre och att PP börjar fungera igen. Igår vann vi som sagt mot ett lag som är inne i en ännu djupare svacka än oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues:

Ska man se det så att Honken räddade oss,vad gjorde då inte Jocke med Skellefteå?
Vi drog trots allt iväg 40 skott på Jocke och skulle haft minst två baljor till om det hade varit lite skärpa i avsluten.Men just nu bränns det alltför mycket.
Tycker vi vinner rättvist,det var de allra flesta eniga om,även reportrarna från Skelkefteå.

November har inte varit kall för en Brynäsare=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
arnio: Du kan omöjligt ha sett Brynäs spela skitbra hockey om du anser att dom spelade skitbra igår. Är det så jävla svårt o inse att Brynäs är inne i en svacka och att det självklart avspeglar sig på spelet? Rättvist eller ej, Brynäs spelade ingen bra match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues: jag tycker att Brynäs spelade skitbra jag. Skellefteå fick ett riktigt turmål direkt men Brynäs hade styrkan att vanad. Om du berömmer Honken så får du inte missa att det fanns en målvakt till i matchen som briljerade. Fullt rättvis seger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
arnio: Skärpa till oss, skämtar du eller? Vi vinner för att Honken storspelar och räddar oss vid ett flertal tillfällen, annars så var det inte mycket att hänga i gran. En formation är godkänd, övriga är inte där som det känns. Mot Czarneckis lallande dansbandsgäng nu på lördag så krävs det att alla är fokuserade och ödmjuka inför uppgiften, annars så är det kört. Det går inte att ställa i en skridsko och tro att det ordnar sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Litet utlåtande från kung larsson.. Mycket sanna ord, och inte svårt att lista ut att han menar tråkhockeyn som Färjestad presterade i förra matchen.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Anders Berg: jag visste att vi skulle släppa till oss när vi ställdes mot ett topplag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Peja:

"Tycker för övrigt att Lavander borde sättas in på Granströms plats. Silfverberg och Kroken skapar målchanser åt Granis men han bränner ALLT."

Håller med till 100%,Lavander måste få chansen med Calle och Silfverberg redan på Lördag!Granis är iskall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Matchens delikatess: Ollas passning till Nordquist. Grundlurade Jocke E.

Matchens sämsta prestation: När Hansen bara dumpade ner pucken i en 3mot2-situation. I början av ett byte och alla hade pigga ben. För dåligt på es-nivå.


Tycker för övrigt att Lavander borde sättas in på Granströms plats. Silfverberg och Kroken skapar målchanser åt Granis men han bränner ALLT.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Huge: Vad tror du själv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues: Nä, vi gör en riktig plattmatch.
Uselt tempo och skapar knappt en målchans.
Ingen får godkänt, möjligtvis Svedberg som båsöppnare.
Fullständigt obegriplig att laget med ES sämsta försvar ligger trea.
Räcker det som svar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Skönt, och framför allt, viktigt med tre poäng ikväll! Det är "bara" nio poäng ner till "skiten". Hoppas vi kan göra en riktigt bra match mot FBK i nästa omgång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Huge: Tycker du att vi gör en bra match, JA eller NEJ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
Bissett_19: Jävla pissgäng.
Vi är tamejfan sämst i hela Europa i sista perioderna och vårt bedrövliga PP ska vi inte tala om.
Järnkrok borde skickas till AS och Granström på skotträning.
Virriga backar som ställer det till det i parti och minut.
Ren röta att Honken sprattlar och lyckas stoppa puckarna utan att veta vad han gör.
Matchen då?
Jaså, vi vann????????
Ajfan....   
Kommentera

1431473 · »