1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741144 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
pastorn:

Aha, så du menar att det är en subjektiv bedömning... ungefär som Wennerholm och Wikegård uttrycker i dagens Aftonblad...?

rackham:

Att man kan få ut det bästa ur truppen. Man kan komma sist i Elitserien men ändå gjort ett jäkla bra jobb med det materialet man hade.

pastorn:

Nej, men vad skall man bedöma tränare efter då?

rackham:

Ja du, Boork har tagit sm-guld 83 med Djurgården tex... Boork blev hånad i tidningarna hela säsongen men sm-guld blev det visst och inte stod han direkt ivägen för laget...

Sen tycker jag inte man ska bedömma en tränare efter titlar, små marginaler i hockey och allt beroende på vilken spelartrupp man har att jobba med.

mattiaskarlgren:

Ge Lückner och Johnsson lika många år som Booork som tränare så kommer de att prestera bättre. Deras guld ligger dessutom i närtid och inte för 25 år sedan.
Konsten är att sätta in ledare som har framtiden för sig och inte en som kanske var modern för 25 år sedan... och det gäller för övrigt även spelare...

wap.hockeysnack.com
Karlgren:Glöm ej Fozzie i FBK!

mattiaskarlgren: Roger Melin :)

rackham: Svarar bara på det första du skrev där, förmåga att leverera? Då skulle jag vilja ha namnen på de Elitserietränare idag som har minst ett SM-guld förutom Lückner och Perra Johnson?

claesw: Utan att införliva mig i, alternativt tränga mig på i den skara TIKare du nu menar, så skulle jag istället tro att merparten av dessa (läs: oss, då det i detta fall är jag som lämnar min personliga åsikt) har rätt högt ställda förväntningar på årets upplaga av Timrå IK. Nu går inte allt som man tänkt alltid. Det är en lång grundserie och att vara på tårna varje match och hålla fokus hela tiden är nog inte helt enkelt. Nu för tiden pratar vi visserligen "proffsspelare" som borde ha den attityd som det påkallar. Men likväl är det ett lagspel och om inte alla bidrar på önskad nivå, då faller ju det s.a.s på eget grepp.

Krav och förväntningar hos supportrar är väl inte särdeles märkligt. Ni Brynäsare har säkerligen det även på ert lag denna säsong? Var nånstans kraven ligger där, det vet jag däremot inte.

pastorn:

Närå, visst är det skrivet för att sälja, men vem kan säga emot honom när det gäller Wikegård och Boorks förmåga att leverera.
De hörs och syns mycket och ofta, men... vad har de presterat, egentligen?

Båda står (stod i Wikegårds fall) i vägen för sina lag.
Det är spelarna som skall synas inte tränarna...

Båda gillar att sticka ut hakan och kritisera andra, men vad har de åstadkommit själva? Den ena är känd för huggormar och frysbox, den andra för glidande skithus och sönderslagna bord...

Nä, här gäller det att se bortom de rubriker de båda gillar att skapa om sig själva och hitta tränare som skapar förutsättningar för laget och spelarna att vinna bucklan.
Det är spelarna som skall göra jobbet, inte chefen i båset...

Sedan kan man precis som Wennerholm skriver tycka att de är intressanta personer som vågar bryta mönster, men det får å andra sidan inte heller bli ett självändamål...

Vi behöver en tränare som ger utrymme för laget och spelarna att vinna guld.
Den förmågan har inte Boork!

pastorn: Wennerholm är en patetisk ickenytänkande idiot som har ett stort förhat mot Leif Boorks nytänkande. För övrigt har Wennerholm alltid kört hatkampanj mot lagen i norra Sverige !

Wennerholm! Ta dig i .....!

rackham:

Finns inga poänger alls i hans krönika, endast smutskastning.

mattiaskarlgren:

Vad ska man säga...

Wennerholm och hela Sportbladet har kört hatkampanj mot Brynäs och Boork nu i flera veckor.

mattiaskarlgren:

Tvärtom, han har en hel del poänger...

Frågan är vad man tycker om följande Krönika.. Wennerholm är kass och det bevisar han genom följande krönika.

Ambroo:
Ni (iofs trevliga) Timråkillar har en attityd som andas den tilltro på det egna laget, som bara borde kunna erhållas genom att det egna laget vunnit ett antal SM-guld.

Märkligt.

65selander: Äh, vad är en triss mot ett fyrtal.
I ess.
Och vilka ess sen:
Tony, Clarence, sylf och munkas.

De fyras gäng? :-)

wap.hockeysnack.com
Triss: Huge, Bagdad Bob, Sideshow Bob

Ambroo: "Jag förstår egentligen inte varför jag ska vara inne och skriva i er gb för nästan samtliga lider ju av Hugeism!"

Dom har bara gått från onyanserade och subjektiva supportrar till nyanserade och objektiva diton. Magisterns undervisning börjar ge resultat.
Och du är alltid välkommen att få en lektion i nyansering och objektivitet i vår bok, det vet du....

Ambroo: Då skulle man alltså kunna sammanfatta det så här: Av två dåliga lag var Brynäs minst dåligt igår..?

rackham: Jag tror nog du hade koll på det också, faktiskt...

Det känns onekligen tryggt med 71:an på isen igen och nu får man hoppas att han smittar av sig med sin energi till övriga. Finnkedjan kändes rostig som en länk i Vasa, som exempel. Sen är det ju också så att TIK inte har för vana att vinna nere hos er (oops, nu kom jag med ytterligare en bortförklaring, fy på mig!) så man kanske ska ta lätt på det hela ändå.

Klartext eller inte. Följer man tråden så förstår man. Ibland är det bättre att vara tyst och det gäller även mig;-)

Både vi och Brynäs kan bättre som sagt, men för er var det iaf ett fall framåt medans det för oss var tre bakåt. Det är jobbigt att cykla uppför och allra helst utan kuggar...

Ambroo:

Jag vet vilket namn som fanns på ryggen på nr 71 igår, men om det verkligen var det namnet som spelade i tröjan, det låter jag vara osagt, han påminde dock om Alf så det det är sannolikt att det var Hedström.

Bäst eller inte, torsk blev det! Men det kanske lovar gott för er att nr 71 är på G igen.

Och när det gäller HS... skriv allt i klartext, det blir så mycket enklare då... ;-)

Till skillnad från många andra Brynäsare (och kvällsblaskorna) förhåller jag mig lite skeptiskt till att gårdagsmatchen var ett steg på vägen mot SM-guld. I år.
Vi har inte målvakterna för guld, vi har inte utespelarna för guld och vi har inte en tränare för guld... vet fan i mig inte om vi har publik för guld heller!

Tur att det är en lek!

rackham: Jaja, 17 eller 71... Det spelar ingen roll vem du trodde att det var för bägge var klart bästa TIK:are och en av dem var som sagt bäst på isen.

Allvaret flödar, men nog fan ska man skämmas en aning över matchen.

Även om jag inte vill så kanske det är bäst att jag förtydligar mig innan en viss Huss (fantasifullt namnval, verkligen) skrattar sig harmynt... Han menar alltså på att ordet logik efter den där meningen är en floskel bland många, hmm?

Jag vet inte Hussen, men följer du tråden så förstår du nog, kanske. Det är ganska logiskt att jag som TIK:are spyr galla över vår insats igår och inte alls kan ge er cred med tanke på just vår prestation. Måste man skriva allt i klartext?

Ambroo:

Ja, visst av Jontarna på isen var han nog bäst...

Ja, inte fan skall ni vara nöjda med gårdagens insats.
Skämmes ta mig fan... en sån insats vill vi inte se i Asken igen!

Huss: Det bjuder jag på, men det är ju mest för att ni ska förstå i all enkelhet. Men det verkar ju inte du förstå, skräll!

Jag förstår egentligen inte varför jag ska vara inne och skriva i er gb för nästan samtliga lider ju av Hugeism!

Ja vad är det för fel på mig? Kanske är det helt enkelt så att hur mycket man än förnekar det så är det alltid roligt att sparka på den/de/det som ligger...och nu fick ni lite luft dessutom och naturligtvis vill ni ge tillbaka, skoj!

Ambroo: Underbart, du är en levande floskelgenerator, fortsätt snälla!
Gillar speciellt:
"Vi har spelat bra tidigare, men torskat. Igår spelade vi inte bra och vi torskade. Logik!"
En klassiker redan nu!

Hahl Bundy: ironi.nu

Cicero mfl: Jonte var klart bäst inget snack... Det kanske man även kan se även om man inte kan hockey (som vissa här menar att ja påtalat att de inte kan??).

Vad är det som är så svårt att förstå?

Vi har spelat bra tidigare, men torskat. Igår spelade vi inte bra och vi torskade. Logik!

Brynäs var dåliga, TIK var ännu sämre. Svårt?!

Ni gjorde inte oss dåliga, vi var redan dåliga från första nedsläpp. Enkelt!

Självömkan och bortförklaring är något man vant sig vid från BIFhåll denna säsong, inte från Timråhåll. Lätt!

Alla är ALLA i den mening att alla från korvförsäljning till klubbdirektör Johansson är missnöjda med gårdagen. Sant!

65selander: Ni var bättre än oss igår. No question about it!
Så bra som vi var så gjorde ni en riktigt riktigt bra match. Lite gulddoft över det hela tycker jag.

Ambroo: Jag vet inte i vilken tröja du trodde att Hedström spelade i, då han förmodligen var hela isens bästa spelare och det är inte bara min åsikt utan de kommer även från de som "kan" hockey.

Underbart roligt, surmulna Hedström som mest åkte och omkring och gnällde var matchens lirare. Men jag håller dig om att det är bättre att låta dem som kan hockey bedöma den frågan, till skillnad från dig ;-)

Visst, Timrå var dåliga igår, men om vi hade varit så kopiöst dåliga som en del av timråfansen vill göra gällande så hade det väl slutat oavgjort va?

4-0 är ändå ganska stora siffror så nåt måste väl ha varit bra från våran sida.

För övrigt så tycker jag att Hansen var bäst på isen igår.

Bra med lite vila och tid för eftertanke inför Frölundamatchen på Lördag.

65selander: Det var en dålig match från vår sida, men jag tycker att de två första perioderna hemma mot SAIK var ännu sämre.

Jag vet inte riktigt hur bra Brynäs var i går (enligt er supportrar), men det som var skillnaden enligt mig var att Brynäs hade viljan. Det hade inte Timrå.

Brynäs kommer säkert att kliva upp några placeringar ju längre serien fortskrider.

Cicero: Har du inte lärt dig att så fort något lag förlorar mot vårat sk skitlag så är det deras sämsta match.

Ambroo:

Men stick och brinn!
När ni vinner är ni här och gottar er, klagar på självömkande och bortförklarande Brynässupportrar.
När ni förlorar...då är ni här och ägnar er åt självömkan och bortförklaringar.

Du har rätt i att det är långt kvar, mycket långt kvar.
Ni hinner tappa er topplacering och så möts vi någonstans på mitten.

Ambroo:

Jag "kan" inte hockey och så ser jag dåligt också...

Och hur var det nu... spelade Hedström i tröja 17 eller 71... hmmm...

När det gäller glädjeruset över vinsten håller jag med dig.
Det syntes på några byten (vet inte hur jag såg det eftersom jag ser dåligt och inte kan hockey, men ändå...) att Timrå inte var mentalt preparerade att möta Brynäs. Underskattning såg det ut som från läktaren. Det förstärktes av ett krigande Brynäs som gjorde att i princip alla puckar studsade Brynäs väg.

Gårdagens match var en 1 av 55 som skall passeras på väg till slutspel, det är då det gäller att vara i form.
3 poäng kändes helt ok och jag hoppas verkligen inte att någon i Brynäs pustar ut nu för då är det snart 7 torskar på raken igen.

Vad som är bra med BIF?
Ja, vi har en bred trupp.
Ja, vi har en smått otrolig målskillnad för att vara jumbo.
Ja, vi krigade ner Timrå igår.

Och ja, ni får revansch om tre matcher...

Ankan - no have eyesight, no have hockeyknowledge

Hahl Bundy:

Okej.

Men det är ju rätt intressant när man förlorar,är det är ju sällan som motståndandarna är bättre,utan nästan jämt att ens eget lag är fruktansvärt dåligt.
Vi är nog lika goda kålsupare allihopa.
Även Ambroo.

KingCobra: "inget lag e dåligt om motståndarna e dålig"
Que?

Bisset19: Ambroo skriver ju det:
"Nej jag pratar om ALLA som har något med Timrå IK att göra, såväl på som utanför isen."

Ambroo: Kanske va brynäs som gjorde dom dålig? inget lag e dåligt om motståndarna e dålig.

Ambroo: 3 av 3 denna säsong och fler lär det bli!

Bissett19:

Ingen roll.....

Ambroo: 

"Ni måste ha varit kopiöst dåliga om ni är nöjda med gårdagen"

Tre poäng är alltid tre poäng,det spelar absolut ingen hur det ser ut.Det är ju inte konståkning vettu......

Förresten,vilka är Alla?

Ambroo: ....till Guldet som experterna tippar. Skit oxå :)

rackham: Jag vet inte i vilken tröja du trodde att Hedström spelade i, då han förmodligen var hela isens bästa spelare och det är inte bara min åsikt utan de kommer även från de som "kan" hockey.

Annars är det väl så att det först och främst är en sak som slår en när man läser inläggen härinne och det är hyllningarna till spelet ni presterade igår, till Boorken, till vissa spelare osv... Jag har svårt att se vad som var så jävla bra med BIF förutom att ni vann. Ni måste ha varit kopiöst dåliga om ni är nöjda med gårdagen... Alla är överens om att det var TIK:s sämsta insats för säsongen och då pratar jag inte bara om oss lallare här på HS eller någon hobbyexpert utanför. Nej jag pratar om ALLA som har något med Timrå IK att göra, såväl på som utanför isen.

Nåja, grattis till en efterlängtad trea, men det är långt kvar, mycket långt...

Huge: Ja, Brendl tacklingar är högst orginella, liksom hans spelstil.
Nyström signalerar faran över.

Bissett19: Exakt. Don´t fuck with a gliding shithouse...

Peja: "Det kanske är uppenbart för dig, mig och alla andra människor, förutom Boork"

Liksom du tycker att det är "uppenbart" att Boork bör avgå på momangen?
Eller uppenbart att spelarna är missnöjda med Boorks coachning?

Har ännu inte fått nåt svar på om du gjort nån enkät bland spelarna eller på annat sätt fått denna information.
Det enda som är uppenbart är att du verkar ha suttit och pokulerat med munkas och varit inne på nån slovakisk hemsida....

Huss:

Jo Fanny såg minst sagt chockad ut då,så pass chockad att han inte kom ut till spel i tredje perioden.

Peja: "Håller med. Riktigt kul att se Hietanen så grym trots Boorkens mindgames."

Vadå "trots" ??

Är det inte snarare TACK VARE några mindgames som både Hietanen och Månsson nu visar vad dom verkligen kan?
Dom har ju tagit "petningarna" på rätt sätt och nu hoppas man att Ove gör samma sak. Annars finns nog risken att Almtorp kommer hem och tar hans plats.

hugo: "Journalister är samhällsparasiter, och experterna på läktaren hakar på."

Inte bara på läktaren.
Även "experter" i diverse supporterforum hakar på.
Men alltid kul att läsa vad som står på "Svenskatrams.se" eller vad dom nu heter...

« · 925971 · »