Brynäs IF

712171 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11

1421830 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Oj oj..Idag fick man vakna upp med en riktigt skön känsla i kroppen,bor ca 20 min utanför Växjö och har utvecklat ett starkt avsky för klubben.

Underbar uppvisning av Brynäs igår,Växjö fick en lektion i teknik och tempo.


Förutom det uppenbara glädjeämnet njöt jag mest av Ollas tackling och Kahnbergs missade straffar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Så var det med det hoppas han inte går till något annat elitserielag för det hade gjort ONT:(

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Håller med om det där med ståplats, jag själv har haft seriekort i 4 år nu. Bidrar så gott jag kan med både visuellt och verbalt stöd på ståplats, var riktigt bra tryck då och då dom två-tre senaste åren. Men så fort KK försvinner tack vare EN enda gammal man som klagar. Så förstörs allt, inte första gången Brynäs motarbetar KK. Den där gamla mannen som klagade, har jag aldrig sett förut. Han var väl sån där som köper ståplats p.g.a att det är billigaste sektionen som någon sa, om man köper biljett på stå, så får man faktiskt räkna med lite flaggor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Erat: Jag tycker det är en kanon ide! Vi åker upp på en lördagsmatch och så har vi möte före matchen det kan ju bli ett jävla kalas!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Erat:

jepp det är ingen dum ide alls, öl har en förbrödrande verkan och sen är det förbaskat gott med....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Roger Ramkvist:

Jo, jag har tänkt på det. Men fan vi är ju alla Brynäs supportrar och vill Brynäs det bästa. Alla har olika åsikter, men man kan lära sig/lära ut till varandra. Men jag känner mer "hatkärlek" mellan vissa. Men om man har seriösa problem med varann, så va inte med på evenemanget.

Tycker alla ska se det här som ett ypperligt tillfälle att kunna hänga och ta några öl ihop. Skulle garanterat bli en bättre stämning här inne efter någon träff. Vi är ju riktigt djupt intresserad av Brynäs så alla har iaf minst ett gemensamt intresse.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Erat:

skulle vara jävligt kul, om bara folk kunde bete sig men jag är osäker på att det skulle bli så i detta fall. Risken för sandlåde nivå är överhängande. Men folk kanske bli annolunda när man inte sitter bakom en dator. Men det har varit så mkt personangrepp från flera håll så jag är osäker på vad som skulle hända. Skulle det vara samma stämmning som det är ofta på denna sida då vetefan om jag ens vill gå. Ensak att såga någons tankar på hur klubben sköts eller spelet eller kunnande. Säger inte ett skit om det, det får man tåla om man skriver här. Men alla personangrepp som i övrigt är samma klass som personer i lågstadiet så är bara för mkt. Så kan folk sköta sig snyggt och ha kul Gärna..annars kan det kvitta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Vad sägs om att arrangera en "medlemsträff", så alla från hockeysnack kan träffas och diskutera i den riktiga världen? ...Bör bli en tradition! ;) Vilket jävla party det skulle bli i barerna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Huge: Nja, tycker inte att Växjö är bättre än så här i förhållande till Brynäs.
Det var inte en skribent som varnade för Växjös tajta defensiv innan match men titta på deras spelarmaterial. Det är förstafemman sen är det inte mycket som skrämmer.
Tyckte Saviano var rolig att se på, likaså imponerade Heikkinen.
Brynäs gjorde dem dåliga helt enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Roger Ramkvist: Haha, ja det verkar som att vi reagerade likadant där i slutet på första.
Jag gallskrek framför teven (precis som om det skulle hjälpa...) när man börjar plottra med 10 sekunder kvar.
Nu fick dom möjlighet att avsluta, helt i onödan.
Sånt som faktiskt kunnat ge matchen en helt annan utveckling än den vi sen fick se.
Ajabaja, bort med sånt och som sagt: det kan bli riktigt kul framöver...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Huss: Kan till viss del hålla med Peja.
Svårt att avgöra om det var vår egen förträfflighet eller Växjös blekhet som till största del avgjorde den här tillställningen.
En komb av båda (som det oftast brukar vara) med en lätt tonvikt på att det var vi som ändå gjorde en stabil insats, men inte så mkt mer.
I spel 5 mot 5 var det ändå relativt jämnt därute, men när vi väl fick snurr på spelet så hängde dom helt enklet inte med.
Var väl i stort sett bara deras förstalina som vållade oss problem, som förväntat.
Märktes att defensiven blev bättre enbart med Hansens återkomst och att Ekholm såg stabilare ut än tidigare. Märktes iaf inte att han hade känning av nån lårskada, av spelet att döma.
Honken felfri igen, skönt att se.
Hur ska det här sluta när Dackell, Lavander och Jonsson är tillbaka i normalt slag?   :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Huss:

håller med dig många årsen vi har haft så puckskickligt lag som vi har nu det var en fröjd att se PP i går. Det var länge sen jag sett sånt tempo på pucken.
Även 5-5 spelet var bra, bra tempo och som du säger Brynäs tvingade Växjö att ta dom utvisningar dom tog. Sen har vi problem med markering, och även övermod på offensiv blå och felbeslut. Ett exempel är när det är 10 sekunder kvar av första perioden. Så försöker man inte på en svår diagonal pass från 2 meter egenblå för att kanske få en kontring man lägger ut pucken på säkert sätt. Nu gjorde man inte det utan den fastnade kvar i försvarszon och vips en farlig chans nu vart det inte mål men chansen fanns att det kunde blitt ett i baken 5 sek före periordvila...men det såg förbannat bra ut så höjer man försvarsspelet en liten liten del oj va kul detta kan bli.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Peja: Håller inte med. Tycker Brynäs gjorde en bra insats. I två perioder var Växjö rejält utspelade och var tvungna att ta utvisningar då de inte hängde med. Sen finns det fortfarande en del svagheter gällande positionsspel i försvaret.
Framförallt blev jag imponerad av Brynäs tempo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Erat: Detta är ett jätte problem, jag var uppe på matchen mot Linköping och det var sjukt bra tryck från klacken som det var tidigare iår också. Väldigt tråkigt om det blir samma stämning som typ det var 06-08

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Erat:

ja våld är en bra lösning på allt från döda ting till levande ting. Verkar som få människor vet vilken skada ett slag kan göra. Men om vi skall den vägen vandra så kommer 75% av alla bilförare i Gästrikland och ha minst en blåtira och ofrivillig glugg mellan tänderna. :) för man kan tro att blinkers är ett tillbehör här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
leovalkama: Jag hatar folket som ställer sig på stå plats och inte bidrar med något! Bara för att det är billigaste sektionen... Inte förvånad att det är en "äldreherre" som förstör.. för på hans tid hade dom ingen klack. Nu när brynäs läktarkultur är på uppgång, så kommer någon idiot och förstör. Jag hoppas att smällen tog riktigt hårt på han!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Brynäslegenden: Står så, men har inte sett en enda av dom i kk dom tre senaste matcherna, tror dom har sittplats tills reglerna blir ändrade tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Huss: Jag tycker inte att Brynäs gjorde en särskilt bra match, men man räddades av bra målvaktsspel och framförallt PP (och att Växjö tog många dumma utvisningar). PP-spelet håller hög klass, det finns variation och flera olika strategier som man hotar med. Mycket bra PP.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
leovalkama: Om jag fattade rätt så kommer KK stå i klacken men inte sjunga/trumma?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Om ni undrar varför stämningen är så kass i arenan, gå in på kk:s hemsida och läs.. man kan ju tycka att om dom älskar Brynäs på riktigt så går dom på matcherna trots allt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues: Ja, Brynäs spel i de två första perioderna var riktigt bra. Växjö var förvandlade till statister och hängde inte alls med i svängarna vilket gav utvisningar.
Grymt bra pp men tyvärr är vi för ineffektiva i 5-5 spelet.
Checkande forward snodde pucken ett antal ggr av Växjö backen men det finns inga spelare som kom med fart framför mål.
Där saknades Lavander...
Stort + till fjärdelinen också, synd att de inte fick hänga en kasse, det hade varit väl värda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Underbar seger, fan vad bra gjort! Toketta i PP ligan nu då Brynäs? =))) Plocka ner DIF i nästa match nu så är det ett jävla glapp till dom sen! =) -F.ö en riktigt lyckad spelkväll!-
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
mattias - 74: Ja era 8% imponerar ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Tabellen är en rätt trevlig läsning, men fan så jämt det är, det gäller o ta tre poängare.

1 HV71 18 9 4 4 1 61-41 36
2 Frölunda 18 9 4 2 3 44-27 34
3 Skellefte 18 10 4 0 4 43-37 34
4 Brynäs 18 8 6 2 2 55-46 30
5 Linköping 18 7 7 3 1 37-41 28
6 Luleå 18 8 7 0 3 38-38 27
7 Växjö 18 6 7 4 1 39-44 27
8 Färjestad 18 5 5 3 5 34-41 26
--------------------------------------
9 Djurgårde 17 5 8 3 1 38-45 22
10 Modo 18 5 9 2 2 40-49 21
--------------------------------------
11 AIK 17 4 8 3 2 43-46 20
12 Timrå 18 3 10 2 3 44-61 16
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
sylf:

HAHA va fan vi har ju allsvenskans bästa PP uppställning ju.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
mattias - 74: Som TJ sa, det gäller att ha skickliga spelare, bara för tjockisen att ut och handla:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues: Smolket i glädjebägaren är att bärplockaren fick en 3 poängare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Linström_92:

Förklara hur ni spelar bra PP så jag kan ringa C Olsson och Niklas Eriksson och tipsa dom..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues:

Japp, helt klart. Synd bara att det ramlade in två bakom Honken, han hade varit värd en nolla idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues: Ja, en MYCKET bra genomförd match!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Vilket sjukt bra PP vi har, underbart!! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
tompap71: En stabil insats helt enkelt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Jag lyfter på hatten så jävla gött bra gubbar!!!

Dags för ett par BIRA!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues: Jag säger som DR Alban. STABILT!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues:

Enkel seger mot kvalseriekandidaten. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
tompap71: Riktigt bra forechecking av Johansson :-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
sylf: Synd att just han skulle göra det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
sylf: Fan helvete!!! Holös!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues:

Kan bara hålla med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
70 Rodrigues: Domarna håller på att bättra på statistiken lite!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
tompap71: Honken är gryyyyym, jag ser honom som våran 1:e keeper, alla dar i veckan, han känns mer stabil.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Macahan: Bra Honken!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Vill se Molin!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Bra stressat av Ekholm och bra räddning av Honken :-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Burken:
Läge att lufta bänknötarna nu snart. Måste vara bra läge för det.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
Tommy: Det beror ju liksom vilket lag som gör målen ;)
Men Brynäs spelar grymt bra. Hoppas att de kan trumma på i tredje med. Växjö ska drömma mardrömmar om att besöka Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers tisdagen den 1/11-11
MarcusElving: Man är väl kanske färgad en sån här kväll, men visst fan är det roligare med offensiv hockey med många mål...
Kommentera

1421830 · »