Huge: Skumpa köper jag om vi går till final...jag öppnar den oavsett om vi vinner eller inte efter den matchserien är slut.
Vi har gjort en kanonsäsong...
Underbar vinst idag!
Roligast att se var Emil Molin som klev in helt respektlöst, tryckte sig på mål och låg bakom 1-0 målet.
sylf: Skål!
Jo, det är flera som stigit fram, tänker på Ollas, Widing, Hansen, Sunken, LJ, Nordan och idag Bertilsson, Molin och Rohdin. Känns som de bara åkt omkring och väntat på detta och nu jäklar!
Jörgen Jönsson grinar om domarna lite till..
Patetiskt.
Skön & viktig seger!
---------------
Men vilka genomusla kommentatorer på TV4. De snackade bara om Färjestad och om hur de skulle bära sig åt för att vinna. Otroligt låg nivå.
Har inte varit så aktiv på HS idag men snirklar in med en kommerntar här då
Fruktansvärt stark seger och lagmoral.
+ på alla i laget, speciellt Rohdin,Molin,Nordquist,Hansen,Larsson,Löf,Bertil och Svedberg!
Redigerad kommentar
Huge: Jo, i och för sig men det blev lite tjatigt och enformigt till slut. Tycker gott Brynäs kunde fått lite beröm. Blev lite som att de sökte dåliga förklaringar till FBK's spel snarare än at hylla Brynäs.
spud: Gnället handlade snarare om att kommentatorerna snackade om FBK i 60 minuter, blev lite enformigt att lyssna på. That's it.
Anders Berg: "Grabbarna får se till att ta sig till final och sen spela hem guldet. Då kanske de får lite beröm. Kanske. Lite."
Ja, vi får väl hoppas att du håller vad du lovar isf.
Men har en känsla av att du kommer att gnälla lite trots allt... ;-)
Fyller på med lite mer godis från FBK:s forum. Underbar läsning och ändå har jag bara hunnit till första perioden... :-)
"Precis, på reprisen ser man att Ekholm inte rör pucken. Inte ens nära. Domaren är återigen ett jävla as. Fy fan! Äckliga jävla domare."
Haha, blindstyrena lyckas missa Ekholms klockrena brytning trots att man sett reprisen. Kan det bli mer komiskt?
Redigerad kommentar
Anders Berg: "Faaan vad jag är trött på att höra om spelskickliga/skridskoskickliga brynäs osv. De nämner det verkligen i var och varannan mening och känns som en liten smygkänga mot FBK varje gång."
Mer godis från FBK:s forum.
Verkar vara lite olika synpunkter när det gäller kommentatorerna och att dom bara berömmer Färjestad hela tiden... :-)
Huge:
HAHA Avdelning " jag är inte bitter " Jag såg reprisen och det är en klockren brytning av Ekholm. Sedan undrar jag hur spelare som Berglund står ut med sig själv. Jävla sopa och Gris som åker runt och är småful. Likaså den där Wallin. Man skall tydligen kunna gnälla mest i Es för att kaptensbilndeln i Brynäs. Jönsson Wallin m.fl
MarcusElving: Jag har ju sagt att det är skön hockeyporr på FBK:s forum. De skyller på precis allting. Det klarar av det faktum att de hittills mött ett bättre hockeylag.
Hade de haft Torpet hade de vunnit i fyra raka etc etc.
Patetiskt.
Horace76c: Ja du, nu gäller det att gubbarna har fokus på rätt grejer och visar ödmjukhet inför uppgiften imorgon. Kan man göra det så tror jag inte att det är någon fara på taket, vi får helt enkelt åka dom sönder o samman, mala ner dem med våran grymma skridskoåkning. Förhoppningsvis så saknas Frögren imorgon, han spelade ju inte 3:e perioden igår. Vill se Molin från start imorgon, jävlar vad pigg o hungrig han ser ut :-)
Tips: 4-2
Mål: Järnkrok, Ollas, Granström och Silfverberg(såklart) :-)
Redigerad kommentar
Det blev en lång dag igår, tolv timmar jobb.... därefter iväg till övning av Johannesspassionen av J S Bach som vår stora kör skall sjunga på långfredag. Hem, spela upp matchen, så j....a gott. Stora starka värmlänningar är så ledsna för att dom inte hinner med.... Wallin surar.... Berglunds hjärnsläpp när han lindar klubban runt halsen på Simon.
Så otroligt många att imponeras av..... men mest värmer ändå att Hansen får göra ett så avgörande, viktigt mål..... somnade gott efter några repriser.
Var bara tvungen att spela Ack Värmeland du sköna på pianot..... den är riktigt vacker ;-))
Huge: Jag har aldrig tidigare varit in på FBK´s forum på deras off. hemsida. Nu har tittat lite där och jag måste säga att det är en del mindre roliga kommentarer:
Kommentar om deras egna spelare Micke Johansson:
"Gå och släng dig under tåget din jävla fjantiga äckliga jävla Tragic..."
2012-04-01 15:48:47 av NMA
Det finns dessutom en del saker som är av mycket grövre sort och då främst riktade mot våra spelare...
Där kan man snacka om hatfans...
Nog om detta. Hoppas att vi stänger serien redan i morgon. Jag hade tyvärr inte möjlighet att vara på plats i fredags. Det blev TV med viss fördröjning. I morgon är jag dock på plats på Sätraåsen. Detta till stor lycka för nerverna hos hustru och husdjur. De har lite svårt att hantera när jag hoppar upp och vrålar med jämna mellanrum...
Ska vi gissa att FBK ställer Nilstorp i mål på tisdag? Känns som att det är deras sista trumf att spela ut...
Kan dessutom bli riktigt grinigt (grisigt) om FBK hamnar i underläge typ 0-3. Gäller då att vara kall och lite hård.
Redigerad kommentar