1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739173 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
GävleLasse: Lexingarna tokiga på domherren :-) Blev lite väl många bortautvisningar på slutet. BIF fick spela 5 mot 3 länge...länge... Det tackar vi ju för naturligtvis :-)

Bissett19: Kul att Bäcklins satsning gick hem :)

GävleLasse:

Skapliga sista fyra minutrar av J-20 pojkarna;)

58.20 4 - 2 PP1 BIF 15. RÖDIN, Anton
58.10 GK in BIF 25. SAHLIN, Alexander
58.10 3 - 2 PP1 BIF 12. THEGEL, Henrik
57.58 GK out BIF 25. SAHLIN, Alexander
57.41 2 - 2 PP2 BIF 22. JÄRNKROK, Calle
(2. ANDERSSON, Patrik)
56.18 1 - 2 PP2 BIF 15. RÖDIN, Anton
(12. THEGEL, Henrik)

Peja: Nej nej, jag läste en intervju med någon tränare, tror det var Thomas Thelin som sade att han var riktigt bra mot AIK och tog för sig.

Fan också,,,Nu är Troja-Ljungby, nykomlingarna i AS elitmässiga helt plötsligt eftersom dem kryssade mot Rögle.

Alá Nyströmsk-logik. ;)

mattiaskarlgren: Man fick ju intrycket av att du hade sett Silfverberg spela, med tanke på att du skrev "Tror samtidigt att en sådan kille som Jakob Silfverberg kan få ett riktigt genombrott i vinter om Czarnecki (stavning?) vågar satsa på honom.."

Hur kan du tro på honom om du inte har sett honom spela?!

Peja: Eftersom jag aldrig sett varken Silfverberg eller Thegel spela så ska jag inte säga något om det, men vem älskar inte unga killar som kommer in och tar för sig? Sen om Thegel är bättre låter jag vara osagt. Den bäste av dom får gärna komma in och bli nye Bäckis :)

Peja: Skador på tre blir det väl om man räknar Anton Persson i A-truppen, det ska man väl iofs göra.

mattiaskarlgren: Czarnecki förväntas satsa på många unga spelare den här vintern. Frågan är om det kommer att finnas plats för Silfverberg om de övriga spelarna får vara skapligt skadefria - jag tvivlar. Men kom ihåg att det bara behövs två skador på kedjespelare för att en J20-spelare ska få komma in.

Personligen tycker jag att Thegel är bättre än Silfverberg, men jag verkar vara ensam om att tycka det.

tjugo8: Låter riktigt bra. Tror samtidigt att en sådan kille som Jakob Silfverberg kan få ett riktigt genombrott i vinter om Czarnecki (stavning?) vågar satsa på honom..

Väldigt trevlig läsning !!!

"Brynäs förfogar dessutom - som bekant - redan över landets kanske bästa J20-lag på papperet; och nu blir man således ännu farligare. Frågan är om något lag - förrutom Frölunda och kanske Skellefteå - kommer att kunna rå på Gävlelaget?
Brynäs som också har en otrolig stark kull i 92orna som börjar på hockeygymet till hösten. En hel hög av superintressanta spelare. Framtiden ser onekligen fortsatt förbaskat ljus ut i Gävle. Det kan inte en själ i hockeysverige ignorrera."

1-3 och maxutdelning för skåningarna.
Rönnmark silar mygg och sväljer kameler.
Kan bli en jobbig eftermiddag.

Inte är det nån som vet varför matchen Brynäs-Malmö inte funkar på streamingen?

65selander: Louvi hade då tackla omkull vilken Vemdôvling som helst :-)
Tuulola saknar man givetvis också.
På filmklippet kunde man tro att det var du som klev upp vid offensiv blå ;-)

Macahan: Louvi var inte värd sina busspengar på slutet. Fast som vikarpök så kan du int håll koll på mer än "Sune Fifa"

Tuulola, där har du en hjälte eller en kille med inbygd Sisu

Bissett19:
yeap!
Goa gubbar, no more...!

wap.hockeysnack.com
Blev det Sillstryparna i finalen?

Macahan:

Nej, precis.. Inte Tuulola heller :P han saknar jag.
Djoos också, men vem vet han kanske dyker upp igen, som ass tränare?!

MarcusElving: Jag saknar Mikko Luovi, men inte kommer han tillbaka :-)

Gusten:
Hoppas verkligen det, har saknat honom en aning faktiskt

Mycket bra insats av hela laget ikväll. Rödin gjorde verkligen en kanonmatch.

tjugo8: Jonathan i J20, det lär betyda att det blir Kankaan-comeback i morgon.

tjugo8:

Mycket imponerande måste jag säga, kul att vi har ett av de två bästa lagen i Sverige på juniornivå :D bådar gott inför framtiden :D

Aj fan, 10 sekunder för sen.

GävleLasse: Det går bättre för dom än för seniorerna. SM-final nästa!

Peja:
...och den ljusnande framtid e vår...!
Well done!

"Brynäs J20 är i SM-final efter en spännande andra semifinal i Läkerol Arena. Det krävdes Sudden Death för att ett avgörande skulle komma. Jonathan Carlsson avgjorde sex minuter in i sudden"

"Senaste gången Brynäs juniorer var i SM-final var 1983."

Bissett19: Vad var många är sen J20 spelade semi, eller hur? Jag kan fan inte minnas när det var sist!

Gusten: Det är publikens fel ;)

J20 tar efter sina "förebilder" tydligen. 3-0 har förvandlats till 3-2 på 31 sekunder.

Ser über bra ut i Top 8, när Sandin var tillbaka så blev det stabilitet. :-)

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 Brynäs IF 5 4 0 1 12 : 9 12 0 0
2 Frölunda HC 5 3 1 1 17 : 11 11 1 0
3 VIK Västerås HK 5 3 1 1 19 : 13 10 0 0
4 HV 71 5 3 0 2 17 : 12 9 0 0
5 Linköpings HC 5 2 0 3 10 : 11 6 0 0
6 Skellefteå AIK 5 1 2 2 8 : 11 5 0 1
7 Djurgårdens IF 5 1 1 3 15 : 21 5 1 0
8 Luleå HF 5 0 1 4 8 : 18 1 0 1

Sandins utträttande i dagens match mot VIK 1 ass och 2 min på botbänken. Brynäs vann med 5-3. Sunna var med i VIK's lag.

Bissett19: Exakt.

Ja det gör vi, även om vi hjälpte er på traven ikväll;-)

Ambroo:

Lite märkligt att inte han får mer förtroende,det jag såg av honom under JVM,så var det en spelskicklig back,speciellt i PP,det vimlar ju inte av såna i erat gäng precis,speciellt efter försäljningen av Marttinen.

Nä nu stryper vi snacket om TIK va?.........:)

Bissett19: Det är det klassiska Timråsyndromet. Hade Moe hetat Larsson och kommit från Gäddede så had han fått hur mycket istid som helst...

Ambroo:

Vad beror det på då?

Challes feghet?.....

65selander: Var glad för grabbarnas skull. Här i Timrå sitter de flesta som stora frågetecken, då en av Sveriges mest tongivande backar i JVM belönades med två byten och det trots att han var ytterst nära att sätta en puck och var livsfarlig i PP där han noterades för en assist.

65selander: Några som får lida för Emils och Johans framfart är J20 som spelar Top 8. Förlust med 3-0 idag mot DIF.

Markström verkar ha gjort ett gott dagsverk när han motade 42 skott utav 44 mot Leksand idag. Och givetvis så stod Brynäs som segrare med 4-2

Bissett19: Och är det inte dags för dina döttrar att börja prestera på plan?
Mackenzie Kayla Bissett – född i Gävle 1992
Jada Maizy Bissett – född i Zürich 1995
Madeline Julia Bissett – född i Helsinki 1997

wap.hockeysnack.com
Hon är iaf inte utan näsa... :-)

Huss: Den enda Alba jag bryr mig om är Jessica ;-)

70 Rodrigues: Undrar om det gått i arv ;-)

70 Rodrigues:

Tacka Håkan Södergren för det......:))

Huss: Matte Alba har ingen näsa :-)

65selander:

Många dispenser för överåriga i kväll mao,Silfverberg,Gozzi,Alba,Kinch,Kollar,Strandberg......:))

Huss: Kollar har du också i AIK, kan inte finnas så många

Huss: Och Kinch

65selander: Anton Persson är tillbaka igen också. I AIKs uppställning figurerar en del kända efternamn, Alba och Gozzi bl.a.

« · 1066447 · »