1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739041 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
3-0 Oliver Lindholm :-)

4-0 har hastigt o mindre lustigt blivit 4-2.

70 Rodrigues: Ett kilometer inlägg at vänta...

Vad gör vi?

Nickar och ler

Burken: Det gör vi :-)

Brynäs IF-MoDo Hockey 6-4 SLUT

Mål:Oliver Lindholm 2, Molin, Messfeldt, Lindgren och Byström :-)

70 Rodrigues: Brynäs IF-MoDo Hockey 6-4 SLUT

Starkt, det är verkligen ett lag det här J-20 gänget!

Brynäs IF-Björklöven 3-0 efter 2 per.

Mål: Fröland 2, Strid.

Brynäs IF-Björklöven 4-0 SLUT

Mål: Fröland 2, Strid 2.

Det går ju att vinna utan Elias Lindholm och Emil Molin :-)

Hej,
är en ny användare som har funderat på en sak och ni som sett J20 genom åren kanske kan belysa saken. Jag tänkte på succékedjan Rödin - Leidemark - Thegel. På tiden det begavs sig överglänste de klart en andrakedja med Järnkrok och Silfverberg (rätta mig om jag har fel!). Idag spelar Thegel i div I och Leidermark har en undanskymd roll i en amerikansk universitetsliga. Vad var egenligen grejen med de här tre? Fanstastisk kemi? Skillnader junior- och elitnivå? Var Rödin så överlägsen..?

Scerban: Nice nick! Ja skillnaden är stor mellan juniorspel och seniorspel.

Scerban: Silfverberg var på samma nivå som Rödin rent individuellt, men Rödin, Leidermark och Thegel kompletterade varandra perfekt. Och de hittade verkligen varandra. Dessutom ska du inte glömma att Brynäs hade ett otroligt starkt lag i övrigt, mycket bra PP där "superkedjan" kunde producera, om jag inte minns fel spelade Hassel och Bertilsson backar bakom kedjan i PP. Och laget spelade ett otroligt OFFENSIVT SPEL. Allt var som upplagt för att de offensiva spelarna skulle lyckas.

Angående Leidermark så var han riktigt bra. Om han hade valt att stanna i Sverige så hade han spelat i ES eller med en allsvensk toppklubb. Han har fått en defensiv roll i Nordamerika och det syns på statistiken. Thegel ÄR en fruktansvärt bra avslutare och vass precis framför mål. Han producerar i bra omgivningar, som typ Gynge. Precis som i fallet Gynge fattar inte alla lag hur de ska använda honom.

Järnkrok var skicklig, men lätt som en fjäder... Jekimovs och Wännström var också individuellt skickliga, men Johan Larsson var så pass ung att han bara var en utfyllnadsspelare. Simon Löf var en spelskicklig back.

Peja: Jekimovs 5+8 på 20 matcher i SAIPA imponerar

Peja: Tack för svar! Intressant med jämförelsen med Gynge. Jag såg honom i Västerås efter att han fått lämna Brynäs och han såg verkligen inte ut som en Elitseriespelare. Men i rätt omgivning och med återfått självförtroende är det en helt annan sak.

Peja: Sundlöv kanske ska ta o plocka hem några fd Brynässpelare till nästa säsong ;-)

Scerban: Ja, och dessutom förbättrade Gynge sin skridskoåkning avsevärt. Han var alltid en råtalang men hade givetvis inte särskilt bra träningsförutsättningar i Bajen. Sen, när man snackar om J20-spelare, ska man alltid ha i åtanke hur gamla de är; som sistaårsjunior har man stora fördelar, bättre fysik, mer rutin osv. När Gynge sprutade in poäng i Bajen J20 så spelade han med två sistaårsjuniorer, Ellerstad och Laudon-Sörlin. Speciellt Ellerstad var helt dominant, såg ut som en ny Micke Renberg, men han hade ju stora fördelar av att vara inne på sin tredje J20-säsong och väga 95 pannor...

Peja: William Karlsson till nästa säsong, skulle inte sitta helt fel :-)

Scerban: Jag tänkte på succékedjan Rödin - Leidemark - Thegel.

Thegel, Martin Hellgren och Niklas Andersson. Alla f.d Brynäsare spelar just nu i Asplöven, känns kul att få se "lite Brynäs" här uppe i Haparanda live :-)

Wesley: Ser att Thegel gjorde 2+3 idag. Bra kedja med Thegel, Bejmo och Boorks favorit Abrahamsson. När Bejmo spelade i U18-landslaget så trodde nog inte många att han skulle spela i div1 nu!

TSN:s scout Craig Button rankar Dansk som 23:a inför draften. Högst av alla målvakter! Hockeysnack vägrar dock låta mig lägga in länken i inlägget. Vet ej varför!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Peja:

Ingen höjdarhelg för Brynäs J-20,tre torskar denna helg.
Skellefteå ggr 2 och mot Luleå!

BIF-AIK Live

70 Rodrigues: Står o ler

Brynäs IF-AIK 2-3 SLUT. Är väl 4:e raka torsken nu??

70 Rodrigues: Ja, fast Brynäs mönstrade ju inte bästa laget heller i t.ex dagens match. Men alla förluster började väl med Elias Lindholms matchstraff uppe i Lulääää (eller var det Skelleftääää?)?

Peja: Det må så vara , men 4:e raka torsken är ett faktum :-(

För den som inte får nog av hockey kan man nu se BIF-DIF J-20 på länken.
Brynäs leder med 2-0.Emil Molin smackade just in 2-0 på fint pass av Elias Lindholm mitt i slottet.

Seger mot Djurgårn,3-2 efter straffar.

10-0-seger i Mora. Fint!

Imponerande resultat idag!

Leksand - Brynäs 2-7 (1-1, 1-2, 0-4)
Skott: 30-57

09:19 0-1 (EQ) BIF 6. Meyer, Carl-Johan
49. Lindholm, Oliver

29:31 1-2 (PP1) BIF 13. Eriksson, Felix
10. Lindgren, Alexander
34. Berglind, Victor

30:06 1-3 (EQ) BIF 2. Pöllä, Adam
22. Danielsson, Jesper
24. Johansson, Karl

43:44 2-4 (PP1) BIF 44. Molin, Emil
12. Fröland, Dennis
19. Lindholm, Elias

48:21 2-5 (EQ) BIF 13. Eriksson, Felix
10. Lindgren, Alexander

48:47 2-6 (EQ) BIF 43. Larsson, Emil
40. Eriksson, Johan

57:16 2-7 (PP1) BIF 19. Lindholm, Elias
12. Fröland, Dennis
44. Molin, Emil

Målvakter: Alexander Sahlin (87,72% men tog 50 skott), Oscar Dansk (93,33% tog 28 skott).

Peja: härlig kross! Molin verkar het. Underbart!

arnio:Så 1+1 i en Juniormatch är att vara "het"?

arnio: Man ser det man vill se... Jag tycker att hela laget verkar ha gjort en bra insats.

Redigerad kommentar

Peja:

57 skott är ju på sitt sätt imponerande.

Bissett_19: Ja, verkligen. Sahlin (Gävlekille som tidigare tillhörde Brynäs organisation) verkar ju också ha varit riktigt bra innan tredje periodens ras.

Peja:

Elias skulle vara extraforward idag,men blir jobbigt för han spelar med J-20 just nu Stockholm.
Skaplig sen kvittering av Brynäs,sudden pågår.

59:53 2-2 (EQ) BIF 17. Messfeldt, Henrik
10. Lindgren, Alexander
19. Lindholm, Elias
Pos. Part.: 10, 12, 14, 17, 19, 24
Neg. Part.: 2, 3, 25, 26, 28, 37

Skön 5-0-seger mot Björklöven idag. J18, alltså. Starkt att spela 2-0 i totalt 12 minuters boxplay.

Sugna på J-20 hockey?

BIF-Frölunda på länken

Bissett_19: Klart man är intresserad. Abstinensen ökar, match igår och nästa fight inte förrän i morr´n...    ;-)
Tack för länken, eftermiddan är räddad fram till handbollsfinalen....

Huge:

Brynäs för matchen,men Frölunda gör målen...

Huge: handboll nä fy

Bissett_19: Ungefär som igår då.
En olycka kommer sällan ensam...   :-)

arnio: Handboll - den enda sport där spelare utan skydd blir misshandlade, nedslagna och allmänt mörbultade i 60 minuter utan minsta tillstymmelse till bråk eller tjafs mellan spelarna.
Annat det än hockeymesarna som gömmer sig bakom sina skydd och grinar vid minsta smäll...   ;-)

Huge: Ja att rivas, nypas och dra o tröjor är jävligt manligt.
Tråkigare sport finns fan inte

Burken: "Ja att rivas, nypas och dra o tröjor är jävligt manligt"

Precis.
Betydligt mer manligt att på ett fegt och ojust sätt haka och slå motståndaren med en klubba och sen ligga ner på isen och grina som en bebis...

Huge:

4-3 i matchen nu.
Jösses vad Elias Lindholm imponerar på mej.
Otroligt pucksäker,bra på att ta in pucken i zon,påminner inte lite om Calle Järnkrok

Huge: det gör nog ondare att tacklas eller bli slagen av klubbor än att bli klöst, nypt eller riven.

Bissett_19: Dom är ju släkt.......

arnio: Hockey är en hård sport, Handboll är en hård sport. Varför blir det alltid min pappa är starkare än din pappa argumentationer? .D

Tycker man inte handboll är manligt så borde man testa och ställa sig i ett handbolls mål. herrejävlar. 

Venom: Ja, var väl nåt sånt jag försökte säga utan att vilja avgöra vilken sport som är tuffast...   :-)

« · 1421946 · »