1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742320 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20

Jag tänker såhär:

Bäckis som brukar vara ödmjukheten personifierad skulle väl inte välja 99 själv.

KHL och dess klubbar som gärna stciker upp mot NHL finner det nog rätt kul att använda 99:an (lite kalla kriget).

Bäckis ville ha en out-klausul i sitt kontrakt med Dynamo för att kunna gå till Brynäs om HL släpper in lockoutade spelare. Deras motkrav blev att han spelade i tröja 99 (bara för att väcka uppmärksamhet och reta NHL).

Japp, där har ni det, så nu kan ni sluta tjafsa om det ;)

Redigerad kommentar

Stratan: Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det är sant. :)

Zappaholic: Haha, det där sista kan jag iofs hålla med om.
Man saknar ju inte självkritik helt och hållet....
;-)

Huge: Vems normer är det du hänvisar till? Varför "bör" vi tycka som amerikanerna? Och ännu värre, varför "bör" vi dissa de som inte följer deras normer? Jag är stolt över att vara svensk och självständig. Jag önskar att flera vore det.

Mittzon: Man kan vara stolt svensk OCH ha lite fingertoppskänsla. Det ena utesluter väl inte det andra?

Mittzon:

Allt som retar NHL och dess anhängare tycker jag är bra.

Därför tycker jag att det snarast möjligt också bör finnas
en spelare med nr 99 i varje elitserielag.

Huge: Om man hämtar sina normer från USA, hur självständig och stolt är man då?

Mittzon: Isf kan du väl fråga dig själv hur stolt du är eftersom jag antar att du inte haft nåt emot att vi hissat ett gäng spelartröjor i taket i LA.
Den seden är faktiskt en av "normerna" vi hämtat från USA och NHL.....

Huge: Vad får dej att tro att jag gillar det?

Den stora skillnaden är att ingen blir hånad om man bryter den normen, den är alltså frivillig. Har man mage att ta på sej tröja nummer 99 får man skit, t.o.m. av svenska hockeysupportar. Den typ av röstboskap som i ett större perspektiv är en fara för vår självständighet.

Mittzon: Är väl ingen som hånat Bäckis heller, lite kritik är allt jag hört så här långt.
Sen förstår jag inte varför du tar i så byxorna spricker och börjar yra om brist på självständighet när det ställs krav på lite respekt för NHL, som trots allt är Bäckis arbetsgivare. Han spelar i NHL, har haft NHL som sitt mål i livet och är nu äntligen där och del av cirkusen sas.
Då tycker jag faktiskt att han borde ha anammat lite av hur det funkar därborta, när det ex gäller såna här saker.
Han behöver inte acceptera upplägget, räcker att respektera det.
Jag menar, vad är motivet till att helt i onödan riskera att dra på sig en massa gliringar (både allvarligt menade och med glimten i ögat sas) från lagkamrater och motspelare när han kommer hem igen, känns bara onödigt på nåt sätt.
Det hade hedrat honom mer om han bara tackat nej till nr 99 och valt nåt annat nummer.
Då hade han än mer stigit i graderna hos det flesta, från den fina position han redan befinner sig i...

Huge: Det är respektlöst att ha #99 som svensk i KHL, men det är helt okej att kalla en medelmåttig elitseriespelare för Gretzky?

Ska jag vara helt ärlig så tror jag Gretzky hellre förknippas med Bäckström än med Lauritzen.

Gurra88:
"@Sannylindstrom: När jag räknar till 100 så räknar jag 98 två gånger. Vågar inte säga siffran emellan för den är så helig."

Spinningswede: Haha, gillar inte Fanny.. Men humor har han ju helt klart:)

Gurra88: Haha, dina fåniga argument blir mer och mer komiska. Gretzkyjämförelsen med Lauritzen är en bildlig sådan, det fattar alla utom du. Den hänvisar till att vi har en egen "Gretzky" (kreativ speluppläggare) i laget.
Att man ens ska behöva förklara det, är i sig än mer komiskt....

Spinningswede: Nåt som inte stämmer med Fannys Twitter.
Tror inte att han kan räkna till 98, än mindre till 100.....
:-)

Redigerad kommentar

Huge: Så bara för att man är en kreativ speluppläggare så är man en Gretzky.. Jag tycker du hånar en av de största.. Fy fan vilket svin.. Du är typ 50 va och så respektlös..

"Gretzkyjämförelsen med Lauritzen är en bildlig sådan, det fattar alla utom du. "

Bäckström har 99, ett nummer på ryggen, i övrigt inga som helst jämförelser med Gretzky. Det fattar alla utom du. 

Huge: Sanny ställer sig i ledet till de som tycker det är jävligt löjligt att kritisera någon bara för ett tröjnummer.. 

Gurra88: Visar bara att även en knätacklande hockeyspelare som inte kan räkna till 100, heller inte har nån fingertoppskänsla eller vet vad saken gäller...

Spinningswede:99 är väl antalet knätacklingar Fanny har delat ut så jag förstår att han inte vill yppa den siffran

Huge: "Nä, det här drar ner mitt betyg på Bäckis en aning, han är för stor för att behöva hålla på med sånt här."

Ja synd, han hade chans att bli en legend. Men nu valde han fel tröjnummer.. Fan också

I somras gick ju Brynäsbacken Fredric Larsson i draften som 111de spelaren. 
Djoos gick ju "bara" 195a i draften. Visst man plockar spelare man tror har stor chans att ta plats i NHL i framtiden och Djoos anses väl lite för liten för NHL men Djoos spelar ändå i både JVM och Elitserien.  Hur bra är Larsson? Nått för Brynäs A-laget nästa säs??  aldrig sätt han spela så jag har ingen aning där :P 

3-0 ledning efter halva matchen mot FHC borta.... Laget ser ut att lyfta sig efter en medioker match borta mot FBK igår...

Vuollerim: Känns som att det börjar bli dags för Axman & Brodecki att få chansen i några ES-matcher.

Peja: Har vi nån stor stark back på G underifrån, någon som kan bli en defensiv back i A-laget på sikt?

Carl Lejonkräk: 2-3 i slutet på andra...

Vuollerim: Genomklappning även i J-20, 3-0 till 3-3 på två minuter. Får inte hända...

Carl Lejonkräk: Fredric Larsson är den typen, blev överraskande draftad också men han har en del att jobba med om Elitserien är målet. Göransson och Westlund hetare kandidater.

Huss: Det blev seger till slut i alla fall. Alltid gott att slå FHC även om det krävdes förlängning...

Lika mkt poäng som Jacke o Kroken, tillsammans 2008-2009...
Karriärer tar olika riktningar...

Någon som vet om bambuser.com fortfarande visar Brynäs matcher och vet om dom sänder träningsmatchen mot Skellefteå imorgon?

Någon som vet hur J20 och J18 matchen slutade mot Skellefteå idag?

ante08:

J20 vann med 5-4, J18 vet jag inte.

Sist jag hörde stod det 5-1 till Bif i J-18 matchen.

Huss:

OBS 3! Innan du startar ett nytt ämne så SKA du kolla att det inte redan finns ett liknande ämne.

tjugo8: Hoppsan, skall inte ske igen herr Trådpolis.

Brynäs vann idag över Mora med 3-2 efter straffar. En rätt sömning match i två perioder, i tredje skruvade brynäs upp tempot rejält men de fick inte in pucken.

Roligaste var vid en tekning i andra perioden, upptäckte då att huvuddommaren saknades på plan. Han stod i Brynäs bås och fick skridskon knyten av Ove Molin :-)

Jag undrar om Brynäs inte skall ta och kräva lite mer av sina tränare i juniorleden också. Niklas Gällstedt t.ex. har väl inte haft någon direkt lyckad karriär som J-20 tränare. Tippat av juniorexperterna som 1a i norra gruppen och nu slåss de om att överhuvudtaget gå vidare. Ifjol kan man förstå att materialet inte var i topp men i år finns inga ursäkter faktiskt. Värva tillbaka Bäcklin och sluta gynna gamla spelare inom de egna tränarleden.

Huss: Ja, man blir fundersam när lag som har preseterat väldigt bra tidigare (framförallt J18) blir mediokra när de kommer i J20-ålder. Då har något hänt (eller inte hänt...) i deras utveckling.

Peja:Ja fy, va tråkigt. Vi som var de bästa...

Har nån koll på varför inte Dennis Persson spelade sist? Är han skadad igen....?

Honken: Dennis och Nokelainen........framtida spel...hmmmm ???? Kolla upp spelare innan man anställer ...hmmmm chansning ... Hmmm

Redigerad kommentar

Treklövern1912: Sant, men jag har inte sett nåt om varför han är borta. Hoppas han och Nokke är tbx snart.....

Honken: Jag hoppas också. Har inte läst något om Dennis. Han fick ju beröm av TJ efter Saik matchen så förmodligen är han skadad igen.

Treklövern1912: Nokelainen, Larsson, Thure, Jacobsson(klev av efter 30 min) och Persson tränade inte idag, Varav Jacobsson och Persson tränade med Ove och Dacke där var också granis, linkan och även molin med. Så man kan anta att Persson och Jacobsson har någon känning eller är skadade. Det stärks dessutom av att Löf va tillbaka kallad från Almtuna

nihil: Synd om alla dessa spelare är justerade inför den viktiga matchen mot LHC. Man kan ju hoppas att det är försiktighetsåtgärder man tar vid.

Ikväll gick Brynäs J20 till kvartsfinal efter att ha slagit ut Malmö med 2-0 i matcher.

I onsdags vann Brynäs efter straffar nere i Skåne och ikväll vann man med 5-2 i Läkerol Arena.

Oskar Lindblon gjorde 3+1 i 5-2-segern.

Peja: Om Thure är skadad vore väl Oskar Lindblom den uppenbara kandidaten att sitta på bänken om Lauritz är kvar i TJs frys?

Peja: U-16 vann sin första match i gruppspelet också. 1-0 mot Modo. Skall vi få oss ett eller flera juniorguld som tröst månntro?

Stabilt :-)

J20 kvartsfinaler paus 2 per

Örebro HK - HV 71 0 - 3

Djurgårdens IF - Färjestads BK

Leksands IF - Brynäs IF 1 - 3

Södertälje SK - MODO Hockey 0 - 3

70 Rodrigues: Ställer mig en smula frågande till att behålla Gällstedt som tränare för J20. Låt vara att vi haft en tradition att låta tränarna rulla igenom från U-16 via J18 till J20 och att det finns en viss representation av gamla spelare där som kan få chansen till en alternativ karriär. Men Gällstedt har i två år haft rätt så bra material utan att lyckas krama ut det bästa ur spelarna. Ojämna säsonger händer, men i hans fall regel snarare än undantag och slutspelen har slutat illa.

J20 är vårt absolut viktigaste lag förutom A-laget, det är där spelarna skall växa och kunna ta steget till a-laget eller utlåning för Allsvenskan. För ett år sedan stod Nörstebö, Ljunggren och Lindblom med ena foten på a-lagets tröskel. I år har de inte tagit steget in, vilket borde vara Gällstedts uppgift.

Tror det är läge för förändring där (också).

Redigerad kommentar

« · 1529492 · »