Brynäs IF

722870 inlägg · 7954 ämnen

Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena

« · 2021907 · » Till forumet



Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Charles: Vad hände med din kommentar?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Charles: Har sett en två-tre VIK matcher efter hans återkomst dit och han imponerar inte. Långt ifrån. Sen kan det såklart ha att göra med hans hjärtproblem men om så är fallet så borde det vara ännu mer riskabelt att återvända till en mer krävande liga.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lapad: Om det är mig du syftar på så är du ute och cyklar. Jag håller med Zappaholic, det är nog inte många Brynäsare som är nöjda, titta på tabellen. Att vi gör en sak bättre och ser livet lite positivare än 2019 betyder INTE att vi är nöjda.
Kommentera


Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
tycker man borde ge Zetterberg en rejäl chans igen nästa år om vi klarar oss dvs. den värvningen var Sundqvist inte nöjd med sen Tingsryd tiden var det ingen favorit hos honom. även om dem utåt snackade bra om varandra.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Zappaholic: Nej, självklart inte men det finns individer (inga namn) som ser saker och ting annorlunda än du och jag gör. Jag är också väldig glad att vi vann igår (allt blir ju så mycket roligare/lättare), jag är också försiktigt positiv men det återstår ett stort arbete och som jag skrev tidigare så är det många matcher kvar och många pinnar kvar att spela om. Förhoppningsvis tar vi 3 pinnnar i morgon samtidigt som Lakers torskar mot Skåningarna. Blir även förvånad om Leksand/Öskarshamn tar poäng borta.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lapad: Det är väl ingen som tycker att allt är frid och fröjd? Vilket skitsnack...

Bara att titta i tabellen. Nämn någon som är nöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San: Tänkte att vi kunde avancera bort från bottom3
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
nyb: Vet inte riktigt hur vi skall kunna avancera i morgon då vi är 6 poäng efter Lakers. Förövrigt så är min känsla att Lakers kommer att hamna före Redhawks i sluttabellen, dessa två lag möts i morgon och har har vi ju ett bra läge att knappa in om vi tar en trea...det delas ju bara ut tre poäng totalt till Lakers och Redhawks..

MYCKET viktig match i morgon!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lapad: Mycket kloka åsikter du har där i dina inlägg senaste timmen. Fansens benägna belåtenhet här inne efter en enskild seger beskriver hur svältfödda vi är på medgång och blir ofta överdriven. Men jag vill för den skull poängtera att vi ska ge laget och ledningen en klapp på skuldrorna över vad de åstadkom igår.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Guldet är BIF : Ja, hur i h...ete har vi inte vunnit i Saab Arena på snart tre år. LHC är så medelmåttiga så att det är skrämmande. Men nån gång måste ju vinsten komma igen. Drömläge att avancera imorgon mot SHLs sämsta lag efter Oskarshamn.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Blå grottan: Fast det brukar alltid bli en kortsiktig effekt av ett tränarbyte så det låg väl i linje med förväntningarna. Men man får glädjas åt det faktum att det faktiskt hände också 😉
Rödins spelglädje kom väl av att han fick till ett snabbt turmål och därefter ett snabbt andra efter Scotts briljanta pass. Om det var en Sundqvist-effekt eller enbart självförtroende pga målen är svårt att avgöra. Skulle tro det senare, vilket han bör ha med sig till nästa match också.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Guldet är BIF : Man tappade 3-1 har jag för mig, så inte riktigt så illa som 3-0.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Carlo: Ja herregud, Ove vill ju inte vara HC som han har uttalat sig om flertalet ggr. Handlar nog mest om spelarna, dom var nog inte nöjda med upplägget.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Blå grottan: Lyssnade man på podden så bekräftar ju Rödin mer eller minde det många misstänkt, att det inte var så lyckat att ha en tränare som skall genomföra hockey som går emot sin filosofi. Det måste ju ha blivit helt tokigt när den nya frejdiga, roliga hockeyn inte funkade och Magnus inte riktigt själv tyckte att det var rätt.
Det skar sig nog när Magnus tog initiativet till att gå tillbaka till igelkotten, då stod nog inte spelarna bakom honom längre och hela försäsongens nötande på det nya spelsystemet var bortkastat men det är nog mer åt den hockey spelarna vill spela.

Ingen skugga på Magnus för han gjorde nog sitt bästa för att anpassa sig och för att göra Brynäs till ett vinnande lag.
Stor skämskudde till Dackell dock, shame on you!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Var tvungen att kolla när Brynäs vann borta mot Linköping senast, svaret är 2017-03-18.

Så det blir ett lagomt bra mandomsprov imorgon för Brynäs. Det var ju nära senast när Brynäs hade en 3-0 ledning som man tyvärr lyckades tappa.

Har en positiv känsla av att Brynäs 2.0 har vässat klorna och lyckas vinna borta imorgon.
Det är dags att Brynäs bryter trender mot lagen man möter, om man på allvar vill kunna komma ifatt Växjö.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: alla har ju gått ut och sagt att det skall rekryteras en ny HC och att man skall vara extra noggrann denna gång. Molin har sagt att han inte är HC och inte vill ha den roll.
Att det inte kanske funkade 100% mellan de i båset kan så var. Men till din teori med att ass tränarna medvetet skulle sabotera är det ganska långt.
Och du tror inte att det skulle ha märkt om någon aktivt saboterar?
Nu får du dra ut huvudet ur det mörka hålet du stoppat det?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lapad: Jo det var skillnad, det syndes ju att spelarna var mer inspirerade och hungriga. Rödin såg ju ut som en ny spelare. Jag tror att det skar sig på det personliga planet mellan ett antal spelare och Sundqvist. Och det avspeglade sig på isen.

Däremot är det inte säkert att vi vänder trenden, men det kan vara en bidragande orsak.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lapad: fast att vi Brynäsare greppar efter halmstrån är väl tyvärr rätt vanligt nuförtiden...
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lapad: Du ser det du ser och tycker det du vill. Jag ser saken på ett annat sätt utifrån min erfarenhet. Bra med din reflektion dock.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San:
Har själv anfört detta med bittra före detta brynässpelare, men jag tror Tornberg har en poäng med det av honom påtalade. Tornberg har erfarenhet från hockeyn på totalen både som spelare och tränare. Han har insikt i spelet på planen och vid sidan om själva isytan. Tror inte Tornberg griper efter halmstrån för att sätta dit sin forna klubb. Tornberg är från Norrbotten och norrlänningar brukar säga som det är.
Vi får väl se om konstellationen Molin o Holmkvist och målvaktstränaren blir nästa tränartrio för Bif, det visar sig så småningom. Undrar vad Dackell tycker i frågan, han som förlängde kontraktet med Sunkan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lultiger: Nej, jag har läst ditt inlägg och kvarstår bakom mitt senaste svar till dig. Själva spelet är det ingen större skillnad på men att det händer mera i båset är helt naturligt i och med dom förändringar som har skett. Hade blivit väldigt förvånad om Molin/Holmqvist stått helt tysta med armarna i kors.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lapad: Om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att jag inte hänvisar bara till matchen mot Rögle utan till attityden på isen och i båset, så i din raljerande inställning om ett typiskt Brynäsfans har du fel å det grövsta. Att du inte ser den uppenbara inställningsförändringen i båset och på isen förvånar mig inte. Jag vill också förändra spelartruppen och tränartruppen för att vinna guld, men nu fokuserar vi på att vara kvar i SHL först.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
lultiger: Läser ditt inlägg och håller inte alls med dig.
Nu har Brynäs vunnit en match med Molin/Holmqvist och allt är plötsligt frid och fröjd (?). Typisk Brynäs fans!
Viktigt dock att poängtera att Rögle gjorde en svag insats och att deras målvakt hade en dålig dag på jobbet. Jag kan heller inte se något Brynäs gör annorlunda än man gjort tidigare. Att man vinner och tar poäng efter coachbyte är rätt så vanligt och för att vi ska klappa händerna och känna oss nöjda med "förändringar" krävs det att laget tar många fler pinnar och spelar ett mera strukturerat spel. Det är många matcher kvar att spela och det är många poäng det handlar om. Jag hoppas att vi är på väg uppåt men jag tror att vi behöver förstärka laget både framåt och bakåt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Känns också bra att i pausen mellan andra och tredje höra Ove´s sakliga analys av läget på isen, istället för som tidigare tränares "kämpa, kämpa, vi ska jobba för märket, jag förstår inte ... bla,bla,bla …". Nu börjar då åtminstone jag tro på detta igen och äntligen kan boka resor från Luleå till Gävle, för att se på riktig hockey. Peppar, peppar … hoppas det nu fortsätter så här ...
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Ja … vad ska man säga. Petter Rönnqvist på Cmore säger i studion att han tror Brynäs skulle vunnit mot Rögle även med Sundqvist vid rodret. Han har ibland(ofta) bra och sakliga saker att komma med, men här är han ute och cyklar. Sundqvisten våran, hindrade vårat bås och våra spelare att nå sin potential, men nu efter tränarbytet blommar Brynäs ut igen. Det syns tydligt i spelet på isen och i båset att laget nu jobbar tillsammans och hjälper varandra bättre än tidigare. Grundläggande ledarskap säger jag som jobbar med det dagligen. Johan Tornbergs teori orkar jag inte ens kommentera då han som oftast fabulerar och inte har mycket fakta bakom sina tankar. Brynäs har nu tagit ett steg i rätt riktning efter att man tagit flera steg tillbaka. Hoppas nu vår ledning förstått att dom är största boven till att det går(gått) dåligt på isen och att dom nu sett detta och skärper till sig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
KulaShaker: Tornberg verkar fortfarande bitter efter det som hände under hans tid i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: materialförvaltarna kanske var med på det också och inte riktig slipade skridskorna och gjorde jack i klubborna
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Tränarteamet har inte kuggat ihop = Molin och Holmqvist har satt hela föreningen på spel? Jobbar du som rubriksättare på kvällspressen?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Lägg ner dina konspirationsteorier är du snäll! Finns ingen substans i det du säger!
Men det kanske är stockholmsalliansen och miljöpartiet som ligger bakom?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Baserat på att Tornberg inte sett Brynäs-tränarna kramas tidigare... Du skruvar upp din tolkning ordentligt!
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Det var Tornberg i studion som trodde detta då Molin och Sunkan inte kramades när det blev mål... Så just denna konspirationsteorin kan du nog släppa.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Mattson:
har inte hört har läst i expressen, kan vara en tidningsanka vad vet ja

”Skämskudde – tycker att det är helt helt galet”
Kritiken mot Brynäs efter tränarbytet • Nya duon vann direkt •
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Carlo:
Vi får väl se,,,,,,,,
skulle det krypa fram att de förra hjälptränarna sabbade för Sundquist, så blir det inte roligt för dem
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Brynäsgubbe: Nja Rödins andra (där undrar man varför avslutet tas mitt mot målet när hela högersidan är öppen...) och Kilas fladderpuck i krysset är svåra att ta.
Blev liksom den buande publiken grymt besviken på det makalöst nonchalanta 5-4 spelet vid matchstraffet. Chansen finns att stänga matchen i ett viktigt skede och man klarar knappt att komma ur egen zon för att Rögle har en man som pressar högt. Dålig inställning samt att det visade att vi är väldigt långt från att vara ett spelförande lag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Carlo: Jag är rädd för att du skriver till en blind.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: jorden är inte platt och man har landat på månen!
Ove vill ju inte vara HC. Han vill jobba med at utveckla spelare och talanger.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Förstår inte vad du menar. Var har du hört att Molin och Holmqvist har regisserat Sundqvists avsked?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Pilen32:

I fall detta kommer fram att dessa två satte hela föreningen på spel...............
åt helvete om molin och holmqvist belönas med huvudtränarroller i fall det stämmer att de inte stöttat sundqvist i dennes huvudtränarsyssla.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Brynäs är alltså "on pace" för 62p, 7p sämre än förra året. Då hade Mora 60p och fick kvala. Förvisso går Oskarshamn som ligger 13e mot 50p, men Brynäs har verkligen inte råd att svaja mer nu. Kan bli riktigt ruggigt det här.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Ove har väl dock sagt flera gånger senaste åren att han ej vill jobba som headcoach?
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Jag missade matchen, valde att se en Koreansk film på bio istället. Jag trodde ju det var gamla Brynäs som hade match ikväll. Skönt med tre poäng och Rödin med hattrick! Sen kan man ju alltid diskutera hur gedigen match vi gjorde kontra hur billiga mål vi fick... Nåja, vi håller avståndet nedåt. Det är allt som räknas just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Brynäsgubbe:
janne larsson kanske också längtar hem
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Min känsla är att Oves ord om att helst jobba med spelarutveckling är genuina. Det är ett jävla pressat läge för den som ska ta över Brynäs nu, och Ove har fått kicken en gång tidigare. Tror han vill ha lite "lugn och ro".
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Davey85:
ja han svarar ungefär som politiker som blir tillfrågade om de vill bli statsminister, de flesta svarar med ett bestämt nej och sedan blir de statsminister. i alla fall ingår lixom i spelet att svara nej..........
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Jag tror mer att det är spelarna som varit missnöjda med Sunkan. Ove har ju inga ambitioner att vara head coach.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Axle San:
Så kan det va,,,,,,,,,,,,,men det jag tänker ,,,,,,,,,,,är att om man gav fan i att ge stöd till den förre HCn för att så småningom komma åt platsen, om det förhåller sig så är det åt helvete att dessa två äventyrat en hel förening ...............
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Huss: Tycker personligen att 4 av målen han släppte var ganska svaga. Sigalets var nog det enda som jag inte varit besviken på som Rögle-supporter. Tre mål på kortsidan är inte jättebra.
Kommentera

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
spolaisen: Kanske mobbaren fick sparken??
Kommentera

« · 2021907 · »