1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742179 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sextonde januari

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
spolaisen: Sanny är cmoreexpert. Läst hans åsikt....?

spolaisen: nej inget hände

bradberry:
Sanny Lindström har inget att säga till om (tråkigt då han är den ende objektive), medlöparna (skrikegård m fl)till ägarna av sändningarättigheterna vet att de kan påverka hockeyn och vilka lag som ska premieras...på olika sätt. Hörs tydligt när de sätter igång var sympatierna ligger, är väldigt sällan BIF får några lovord...

bradberry: Sanny är inte problemet. Däremot gårdagens studiogäng som i första pausen bara nämnde i förbigående att Scott tvingades utgå skadad efter en tackling...

Skagge: Skit med skadorna men nu måste vi ut och handla rabatterade spelare. Vi får skippa målvakt och gå på en center och en ytter kanske.
Eller en back och en målis, eller allt kanske?
Kan vi få med oss sponsorer på detta tro? Nu handlar det om att SAIK skadat två och vreden här...

bradberry: Det är nu Patrik Berglund kliver fram som den store härföraren...

Ständig:
hockeyförbundet har inget att säga till om, eftersom kapitalet Bonnier/C-more helt bestämmer hur hockeyn ska spelas och då ska det smälla för det tycker adhd experten skrikegård...

Ständig: Sa inte Wikegård att det var en ok tackling? Och var Sanny med i studion?

Mattson: sanny var tyvärr i Karlstad skulle vilja sett en diskussion mellan dem

Med bruten handled kommer Rödin vara borta 7-9 veckor.
Först 4-6 veckor i gips, beroende på hur allvarligt brottet är.
Sen rehabilitering i ca 3 veckor för att få tillbaka rörlighet i handleden och styrka i handen.

Det blir nu kval.
Kan inte se hur vi ska lyckas vinna tillräckligt många matcher utan Rödin och Scott.

Skellefteå lyckas alltså skada våra två viktigaste spelare.
Och han som skadar Scott blir alltså inte avstängd en enda match.
Helt obegripligt. Först spelaren i Leksand som fick noll matcher och nu detta.
Totalt inkonsekvens och sänder helt skeva signaler.

Att en så kallad expert som varit passé i flera år nu, med sina unkna och
omoderna åsikter, tillåts påverka saker är en skandal.

Skagge: Då är det rätt tydligt vilket budskap Hockeysverige fick om tacklingen i direktsändning.

Enaranger: Behöver det vara så jävla illa...? Det kanske rör sig om en spricka mer än att armen är ”av”...? Bara spekulerar men det faktum att Anton spelade vidare vittnar ju om att det knappast kan handla om ett ”standardiserat armbrott”.... Då hade han inte kunnat hålla i klubban.... Önskescenario: Gips två veckor. Ytterligare två veckors rehab sen in idet med specialskydd... Illa nog iofs...

Enaranger:
Äger C-more också Arbetarbladet??

Rubriken i Arbetarbladet säger att Rödin brutit handleden jaha och han hade sig själv att skylla?? eller fick han handleden avslagen av en skellefteklubba??

Sundlöv måste agera med en gång, starta en swishkampanj, minst 2 spetsspelare måste in! Denna säsongen är en jävla mardröm!

Mattson:
många föräldrar till hockeyspelande barn får sig en tankeställare

Haha... Ingen avstängning ser man nu... Samtidigt som varje förseelse av Brynäs är automatiskt 5 matchers avstängning. Orkar man ens bry sig längre om detta skämt till liga?

Rödin har brutit handleden bekräftas på Sportbladet,scott borta säkert MINST 6 veckor,Harper borta 4 till. Mörker

Forsberg 1978: Den perfekta stormen.
Det är omöjligt att ersätta Scott och Rödin. Det går möjligtvis att lindra tappet. Tre månader x 150.000 kr x 2 spelare = 900.000 kr + sociala avgifter. Klarar vi att swisha det blixtsnabbt?

Mattson: Hockeygudarna vill ha ner Brynäs i AS... Antingen värvar vi ännu mer och riskarar dras med ännu större ekonomiska problem, eller så värvar vi inte alls och kval är nästan en garanti.

spolaisen: Vi kan väl ändå se nyktert på detta och inte förlöjliga oss själva?

1. Saikspelaren ska lastas för scotts hjärnskakning och det borde varit en avstängning.
2. Rödin bruten handled och borta fler veckor...

Vi kan lasta och hysa agg mot SAIK i det första fallet. I fallet med Rödin borde det varit en tvåa för tripping men saikspelaren som trippade Rödin kan ju inte lastas för armbrottet....

En domartabbe att det inte blir utvisning men detta är situationer som uppstår 100 ggr i en match och att det får konsekvensen att Rödin bryter armen är ju ren och skär otur....

Nibbe:

Daren Nowick har bra fart på skridskorna när han glider in mot Scott och ökar farten med ett och ett halvt skär innan han sätter sin vänsternäve mot Scotts hakspets, många boxare bör bli avundsjuka på kraften i slaget...inte lika lätt på en mjuk boxningsmatta att med kroppen/benen utverka denna kraft som fås på skridskor..skulle vara intressant att få detta uppmätt av någon som kan matematiken/mekaniken angående krafter...hur hårt slår en tungviktare i boxning? Med vilken kraft träffade Nowick?

bradberry:
Rödin skrek innan han träffade sargen, alltså fick han armen justerad för träffen med sargen..

Brynäsgubbe: nej, nej, vi pröjsar värvningarna!! Drar Brynäs bara igång en kampanj så kan vi fixa detta tillsammans med sponsorerna. Kom igen, alla (många i alla fall)har vi ju sparat en massa stålar i vinter då vi inte kunnat gå på
Match.

För min del så brukar jag åka 3-4 gånger per säsong till Gävle (två pers i bilen 40 mil) och kolla på match. Det blir hotell, bensin, mat, biljett, nån öl, nåt i shoppen osv. Den utgift jag haft är att jag Swishade 500 spänn sist och är silverpartner.
Jag kan Swisha en tusing till absolut.

{8399}: Ja får i in 3-4 hundra lax så täcker det en stjärnspelRe 2-3 månader, det som är kvar av säsongen.... Kommer initiativet dessutom från fansen kan inte klubben lastas för att de tigger....

{8399}: Sparat massa pengar? Vad fasen är du för supporter? Tvärtom har man väl tre-fyrdubblat pengarna redan mha säsongsbiljetter (första gången), pp guld, insamling osv.
Snåljåp...
Men en insamling till behövs. Bring it on!

{8399}: Det behövs en samlad kraft för att det ska bli nåt drag i en insamling. Och föreningen bör visa intresse eller åtminstone antyda att det är genomförbart med förstärkningar. Har vi inga verbala/mediala supportar som kan ta ett initiativ?

En tusing är peanuts om man tänker på hur man skulle må efter en förlust i ett kval.

bradberry: En riktig polis i Brynäs hade hindrat armbågen och trippningen på våra bästa spelarna. 😁

{2064}: vad är du för supporter? Kom inte här och bete dig på det där jävla viset, såna som dig gör att man fan än mer tappar tron på männskligheten. Vad håller du på med?

Mattson:
tyvärr grabbar loppet är kört för den anrika klubben, hockeymakten ligger i storstan, difiplinnämnden mm och dessa har bestämt sig för att det inte finns någon plats för BIF i SHL nästa sässe...

{2064}: Mycket osmart att inte ta upp tacklingen i discplinnämnden. Domarna verkar inte fatta att det behövs en utförlig förklaring till varför man INTE stänger av, vilket man hade fått av disciplinnämnden om de mot förmodan hade friat. Idiotiskt ur PR-perspektiv och förkastligt ur alla andra rimliga perspektiv.

Jag fattar inte hur man kan "skylla" på cmore heller. Det är inte cmore som tar besluten. Domarna ska inte låta sig påverkas av vad TV-personligheter tycker om olika situationer, om dom gör det, så är det domarnas problem och inte cmores.

{2064}: fan vad trött jag blir på ditt skitsnack

Peja: Med tanke på att flera målsituationer skall videogranskaren varje match så känns det märkligt att de inte ens går med på att granska detta,

{8399}: men kom igen Mr Snarstucken. vi drar väl alla vårt strå till stacken?
Jag brukar göra som du en normal säsong men i år insåg jag att det var läge att gå all in för att klubben behövde det och jag hade möjligheten.

Peja:
vem bestämmer om tacklingen ska tas upp eller inte?
tränarna i BIF, sportchefen??

BIF96: Nästan så vi borde göra egna anmälningar med Sannys analys som underlag. [email protected]

Brynäsgubbe:

Lider med er, hoppas Anton repar sig snabbt och att eran sportchef ser sig om efter en eller ett par bra värvningar, för det är vad ni behöver just nu.

Hoppas verkligen ni undviker kval.

Peja: Tycker Sannys analys var klockren. Precis som du skriver har de nu satt sig i en väldigt svår sits för framtida bedömningar.

spolaisen: "Om en situation uppstår som äventyrar spelarnas säkerhet kan situationsrummet anmäla detta till Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd. Beslut om en situation ska anmälas eller ej fattas av SHL:s situationsrum. Regelverk, kamerabilder samt domarnas uppfattning ger situationsrummet ett bra beslutsunderlag om situationen skall anmälas eller inte."

{2064}: Kom inte och klanka ned på folk för att de skänkt bort mer än dig. Vad är det för nivå?

{2064}: Alla kan kanske inte lägga lika mycket pengar på Brynäs som du. Du kanske ska vara lite ödmjuk inför det.

Eller så var du bara ironisk och skojade lite om snåljåperiet...

{8399}: Det gör jag inte heller. Jag bara undrar varför du ”sparat” pengar på Brynäs ett år som detta, för det var ju vad du skrev? Sen förklarade jag att att jag gjort tvärtom och att vi alla drar vårt strå till stacken. Det är ingen tävling som du skriver.

Zappaholic: Ja, självklart var jag ironisk med snåljåperiet. Skulle ha lagt till en 😉.
Men samtidigt så har garanterat många fans lagt ner mer pengar än mig andra år men detta anno horribilus för Brynäs så var det läge att gå all in. Om det räcker vete fasen.

Peja: Håller med dig. Det är verkligen obegripligt på många plan att det inte ska behandlas överhuvudtaget. Hela argumentationen om tacklande spelares ansvar faller ju helt. Jag tycker det är så uppenbart att han söker en situation där han vet att Scott måste se ned och vända upp att jag inte kan förstå att ett enda hockeyöga kan missa det

Och även om man är en dinosaure och tycker att tacklad spelare har allt ansvar - måste man ju förstå att det utgangspunktet betyder att det räcker med en halv sekunds miss på jobbet så kan man bli slagen medvetslös.

Det här är så konstigt, att jag fortfarande tror de måste hitta ett sätt att ta upp saken ändå

{2064}: Varför jag sparat? För att jag inte rest till Gävle och gått på matcher. Däremot har Brynäs fått mer av mig än de brukar få men jag har inte gett de uteblivna bensinutgifterna, hotellutgifterna osv. oavkortat till Brynäs utan dom pengarna har jag använt till annat. Jag har inte gjort nåt fel.

Spjutmuren: Förr fick vem som helst anmäla till hockeyförbundets diciplinnämnden, är det inte så längre?

Peja:
situationsrummet hade ledigt igår då?

Swishat en sudd... Tycker det känns självklart när fansen själva står för initiativet. Mer klädsamt än om det kommer från klubben... Swishade då oxå men nu kändes det 100 %...

Helt matt. Vet inte om jag har en uns energi att orka med detta nu. Som ni säger fattar jag inte hur detta ska kunna gå. Givet med en swish-kampanj!

Jag hoppas klubben kommer med lite besked nu vilket som.

Var swishar man?

Peja:
kanske situationsrummet inte hade bättre kameravinklar än vad Klockare hade??
Räckte inte tekniken till för att se vad som egentligen hände?
Man får inte använda bilderna från jumbotronen?

En annan vinkel på situationen.
Schysst tackling?!
Nowick borde stängas av "lääääänge"

« · 2128823 · »