1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746143 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Svedberg är så jävla tät, underbart o se :-)

Zappaholic: Jaha, som jag befarade. LJ åker med sin spelare och gör absolut ingenting men Rönnmark hittar förstås en fasthållning.
Patetiskt...

LJ gör bort sig igen, för vilken gång i ordningen :-(

Zappaholic: Känns som att lallarna i randigt har bestämt sig för att gå på hemmapublikens skrik istället.

70 Rodrigues: Det smäller snart i PP. Om vi får något.

Anledningen till att jag vill ha ett fungerande PP är följande: Om vårat PP hade fungerat som tidigare under säsongen så hade Skellefteå inte vågat spela lika tufft som nu med risk för att få spela BP, nu kan dom köra på o ta en utv utan att vara särskilt oroliga. Vi måste bli mer effektiva, det kan vara skillnaden på succe o fiasko i tighta matcher.

tompap71: Åfyfan vad nära jag älskar dig Svedberg

Huge: Svedberg kommer upp stort!!

Huss: Jo, men ska man gnälla på ev efterslängar från Järnkrok så får man väl för fan titta på dom som verkligen ÄR efterslängar, nu tar man för en fjantig dutt på Lindgrens överarm.
Håller domarna den nivån så ska det bli intressant att se hur många liknande duttar man kommer att bestraffa.

tompap71: Dom letade efter en svart Volvo misstänkt rattfylla men jag tror att dom såg min brynäsflagga på garaget och svängde in för att den var så snygg;-)) kul att det händer något här dock inte att någon jävla idiotjävel kör full bland mina och andras barn hoppas dom får tag i aset!!!

Nu kör vi Brrrrrryyyyyynäääääääs!

mattias - 74:

Järnkroks utvisning är korrekt, även om man med sitt enda öga tycker det ser lite löjligt ut. Onödigt att hålla på med sådana där skitsaker, allrahelst i anfallszon.

Huge: *asg* " Förstår inte gnället på vårt PP, vi har ju knappt haft nåt"

Nu är det inte bara den här matchens PP vi snackar om, men det förstår du nog, du ville väl vara lite rolig kanske. Tycker du själv att vårat PP under slutspelet har varit tillfredsställande?

Huge:

Tycker ändå Boorken har rätt när han påstår att SAIK gör sin bästa period . Domarna är kassa åt båda håll. Järnkroks utvisning kan jag tycka är korrekt.

Huge: Jo, men den enda som var smart där var Rohdin. Järnkrok måste lägga av med sina efterslängar när det går emot, tendenser till divalater där. Lavander hänger inte med, in med Molin istället. Klart Ericsson skulle haft en tvåa till men någon skandal var det knappast. Brynäs är sååå kalla. Imponerande!

foppa78:

Dem vill se hockey såklart! ;)

tompap71: Hmm polisen står på min uppfart jag har inte gjort något:-(( jaja får gå ut och kolla vad gamarna vill! Jag återkommer med upprinnelsen ;-))

Zappaholic: Bra första period och vi har kontroll på händelserna. Förstår inte gnället på vårt PP, vi har ju knappt haft nåt.
Intressant bedömning av domarna: Järnkrok duttar Lindgren på överarmen och får en tvåa. Jimmie Ericsson crosscheckar Rohdin över hakan, ingen åtgärd. Lavander ger tillbaka och får en tvåa.
Kan bli jobbigt om dom fortsätter med sin nivå.

foppa78:

Riktigt bra förstaperiod försvarsmässigt av Brynäs, kan vi komma upp lite mer i andra så kan det här bli roligt.

foppa78:Vi spelar bättre i BP än PP & 5-5....

Sluta kladda,  ta avslut och driv mot mål som ni gjort så bra hela matchserien innans!!!!

foppa78:
Domaren känner väl att han blir mer poppis hos publiken om han tar en Brynäsare i stället.

70 Rodrigues: Höga armar på Eriksson men den jäveln åker inte ut skandal

Lindström: Utv?

70 Rodrigues:Ja PPet måste börja funka, kladdigt och klent. INGEN som står i slottet och tar skiten utan alla ska vara med att bolla gris.

Sen hur många avslut har vi på första 15? 

arnio: Kul att Boork klagar över att vi har fyra forwards i PP. Det har vi haft stor del av säsongen och det det gick ju ok.

Zappaholic: PP måste bli MYCKET bättre, det är riktigt dåligt nu.

70 Rodrigues: idag är det riktigt, riktigt bra hockey och vi ser otroligt taggade ut. Jag är optimistisk

Men satan vilket slarv!!

Zappaholic: Usel PP, skärpning Brynäs

70 Rodrigues: PP snart.

Att inte domarna ser det uppenbara, Skellefteå kommer att göra o gör allt för att få Svedberg ur balans, det måste idioterna väl ändå beivra.

70 Rodrigues: Vad buar skogstrollen på läktaren åt?

Att inte domarna ser det uppenbara, Skellefteå kommer att göra o gör allt för att få Svedberg ur balans, det måste idioterna väl ändå beivra.

70 Rodrigues:

Samma nivå som dem höll förra matchen i Skellefteå tydligen, onödigt av Calle kan jag tycka.

Så börjar domarna o jiddra, sådant där händer 100 gr per match utan åtgärd, bedrövligt!!

70 Rodrigues: Jävla larvig utvisning...

70 Rodrigues:
Grymt billig utvisning.

Löjlig utvising...

Ericsson ska ha all stryk han kan få, jävla dåre!!

Gillar Widings attetyd !!!

70 Rodrigues:

Helt klart, o jävlar vad bra Johan Larsson har börjat, igen! :)

tompap71: Riktigt bra öppning, mycket skridskor o hög forechecking, me like :-)

tompap71: Tycker det ser bra ut så långt, sätter vi första så blir det nog riktigt härligt

Zappaholic:

Bertil på isen direkt :)

arnio:

Tar en liten whiskey i väntan på nedsläpp.... spännande. I morgon blir det 60 mil tåg till Gävle. Är väl för mycket begärt att hoppas på guld redan i morgon.......

arnio: Tror dock det fruktansvärt svårt att ta tre raka i finalen och SJU raka segrar. Normalt borde det komma någon förlust...hoppas att jag har fel.

Nu kör vi! Hoppas på tidigt mål!

arnio: Lugn nu. Det är ju bara hockey.

:-)

arnio: inte bra för pumpen det här, helvete så nervöst...

Bärsen är upphälld o iskall, NU KÖÖÖÖR VI GUBBAR!!!

arnio:
Så klart Bif Sthlm imorgon...

Ändringar i femmorna...bara på pappret eller...?

« · 1492276 · »