1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746046 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

foppa78: Samma upplägg här. Har ett gäng Brynäsballonger som kanske skulle blåsas upp också. Men jag är fortfarande helt jävla livrädd för att jinxa laget.

foppa78: Vilka är det som dömer?

Zappaholic: Själv har jag tagit fram matchtröjan lagt pilsner på kylning och gjort det bekvämt i tv soffan!

Se länk...

Sådär...då har brynäskalsongerna åkt på...

Finns biljetter om man vill pröjsa, jävla idioter skulle man bott nära skulle jag åka och ge dom en jävla smäll och alla är till högstbjudande!

Idag 17:25Finalbiljetter Brynäs-skellefteå 15/ 4

2 000:-

Idag 16:57
Brynäs biljett

2 500:-

Bild
Idag 16:24
Biljett till Brynäs-Skellefteå

1 500:-

Idag 16:14
Brynäs mot skellefteå

995:-

Bissett_19:

Fått biljett?

mattias - 74: Edit Dvs om 200 säsonger!

foppa78: Fan vad jag önskar att jag vore i Läkerolen nu :(:( MEN, här i Småland laddar vi upp med Tuborg, Highland Park och go mat till det! ;-) NU KÖÖÖR VI!!!!! ALLTID BRYNÄS!

Treklövern1912: Kom igen nu Brynäs ge oss ett guld!!!!!

foppa78: Ska bli.

Treklövern1912: Ha det så kul på arenan filma och posta här någon tack!!!

Bissett_19: Nu bär det mot Läkerolen. Lycka till Brynäs och alla fans.

Jajjen: Jag fick ett nytt intresse den 26/10 2011,snart 6 månader gammal, tar mycket tid minst sagt. Men dagens match vill man se på plats :-)

MarcusElving:

Två timmar innan matchstart och det är tjockt med folk utanför arenan...

Jag är mållös, fattar ingenting.. Jag kan inte greppa att Brynäs kan ta SM-guld ikväll. 

Allt känns helt sjukt! Det är så jävla mycket engagemang i stan nu också, Brynäs överallt. Var på fest igår och ALLA diskuterade Brynäs och ALLA ville vara delaktiga. Folk som inte ens är intresserade av hockey i vanliga fall.

Det bubblar och pyr i stan, detta är stort.

Måtte Brynäs ro hem detta ikväll nu!

Redigerad kommentar

Jajjen: ... Och snacka om att klubben kommer att tjäna pengar.

Från GD, ang. om det blir vinst: "Dessutom kommer pubarna i Läkerol Arena att hålla öppet till klockan två natten till tisdag."

Snacka om fest! Öppet drygt ett dygn.

Jag hoppas allt det här tugget om vad som planeras vid seger undgår spelarna.

Bissett_19: Ge mig 10 000 så skall jag tänka på det!

65selander:

Är redan på plats,du lovade igår att jag skulle få din biljett...

Bissett_19: Det är ju sant blir det inte ikväll så blir det i veckan. Du kommer väl ;-)

foppa78: Bra där :-)

Peja: Lugna ner er nu snälla vi är inte mästare än!

Tony om vi tar SM GULD ikväll så ska jag ta en seger WHISKY trots att whisky är det värsta jag vet;-)))

Ikväll tar Brynäs SM-guld. Det finns inget annat! Skellefteå kommer att ge upp om Brynäs tar ledningen.

Hoppas och tror på ett slutkört SAIK idag, fler matcher spelade och mycket tid på de spelare som måste kliva fram. Hoppas hoppas så det blir några mål för BIF tidigt,orkar inte med sån enorm spänning igen ;)

65selander: I säsongens viktigaste match så finns det inga genvägar, det är 60 min stenhårt jobb som gäller.

Bissett_19: Kan inte minnas att jag lovade det den här säsongen, försökte därför att hitta det inlägget men misslyckades, du kanske kan hitta det :-) Om så är fallet så blir det väl under någon match iaf :-)

70 Rodrigues:

Om vi nu skulle ta guldet,blir det i hemmapremiären i du kommer att springa naken runt Läkerol Arena?

tjugo8: Tvagning här och lära sig knyta slipsen.  Guldet skall hem!

Som jag skrev på twitter: Brynäs idag kan ni bli Svenska mästare men det gäller att vara ödmjuk inför uppgiften i kväll. Spela smart och låt SAIK göra misstagen.

Tack Gusten :-) Så här skulle inlägget ha sett ut från början gällande morgondagens löpsedlar.
Uppladdat:

500x0-smguld_2.jpg

Bissett_19:

Avresa Norrköping!

Vi ska ta dom jävlarna, BRYNÄS IIIIIIF!!!!

Skitstöveln: *asg*

Undrar hur många "sjukanmälningar" arbetsgivarna får in på måndag morgon OM Brynäs avgör ikväll :)

70 Rodrigues: Hur fan vågar Du - tagga ner några kilon nu tack :]

Jajjen: He he

Zzz:

"foppa78: Jag säger som Sylf skrev tidigare: Den Brynäsare som försöker tjäna pengar på en annan Brynäsare ska ha en fet jävla smäll!!!"

Det blir jävligt många käftsmällar att dela ut till Brynäs organisation då :D

Blev lite fel med uppladdningen, det var den understa om Svenska Mästare jag ville ha :-)

70 Rodrigues: Undrar vilka som kommer deppa mest om Brynäs vinner - Skellefteås supportrar eller Modos?

Rätt intressant att läsa alla anti Brynäsinlägg i Modos GB, vad fan är det frågan om egentligen, att kalla det avundsjuka och bitterhet vore nog årtusendets understatement :-)

Vill passa på att önska er lycka til ikväll Jag är vare sig för eller emot nåt av lagen även om Leksand och Brynäs har en historia och lite Hat / Kärlek genom åren. Har personligen aldrig avskytt Brynäs på det viset som jag gör med Mora och FBK. Anledningen till att jag vill att ni skall vinna stavas Ollas. Jag har genom åren hyllat spelare som stannat i min klubb trots anbud från ES klubbar eller Proffsklubbar utomlands. Jesper hade anbud från DIF och andra klubbar flera år innan han valde spel för Brynäs men stannade då kvar i klubben. Ollas är ett exempel på en spelare som är lojal, ger alltid 100 % i allt och visar hjärta. Jag till skillnad från massa andra leksingar bryr mig inte nämnvärt att han valde Brynäs, hade blivit mer förbannad om han valt Mora.

Ge guldet till Ollas.

Vi tar tillbaks honom när vi kommer till Es. Dvs om 2 säsonger. ^^

Ja, vi supportrar kan ju drömma. Men ledarstabens största uppgift måste bli att slå bort alla guldtankar ur spelarnas huvud. Fel inställning kan vända det här blixtsnabbt. En match i taget. Hårt jobb. Bla bla bla.

Nä nu tar vi ett Powerbreak.....Matchens slutsignal går och då tarvi lite reklam sedan ska det tramsas i studion ska ni se och inte visas något av glädjen på isen...Så Slutsignal och guld reklam studiotrams reklam studiotram en snabb inervju med en spelare och sedan slut på sändningstid ;)

Tänk er klockan 21.30 ikväll,ett fullsmetat Läkerol Arena kan få se Jakob Silfverberg tillsammans med Andreas Dackell lyfta Le Matbucklan.

Jag får en klump i halsen av dom eventuella minnesbilderna.

foppa78: Jag säger som Sylf skrev tidigare: Den Brynäsare som försöker tjäna pengar på en annan Brynäsare ska ha en fet jävla smäll!!!

Lunkan: "För första gången sedan typ 1979 kommer jag bara se en match live på plats i Gävle, den matchen går i morgon."

Själv har jag sett 16 hemmamatcher bara i år men hann inte fixa biljetter till finalerna. Men inte fan är jag bitter för det. Nix. Inte. Alls. Nope.

Slajsarn: Kanske lite hårt att anmäla men tycker du att det är okej att sälja 2 st biljetter för 8000kr när det finns massor med folk som inte har biljetter  och som absolut inte har 8000kr jag tycker det är förjävligt!!!

Skönt att Forsbergs TV-metereologimage spräcktes igår när han insåg att laget inte räcker till. Bästa tecknet på uppgivenhet hittills. Och visst fan ser hans toppspelare trötta ut.

Huge: Wennerholm visar perspektiv. Överraskande! Kan fasthållningar och annan spelförstörande skit accepteras av domarna trots att det är förbjudet enligt regelboken är det ju jävligt vettigt att ett snyggt spelmål godkänns. Skillnad om Granström hade sänkt målvakten. Läge att ändra reglerna.

Bissett_19: Svedberg har varit gudomlig i slutspelet men svajade rejält i grundserien. Sticker han så hoppas jag dom släpper fram Dansk bredvid Honken.

Slajsarn: De flesta har väl haft åsikter ang Svedberg. Något som jag har kritiserat honom hårt för är hans tidigare retursläpp åt alla möjliga och omöjliga håll, men nu så är han ju säkerheten själv och håller puckarna vilket  har gjort att försvaret agerar mycket säkrare, inte allas lika stressat o osäkert som tidigare.

Redigerad kommentar

« · 1492780 · »