arnio: Hade jag varit med själv o spelat så hade man troligtvis inte varit det minsta nervös, men är jobbigt att kolla på o inte kunna påverka något.
Så hoppas o tror att det är som du säger, spelarna bryr sig inte det minsta om det är match 5 lr 7 de vet vad som gäller.
arnio: Stolpskottet igår känns som ett riktigt jävla stolpskott.
Tungt som satan, känns bara som att det är imorgon som vi har matchboll, de ev. 2 andra matcherna känns det som att det är vi som kommer ha kniven mot strupen.
....ja har dåliga nerver
Stör mig på skyltar osv att guldet är klart.....är det först till 4 så är det först till 4....
Någon som vet hur medlemmar går till väga vid biljettköp? medlemmar har ju förköpsrätt och vid en ev 6:e match tänkte jag utnyttja det .
Har sett att man får ett mail men sen då? nån länk där att följa?
tacksam för svar!
Redigerad kommentar
Huge:
Personligen tyckte jag att de flesta spelarna på isen såg helt förskräckta ut (det såg faktiskt ännu värre ut i Skellefteå). Det var ju tappade puckar precis hela tiden. Nu är väl en bidragande orsak att de var trötta efter matchen i lördags, men om vi säger såhär: Jag tror många hade tankarna någon annanstans igår.
Som opartisk åskådare kan jag faktiskt säga att Brynäs har varit det betydligt bättre laget sett över hela finalserien, men nog har Skellefteå tjänar ihop till åtminstone en vinst.
Troligtvis avgör Brynäs redan på tisdag, men det vore intressant att se vad som skulle hända om det studsar Skellefteås väg i nästa match också.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Angeånde vårt mål i match tre:
Här kan man snacka om luddiga regler.
Mål ska godkännas om (regel 470):
En anfallande spelare befinner sig i målområdet när pucken passerar
mållinjen och på inget sätt påverkar målvaktens förmåga att göra en
räddning, förutom i situationer som beskrivs under regel 471.
Mål ska inte godkännas om (regel 471):
En anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken
går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares
agerande som orsakat honom att vara i målområdet, förutsatt att spelaren
inte haft tillräckligt med tid på sig att ta sig ur målområdet.
Det som sägs i regel 471 gör ju att det som står i regel 470
enbart kan gälla om en motspelare spärrar vägen för att komma
ur målområdet.
Då ska ju alla mål där en spelare har en skridsko i målområdet underkännas.
Men så är det ju inte.
Jag kan inte hitta något om offside i målgården i regelboken.
Jag har för mig att den regeln har tagits bort för några år sedan?
tompap71:
Men Wikegård fick det ju till att det var en filmning.
Jag antar att bildsekvensen i expressen, där man kan
se Bellemares hjälm träffa Granström på hakan, är en
fotomanipulation.
Man såg att det var en skallning redan innan man fick se reprisen.
Obegripligt att domarna missade detta.
Till och med försök till skallning ger gu matchstraff,
så i det här fallet är det hur solklart som helst.
Till på köpet leder match penalty automatiskt till en matchs avstängning.
Inte ens efter matchen har alltså domarna sett det och kan
rapportera det till diciplinnämnden.
Men de kanske har tagit semester.
Först till fyra är det ja...
Hade en otroligt skön känsla i kroppen hela dagen igår, blandat med 110 % nervositet. När Silfverberg skulle lägga straffen trodde jag att det var klart. Nu blev det inte så. Tycker Svedberg kändes livsfarlig i kassen igår, spred returer åt höger och vänster. Ska det bli så att Skellefteå gör en historisk vändning? Har vi varit så mycket bättre egentligen, förutom i den första matchen? Usch, jag känner att tvivlen börjar komma smygande, hoppas att det bara gäller mig och inte spelarna som ska greja detta.
Kanske bäst att Brynäs vinner imorgon redan så att man får slappna av någon månad sen.
Redigerad kommentar
Peja:
Största skandalen är väl ändå att Bellemare fick vara kvar på isen, reglerna där är solklara och dessutom en av de saker domarna inför säsong blivit särskilt instruerad att beivra.
529 – SKALLNING – Head-butting
En spelare som försöker skalla eller avsiktligt skallar en motståndare ska ådömas:
- Match penalty
Kluven, är helt övertygad att guldet hamnar i Gävle..
Men vill man förnedra de på bortaplan
alternativt en hemmamatch till så att man isåfall kan vara på plats. som sagt svårt val för min del.
Huge: OK men då ska det fan blåsas på tripping och hakningar också för det hände ett par gånger under pp:et efter Ekholms puck out ( eller hela matchen) bla en solklar tripping och domarhelvetet står bara och tittar!
Bedömningsnivån på domarna är under all jävla kritik ena perioden blåser dom sönder sina pipor i andra så verkar dom inte veta att dom har en pipa nä fan detta får domarkåren sätta sig ner och diskutera igenom tills nästa säsong! Och vi i Sverige ska ha proffsdomare hahaha NHL står och skrattar åt oss!
Horace76c: Hur fan kan Eriksson stå i tv (after ice) och säga att dom INTE har domarna med sig vilken finalserie har han spelat i????
Har inte haft något emot Saik förr men nu med Forsberg och Bert i spetsen så har det blivit ett hatlag!!!
Gurra88: Varför bry sig om vad ett gäng förlorare tycker? De har aldrig vunnit något utan hjälp från Brynäshåll och kommer aldrig vinna något framöver heller. Modo är ett lag utan historia och utan framtid.
Men damhockey kan de, kanske något de borde koncentrera sig på istället...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
- De har några som förstärker när man petar på dem. Som Svedberg på slutet, när han bara låg där efter en skråma på masken eller något.
Kan du utveckla?
- Det var inte ens någon som petar på honom. Han filmade förra matchen och filmade nu igen. Han är en så bra målvakt så han skulle inte behöva hålla på med sånt."
Haha, nu är tomten igång igen.
Syns solklart på bilderna att saikaren passar på att sätta ur arslet när han passerar Svedberg och träffar därmed masken med sin vänstra höft/byxdel.
En relativt kraftig sammanstötning som iaf får masken att ruska till ordentligt och det kändes säkert rätt bra.
Att Svedberg sen ligger kvar en stund beror förstås på att han vill få lite extra vila inför nedsläpp.
Återigen ett felaktigt konstaterande från en frustrerad ledare och som blåses upp i media, trots att det inte stämmer.
70 Rodrigues:
Absolut, Granis var precis sådan som man vill se honom igår, trea på honom är ju bara löjligt.
70 Rodrigues:
Betygen går helt klart att diskutera, jag har t ex svårt att se hur Nordan kan få en femma när Martin Johansson får en trea? Tycker MJ var klart bättre än Nordan.
bradberry: Ja idag var det tunga ben som gick upp ur sängen fan att Silvers skott inte gick 2cm till höger till!!!