1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745978 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
arnio: Sitter här med fru Porelius. Vill ni hälsa ngt m.a.p skyltarna?

Vilket jävla liv för en skylt???? Varför ser jag likheter med Forsberg och min 5åriga lillebror?

Nu springer idiot Fahlman och tacklar våra spelare också!!!

I slutet av intervjun!

Redigerad kommentar

foppa78: han är ju störd den där Fahlman.

Japp Fahlman är en jubelidiot!

Silver du är bäst vi glömmer dig aldrig vi leder ju för fan med 3-1 i matcher Silver gör 2 nya imorn!!!

Redigerad kommentar

Att skalla en motståndare är alltså lika allvarligt som en puck out. Hockeyn är en konstig sport.

Forsberg och Fahlman bekräftar den gamla sanningen att ju längre norr ut man kommer, ju tokigare jävlar bor det där. Robertsson var lättlärd.

Nä, nog blir det en hemmamatch till. Att Skellefteå skulle förlora tre raka känns osannolikt. Jag har trott att skellefteåspelarna skulle börja tröttna men dom jagar ju på som vanligt. Brynäs måste hitta tillbaka till spelet från grundserien där vi gjorde bättre matcher mot Saik.

Champagnen låg på kylning och guld-
  hjälmarna var på plats. Gävle Kommun
  hade redan gratulerat Brynäs till SM-
  guldet. Problemet? Ingen hade tänkt på
  att Skellefteå skulle blanda sig i.

-Det har blivit vi mot världen nu. Vi
  gillar all tändvätska som vi får,
  säger Skellefteås assisterande tränare
  Bert Robertsson till Folkbladet.

Och att Skellefteås tränarrum var
  tapetserat med guldlöp var just det.

-Det är väldigt ovanligt att att ett
  lag tar ut något i förskott, säger
  tränaren Anders Forsberg. 

Är det sant att saiks tränarrum var tapetserat med guldlöp isf tycker jag att det är väl kaxigt nja sånt gillar jag inte!           

foppa78: Att deras tränarrum var tapetserat med guldlöp betyder ju knappast att Brynäs tog ut guldet i förskott.

Anders Forsberg borde väl förstå att det bara är en psykning, lite tjuv och rackarspel. Efter Forsbergs uttalanden här i finalserien är jag iofs inte förvånad över att han inte fattar någonting.

1) Ansvarig(a) tänkte: Yes, vi har tagit guld redan. Nu tapetserar vi upp lite guldlöp, varför inte börja i Skellefteå-tränarnas rum.

2) Ansvarig(a) tänkte: Nu jävlar är det avgörande match på våran hemmaplan och de ska få känna av det ordentligt. Ska vi inte trycka upp lite guldlöp och sätta upp i Skellefteå-tränarnas rum för att psyka dem lite extra.

Pick one!

Redigerad kommentar

MarcusElving: Eller så hade nån glömt ett löp nånstans inne i rummet och Robertsson/Forsberg gjorde sej en egen uppfattning. Ungefär som dom gjort under matcherna.

MarcusElving: Må hända men jag tycker inte det är okej om så är fallet det blir en alldeles för stor tändvätska för motståndarna men det är ju vad jag tycker!

foppa78: Jo, risken är väl att det fungerar som tändvätska. Men min poäng var att allt snack om att Brynäs hade tagit ut guldet i förskott är lite överdrivet. 

Jag tror inte att någon i eller runt laget trodde att detta var klart innan förra matchen.

Redigerad kommentar

MarcusElving:

Nu har jag inte hunnit gått igenom alla inlägg under dagen,så det kanske har dryftats.
Men Bagdad Anders Forsberg säger nu till lokalblaskorna att Jocke Ericsson har ett psykologiskt övertag på Jakob Silfverberg,kan vara bland komiska man läst på länge.

Någon som vet om och isf hur man ser reprisen från gårdagens match? Kollade på TV4-play. Misslyckades där...

Bissett_19: Stolpen har nog ett större övertag på honom än Ericsson, inte för att stolpen har något övertag :-)

Godnatt grabbar imorn går vi in i bubblan igen sov gott ÄLSKA BRYNÄS!!!

Undrar om vi får se mer av det här imorgon :-)
Uppladdat:

500x0-grin.jpg

70 Rodrigues: Forsberg fortsätter sitt bajsande i media. Nån som på allvar tror att de ska vinna i 4 raka matcher mot oss?? För mig hade de gärna fått tapetsera hela läkerolen i guld

I söndags hade jag en superbra känsla. Det har jag inte idag.

Först till fyra.

Anders Berg: Känslan den här gången är mer normal nu är känslan av ovisshet tillbaka och det är ett gott tecken. Inför förra matchen så hade det gått så lätt upp till 3-0 så att det kändes nästan overkligt och det enda som fanns i tankarna var egentligen guld, jag tror att det kan vara bra för spelarna rent mentalt att gå in i matchen ikväll, nu finns en enorm revanchlusta samtidigt som de vet att de krävs mer än i förra matchen för att vinna. Samtidigt finns tryggheten att det finns tre chanser kvar vilket gör att Brynäs inte behöver vara rädda för att förlora. Hemmaplan eller bortaplan kvittar i den här matchserien och jag känner ganska stor trygghet i att vi kommer att knipa en vinst till på de max tre matcherna som är kvar. Laddad som fan är jag och nu har vi fått en extra krydda och det är det hat gentemot Skellefteå som har byggts upp av banjolirarna i Skellefteås bås. Vilka jävla tomtar, den samlade IQn i Skellefteås tränarstab tror jag inte ens kommer upp i tvåsiffrigt.

Forsberg Den Skenhelige, i Skellefteås bås, har tydligen
nu fallit ner till Kent Johansson nivå, och gör allt för att
påverka domarna till kommande matcher.

Finns inget lag som får så lätta utvisningar med sig som Skellefteå.
Hade jag varit AIK anhängare så hade jag varit helt galen på domarna
i match sju mellan Skellefteå - AIK. Hur det såg ut i övriga matcher mellan
de lagen vet jag inte, men i den matchen fick de många billiga utvisningar
med sig.

Men har man vant sig vid det så, vill man naturligtvis att det ska fortsätta.

Och DOMARCHEFEN säger följanden: "Har varit en del filmningar"
Domarchefen Mikael Ahlström håller också med om att det är ett problem - men inte om att Brynäs skulle vara värre än något annat lag.
- Tyvärr har det varit en del filmningar under säsongen och även under slutspelet. Men jag vill absolut inte påstå att det är något lag som filmar mer än andra, säger Ahlström och fortsätter:
- Det försvårar jobbet för domarna givetvis när någon spelar över. Men jag vill definitivt säga att det där finns överlag i elitserien och tyvärr är det tråkigt.

70 Rodrigues:

"Men jag vill absolut inte påstå att det är något lag som filmar mer än andra"

Ren bullshit,han tordes ju inte säga att Modo haft dom flesta filmarna så länge dom fick vara med i slutspelet,Ritola,Sussie Sundström mfl.,

Bissett_19: Shit, nu lär det bli liv i luckan på MoDolallarna :-)

Bissett_19: Mata inte trollen!

Gurra88:
Samtidigt måste jag säga att jag håller med honom. 
...blir vansinning av filmningar/förstärkningar
....och när det gäller våra grabbar måste man ju lägga till att man får skämmas med som lök på laxen.

Enaranger: Forsbergs utspel hör till spelet utanför isen, speciellt när man hamnat i ett underläge med 0-3 i matcher. Samma taktik hade vi förmodligen fått höra från Brynäshåll om förhållandet varit omvänt.
Det som är patetiskt är Forsbergs konstanta gnällande om samma sak, dag ut och dag in så här långt.

SVT:s expert Micke Renberg verkar heller inte ha alla hästar hemma:

"Ett hett samtalsämne i samband med gårdagens finalmatch i Gävle var skylten som kommunen hade satt upp, som gratulerade Brynäs till SM-guldet.

– Det är alltid farligt att ta ut segrar i förskott. Det är naturligtvis helt upp till dem om de vill göra det, men det finns naturligtvis en risk med det."

Trots att kommunansvariga flera gånger påpekat att ljusskylten av nån anledning (sabotage?) tändes av misstag så tjatas det om att det var ett bevis på att både laget och hela stan tydligen skulle ha tagit ut nåt i förskott.

Det komiska är att om vi vunnit så hade samma kritiker snackat om hur smart och förutseende man varit som bokat festlokaler, tagit fram skumpan osv osv.
Förvånande att man inte fått läsa nåt om att vi tagit ut segern i förskott eftersom man kunde se Le Mat-bucklan i LA....

Gurra88: Håller fullständigt med Forsberg: fjantigt när stora karlar som Jimmie Ericsson och Goren slänger sig...

Tycker faktiskt att vi ska ta hem GULDET ikväll.

Tips: Skellefteå AIK-Brynäs IF 2-3

Uppladdat:

500x0-homer.jpg

Huge: Vilket evinnerligt jävla gnäll det varit denna finalserie. I särklass står ju crybabien Forsberg. Han gör ju inget annat än att böla i media. Inget fokus på det egna spelet eller på sina egna spelare, bara ett mischmasch av tårar i diverse blaskor. Vad är det för fel på karlsloken? Helvetes jävlar vad skönt det vore att få täppa till truten på honom och hans knähund Bert...

Sen har ju media fått för sig att Brynäs tagit ut SM-guldet i förskott för att en jävla skylt tändes av kommunen. Vilken tattar-retorik...vad fan har LAGET Brynäs med att göra att en klantskalle på kommunen tänt en ljusskylt?

Ursäkta svordomarna men jag blir så in i helvetes jävla tokförbannad...

Huge: Finns inte en chans i helvete att våra hockey krigare skulle ta ut något i förskott och det vet den där sk hockeyexperten Renberg också. Skall man som sk expert uttala sig bör man göra med den insikt och erfarenhet man har själv och inte hänga på alla jäkla media murvlar som bara söker något som säljer för stunden.

Forzzen: Ja, visst vet Renberg det. Kan tänka mig att hans SAIK-sympatier tillfälligt har tagit över i stridens hetta, sas...    :-)

Zappaholic: Jo, samtidigt vet man ju att media älskar såna här vinklingar och lever av att överdriva, vinkla och på alla möjliga sätt skapa rubriker, där det oftast inte finns nåt anmärkningsvärt att skriva om.

Det viktigaste är som sagt vad spelare och ledare gör och hur dom agerar/reagerar, och där finns det inga som helst tvivel: nån seger i förskott finns inte på kartan.

Och visst vore det skönt om man täppte till truten på Forsberg. Har alltid ansett honom vara en lugn och sansad tränare med en bra framtoning men i det här slutspelet verkar en del av putsen ha flagnat och avslöjat nåt helt annat under ytan.

Man ska också komma ihåg att mkt handlar om just ett spel för gallerierna, vi vet ju att spelare som ena minuten pucklat på varandra både fysiskt och verbalt, nästa sekund kan stå och kramas och visa varandra respekt även i nederlagets stund. Nåt som även gäller ledare och tränare, skulle jag tro.

Huge:

Ja Forsberg har gett ett lugnt och sansat intryck på mig tidigare också men nu har det ju brustit fullständigt. Så mycket dynga som han har spritt runt sig under slutspelet trodde jag inte att det skulle gå att få ur en tanig kropp som hans. Den enda i Skellefteås ledarstab som verkar vara någorlunda normal är ju den gamle brynäsaren Klockare som vad jag sett verkar vara lugn och sympatisk.

70 Rodrigues: Hoppas hoppas att dom avgör detta ikväll jag orkar inte längre snart!

Varför inte börja sälja biljetter till torsdag redan nu, på vinst och förlust. Vem skulle inte chansa på det, blir det ingen match har man ju ändå ett guld att fira!

Lunkan: det hade varit nåt, match fem/alternativt guldfest skulle sälja som banjos i Skellefteå.

arnio: Nu börjar jag bli riktigt trött på alla SAIK:are och bagdad Forsbergs cykloper. De tycker uppriktig att de är bättre, trots att det står 3-1 till Brynäs, men om man gör si och så, och tar bort det där målet osv. osv. Hade de faktiskt vunnit redan..... Nej, spöa packet idag nu, även om jag gärna hade upplevt en torsdagsmatch hemma i Läkerolen och fått fira detta tillsammans med alla härliga brynäsare!

Gävle kommun står på sig!

Nu kör vi över Skitstövlarna rejält i kväll och täpper igen käften på alla från Banjoland och norrut!

Ta och vakna nu gubbar! Vi kan ta guldet om några timmar men fokus verkar vara på silly, helt fel tagga till nu!!!

Hardy har också svårt att fatta att skyltgrejen var ett misstag. Inte mycket IQ i banjoland

" Hardy Nilsson har uppmärksammat skyltblundern.

- Det var inte så smart. Vi lever ju i ett janteland och man ska inte vara så kaxig. Inte ens när man vunnit får man vara kaxig. Men när spelarna väl var på isen tror jag inte det påverkade så mycket. "

arnio: Vad fan vet du om jag är taggad eller inte?

70 Rodrigues:Nu får dom klippa raggarna i kväll , själv så är det jobb i tradaren mot Norge i kväll , så det får bli radion , om jag nu pallar det för nerverna , vet inte ännu , känns inte riktigt tryggt nu , som det känns nu fixar jag inte att lyssna medans jag kör ,

STÄNG FINALEN SÅ MAN KAN KOMMA UT UR HOCKEYBUBBLAN Å LEVA NORMALT IGEN ,

Kom igen nu Älskade Brynäs ,,, GULDET SKA HEM

BRYNÄS4EVER NR1: guldet ska fan hem ikväll! Lasse J avgör säger jag.

arnio: första kassen för sässen . Låter bra. Fy fan på väg till jobbet men nerverna säckar snart.

BRYNÄS4EVER NR1: jag vill inte läsa om en tradare i diket i morgon så kör försiktig och stanna om det blir för spännande! Lasse J har ju modet att gå fram  och han har haft en hel del lägen i slutspelet och snart sätter han nog en puck.

Redigerad kommentar

Varken Lee Goren eller Johan Forsberg spelar för SAIK ikväll, enligt Mattias Ek på twitter.

Redigerad kommentar

arnio: Jo, som när han gick i vägen för Sunken sist...suck...
Sen måste han tamejfan åka skridskor mer, det är ju lite av hans adelsmärke men när han backcheckar så glider han bredvid motståndarna istället.
Men visst skulle det vara kul om han kunde hänga en ikväll.

« · 1493380 · »