bradberry:"-Jag röstar på Daggen Olsson och Jörgen Grundström, två världskatastrofer..."
-Glöm inte Orvar Cervall som stal guldet från Brynäs 1975!!!
Fyfan vilken underbar vinst! Nu Javlar vinner vi hemma ocksa! Jaklar vad Jarnkrok saknades idag, Trots malen sa kom inte forsta femman alls till lika mycket lagen istallet. Nar silvferberg och Jarnkrok brukar spela runt pa sma ytor sa hade Larsson snarare en tendens att tappa pucken som tredje man. Gillar verkligen Larsson men foredrar han som ytter.
Har nagon lust att klippa ut och posta texten fran nya Aftonbladet plus artikeln om Brynas nagonstans? Den om Silvferberg vore ocksa riktigt rolig.
arnio:
Skööön vinst, men samtidigt blev det ett antiklimax...
Jag menar, när kunde man som brynäsare slappna av inför 3:e perioden???..skum känsla.
Man är ju van att sitta på helspänn med uddamålsledning..
Ang. domarinsatsen så var det väl inte det värsta jag sett...men det kan ju gå hand i hand med att vi vann med:)
"det är faktiskt skamligt hur den svenska domarkåren behandlar kanadensaren; Goren förväntas ta emot ungefär allting men blir själv utvisad för ungefär ingenting"
Kan vara det mest färgade och oseriösa jag läst från en medlem av presskåren. Han kanske är en återkommande skribent på Modosidan?
Jajjen: Enl statistiken har Goren 40 min på botbänken på 51 spelade matcher, inte särskilt mycket för en så pass ful spelare. Igår hade han 4 min, ett för en tackling i ryggen på Ekholm och en 2:a för att han vevade som en väderkvarn efter Löf, där han ska vara glad att han bara fick 2 min.
Fahlman är dum i huvet!
Jag gillar statistiken över period 3 i slutspelet:
1 Brynäs 12 8 4 0 16 - 5 +11 20
2 Skellefteå 14 4 5 5 17 - 17 0 13
Av 24 spelade perioder 1 och 3 har Brynäs förlorat 1.
Period 2 däremot är inte lika bra.
Jajjen: Haha, igår var det ju genom ett grymt BP som vi levde på. Det och skärpa i avsluten...
Jajjen:Man får inte glömma bort att FBK var riktigt högt rankade i BP och har varit väldigt täta större delen av säsogen. Att PP inte funkade bra igår är inte konstigt med tanke på att Kroken var hemma. Han är hjärnan bakom mycket av vårt fina PP under säsongen.
Man kan dessutom utgå ifrån att SAIK har specialkollat vårt PP och gjort sitt yttersta att hitta motmedel. Men nu har ju målskyttet i 5-5 lossnat vilket gör att vårt PP inte är lika livsviktigt. Då är det nästan viktigare att vårt BP funkar lika bra som igår :)
Redigerad kommentar
Det kommer självklart inte att bli så men jag vill se laget så här ikväll:
Målvakter: Svedberg(Holmqvist)
1:a Gunderson-Bertilsson Ollas-Larsson-Molin
2:a Ekholm-Andersén Wännström-Järnkrok-Silfverberg
3:e Löf-Sundqvist Widing-Nordqvist-Granström
4:e Rohdin-Hansen-Johansson
Extraforward: Lavander
Extraback: Jonsson
Redigerad kommentar
bifhjärta:
Om du har en biljett över får du gärna svänga förbi Tjörn och hämta upp mig ;)
bombastic: Ställena Horace76c nämner är ju de vanliga men jag tror att den lilla puben Cheers uppe på söder visar matcherna också. Biljardstället Rack´n Roll som ligger vid teatern visar också matcherna skulle jag tro.
Inte helt säker dock, men om ni inte lyckas få bord på någon av de vanliga sportbarerna så ring och kolla med dessa.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bissett_19: Håller med till fullo. Man pröjsar Canal+, Säsongskortet och HD-paketet för att inte missa nån match och kunna se så många som möjligt i HD-kvalitet på 50-tummaren. Boxen med hårddisk för inspelning har man naturligtvis. Frun tycker att det är "sådär lagom korrekt använda pengar"...
När det nu äntligen blir final så kommer naturligtvis kommentaren: Varför måste du betala så mycket för de matcher som inte betyder så mycket när det viktiga, finalen kan ses av alla, gratis...
Jag vill i detta sammanhang säga att jag gärna betalar en hel del för att:
1. Få se matcherna i bra kvalitet med bra kommentatorer.
2. Få intervjuer och kommentarer i spelavbrott, pauser och efter matcher.
3. Slippa som i tisdags efter matchen. Fyra minuter reklam, två minuter Wikegård, fyra minuter reklam, slut på sändningen...
För övrigt ser jag kvällens match live för att i morgon kväll se den inspelade varianten och njuta en gång till!
arnio: Jag håller inte med om att TV4 bjuder på hockeyn. De tjänar pengar på dessa sändningar, förmodligen grova pengar.
Skillnaden mot Canal+ är att priset vi betalar till TV4 är uteblivna repriser, intervjuer, kommentarer etc. på bekostnad av reklam.
Till TV4:s försvar kan sägar att de inte är lika ruttna och usla som Viasat. Jag har inte sett en VM-match på många år i sin helhet. Jag sett delar av matcher men aldrig orkat genom hela skiten...
MarcusElving: Där har vi en anledning till att boork inte kommenterar final(erna förhoppningsvis). Säger man att domarna var bra denna match så har man inte med hockey att göra
Om det mot all förmodan är någon som har en biljett över till på söndag, sittplats eller ståplats det spelar ingen roll, så köper jag den gärna. Råkade boka en för lite så är en biljett kort