1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746046 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
MarcusElving: Va i helvete

96 Artisten: HÅLL BÅSDÖRREN STÄNGD FÖR I HELVETE!!!!

JÄVLA AMATÖRJÄVEL!!!

MarcusElving: Hadelöv kör en Svedberg.

MarcusElving: Vilken skön snubbe !!! :))

Zappaholic:
Varför tror du det kallas dörr?

Det är ju inte avsiktligt av Hadelöv, det ser man på reprisen.

Väldigt olycklig smäll.

Zappaholic: Hadelöv stannar ju upp med att stänga dörrjäveln!

MarcusElving: Bert Robertsson vilken idiot

Han ser att Bertilsson är på väg och vet inte riktigt vad han ska göra därför låter han bli att stänga, skulle han stängt kanske han skulle slagit Bertilsson i huvudet i stället eller nått sånt. Människor fungerar så, när man överrumplas av något blir man oftast stillastående.

Mår förövrigt sjukt illa just nu, SNÄLLA Brynäs VINN denna match!! vill inte jobba med patienter imrn om jag ska vara förbannad och sur ! :( 

Måste bli seger ikväll, annars....

Hadelöv vilken jävla idiot

Förlängning känns inte bra, verkar som Brynäs spelade på resultat i 3:e så nu har SAIK ångan uppe och Brynäs måste växla om... 

Vågar knappt titta längre.... Vem avgör ?  

Per HApps: Jo men bytet är gjort och Hadelöv hinner fan i mig stänga DÖRREN men han har ju så förbannat sen reaktionsförmåga så man förstår ju varför han inte står!

Anders Berg: Alltid lika negativ, oavsett så har Brynäs en grym chans att vinna detta...

sylf:

Haha. Vad klagar du över? Det är ju er egen målvakt som har "uppfunnit" det där.

Jag tycker dock inte att det ser ut som att axeln träffar kanten. Hoppas att han är okej.

Att Bert Robertsson vänder sig mot publiken och provocerar är jäkligt oproffsigt tycker jag. Han har ingen anledning att vända sig om och fjanta sig mot folket som sitter där. 

Förstår att killen på läktaren blev arg.

1. Bellemare står och håller i Bertilssons klubba helt jävla soklart för att sen raka in pucken i öppet mål. Borde inte godkänts.

2. Hadelöv följer Bertilsson med blicken,det är tydligt på reprisen. Han har full möjlighet att undvika det som händer.

Jag kan bara önska den sorgliga jävlen all möjlig olycka i resten av sitt liv.

Bad_Brett: Vad har det med saken att Svedberg öppnat båsdörren i denna situation? Förklara gärna hur, i din värld, två fel blir ett rätt. 

Låt inte känslorna ta överhand nu. Fortfarande stor chans att ro hem detta. Tycker det var riktigt stabilt fram tills kvitteringen. Kör 5 minuters kaosoffensiv i början på fjärde så vinner vi!

MarcusElving:

Absolut. Samtidigt ska ju killen i publiken bli portad för resten av året från Gavlerinken. Spelare och tränare måste kunna känna sig trygga. Det är en sak att skrika och vråla, men man får inte börja klättra på plexit på det där viset. Snubben såg ju inte direkt ut att ha alla hästar hemma heller.

Zappaholic:

Så sent som i eftermiddags hade vi en diskussion i MoDoboken som handlade om hur "oavsiktlig" incidenten med Svedberg var. Nu när det är en Brynäs-spelare som drabbas, är tongångarna helt annorlunda.

Vid Svedberg-incidenten drabbades Jens Westin av en hjärnskakning och sviterna av den förstörde även stora delar av årets säsong.

Redigerad kommentar

Zappaholic:
Hur som helst så är dagens skönaste snubbe han som gick bananas bakom SAIK's spelarbås. Mer sånt ! 

Får hoppas att vi tar det i sudden, känns bara så jävla onödigt, vi hade två jättelägen att avgöra under ordinarie,

Bad_Brett: Ja, håller med om att han såg mer än lovligt dum ut när han började klättra på plexit. Men samtidigt så ska inte Robertsson hålla på som han gör heller, grymt oproffsigt och omoget.

Bad_Brett: Vad menar du med det då? Att det är ok att båsdörren är öppen så Bertilsson blir skadad bara för att Svedberg har varit båsöppnare på ett regelvidrigt sätt?

I övrigt är Bert Robertsson tappad bakom en vagn.

Nu fokuserar vi på hockeyn igen, precis som laget måste göra.

Det här blir nervöst, skulle vara så surt att torska den här matchen. 

70 Rodrigues:
En uppgift har idiotens det är att skötta dörren. Nu väljer han att inte göra det och Bertilsson är borta o inget ingrepp av domaren. Fy fan säger jag, Skandal O hoppas att Robertsdon får en puck i pannan som tar han av daga likt den GRIS han är

MarcusElving: Hur kan Wikegård få stå där och leta situationer där det borde varit Brynäsutvisningar? Klart det finns såna. Varför visar han inte liknande situationer åt andra hållet? Finns såna också. 

avgå någon!

Nu kör vi!!

Zappaholic: desså mer jag ser bås situationen ju säkrare blir jag hadelöv ser bertilsson komma han börjar stänga dörren men stannar upp när han ser bertilsson komma. Så det finns två olika teser

1. Hadelöv har inte mer vett att han inte förstår bättre och tror att det är bättre med en öppen båsdörr än en stängd.

2. Han vill få Brynäs bästa back från matchen

frågan är vilken av teserna är det...

Qvarre: Lätt att vara kaxig när man har ett plexi mellan sig o publiken samt veta att vakter/polis rycker in om det skulle hetta till för mycket. Robertsson var en sopa på isen och han är det även i båset. 

Nu kör vi sudden o vinner tycker jag.

Zappaholic: Bry dig inte om Wikegård..han har för länge sedan diskvalificerat sig själv från att tas seriöst.

Ointressant att snacka uteblivna utvisningar när Saik gör ett regelvidrigt kvitteringsmål. Solklar holding the stick.

Nya tag.

Zappaholic:

Nu ska vi ju komma ihåg att Hadelöv öppnade den för att släppa in en spelare. Man kan tycka att han var långsam med att stänga den, men likväl var den ju öppen av en anledning.

Enligt mig ser det inte heller ut som att axeln träffar i kanten, utan snarare som att Bertilsson träffar olyckligt i sargen.

I Svedbergs fall handlade det om en ytterst medveten aktion, knappast för att skada, men säkerligen för att "jävlas" lite. Detta ledde till en väldigt allvarlig skada som håller på att sätta stopp för Westins karriär redan vid 22 års ålder.

Oavsett hur enögd man är, tycker jag att det är helt ofattbart hur man kan försvara Svedberg för att i nästa sekund bli rasande på Hadelöv.

Överlag tycker jag att man ska ha respekt och vara försiktig med båsdörrarna, men jämför man de här två fallen så är det ju som natt och dag.

SÅÅÅÅÅDÄÄÄÄRJAAAA!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Bad_Brett:
Grattis 

Som sagt, Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA   Det finns en GUD !!!!

MarcusElving: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag älskar er

Bad_Brett: Jag har inte försvarat Svedberg nånstans!!!!

JAAAAAAAAA!!!!!

MarcusElving

yeeeeeeeeeeees!!!!! nu blir det en liten Bowmore!!!!!!!!!!!

Zappaholic: Hmmmm, glädje!!!!

Tväst: sååå jävla skööönnttt.... :)

Eftersnack i TV4 Sport.. OJ, TV4 har tagit åt sig av kritiken!

Ojojoj, vi är Sveriges bästa lag!

Stänger han dörren kan det också skapa en skada, klart han inte gör det med flit släpp den där disskusionen nu och fokusera på matchen!!

VI VANN FÖRFAN!! NU tar vi två raka i helgen sen sjukskriver vi oss en vecka och FIRAR SM-GULDET!!!

(självklart jobbigt med två backar borta, men Kalle. J finns att plocka upp om det är så). 

Antar att Herr Berg kommer att vara tyst ikväll....eller ?

Viktigt! Nu fokuserar vi på lördagsmatchen. Frågan är dock: Kan Brynäs vinna utan Simon & Simon?

Hoppas Tommy har kvartsamtal med Lavander mfl, mångas prestation idag som var långt ifrån bra.

Gött ivf å se att när några veknar stiger andra fram!!

Det som är orväckande bara med Löf & Bertil samt Sunken..

2-0 i matcher. Sov gott herr Robertsson!

Anders Berg: Frågan är väl snarare, kan du ta en seger?

« · 1491518 · »