1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746070 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Anders Berg: YES WE CAN, AND YES WE WILL! :-)

MarcusElving:det blir 3 minute.. de måste ju bevaka den "heta" fotbollen.. Tänk på att DIF inte har något intresse för hockey längre...

Zappaholic:

Kan inte förstå att Skrikegård skitnar ner sej med dessa enögda utvisningsbedömningarna....det ser ju en blind att domarna slutade blåsa för utvisning efter halva matchen. Lika för bägge lagen... men urkorkat tycker jag.

rafalski: Mer korrekt; delseger. Först till fyra som gäller, sen kan vi fira.

Anders Forsberg tycker att Skellefteå var bättre än Brynäs, host host!!!

Anders Berg: Är det något besked lämnat om Bertílsson och Löf? Såg ut som om Bertilsson slog axeln ur led men det var svårt att se för jag var skogstokig. Men med lite distans så inser jag att det inte var meningen av Hadelöv.

70 Rodrigues: Fast det måste han väl säga, han kan ju inte säga att det är kört

70 Rodrigues:Bagdad Anders... Inget problem att ligga under med 2-0

Zzz: Nej, det var inte meningen av Hadelöv. Olyckligt när det händer ändå. 
Carlsson får kliva in och spela rejält.  

Nu slår vi över till Hockeykväll som börjar 22:15

micke63: Självklart inte, men han kan ju säga att Brynäs var bättre och hade marginalerna på sin sida men på lördag är det ny match igen och då kommer vi vara det bättre laget, typ.

Grattis från Modoiten!

Zzz: Ramlade Bertilsson ens mot båsdörren/karmen? Såg mer ut som att han slog i isen eller vred sitt ena knä.
Förhoppningsvis är iaf Löf tillbaka, tyckte att han satt med en ispåse i båset och det tyder kanske mer på nån lårkaka el mjukdelsskada.
Osäkrare med Bertilsson, tungt avbräck om han blir borta. Tur att LJ kliver in och gör det riktigt bra.

yngwie: Tackar!! :)

70 Rodrigues: Alla andra lag är alltid bättre än Brynäs, alternativt så fokuseras det på va de andra lagen gjorde bättre. Faktiskt så är det så!

70 Rodrigues:

Hahahaha.
Snacka om Bagdad Bob.

Vet inte vad det är. Men känner mig mindre och mindre orolig.. Värst var det mot Frölunda.. I mina ögon den tuffaste matchserien för oss i detta slutspel..

Hur som helst oerhört glad och nöjd med dagens prestation. Svedberg går från klarhet till klarhet. Börjar känna doften av GULD

Huge:Det sågju mer ut som att han slog i baktill i sidan mot öppningen.

Hoppas att hn inte blir borta...

Känns som jag nästan skiter i vinsten när man fått uppleva att Lasse Jonsson gör en open ice-tackling i en sm-final med start från bänken.

Fan Lasse det gjorde du fantastiskt!

Skönt att Chris Härenstam kommer med råd tll Järnkrok!

Macahan: Nån på jorden som förstår Martin Johansson?

sylf: Bellemare håller i Bertilssons klubba innan målet. Helt jävla regelvidrigt. Kommer Wikegård visa det i TV4 inför nästa match?

sylf:

Inte ens Fredrik Lindström kan nog utröna hans dialekt;)
Nån som hört ang Bertilsson?

sylf: Nej, Martin Johansson är omöjlig att förstå.

Zappaholic: Nej!

Slajsarn: Såg illa ut, lär bli Carlsson i nästa match.

Huss: Hockeykväll handlade mest om damerna va?

Huss: Skön seger men man lider med Bertil, han är just nu vår bästa back. Snälla låt honom vara tillbaka redan nu på lördag!

Huss: oj vilken härlig vinst! Helt klart var match men vi kunde inte stänga den men sudden går ju det med! Sluta gnälla nu gubbr det börjar bli pinsamt. Guldet ska hem!

8405 personer på plats idag!

Fyfan vilken viktig seger. Nu sitter Brynäs verkligen i pole position i den här matchserien.

Martin Johansson har visat samma fina spel som han började säsongen med. Jag unnar han verkligen att få göra mål.

Peja: Inte om Bertilsson och Löf är borta, vilket Gud förbjude....

Huge: Jag missade när Löf blev skadad, vad hände där? Däremot tror jag inte att Bertilsson kommer spela mer den här säsongen, har inte hört något än, men kändes verkligen som att det gick åt helvete när jag såg det live.

Huge: vi har Jonsson och Carlsson glöm inte det!

Peja: Missade också vad som hände med Löf men han satt iaf med en ispåse i båset. Kan vara Bertilssons axel som fått sig en kyss, såg så ut av bilderna att döma. Ingen knäskada iaf eftersom han väl åkte ut relativt obehindrat för egen maskin.

Huge: han dammade ju in med typ skulderbladet i dörrkarmen så det gjorde nog ont.

Zappaholic:

"sylf: Bellemare håller i Bertilssons klubba innan målet. Helt jävla regelvidrigt. Kommer Wikegård visa det i TV4 inför nästa match?"
Wikegård kommenterade det efter matchen när Jihde tog upp det. Han viftade bort det och tyckte att Brynäs hade tur som klarade sig undan flera utvisningar på slutet...
Wikegård måste vara en av de största kappvändarna i historien, helt sjuka kommentarer emellanåt.
Men vad gör det, 2-0 i matcher och biljetter ordnade til nästa match i Läkerolen :)

70 Rodrigues: Prova att se det hela lite mer nyanserat vetja. Jag citerar:

"SteffRidderwall Muppen bakom båset har nog inte provocerat SAIKcoachen hela matchen....."

Dream Team: Varför citerar du Stefan Ridderwall av alla människor, varför skulle hans ord betyda något?

Själv tycker jag att Robertsson är grymt oproffsig och omogen som måste vända sig om och provocera publiken där bakom. Fira målet med laget istället för att hålla på och tramsa så där.

Sedan är det inte okej av människan på läktaren att börja klättra på plexit och bete sig illa heller. Han skämde ju ut sig hyfsat, han visste antagligen inte att han var i bild.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Vem jag citerar spelar väl ingen roll, eller gör det? Den tanken hade väl t.o.m du övervägt, att Robertson provocerats först, iom matchens förlopp och att ni hade övertaget. Jag tar det nästan för givet att det hade kommit en och annan dryg kommentar där från läktarplats så länge ni var i ledningen. För min del är det helt sanslöst att man inte har tak över spelarbåsen i arenan och lite rejälare plexiglas emellan.

Dream Team:

Så du hänvisar till Lill-Riddarn som satt hemma i soffan och twittrar och som du går i spinn på,fantastiskt.
Att man får höra saker från publiken ska en motståndarcoach klara av utan att börja jubla åt publiken på ett sånt hånfullt sett som han gjorde.
Robertsson bad om ursäkt över sitt agerande efter matchen.

Henke som hamnade i luven med Robertsson fick inte se klart matchen.

Bissett_19:

Låter som det såg värre ut med Bertilsson än vad det är, lite positivt även om Löf.

Bissett_19: Men vem jag citerar saknar betydelse. Det var för att ha nåt att utgå ifrån som jag gjorde så. Det hade kunnat vara vem som helst.

Rätt åt honom. Han var ju på väg in i spelarbåset. Då ska man nog göra nåt annat med sin fritid. Eller vem tyckte du agerade mest samlat i det ögonblicket?

Dream Team: Kändes bara underligt att du citerar Stefan Ridderwall istället för att ge din egen syn på saken.

Ja, det kan mycket väl vara så att publiken har varit dryga och provocerat SAIK-båset. Det ger ju ändå inte Robertsson rätt att bete sig som en liten barnrumpa. Även om han blir provocerad så kan man kräva att han ska agera proffsigt i sin yrkesroll tycker jag.

Sedan tycker jag som sagt att killen i publiken inte gör rätt på något sätt heller. De har betett sig illa båda två.

Ja, det borde finnas bättre skydd över båset. Det håller jag med om.

Redigerad kommentar

Dream Team:

Men varför citerar du vad Stefan Ridderwall twittrar om?obegripligt.
Robertsson agerar som ett svin och publiken bakom är så inne i matchen och går över gränsen,som jag ser det är Robertsson som uppviglar publiken.
Dom går över gränsen från båda håll.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Okej. Jag delade Riddarns åsikter, så min syn på det hela överensstämde med hans. Därför lämnade jag bara citatet utan egen kommentar.

Absolut är han oproffsig som ansvarig coach. Han är "het" hette det i TV-rutan. Men jag kan förstå honom i att han till slut lackar ur. Sedan kan man göra det på mycket bättre sätt. Att bara varit tyst hade kanske bitit bäst?

Bissett_19: Vem uppviglar vem säger du? Jag säger bara vad jag tror hände. Det är nog mer vanligt än ovanligt att en hemmapublik som är i ledningen i en så viktig match om det är möjligt försöker påverka både domare, spelare och även tränare/ledare. Vad som hände här känns för mig uppenbart. Publiken sköljde över bortabåset med allsköns gliringar, sura kommentarer med mera med mera. Robertsson kan inte hejda sig utan lackar ur. Vems är felet? 

Dream Team: Jaha, på så vis :)

Ja, han hade väl kunnat knyta näven och skrikit JAAAA med ryggen emot publiken, som han ska göra. Nu vände han sig om och gör det rakt emot folket på rad 1. Han slog ju till och med i plexit och hyttade med näven riktat rakt mot publiken. Jag kan bara föreställa mig hur hånfullt hans ansiktsuttryck var också.

Dream Team:

Du menar vad Ridderwall tycker?
Robertsson kan väl jubla som Klockare t e x,händerna i skyn istället för att skaka plexit och håna publiken bakom båset.
Att motståndarpubliken hånar bortabåset händer i varje arena,nja förutom i EON där dety mest är tomma stolar;)

Redigerad kommentar

« · 1491617 · »