1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746143 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
70 Rodrigues: Saik tillåts att haka, haka och haka- varför uppmärksammar inte experterna det?

Jag har sagt tidigare att vi måste hålla oss ifrån utvisningsbåset men fan det är ju inte lätt med dessa dommare.

Zappaholic: Ska tydligen redas ut i paus, om dom hinner för all reklam...

Zappaholic:

Regel 470. punkt 7

Mål ska dömas om:

En anfallande spelare befinner sig i målområdet när pucken passerar 

mållinjen och på inget sätt påverkar målvaktens förmåga att göra en 

räddning,

Zappaholic:
Tack och lov att du verkar ha det i alla fall...

Du gnäller på domarna HELA tiden och har inte vett att vara tacksam över ett gratismål. Huvva! 

tompap71:Om Brynäs vinner i eftermiddag så har man vunnit SJU RAKA slutspelsmatcher... Har det hänt förr?

Brasklapp för att jag kan ha räknat galet ;)

tompap71:Följer en Jonas Fahlman på twitter? Tydligen ska han vara journalist? Men vart jobbar han? Vem är han?

Redigerad kommentar

Macahan: En idiot!

Macahan: Fahlman är en idiot, precis likt några av de andra GB:s skribenter som är härinne o lallar.

Slajsarn:
Fungerar offside i målgården annorlunda än annan offside?
Vid annan offside ska hela spelaren vara över linjen.
Är det så att det räcker med att vara inne i målgården över huvud taget för att det ska bli offside?

Per HApps: Kan du va snäll och dra till din GB istället eller har kronofogden varit och tagit den???

Per HApps: Skiter fullständigt i vad regelboken säger. Domarna dömer ju inte efter den regeln ändå. Har reagerat säkert 10 gånger under den här gångna säsongen på att det har varit offside just i målgården när motståndaren gjort mål mot oss och då har inte ens kommentatorerna reagerat på det. Så det är soklart mål. Liksom, varför börja dömma efter regeln just nu efter en hel säsong?

Macahan:

Sveriges största Saik-fan.

Och jag får nog backa lite på regel 470, läste inte klart riktigt. Regel 471 säger att målet ska dömas bort såvida spelaren inte är fysiskt eller på annat sätt hindrad att komma ur målområdet. 

Så det är en bedömningsfråga, blev Granis hindrad? å andra sidan, med tanke på hur mycket zebrorna blåst emot Brynäs hittills så var det fan på plats med lite bedömning åt vårat håll också.

sylf:

Helt rätt om att inte störa målvakten..... satt i Karlstad i vintras o va vansinnig på domarnas bedömningar... men så är det enligt boken. Märkligt att inte "experterna" känner till det ;-)

Säger regeln att det är ok att vistas i MG så länge man inte stör målvakt så är ju saken biff. Solklart mål! BÅDE I TEORIN OCH I PRAKTIKEN!

Qvarre: Vad regeln säger är ganska ovidkommande utan det är tillämpningen som avgör. Minns när FBK gjorde ett mål på oss i semin. Då hade de två man i målgården som dessutom stod i vägen för vår back så att han inte kunde försök täcka. Svedberg var halvvägs att ta simborgarmärket i situationen. Det blev ju godkänt.

Macahan:

Fahlman är Sportjournalist på Västerbottens Folkblad, frilansar även på expressen och tv4 ibland. Mest känd för att ha retat upp hela Luleå i fjolårets semifinalserie och anmält Luleås klubdirektör "Osten" Bergström för att ha ropat rasistiska tillmälen i samma serie. Våldsamt enögd kille.

atilla:

Intressant om regelboken ;-) vilka regler skall man alltid blåsa för..... jag vet..... puckout. Där spelar det ingen roll om det är serielunk eller final..... måste va en viktig regel ;-)

tompap71: ES största FI**A Jimmie Ericsson står o säger att Svedberg inte har koll på puckarna. Vill verkligen att Ericsson får en så jävla stor stoppsmäll.

HUR I H-VETE KAN KVINNAN STÅ Å SÄGA ATT SAIK FÖRDE SPELET I MATCH 1? PIIIIINSAMT!

Per HApps: Jag ställde en fråga till dig eftersom du verkade säker och jag inte är det. Eftersom du är inne på ett forum för brynäsare så får du räkna med enögdhet. Bara att pysa härifrån om det inte passar. 

Slajsarn: Målet ska helt klart underkännas, om domarna hade haft tillgång till våra repriser. Men det har dom inte, allt går snabbt och domarna godkänner målet. Isf inte första gången en domare missat en utvisning, dom har ju missat ett halvdussin solklara saikutvisningar idag, så jag tycker nog att den här missen inte är så mkt att bråka om.

Men nu klargjordes regeln i TV så då slipper vi diskutera. Ett mål helt enligt regelboken alltså!

Redigerad kommentar

Men för i helvete, det måste vara mål där, sådana klara chanser växer inte på träd!!!

Zappaholic: Ja, såg det nu. Målet ska godkännas enligt Ulf Lindgren. Det är en bedömningsfråga och man får stå i målgården så länge man inte stör målvakten.
Granis, vilken snubbe. Öppna plånkan nu Sundlöv, för fan, och ge honom vad han vill ha i lön....

bradberry:De gjorde det långa stunder med hjälp av all sina PP

Huge:

Sundlöv får köpa en kåk med lite jaktmark åt honom, han tvingades ju flytta från Oppala.

Shit vilken billig utv, jag nästan skäms.

och svedberg filmar.... :)

70 Rodrigues: Nu sätter vi 2-0

lu93rowa:

Nej, det är TV4 som filmar ;)

foppa78:Vafan gör dom i PPet? 

70 Rodrigues: Fyfan vilket kasst pp

KOM IGEN NU!!!
Uppladdat:

500x0-tj.jpg

lu93rowa:Gå och rensa fisk eller nåt

Slajsarn: vart gör man det i sundsvall? :)

lu93rowa: Ja DET är INTE mitt problem...

lu93rowa:

Du har väl inte så långt till Ulvön, finns en jävla massa strömming där har jag hört. ;)

tompap71: okej! jag är påväg :)

Det här är jobbigt.....

micke63: Svedberg är lite go där!!

Zappaholic: Varför tjatar Granqvist om att det kommer att bli debatt kring vårt mål, när han precis hört att Boork talat med Ulf Lindgren och denna säger att målet ska godkännas?

Huge: Granqvist är en väldigt bitter och avundsjuk människa, men va fan vi spelar final o han är ledig :-)

Snälla härliga Brynäs, HÅLL NU I DET HÄR SÅ AVGÖR VI IMORGON!!!!

70 Rodrigues: Va fan! Borde väl vara utvisning för högklubba? Men där snackar dom bara om att klubban var i ansiktstrakten?!?! WTF! VINN BRYNÄS!

70 Rodrigues: Nu är det nervöst fyfan

foppa78:

Fy fan fy fan fy fan

foppa78: HAKNING för fan!!!!

foppa78:2 öppna mål missade.......... hua

FAN Ollas!!!

« · 1492346 · »