1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745999 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
bisterfinnen: Är du arg?

bisterfinnen: Skulle du inte bajsa ner ett annat, mer lämpligt forum? Här gör du bara bort dig, bitterfinnen...

bisterfinnen: fortsätt med barmarksträningen, det kan ni behöva..

Ang. biljetterna som släpps på onsdag (?) brukar dom inte släppas kl 11??

Davey_22: Och straffen ni filmar till er?

Zappaholic: lägg ner maktspråket och kom med något vettigt din fjant.

bifhjärta: jag behöver absolut barmarken. Vinterspäcket måste bort :). Ja, 11 kan nog stämma.

bisterfinnen:Vad är det för fel på dig varför kommer du in i våran gb och tykar! Skärp till dig din jävla fjant det är lätt att vara kaxig bakom ett tangentbord!

Zappaholic:

Ni är ju uppenbarligen väldigt intresserade av att diskutera med oss, eftersom vi inte kan få njuta av SAIK-vinsten i lugn och ro i vår egen gästbok. Nu är jag medveten om att logiskt tänkande inte är helt lätt för alla, men jag ska försöka ta det så enkelt jag bara kan.

1. Brynäs spelar SM-final

2. På Hockeysnack finns det en gästbok för Brynäs-relaterade diskussioner

3. Brynäs-supportrar är uppenbarligen väldigt intresserade av att diskutera med oss MoDoiter, eftersom ni gång på gång uppsöker vår gästbok och börjar diskutera Brynäs i den.

Med andra ord gör vi ju er ganska stor tjänst som för hit diskussionen, till den plats där den hör hemma. Är det då inte rimligare att ta denna diskusion i Brynäs-gästboken? Att höra era märkliga förklaringar till konstiga domslut är ingenting som har med MoDo att göra.

Observera att jag kommer hit och diskuterar BRYNÄS. Jag är inte här och försöker starta en diskussion om huruvida Peter Öberg är ett bra nyförvärv eller inte. Detta är tjustningen med Hockeysnack, att diskussioner rör Brynäs förs i Brynäs-gästboken coh att diskussioner som rör MoDo förs i MoDo-gästboken.

Uppenbarligen är det många här som inte har begripit detta.

bisterfinnen: kom in hit med ett vettigt inlägg så blir du bemött därefter. Kom med skit, så får du skit tillbaka. 

Bad_Brett: Och så kan vi vända på det genom att byta ut brynäs och modo på det du skrivit för ni är uppenbarligen väldigt intresserade att diskutera med oss brynäsare!

Bad_Brett: *asg*

foppa78: lägg ner maktsnacket. Torka tårarna och börja planera för bussresa till Skellefteå på torsdag. Domarna är era bästa vänner så tänk för fan på vem ni gnäller på. Bit inte den hand som föder er.

70 Rodrigues:
Skönt, satte skumpan på kylning för sent- den är kall på tisdag

claesw: vafan dillar jag i, bussresa på tisdag menar jag. Tror ni kniper det på tisdag. Men jag skulle tippa att det blir tätt hela vägen in!

bisterfinnen: har du lärt dig ett nytt ord? Maktsnack. Vad fint att du glider in här och låter oss alla ta del av din visdom. Nu när vi fått det kan du gå vidare till ditt forum och diskutera silly season eller starta en tävling där ni modoiter kan gissa var era spelare är på semester just nu. Det blir väl skoj?

Vi andra fortsätter diskutera det som berör oss. Dvs finalspel. 

Bad_Brett:

Men i stället för att hata och hacka pä varandra kan vi inte vara jävligt glada och stolta över att nu äntligen är det hockeyn norr om Dalälven som regerar.

Vi kan visa FBK, LHC, FHC och DIF (oops sorry) att hockeyn bedrivs bäst i norr där den hör hemma.

Pease and love to you all! ;-)

Riktigt bra match idag, den har nästan allt även att jag gärna ser ännu mer gruff.

Givetvis oerhört bittert att det inte kan få avgöras med ett straffmål från Silfver.

Robertsson - adhd?

Forsberg - sned verklighetsuppfattning?

Granqvist - envisas att säga Brynäsch konstant. Why?

Granqvists - otroliga analys om att den som gör sista målet av matchen när det återstår en minut kvar står som vinnare. No shit?

Zappaholic: har du verkligen så stora problem med att andra lags supportrar tillför lite nyans i diskussionerna så är det ditt problem, inte mitt. Det är du som agerar den lilla människan just nu. Jag diskuterar Brynäs så mycket jag vill på hockeysnack. Lev med det.

Gurra88: Ja Forsberg vilken jubelidiot det enda som är bra på den mannen är efternamnet!

Snälla Brynäs knäpp idioten på näsan genom att avgöra på tisdag i Skellefteå!

bisterfinnen: Ja och dummare och dummare blir du!

bisterfinnen: varför glider du in här och provocerar minuter efter förlusten? 

foppa78:"Skärp till dig din jävla fjant det är lätt att vara kaxig bakom ett tangentbord!"

Say no more!

Zappaholic: Inte provocera, i hans värld kallas det för att diskutera ;-)

Funderar att åka upp på en ev match på torsdag är någon sugen på att sammåka går det bra jag kan köra jag kommer passera Lidköping, Mariestad, Örebro, Västerås och vidare mot Gävle!

Godnatt grabbar!

bj21: Som sagt .. kryp in i husvagnen och fortsätt eran semester

bisterfinnen:

Om vi nu ska diskutera, du hävdar att domarna är på vår sida? Vad är då din förklaring på att domarna genom matchserien ger Saik betydligt fler PP? 

bisterfinnen: Nyans och egna åsikter från andra lags fans finns det inget problem med.

Du framförde dock din syn på saken på ett sarkastiskt och spydigt sätt, dessutom kort efter matchens slut.

Uppenbart vad du vill, att få igång tjafs helt enkelt. Rätt onödigt och även dumt då i detta fallet du håller på ett ganska sorgligt ihopköpt lagbygge, en förening som misshandlat sing egen juniorverksamhet.

Välkommen tillbaks utan sarkasmer och provokationer.

Jag orkar inte läsa igenom den här tråden just nu. Vill bara hoppa in och säga att det var små marginaler idag (åt båda håll). Stolpar och ribbor och fan vet allt. Silfverberg gör ju allt rätt i straffen men fanskapet tar i stolpen.

Väldigt tung förlust såklart men jag är inte så bedrövad som många andra verkar vara, jag hade förberett mig på att det kanske skulle bli förlust idag. Många svävade iväg i festplaneringar och hela köret. Nej, lugn nu sa jag.. Det ska avgöras först.

Ny matchboll på tisdag..

Redigerad kommentar

Gurra88:Kommenterar väldigt sällan något i er gästbok. Men ibland kan jag bara inte låta så där vassa kommentarer passera. Tror många av er här inne skulle tjäna på att reflektera över ert språkbruk och hur det uppfattas. Lycka till på tisdag. Till dess kan ni ju ta en titt på en riktigt grym hockeymatch mellan Flyers vs Penguins. Där snackar vi slutspelshockey.

kvalserien nästa

bj21: Erat eviga tjat om fördelar från domare etc börjar bara bli oerhört tröttsamt.. Sett delar av flyers matchen.. Men nej, jag ser hellre SM-finalen 7 dagar i veckan. Särskilt när vi håller på att vinna guld. Sen tror jag inte en jävel här inne bryr sig om vad du eller någon annan i modoboken följer för match.

bj21: Ja, visst fan är det skönt med NHL där man inte får hakas och hålla i motståndarna så jävla mycket. Med dylik regeltolkning i Elitserien hade Färjestad hamnat i kvalserien ;)... Tror heller inte det är någon tillfällighet att en spelare som Tollefsen inte platsar i NHL nuförtiden.

Mycket negativt snack här, men om någon på förhand hade gett mig 3-1 i matcher efter 4 spelade så hade jag tackat ja direkt. Brynäs har fortfarande ett förträffligt utgångsläge och idag hade man ju verkligen inte marginalerna på sin sida. Silfverberg är inte 100% perfekt - bara 99,5%.

Redigerad kommentar

vart är festen?

ante08: Det är säkert fest på tusentals ställen runt om i världen.

ante08: Ni ligger under med 3-1.. Tycker du att du har nån bra anledning att hänga här inne?

Gurra88:Jaja, i den debatten har jag haft en väldigt låg profil. Dessutom har jag vid minst två tillfällen skrivit att jag håller på Brynäs i finalserien. Men det får gärna dröja någon omgång till så att ni får svettas lite. Nu ska du få ha din lilla gästbok ifred. Åtminstone till dess ni skriver något rabiat igen! ;-)

tompap71:kompensation? ;)

Plus att de är god tvåa i filmningsligan. Jag skulle tro att mycket av vad ni anser vara provocerande ligger i the eye of the beholder.

Ska man få lite bett i diskussionerna vill det ju till att man tycker lite olika och inte bara sitter och runkar av varandra med mysfilten långt uppdragen under hakorna.

bj21:  Nä men dina ärthjärnor till forumvänner vars avundsjuka tagit ännu högre höjder. För mig gör det inget om det dröjer till hemmamatch, så att man kan närvara. Helt övertygad att man vinner. När vi skruvar upp tempot är vi klasser bättre än skellefteå.

Idag gjorde faktiskt Oscar Möller precis som Calle Järnkrok gjorde mot Frölunda. Domarna dömde dock inte hög klubba. Jag antar att tv-studion inte uppmärksammade detta. Skellefteå är ett lag som filmar otroligt mycket mer än Brynäs och det är trist att media har vinklat det som att Brynäs är filmarna och dessutom de som får flest utvisningar med sig, när man i själva verket har spelat boxplay i halva matcherna uppe i Skellefteå.

Det fanns förmildrande omständigheter vid Bellemares tackling på Bertilsson, men den var faktiskt inte ett dugg snyggare än Frögrens på Friberg och den resulterade i både matchstraff och avstängning, har jag för mig. Har aldrig sett en skallning i hockey förut, vet inte vad regelboken säger där, men 2 minuter kändes märkligt. Skallningar hör väl snarare till streetfights än hockey. Det var dock inte domarnas fel att Brynäs missade sina feta chanser i sudden death.

70 Rodrigues: Tänkte precis samma sak.. visst skrev han efter förra matchen att det va klart? haha vilken dåre

bisterfinnen:

Det ligger väl i sakens natur att man är lite enögd så självklart överreagerar man ju ibland, men jag kan inte, även om man skulle dra bort tveksamheter, se att Brynäs på något vis är favoriserade av domarna i den här matchserien och att Brynäs är betydligt mer utvisad än Skellefteå trots relativt snällt spel tycker jag stärker min uppfattning.

Kan man lungt säga, speciellt med tanke på att de sk domarna släppte 3-4 liknande situationer under ord matchtid :-(

tompap71: straffen i sudden idag. Sen syftade jag på slutspelet hittills som helhet. 

bisterfinnen:

Straffen är inget att säga om, fan t o m Skrikegård som sågar Brynäs för filmningar tyckte ju den var solklar.

tompap71: i rest my case. Färgad var det va? :)

Godnatt.

Till och med Fahlman hävdade att straffen var korrekt dömd. Det säger allt och lite till...

bisterfinnen: var det någon Saikare som protesterade mot straffen? Nix, bara någon vilsen Modoit vars kunskap om nyans baserar sig på en film av Killinggänget. Straffen var solklar för alla med synförmågan intakt och kunskap om regelbok. Förra matchen vann vi orättvist, den har matchen vann Saik orättvist. Alltså 3-1 i matcher är sjukt bra!

Huss: Tycker saik vann rättvist ikväll. Brynäs var bra i korta stunder i 3:e och i förlängningen. Straffen helt odiskutabel.

Look alikes; Widing och Chuck Berry???

Allvarligt, åker till öknen i morgon för affärsmöten hela veckan (Arizona) - extra irriterande att vi inte stängde serien idag - första guldchansen på 13 år och nu får man inte se nåt mer live... Får nu smygkolla matchbloggen i telefonen under mötena och försöka kväva glädjetjut. Nåja Champagnen är billig i USA!

« · 1493162 · »