Brynäs IF

705112 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17

« · 2014760 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Lakim1912: Nä. Men det löser sig inte med en dussinlirare som Widing.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Rödin1912: Lustigt att från Campese hörs inte ett knyst numera....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
pekka85: Gärna för mig.
Borde ju vimla av bra spelare av yppersta SHL-klass på marknaden just nu...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Tycker vi ska lägga ner snacket om nyförvärv. "Vi har det vi ha"! (Ironi)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Zappaholic: han kan tillföra mycket om inte annat att få igång laget med sin glöd lär ju finnas nån som kan städa vid vårt mål oxå inte bara stå och titta på trodde hockey va lite tacklingar med men de ser ut som Brynäs glömt detta i omklädningsrummet
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Ja jävlar vad vi behöver stämningshöjare just nu! Vad sägs om riktigt bra hockeyspelare som håller yppersta SHL-nivå istället?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Chanzone: kör på widing då blir det hockey igen
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
www.aftonbladet.se/a/Ad9rJ3

Hugg! Finns det någon som kan styra upp ett vimsigt försvar så är det Nyman. Molin kan få fokusera fullt ut på individuell träning.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Spajderman: Med ett sånt namn kan man ju inte vara dålig!!👊👊
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Rödin1912: Och var hittar du ”ordentlig spets” idag?
Uppsidan med Widing är att han är en rivig, tung och jobbig motståndare med bra skott. Är dessutom en humörhöjare för laget och som, inte minst, har spelat fram till nu, känner spelet i SHL och är hemtam sas med både Brynäs och Gävle.
Varför inte, på en tunn och osäker marknad.
Sundlöv kan ju ge ett ”skambud”, hoppas få napp och isf försöka fortsätta leta efter nåt bättre.
Nedsidan är väl isf att han inte är nån tänkande August direkt, på isen.
Ikonen låter isf som ett bättre val, om han nu är på glid bort från HV.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb: Nej den är katastrof nu men den fanns ju där innan shl startade. Vi krossade Frölunda i första matchen sen har allt som fanns låst sig. Tror vi måste in med ny energi som kan slå från underläge och väcka spetsen och hela laget. Dom måste börja tro på det här igen tillsammans som ett lag. Börjar dom tycka det här är roligt igen så tror jag det tar sig igen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Davey85: Hehe...
Sanningen provocerar alltid dom som inte tål att höra den...😉😉😉😉
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Lakim1912: Anser du att våran spets producerar bra just nu?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Zappaholic: Ska det här lösa sig med att värva spets?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Zappaholic: widing har kämpa viljan och rutin för att få igång den spets som inte funkar idag. Vi har ju spets men någon måste komma in och kämpa och väcka laget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Davey85: Huge är ett substitut för att gnälla på frugan😉
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Ingen av de två du nämner är enligt Sundöv Boqvist ersättare.
Som utomstående kan man bara se resultatet av deras arbete dvs till största delen lagbygget och jag ser inte till någon ersättare för Boqvist.
Sedan är det ett forum för att diskutera vad som är bra och dåligt i Brynäs.
Eftersom laget spelat dåligt och sällan varit bättre än nuvarande placering finns i mycket positivt att skriva om.

Ett förvånade svar där vi är överens om mycket.
Det som dock verkar vara lite oklart är om Brynäs verkligen hade råd att bekosta både ersättare och Boqvist.
Någon av Sundlöv och Dackell sa i en intervju att de inte vågade värva pga risken ur ekonomisk synvinkel att stå med både ersättare och Boqvist.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Rödin1912: Sorry, Norlinder är klar för Luleå till nästa säsong om inte MoDo går upp.
Ersätter lillnisse som försvinner över pölen och tar över Erik G som sin mentor.
Kom ihåg var du läste detta först.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Rödin1912: En liten uppdatering kring juniorkronorna:
På deras träning tidigare idag lirade Söderström som point i andra PP, när det sedan var matchspel så såg det ut som att han och Rasmus Sandin kommer att vara 1:a backpar.
Förövrigt så ser Norlinder väldigt intressant ut, fint spelsinne och gjorde en del schyssta offensiva räder blandat med stabilt försvarsspel. Ser väldigt gärna att mormor värvar honom till nästa säsongs trupp om möjlighet finns!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Rödin1912: Nej nej...håller med. Vad i hela friden skulle Widing tillföra? Spets? Knappast...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: "Den här situationen har uppstått pga många saker som inte går att förutsäga eller gardera sig emot på förhand."

Vad är det för saker?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
DansbandsWolf: 1 mål på 11 matcher? NEJ TACK, vi behöver ordentlig spets för att styra upp detta...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
DansbandsWolf: Viding skulle vara bra för oss nu. Han krigar alltid och visar hjärta.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita: Du vet inte vad som händer på Dackes kontor och har således inte en jävla susning om vad han har att jobba med, ändå grinar du över att det inte händer nåt?
Underbart...
För övrigt har vi värvat både Molin och Brodecki under säsong så inte ens det verkar du ha noterat.
Den här situationen har uppstått pga många saker som inte går att förutsäga eller gardera sig emot på förhand.
Det enda jag personligen anser vara olyckligt, med facit i hand, är att man inte försökte hitta en ersättare till Boken redan när det blev klart att Devils ville att han skulle komma över i somras/höstas.
Förutsatt att Sundlöv med säkerhet bara mörkade i det läget och faktiskt försökte hitta en ersättare men inte ville kommunicera detta utåt.
Man hade iaf enligt egen utsago råd att både värva nåt nytt och samtidigt bekosta Bokens ev hemkomst.
Samtidigt har ansvariga förklarat hur man resonerade i det läget och där förklaringen känns om inte fullt begriplig så iaf till viss del förståelig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Widing blir inte kvar hos oss nu när spelare kommer tillbaka från skador. Synd för han har gjort det bra och det tycker nog de flesta Luleåsupportrar.
Kan han vara någonting för er? Född i Gävle men ni kanske har tillräckligt med 3:e/4:e linaspelare.
Vad säger erat orakel Huge? :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Helt sjukt hur en sån stor skara skribenter kan bli så provocerade av en individ, vecka in och vecka ut. Huge måste vara HS egen Sean Avery. Eller Alcen, Wessner, Rydmark om man föredrar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Spela dom med sämre löner och hjärtat på rätt ställe., och visa stjärnorna att det går att bänka folk med för hög lön. Gör ngt radikalt testa va fan
som helst men inse att det här laget kommer aldrig fungera som ett lag. Ta upp ngn duktig och hungrig junis som har kropp och är het för tillfället. Visa dom dyra att det här funkar inte dom måste visa att dom vill det är det viktigaste för mig då kan jag ta förluster.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita: Nu har tydligen Huge lärt sig ett nytt begrepp: ironi (snart kanske han fattar skillnaden på fakta och analys oxå!?).

Han ironiserar över skribenter som förutsåg att Brynäs skulle få en tuff säsong t ex därför att inte Boken ersatts ännu. "Det kan väl vem som helst fatta att det skulle bli kostsamt", typ.

Samtidigt så försvarar han med näbbar och klor dom som faktiskt har som uppgift att förutse såna här saker och inte agerar, dvs Dacklöv. Dom som tycker att Brynäs har ett lag som kan slåss om Sm-guldet och som marknaden är död för.

Är detta meta-ironi? en ny slags tragisk komik uppfunnet på hs?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: "Wow, vilken svårhittad sak: att laget skulle
bli försvagat om Boken försvinner och han inte blir ersatt. Vilka siargåvor du verkar ha fått. Bra att du går ut med det, är nog många som trott att laget skulle bli bättre utan Boken.
Och ännu mer svårhittat: att det är svårt att hitta spelare av Bokens kaliber vid den här tidpunkten på året.
Inget mer svårhittat om framtiden som du har på lager?"

Nä, det är inte så svårt att förutse men ändå har bevisligen Dacklöv missat detta. Vad säger det om deras förmåga? Att dom inte är smartare än en femteklassare?
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Det behövs ingen röntgensyn för att se vad som åstadkommits före och under säsong. Kolla tabellen...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
bifsydväst:
Håller med om din drömvärld, trots endast EN ny klassback.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alcèn äntligen extraforward. TACK OCH LOV
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: När du nämner så kan jag även skryta med att jag inför de flesta säsonger är bättre på att förutspå hur det skall gå för Brynäs än yrkesmännen i Brynäs visst är det en häpnadsväckande gåva jag har.

Dock är det en sak jag inte förstår varför sätter yrkesmännen laget i denna situation om de känner till problemet
tycker det är en aning oansvarigt.
Jag erkänner att jag inte vet vad som händer på Dacklövs kontor men kan konstatera att framtill 18 Dec har det ej hänt något av värde i spelartruppen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Sama vad säger din Inside om värvningen imorgon du skrivit om flera gånger ??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: I en drömvärld skulle minst 1 back och 2 forward in. Väck med Lindelöf och Norin.
Söderström - Ny klassback, defensiv. En stor elak jävel med en gnutta spelförstående,
Ingman - Sigalet
Andersen - Kilström
Extra, Lundgren, Ersson?

Ny sniper - Scott - Rödin
Ny sniper - Ölund - Brodecki
Molin - Sallinen - Desch
Danielsson - Blomman - Mannberg
Extra, Forslund, Alcén, Rohdin.
Mig hade de inte gjort något om man hade fått bort Rohdin och Alcén, dom tillför ju absolut ingenting.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita: Wow, vilken svårhittad sak: att laget skulle
bli försvagat om Boken försvinner och han inte blir ersatt. Vilka siargåvor du verkar ha fått. Bra att du går ut med det, är nog många som trott att laget skulle bli bättre utan Boken.
Och ännu mer svårhittat: att det är svårt att hitta spelare av Bokens kaliber vid den här tidpunkten på året.
Inget mer svårhittat om framtiden som du har på lager?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Vi är faktiskt beundransvärda jag och några till vi kunde förutspå att Brynäs skulle få problem utan ersättare till Boqvist.
Vi kunde även förutspå att Brynäs skulle få svårt att hitta någon ersättare vid denna tidpunkt på året.
Jag måste slå mig för bröstet och säga att vi är några fantastiska siare om framtiden.
Är det något du vill ha reda på om framtiden Huge så är det bara att fråga.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: Svårt att göra den jämförelse då fyra av fem spelare ej spelar kvar.
Dock skulle jag föredra det back paret framför Signalet-Söderström men det är omöjligt.
De fyra spelarna är de enda som lyckats att få fart på Danielsson.

Men jag tycker att problemet ligger i att de inte har en fungerande tredjelänk i förstakedjan.
För nog har Signalet och Söderström tillräckligt med kvalitet för att förstakedjan ska ha kunnat göra bra mycket mera mål än vad som är fallet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
ellis: Det enda fullständigt obegripliga är att du som oinsatt bedömare kan sitta hemma i soffan och därifrån med egna ögon se att Sundlöv och Dackell inte försöker skärpa och förbättra laget.
Är du utrustad med nån sorts röntgensyn som gör att du t.o.m från lång distans och hemifrån kan se genom väggarna in i deras arbetsplats?
Imponerande, tänk om man hade dom egenskaperna...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll:
Förlåt mig Alexnoll, blev fel man, rättar därför här till Kellman
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: vem är källman???
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita: Att man inte ens försöker skärpa och förbättra laget med nya spelare är en fullständig obegriplig gåta.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita:
Förstafemman 2018-2019 Gunderson, Bertilsson, Boqvist, Källman, Danielsson,
Mål från forwards: Boken 13, Källman 16, Danielsson 15.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Femmorna
Ingman, Sigalet - Rödin, Scott, Brodecki.

Norin, Kilström - Molin, Ölund, Mannberg.

Lundgren, Ersson - Danielsson, Sallinen, Descheneau

Lindelöf, Andersén - Rohdin, Blomqvist, Forslund


Daniel Sandström, GD
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ingman direkt in i första backpar med sigalet Förstakedjan ser dessutom ut att ha fått en förändring. Danielsson ut och Brodecki in intill Scott och Rödin




Daniel Sandström, GD
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: varför gjorde då inte forwards flera mål förra säsongen när backbesättningen var bättre.
De som tillkommit har ofta bra backar bakom sig som exempelvis Rödin.
Brodecki har aldrig gjort över 10 mål en Shl säsong så i många fall beror det knappast på dåliga backar.

Allting landar trots allt i Dacklövs fuskbygge där de tyckte att både Bertilsson och Gunderson inte behövde ersättas liksom Boqvist och där står vi nu med ett lag som klappar igenom med jämna mellanrum.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
en minut sedan
Även Andersén tränar för fullt
Daniel Sandström, GD
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Riktigt kul att se Ingman. Vit tröja har han också. Vi får väl se om han har för avsikt att träna för fullt.

Daniel Sandström, GD
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb:
Forwards som gör allsvenska backarnas arbete, så det allsvenska backarna har ork över att sätta en och annan puck i mål, en bitter sanning
Kommentera

« · 2014760 · »