Brynäs IF

713261 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17

« · 2014672 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: Men Brynäs behöver spets forward så enkelt är det slut snackat
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
ellis: Jag tror tyvärr att om Brynäs inte gör någon större förändring snart, vilket fler än jag påpekat sedan tendenserna vid 1/4 av serien, så kommer vi i vår få tampas mot Leksand eller möjligen Linköping om 13:e platsen och då drar nog vi det kortaste strået :-( och får kvala. Tidigare år brukar vi ju falla i tabellen efter jul och då vi inte tycks lära av tidigare misstag kan årets grop bli för stor att ta sig ur. Huuugaligen ...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Säger mycket när Eric Norin har mer poäng än 50% av våran forwardsbesättning med 7p.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll:
Mannbergs lägger inte lika mycket krut i hemjobbet, som proffset Scott, vilken känner och tar ett betydligt större ansvar för hela laget..........
Den dåliga backsidan hämmar alla forwards i Brynäs.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: hahaha är du seriös??? Mannberg med 8 mål leder skytteligan med Greg scott det säger en hel del??? Såklart de behövs spets forward fattar inte vad du tänker med Brynäs kan inte ens göra mål
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: De formligen sprutar in mål, eller hur...?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll:
Brynäs har forwards så det räcker......
Brynäs behöver bättre backar, annars går det åt helvete
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Mattson: Ja då kanske mitt förslag inte skulle båda så gott ;-) ... men nä, vi ska inte sno Kenttä och inte ens hans kontaktbok. Bara lära oss hur han värvar bra spelare och bygger bra lag, vilket vi inte gör så bra. Ta godisbitarna alltså ...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
spolaisen: men jag skrev att jag tar Justin fontaine före elo
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll:
Elo "2 mål" för Lukko, undrar varför kontraktet bröts?
Brynäs bör låna ut sina Allsvenska backar till Allsvenska lag.
Brynäs bör köpa in två backar från SHL/KHL/NHL, om man vill se en framtid i högsta serien...............
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Samsung: men håller med dig han skulle vara nått bland Alla Brynäs små spelare
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Samsung: ja tar Justin fontaine före han men Brynäs sitter lugna i båten
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Eero Elo på marknaden, brutit sitt kontrakt med Lukko.
3 sista säsongerna skapligt med poäng i NLA, Rödin & Danielsson borde ha lite koll på han.
Micke Johansson lirade 2 säsonger ihop med han , så Micke borde man kunna ringa och fråga.
Känns som att man inte riktigt kanske har råd och vänta på att nån "superstjärna" dyker upp på marknaden längre? Först ska man slåss med KHL & NLA klubbar ekonomiskt där SHL är helt offside. Sen ska man slåss med lag som Växjö í Sverige etc.
Man ska inte slänga pengarna i sjön, men man kanske lär gå för nån halvchansning som behöver ett miljöombyte..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll:
Inte aktuellt med några nyförvärv, dagens Brynäs ska anpassas till Allsvenskan. Rekryteringarna för att platsa in i Allsvenskan kommande säsong inleddes tidigt i våras....................
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Fortfarande dött angående nyförvärv det är helt sjukt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
pekka85:
Guld 2012
SM-final 2017
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Lakim1912: Svårt att bänka spelare när truppen är så tunn redan från start. Backsidan tål max en skada annars ligger katastrofen nära.

Vems är felet att arbetsinsatsen är så dålig och ständigt återkommande med totalkolaps som resultat?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Blixt1980: Nej, varför skulle jag göra det. Jag hyllar när så krävs och jag beklagar när så är befogat. Är det så jävla konstigt? Du måste lyfta huvudet och se mot horisonten. Jag värderar inte Brynäs från match till match.

Jag ser dock ett lag som under 2000-talet aldrig får luft under vingarna. Som aldrig lyckas befästa en topplacering i tabellen över tid (tror aldrig vi slutat högre än 4:a i serien något år under 2000-talet). Dessutom gör man många fel som jag som en soffcoach ser tydligt. Det irriterar mig något fruktansvärt! Man köper för lite eller för mycket. För sent eller för tidigt. Köper bredd när det krävs spets. Köper spets när det är för sent. I princip varje år lyckas man ha en otrolig ojämnhet mellan lagdelarna. Jag ser det och många andra ser det.

Har absolut inget med att vara en medgångssupporter. De åker iaf inte från Småland och pröjsar 700 spänn för att se sitt lag få tokstryk med 6-0. Och som jag skrev är det läskiga inte att vi förlorar stort. Det värsta är att vi gör det för 6-7 gången under säsongen. Vi gör det när halva serien gått. Vi gör det mot ett lag som inte ens behöver förta sig. Det hade kunnat slutat 10-0 och det hade inte varit orättvist!

T.o.m du måste ju kunna analysera säsongen som helhet? Kan man inte få vara kritisk då tycker du?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
ellishåller med fullständigt. Hade inte sundquist varit så jävla pressad så hoppas jag han hade haft stake nog att bänka dessa stjärnor. Helt otroligt att det kan vara så här.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
munkas:
Brynäs har inte råd med några fler satsningar på representationslaget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Hörde att Sport bjuder ut Chris Desousa, skralt med poäng i Liiga, dock i ett bottengäng.
Ren center också och det lär väl knappast vara något för Brynäs.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Zappaholic: Alla på forumet som inte tycker Örebro är relevant det var inte menat som ett påstående om att just du inte tycker Örebro är relevant men det finns dock flera som är av den åsikten.

Därför gav jag ett exempel inom Brynäs att det går att vända på en negativ utveckling om rätt saker görs vilket jag inte tycker har gjorts i herrlaget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll: Blir det en Spink eller en Spillevink?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb: japp de har jag att folk tror att Sundlöv och dackell skulle värva spink är pinsamt det finns inte på världskartan
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll: Du har alltså förtroende för våran herrledning att värva bra spelare?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb: tror Brynäs värvar någon annan än En dålig spink
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Blixt1980: Så urbota trött på medgångssnacket och alla som fullkomligt häpnas över det faktum att tongångarna här inne är kritiska när laget presterar uselt men att det inte hördes så mycket gnäll bara för några matcher sedan när det såg skapligt ut.

No shit!

Vad är det konstiga i detta?

- Laget får skit för att de presterar uselt och inte tar kampen. Konstigt? -Nä högst förståeligt och till och med befogat skulle jag säga.

- Laget får ”mindre skit” och t.o.m. beröm emellanåt när de spelat bra/godkänt. Konstigt? -Nä, inte alls. Tongångarna här inne speglar prestationen på isen.

Ni som tycker att brynäsboken på HS är negativ kan ju reflektera över att HS kom till i början av 2000-talet och att föreningens resultat sedan dess, med några få undantag, gått i moll...

Dåliga resultat: Missnöjda supportrar
Bra resultat: Mer nöjda supportrar

En ekvation som går ihop och borde vara fullkomligt självklar men som verkar ifrågasättas av en hoper individer som inte verkar begripa sig på enkel logik...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Alexnoll: Jajamän. Tylor Spink presenteras.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
JanT: Jag tror att BIF når topp 8... behövs lite medgångsmatcher nu bara så vänder det igen ... typiskt Högström som inte gjort mål tidigare var den som nätade igår ... tråkigt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Är de imorgon Brynäs värvar klockan 11???
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge:
Du som har svar på det mesta.
Hur kommer det sig, att Brynäs värvar backar från Allsvenskan?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Makita: Vilka är "ni" som du syftar på?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: "Svårt och vara medgångare när man håller på Brynäs IF"

Märkligt påstående, minst sagt.
Du har ju suttit härinne som medgångare så länge jag kan minnas och grinat, klagat och kastat skit på det lag du påstår dig supporta så fort det tar emot det minsta.
Om du nu orkat grina i så många år så verkar det iaf på mig som att du inte har haft några som helst svårigheter med att vara medgångare.
Du är dock inte ensam härinne, om den trösten nu kan få dig att må lite bättre...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Zappaholic:Vi har ett lysande exempel inom föreningen att det inte behövs ta flera år att vända på skutan om ni inte tycker Örebro är relevant.
Det är damlaget som lyckat att bli ett topplag ifrån säsong till en annan.
Kan det möjligtvis bero på att det har gjorts en helt annan satsning på damlaget än herrlaget.

Vi går hoppas för damlagets skull att de inte lever på pengar ifrån herrlaget för då kan även de drabbas hårt om det går åt fanders för herrarna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
ellis: Alla blinda? Tror inte det finns så många som tycker allt är guld och gröna skogar i föreningen.

I så fall är det nog tyvärr du som är blind.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: Så sant så sant. Det är alla blinda försvarare här av Brynäs dekadens som ger föreningen alibi till sitt fortsatta sjunkande.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
SWEATT: All är möjligt med den trupp vi har! Vi har haft lite motstuds bara.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Hur ligger vi till med 3årsplanen? Är vi i fas?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
munkas: Alltså, era interna relationer kan ni väl ta i en bubbla? 😉
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ove Myling: Sex i baken igen alltså....

Det svider.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
lultiger: Bengtzen var väl också succé i Allsvenskan?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Wesley: Kamp är en viktig ingrediens i hockey, något för Brynäs att ta till sig. I derbyn ännu mer påtagligt. håller med om ungdomarna, kul!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Blixt1980: Svårt och vara medgångare när man håller på Brynäs IF (se resultaten från 2000 - bortsett från 2012 och 2017)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
pekka85: Vinner dom 3 matcher på raken håller du munnen stängd då? För några matcher sedan när vi hittade lite rätt i spelet var det en annan ton här inne. Så fort laget gör dåliga matcher är allt slut, ingen i Brynäs kan Spela hockey och coachen är lam. Jag har alltid hejat på Brynäs i ur och skur men att ha er som medsupportrar gör mig förbannad visst kan man få vara besviken men sluta skriv skit som påverkar laget negativt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: Kan ingen från Brynäs ”ledning” ta en praktikplats hos Per Kenttä, numera GM i Björklöven så får han lära hur man värvar spelare och skapar fungerande ishockeylag. Han lycka ju år efter år. Förvisso allsvenska topplag men principen är nog densamma, vi höjer bara ribban då vi har mer i börsen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Wesley: Några reflektioner efter att sett matchen på plats och dessutom släpat upp pappa från Småland för att se på eländet:

Klassen på spelare blir otroligt mycket mer tydlig än när man ser på tv. Kan konstatera att Scott ör bäst. Rödin är duktig men får ut väldigt lite. Sigalet loggar extremt mycket tid och sliter ont, håller han hela säsongen är det en bonus.

Tyvärr ser man också vilket totalt felbygge vi har i år igen. Mängder med spelare som är på en oacceptabel nivå. Backsidan, exkluderat Sigalet, är total katastrof. Lindlöf kan inte åka skridskor, Norin dräller med pucken, Lundgren är dålig på allt och Ersson bästa insats är ett backskott i första perioden som tar 2,5 meter över målet. Altberg (eller vad han heter) har typ ett byte, blir rundad som en kon och måste ta en utvisning. Katastrof!! Och kom inte med några jävla bortförklaringar om skador! Garrison var borta i DIF. Ingman och Söderström hade inte räddat oss idag.

Sen är vår briljant coach så smart så han rycker målisen när matchen är över. Otroligt! Tog han en time-out?!

Bara en som får godkänt och det är Ersson i mål!

Nä, nu är vi där igen! Det sorgliga är att DIF inte är speciellt bra. De kör över oss i allt utan att förta sig. Blev tyvärr helt övertygad om att en ny forward, som jag och många andra gapat efter, ALDRIG kommer vända detta. Det är återigen systemfel i en klubb som verkar hitta vägar att misslyckas.

Hur tänkte man när man värvade ett lag med 3!st stjärnor? Har kollat den övre halvans lags uppställningar och de dem har gemensamt är att alla har mellan 5-9 stjärnor. Det är tydligen så man ska bygga lag! Såklart subjektivt vad som anses vara en stjärna men går ni in och tittat i andra lags trupper blir det tydligt. När Mannberg är skyttekung då vet man att något inte stämmer.

Fy fan för detta! De kan ta sina jävla årsplaner och stoppa upp där solen inte skiner!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huss: "Härlig hockey i Norrlandsderbyt!"

Nja! Jag var och såg matchen. Mycket kamp och många felpass i matchen.
Roligast var det att det var 3 st födda 2001, 1 st född 2002 och 1 st född 2003 ( Bert Robertsson son Simon) på isen idag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Större dörrmatta får man leta efter. Dyngstryk med 6-0 och han sitter och berömmer deras mål. Herregud vad flat han är. Visa lite jävla känslor människa. Fan vad jag saknar Bulan. Undra var hans lag ligger... Ah... Sedär... Först i ligan.

Och inte undra på att domarna älskar Sundquist när han säger att Brynäs "drar på sig" utvisningar istället för att kritisera deras beslut. Första perioden var ju helt sönderblåst av bedrövliga utvisningar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Dallemas:
ja du har helt rätt det är Magnus fel, att vi är där vi är.
Magnus borde inte värvat in spelare från allsvenskan, han skulle ha köpt några muskulösa råskinn till backar från NHL/KHL.
Du får ta IRONIN


(Tyckte mig höra Magnus nämna något om muskulären runt den egna kassen, vid en av intervjuerna, men kan ha hört fel).
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Den största anledning att vi är där vi är stavas
Magnus. Var där å såg matchen idag live. Maken till oengagerad coach får man leta efter. När de står 2-0 å vi är helt utspelade måste man väll för fan ta en timeout ge primadonnorna en rejäl skopa skit, vaska om i laget byt målvakt eller va fan som helst. Allt detta gör han efter 5-0!!! Då är ju matchfan redan över???? De va riktigt jävla pinsamt å sitta på läktaren å se detta jävla praktfiasko. Efter Bulans urträde har denna förening totalt raserats. Det könns riktig jävla surt att följa detta lag i ur å skur åka på matcher, betala cmore abonemang å få detta jävla skit serverat framför sig. Finner fan inga ord hur jävla less man vart efter ännu ett jävla super fiasko.
Kommentera

« · 2014672 · »