Brynäs IF

713418 inlägg · 7953 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

« · 1405378 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: "Begriper väl vem som helst att uttalandet var hårdvinklat av media för att skapa rubriker.
Det räcker att ställa sig frågan: vilket motiv skulle CZ isf haft att kasta skit på Brynäs, en förening som gett honom chansen att etablera sig som tränare i ES?
Patetisk journalistik, inget annat."

Så TJ och hela laget är ett gäng okunniga människor som gått på denna "patetiska journaistik"?

I och med att TJ använde uttalandet som tändvätska inför matchen mot FBK...

Lättlurade killar i Brynäs. Nästan synd att inte Sundlöf kunnat lura på dem kontrakt med en liten lön i så fall
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Men då har han ju i så fall sagt dessa ord och borde alltså stå för dem istället för att försöka förklara bort dem i Gävletidningarna.

Eller?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Burken: "En stilla fråga. Om man nu är kåt på rubriker varför lägger man då in hans uttalande i brödtexten?"

En stilla motfråga: vad har brödtexten med det hela att göra?
Huvudrubriken skulle ju antyda att CZ inte trodde på sitt lag i slutspelet, nåt han dessutom klart dementerat i GD häromdan.

"Och om det nu var ett påhittat citat, varför har cz inte dementerat det hela?"

Har aldrig påstått han blivit felciterad och varför ska han isf dementera nåt han verkligen har sagt?
Han sa ju som sagt bara att det är en ära att få träna ett av Sveriges ledande hockeylag där han dessutom har en realistisk chans att vinna guld.
Vilket rubrikkåt media förstås vinklar, en sån straffspark missar dom knappast.
I övrigt kan man väl när det gäller ev dementier från tränare överlag lugnt konstatera att dom sannolikt inte orkar bry sig om att få nån dementi, om det inte är nåt verkligt allvarligt i lögnväg dom blivit utsatta för.
Skulle tränarna i ES kräva dementier varje gång nån murvel skrivit nåt hopkok som inte stämmer, ja då skulle dom förmodligen inte få nån tid över att göra sitt jobb: träna och coacha sitt lag.

"Han borde ju ha lärt sig läxan med att inte kunna nå satta mål redan förra säsongen."

Vet inte om det var nåt större misslyckande att ta sig till slutspel.
Väl där drabbades vi som bekant av ett gäng skador som tyvärr blev förödande. Knappast nåt man kan räkna med när målsättningen för säsongen tillkännages.
Och jag ser inte vad hans målsättning med Brynäs förra säsongen egentligen har med Färjestad målsättning den här säsongen att göra?
Två olika lag med olika förutsättningar och krav, skulle jag tro.
Jag ser iaf inte nån större anledning för CZ att ha nåt annat mål än guld den här säsongen.
Det är han väl nästan skyldig att ha, med tanke på materialet och föreningens framgångsrika historia i modern tid.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: En stilla fråga. Om man nu är kåt på rubriker varför lägger man då in hans uttalande i brödtexten?

Och om det nu var ett påhittat citat, varför har cz inte dementerat det hela?

Hade jag dessutom varit en så pass offentlig person som han är så hade jag bett om att få godkänna det som skrivits om mig i ett matchprogram.

Nej du, jag tror mycket väl att han fått nån slags hybris och uttalat de orden. Han har trots sin "gedigna tränarerfarenhet", glömt att det är väldigt svårt att följa upp ett SM-guld året efter.

Du kanske skulle maila honom och förklara att han har på tok för högt satta mål för den här säsongen. Nu när det är så otroligt ovanligt att ta guld två år på raken. ;)

Han borde ju ha lärt sig läxan med att inte kunna nå satta mål redan förra säsongen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

70 Rodrigues: "Men när det passar din agenda då är den onyanserade och rubrikkåta mediakåren helt plötsligt jävligt nyanserad och en alldeles förträfflig och klockren källa för information."

Ja, det vore väl konstigt om jag inte skulle peka på hur onyanserade dom är i de fall där jag tycker att dom är det.

Du själv drar ju alltid fram nån artikel eller skriverier i media när det passar DINA syften, dvs när media har nåt negativt att säga om Brynäs och som du okritiskt håller med om.

Eller har du isf nån sorts ensamrätt på att citera media när det passar just DINA syften?

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
arnio: Absolut , jag är säker på att färjestad studsar tillbaka.. Men det vill nog till att det sker snart. annars blir det nog utan Czarnecki. Tror knappast man väntar i 55 omgångar..
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Gurra88: Det är nog lite för tidigt att konstatera att NC floppar i Färjestad redan nu. Det är resultatet i första hand efter 55 omgångar och slutgiltigt efter ett eventuellt slutspel som räknas. I vår kommer dessa fyra första omgångar att vara glömda och jag skulle inte bli sådär otroligt förvånad om Brynäs säsong i vanlig ordning slutar med en kvartsfinalförlust mot just Färjestad.
Den som lever får se men jag misstänker starkt att Färjestad kommer att studsa tillbaks och att några förstärkningar också kommer in i truppen. Vi ska nog inte mysa allt för mycket för det kan slå tillbaka på oss själva.....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge:" Jag vidhåller att det inte är ovanligt att guldlag eller favoriter/regerande mästare haft det svårt inledningsvis, utan att det nödvändigtvis behöver bero på att tränaren är dåligt."

Allt det byggde du på att hv och frölunda gjort det några gånger..

Klart som fan det har med tränaren att göra. Spelarmaterialet är det knappast fel på. Han har än sålänge inte lyckats motivera de på rätt sätt. men det kommer vända. Men jag tror inte han blir långvarig i FBK..

"Och ja: han lyckades inte ändra matchbilden. Den här gången.
Har ingen statistik på hur många gånger det lyckas, men du försöker tydlige få det till nån oskriven regel att alla tränare som försöker ändra en matchbild lyckas med det, utom CZ.
När det i själva verket är mkt svårt att säga hur ofta man lyckas eller misslyckas."

Blandat resultat, de flesta elitserietränare klarar ändra en matchbild i flertalet matcher... Men som du säger, det är en oskriven regel att CZ inte lyckas vända en match..Jag har aldrig sett det inträffa
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Gurra88: "Syftade på ditt inlägg tidigare där du sa att guldlag ofta har svårt att försvara guld och brukar inleda knackigt.."

Förstår fortfarande inte vad det är du syftar på och som skulle låta konstigt eller felaktigt?
Jag vidhåller att det inte är ovanligt att guldlag eller favoriter/regerande mästare haft det svårt inledningsvis, utan att det nödvändigtvis behöver bero på att tränaren är dåligt.
Det är ju DET som media nu i sedvanlig ordning försöker få det till när man börjar yra om tränarbyte efter 4 matcher.

"Jag såg att han bänkade honom, inget svårt beslut eftersom han va usel.. Jag såg också att han inte lyckades ändra matchbilden.. Ovanligt? Inte så"

Bra. Då såg du alltså att han vågade bänka en stjärna, trots att du brukar kritisera honom för att vara en tränare som just inte vågar göra en sån sak.

Och ja: han lyckades inte ändra matchbilden. Den här gången.
Har ingen statistik på hur många gånger det lyckas, men du försöker tydlige få det till nån oskriven regel att alla tränare som försöker ändra en matchbild lyckas med det, utom CZ.
När det i själva verket är mkt svårt att säga hur ofta man lyckas eller misslyckas.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
hoppas att vik går upp i elitserien så jag kan gå o titta på mitt kära BRYNÄS....
Dom har börjat bra.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge:
"Hur menar du nu?
Om jag skriver "vissa säsonger" så betyder väl det just vissa säsonger och INTE att det skulle vara nån oskriven regel att guldlag eller favoriter (alltid) inleder dåligt säsongen efter?"

Syftade på ditt inlägg tidigare där du sa att guldlag ofta har svårt att försvara guld och brukar inleda knackigt..

Jag såg att han bänkade honom, inget svårt beslut eftersom han va usel.. Jag såg också att han inte lyckades ändra matchbilden.. Ovanligt? Inte så
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Men när det passar din agenda då är den onyanserade och rubrikkåta mediakåren helt plötsligt jävligt nyanserad och en alldeles förträfflig och klockren källa för information.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Gurra88: "Du får det mer att låta som att det är en oskriven regel att guldlag inleder dåligt säsongen efter..."

Jaså?
Hur menar du nu?
Om jag skriver "vissa säsonger" så betyder väl det just vissa säsonger och INTE att det skulle vara nån oskriven regel att guldlag eller favoriter (alltid) inleder dåligt säsongen efter?

"men att vara utan 3-poängare är nog inget NÅGON i färjestad räknat med"

Nä, och?
Har nån påstått nåt annat än att dom säkert inte räknat med det?
Tror däremot att dom flesta i föreningen inser att såna här starter inte är ovanliga på nåt sätt och att man därför inte ska drabbas av panik efter 4 matcher.

"Och cz står där som ett fån som vi alla är vana att se honom."

Ja, du hade väl koll på hur han coachade igår.
För om du hade haft det så hade du märkt att han ex vaskade om rätt så bra i formationerna när deras spel började hacka.
Han bänkade bl.a deras tilltänkta stjärna och målskytt Fredrik Sjöström.
Konstigt, eftersom du alltid brukar snacka om hur feg han är och aldrig vågar bänka stjärnorna i laget...

"Vi kan väl alla konstatera att det går sådär än sålänge"

Precis.
Än så länge; dvs efter 4 matcher.

Och media börjar redan snacka om tränarbyte och hur pressad tränaren måste vara.
Det är väl självklart att han är pressad, vilken tränare hade inte varit det med DEN starten och en onyanserad rubrikkåt mediakår som drar slutsatser som man bara skrattar åt.
Kom igen om Färjestad går lika trögt efter 10-15 omgångar, då kan vi börja snacka press på allvar.
Än så länge handlar det sannolikt om en blandning av övertro på sig själva i komb med att spelet helt enkelt inte funkar just nu.
Både vi och HV har nog avslöjat bristerna när deras backar får intensiv press på sig i egen zon och ingen tid för uppspel.

Laget i sig innehåller dock så pass mkt kvalitet att jag håller det för uteslutet att dom skulle fortsätta spela lika knackigt i fortsättningen.
Men ingenting är ristat i sten och jag utesluter heller inte att CZ kan få problem i ett otåligt Karlstad där man är vana med framgång.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: "Både Frölunda och HV har inledningsvis haft problem vissa säsonger, som favoriter."

Vissa säsonger ja. Du får det mer att låta som att det är en oskriven regel att guldlag inleder dåligt säsongen efter...

Jag är fullt medveten om hur svårt det är att upprepa en guldsäsong, men att vara utan 3-poängare är nog inget NÅGON i färjestad räknat med.. Och cz står där som ett fån som vi alla är vana att se honom. Och det är inte synd om honom, han har själv valt utmaningen (även att han förmodligen skrev på innan guldet var bergat) Han har hamnat i ett lag som kan vinna guld, varsågod CZ, gatan ligger fri.. Handlar väl mer om att lyckas peppa sina killar till att hitta ny motivation för att ev. ta en dubbel.. Vi kan väl alla konstatera att det går sådär än sålänge
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Gurra88: Nu har du nog inte läst innantill som vanligt.
När och var har CZ sagt att han ska vinna guld?
Såvitt jag vet är det inte nåt han lovat och dessutom finns det nog ingen tränare öht som är så dum att han går ut och lovar nånting.
Han har däremot sagt att han nu kommit till ett lag som har bra chans att vinna guld, vilket är nåt helt annat.

Sen skrev jag att det inte är ovanligt att guldlag (antingen man är regerande mästare eller exmästare som också är favoriter till guldet) brukar ha det lite svårt i inledningen av påföljande säsong sas.
Både Frölunda och HV har inledningsvis haft problem vissa säsonger, som favoriter.

Har inte några siffror på exakt vilka år det gäller, men det finns säkert nån kalenderbitare som kan hjälpa dig på traven, om det nu är så otroligt viktigt för dig att få siffror på det en någorlunda kunnig hockeykännare redan vet och har koll på....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Ingen som sagt att de ska vinna guld i år igen, förutom CZ själv då, som äntligen har kommit till ett lag som kan vinna guld..

Tänkte bara på din research om att guldlag oftast inleder sviktande?? mer siffror på det?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Gurra88: Ja, att ingen tänkt på att senast ett lag försvarade guldet var 2002, när Djurgården gjorde det.
Visar väl rätt så tydligt att det trots allt inte är lätt att försvara ett guld i dagens hockey.
Så nån större research krävdes inte i det fallet, räcker med att ha lite baskunskaper i hockey.
Att du inte tänkte på det?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Gurra88: Vet inte om det krävs nån större research för att konstatera att det inte är ovanligt att regerande mästare haft problem med spelet i inledningen av nästkommande säsong.
Men eftersom du tillhör den skara av nyanserade skribenter som drar tvärsäkra slutsatser på 2 försäsongsmatcher så är man inte direkt förvånad över att du nu även drar lika förhastade slutsatser kring Färjestad efter 4 seriematcher av 55....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: "Det verkar ha undgått murvlarna att regerande mästare ofta haft problem att dels försvara guldet men även med spelet i stort i inledningarna av nästkommande säsong."

Ja men så måste det ju vara, att ingen tänkt på det..

Låter som en tveksam research från din sida.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: *ASG*, nu vann jag pengar!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

70 Rodrigues: "Om Czarnecki nu anser att det var helt taget ur luften så kanske han skulle ha knäckt ur sig det liiiite tidigare, typ samma dag eller dagen efter. Hade FBK vunnit så hade han inte kläckt ur sig ett skit, det är jag övertygad om."

Begriper väl vem som helst att uttalandet var hårdvinklat av media för att skapa rubriker.
Det räcker att ställa sig frågan: vilket motiv skulle CZ isf haft att kasta skit på Brynäs, en förening som gett honom chansen att etablera sig som tränare i ES?
Patetisk journalistik, inget annat.

Nu börjar man dessutom yra om tränarbyte och jättefiasko för FBK, efter 4 matcher.
Det verkar ha undgått murvlarna att regerande mästare ofta haft problem att dels försvara guldet men även med spelet i stort i inledningarna av nästkommande säsong.
Inte för att det hjälper mkt om Färjestad inom en snar framtid börjar spela som vi är vana att se dom, det rinner isf bara av mediagåsarna som vatten och.
Dom brisar glatt vidare och kastar sig över nästa liknande scenario att dra korkade  och förhastade slutsatser av.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Yes! Där satt den! Bra jobbat!
3 pinnar bärgade i kaffederbyt i Karlstad.
Trenden är bruten, 3 p till även vid nästa besök om vi undviker att spela sarg ut och istället skapa chanser.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
sniper: Men fjärdekedjan ska inte göra mål utan bara checka fast i deras zon, göra skitjobbet helt enkelt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
hahii: "Ja Ollas har verkligen blivit en favorit hos mig också. Sjukt kul att se fjärdekedjan."

Ja fjärdekejdan forcheckar hårt och åker mycket skridskor. Saknar dock effektivitet, många avslut i dåliga vinklar och bara 1 mål så här långt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Peja: Ja Ollas har verkligen blivit en favorit hos mig också. Sjukt kul att se fjärdekedjan.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Jag tycker att Brynäs spelade bra igår. Både med och utan puck. Och man får så mycket bättre kontroll över händelserna när man vinner majoriteten av tekningarna.

En spelare som snabbt blivit en favorit hos mig är Ollas, jäklar vilken bra forecheckare han är.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Tommy: En annan viktig sak är ju den mentala segern.

Först att segra över NCs uttalande, sen att TJ vinner sin första match i
LLA som HC.
Tänk om det kan bli som -93, då vann dom för första
gången både i Västerås och i Jönköping. Och hur det året slutade
minns man ju..
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
foppa78: Önskar ingen något illa....Hmm...host, host....:-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Gurra88: Ja det går inte att låta bli att mysa över NC:s inledningsfiasko!

Förövrigt underbar morgon att vakna till idag efter utskåpningen igår!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
arnio: Nyss va han ju den bästa elitserietränaren enligt vissa. det svänger snabbt för en del.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Gurra88: Konstigt, själv har jag nästan glömt att NC överhuvudtaget existerar. Hur var Gubderson igår?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
arnio: Helt riktigt!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Härinne verkar glädjen över att NCs lag förlorat 4 raka (eller utan vinst kanske) vara minst lika stor som glädjen över att Brynäs vunnit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Fn, man skulle ha spelat en femhundring på att Czarnecki får sparken först, nu är väl oddset 1.05 ungefär...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Om Czarnecki nu anser att det var helt taget ur luften så kanske han skulle ha knäckt ur sig det liiiite tidigare, typ samma dag eller dagen efter. Hade FBK vunnit så hade han inte kläckt ur sig ett skit, det är jag övertygad om.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
70 Rodrigues: Jo, så lär det nog bli! :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Zappaholic: Jo jag vet ju det, är dock övedrtygad om att vi under dagen kommer att få iaf ett svar som tycker någonting heeeeelt annat ;-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
70 Rodrigues: Tror du vet svaret på den frågan!! :-)

Om FBK underpresterar så som de gör i inledningen av serien så kanske vi nu börjar förstå hur han la ett krampaktigt skimmer över våra spelare i tre års tid...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Kan Czarnecki vara orsaken till att FBK gjort sin sämsta ES inledning på 18 år eller beror det på "otur", vad tror ni??
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Skön förstasida på sportexpressen just nu!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Widing kommer, tålamod!
Härlig seger och nu steg ungtupparna fram. Hoppas nu de kan följa upp detta mot DIF.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
70 Rodrigues:

Kul för Johan att vara inne i det nu!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Svanru: hahaha nä han kan ni behålla!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Svanru: Vad har ni? Töm bankkontot och leverera fanskapet i tjära och fjädrar.

Vi kan behöva en pausclown :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Svanru:

Vad sägs om att ni frivilligt degraderar till div.3? ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

6:e plats i tabellen känns skönt, härligt att positionera sig hygglig från början. Nu siktar vi uppåt!

4-5 lag har spelat en match mer dessutom! :)

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Grattis, vad skall ni  ha för att ta tillbaka CZ :)

Kommentera


Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Stecklarn:

En detalj som är kul att se är hur samspelet mellan Lavander och Silfverberg/Järnkrok börjar ta form, stämmer mer och mer där vilket Lavanders två första ass är ett bra bevis på.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Stecklarn: Jag ser den gärna utbytt redan nästa match ;)
Kommentera

« · 1405378 · »