Brynäs IF

705138 inlägg · 7953 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

1405546 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Stecklarn: Hur kan man ha så MÅNGA stavfel på så några ord. Ditt ska d också va:))
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Stecklarn: Senaste ska d va.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Där fick du en tumme av mig! Dit sensate riktat till mig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Jaså Sverige- Ryssland är ju en hyvsat match det iaf ;D men det måste varit när arenan var helt ny va?



Huge --> haha syftade mer på laget ;) Har faktiskt inte heller nån uppfattning av S/Ö, men skulle chansa på att dom är duktig offensivt dåliga defensivt..


Årets roligaste match i 3an måste väl iaf varit Sund IF- Sjötull.
Sjutull leder med 4-1 på bortaplan i halvtid och SIF har två utvisade. i andra vänder SIF med två man mindre till 4-4! helt galen matchen :D
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

HappyX3: "Huge, den eviga tvåan?"

Menar du fotbollslaget eller undertecknad?  ;-)

Som du säger: "vi" har snubblat på mållinjen 2 år i rad nu, så det var kanske vår tur att ha lite flyt den här gången.
Har ingen större koll på motståndet men Syrianska Örebro låter iaf som en tuff nöt att knäcka.
Kan tänka mig att dom är lite av farmarklubb till allsvenska Örebro, ungefär som GIF Sundsvall som har ett gäng gnagare i truppen.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Stecklarn: Ja, Avesta blev lite för svåra den här gången.
Men motivation slår som bekant klass...    ;-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
HappyX3: Ja, det är mycket som man skulle kunna göra. Angående landskamper så jag varit på Sverige-Ryssland i Läkerol Arena men vet inte om det har spelats fler landskamper där.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Då kan vi börja diskutera hur Brynäs ska göra för att marknadsföra sig mer!
För ekonomin är fortfarande långt ifrån där det borde vara och en av Sveriges finaste arenor är väldigt sällan fullsatt!


Sen Läkerolen byggdes, har vi haft någon landskamp i arenan då?
Sker det andra aktiviteter i arenan? isf hur ofta?
Innebandy dagen tycker jag är ett bra evengemang! men det är bara en gång på år ex.
Kanske anårdna en stor Futsal turnering där också?

Bjud in lite intressanta lag och få igång ett GO kring arenan!
Sundsvall hockey har en försäsongsturnering varje år (SCA-cupen) varför kan inte brynäs också ha en cup? Ta hit ett KHL lag, ett DEL lag och ett AHL lag(vet att dom inte kommit så långt i försäsongsspelet ännu men vore kul men annars byta ut AHL laget mot NLA lag /BIF stjärnor från NHL ;D)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Men Gud va gulligt det blev.. Get a room:)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Tidigt? Jag hade ju sovmorgon, normalt brukar jag gå upp en halvtimme tidigare. Här jobbar vi för brödfödan. ;)

Visst skulle man kunna önska att det skrevs fler reportage kring intressanta ämnen i hockeyn men det är ju locket på i de flesta fall så om ett lag, spelare eller ledare får dåliga rubriker är det oftast deras eget fel. För skriver gör de oavsett därför är det bättre att ge dem info än att de får spekulera ihop nåt. För skriver gör de ju bevisligen ändå.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
HappyX3: Tycker d var trevligt att Sund får kvala:))

Återgår nu till ishockey igen:

3-3 ikväll, seger på straffar!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
gud vad trevligt att vi börjar prata Div.3 fotboll!! =)

Själv har jag spelat i Sund IF många år och tycker det är synd att dom måste kvala för att hålla sig kvar i trean. Hoppas verkligen dom gör det !


Och Selånger FK om dom värvar nån ny stabil back så finns ju möjligheter för att flytta upp en till div. ganska fort! För i anfallsväg är dom ju outstanding :P

Huge, den eviga tvåan? Men klarar dom inte kvalet går så är dom väl favoriter till nästa års div.3 så deras chans kommer nog! och hille är alltid duktiga! =)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Jaa min/vår säsong ä ju över. Blev ju bra resultat mot ditt "Huge". Lycka till i kvalet, vi traskar vidare i samma serie 1 år till:))
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Stecklarn: "Huge:
Idag grusar Avesta AIK..IK Huges chanser..på konstgräset..(fotboll)"

Lite sent påkommet kanske, men trots torsk mot Avesta så räckte det ändå för att behålla kvalplatsen, eftersom Hille förlorade mot Edsbyn.
Dags mao för kvalspel till div2 på lördag mot Syrianska Örebro, plats Kastvallen.
Du kommer väl?  ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Ja, tack själv.
Men inte hade du väl behövt kliva upp så här tidigt för att svara?  ;-)

Min poäng i kritiken mot onyanserade murvlar är att dom lite väl ofta tar den enkla vägen och skriver för att enbart skapa rubriker, när det går att göra lite mer intressanta och inträngande reportage om livet på och kringa arenorna i ES.
Tycker att man mer eller mindre idiotförklarar läsarna och underskattar deras önskan om att få lite fler vettiga artiklar att läsa.

Men för att göra det lite mer rättvisande så tycker jag samtidigt att ex flera bloggar är helt Ok och att man kan hitta mkt matnyttigt där.
Så allt är inte pest och pina i murvelvärlden.
Jag är fullt medveten om att det inte alltid går att skriva kreativt och samtidigt strikt objektivt och sakligt alla gånger, bara att man kanske borde lägga lite mer tid på den biten mellan alla ambitioner att hitta krigsrubriker....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Tack Huge. Det var väl inte så svårt. :)

CZ har alltså klantat sig och sagt för mycket, fel saker till en reporter. Möjligtvis för att ställa sig in och tala gott om det nya jobbet. Men där glömde han att det han sagt kommer att tolkas som det nu gjort.

Att journalister sedan använder detta för att göra en grej av det är inget konstigt. De har ett ganska svårt jobb att hitta något att skriva om i en liga där de flesta lagen inte kan eller vill säga nånting. Det är locket på eller småspydiga svar om att det kan bli "min mormor" på frågan om tänkbara värvningar. Skall man då som journalist sätta sig att skriva listor över vilken spelare som gjort si eller så eller skall man bygga en story kring ett uppslag där en tränare klantat sig och osagt sågat sin förra arbetsgivare i samband med att han skal möta sitt gamla lag för första gången.

För mig är valet väldigt enkelt. Journalisten har gjort sitt jobb och uppenbarligen skrivit en artikel som berört många.l
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: "Har CZ sagt vad som skrevs eller är det fabricerat av en murvel?"

Egentligen ointressant i sak, eftersom jag hela tiden arugmenterat utifrån antagandet att han sagt vad som skrevs och inget annat.
Har aldrig påstått att det skulle ha varit fabricerat av media.
Det jag sagt är att media isf har vinklat uttalandet (om han nu sagt det som påstås) och försökt få det till att CZ inte skulle ha trott på sitt lag (Brynäs) och lagets förmåga att vinna matcher, typ mötena mot FBK i slutspelet.
Och det är väl DEN tolkningen som CZ menar att man INTE ska göra, när han dementerar uttalandet, som jag uppfattat saken.

Kan däremot tänka mig att han sagt att han nu för första gången tränar ett lag som har en realistisk chans på guldet, vilket väl också stämmer.
Å andra sidan: isf kanske det hade varit enklare att i dementin bara säga att "jag är rätt citerad men uttryckte mig kanske lite dumt", typ.

Men jag vet ju inte hur han tänkt när han nu påstår att han aldrig yttrat orden och att det är taget ur luften.
Det kanske är så enkelt som att han faktiskt aldrig sagt det som påstås och att det är en murvel som av oaktsamhet slarvat med citeringen alt medvetet försökt skapa rubriker.

Kontentan blir ju ändå till sist den att dementin förklarar vad han egentligen menat, även om han nu sagt det som påstås.
Och han menar uppenbarligen att det inte ska tolkas som att han stått framför sina spelare och sagt att man inte kan vinna.

Vilket ända från början har varit min uppfattning av vad han försökt säga.

Så ditt yrande om att jag försöker slingra mig har aldrig stämt och stämmer inte nu heller.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Tycker dock att Brynäsare borde hålla ihop.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
henke1: Ja vad krävs?

Högintressanta förslag på hur laget skall formeras? Näe!
Länkar till olika helt okända spelare på Eliteprospects? Näe!

Fler som skriver argument på olika ämnen värda att diskutera, gärna det.

Jag har absolut ingen behållning av att skriva Jaaaaaa och sen en upplysning om vem som gjort mål i gästboken. DÄR har du totalt onödiga inlägg.

Vill jag sparka Huge på smalbenet här inne så gör jag det och det kommer jag att fortsätta med till det blir fler skribenter som faktiskt har något vettigt att diskutera.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Vad ska krävas för att ni som alltid bråkar inte ska bråka?
En solklar seger mot FBK borta och en stabil 6e plats i serien och ändå hackar ni överallt!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: För övrigt ser jag den röda tråden. Du vill slingrar dig och avviker hela tiden från kärnfrågan som startade denna diskussion.

Har CZ sagt vad som skrevs eller är det fabricerat av en murvel?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Haha... Försök att minnas vart den här diskussionen började. Det började med att du påstod att hela historien med polackens uttalande var fabricerat för att skapa rubriker.

Nu har du plötsligt kommit fram till att han sagt vad som skrivits. Då byter du och snöar in på att media är för snabba med att börja spekulera att han kan bli den förste tränaren att få kicken.

Boork som du hyllat hur mycket som helst här skriver i en krönika där han i princip säger samma sak, där håller du med.

Med tanke på de, eller snarare bristen på "populäritetspoäng" CZ hade när han tillträdde som tränare i FBK. Jag tänker främst på banderollen som klacken höll upp i Karlstad under slutspelet. "Dra åt helvete Niklas Czarnecki". Hur mycket tålamod har man med CZ?

Jag vill minnas att man låg på 5:e plats när man kickade Melin tidigt under säsongen.

Till sist. Du verkar tro dig ha enorma kunskaper i journalistik. Kan du själv komma med konkreta förslag på vad tidningarna skall skriva för att skapa intresse kring Elitseriehockeyn i sverige?

Upplys mig!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
mk: Har roat mig med att räkna inläggen och svaren i den här debatten, mellan mig, Burken, Gurra och Rodrigues.
Vi är väl dom som varit mest aktiva och svarat varandra lite kors och tvärs sas.
Då visar det sig att jag svarat med ca hälften så många inlägg som övriga tillsammans har använt för att svara mig.
Jag har mao bara svarat på inlägg från dessa skribenter i frågan och inget annat.
Så i rättvisans namn bör du kanske uppmana dessa skribenter att också lägga ner och sluta tjata, men det gör du inte av nån anledning.
Varför då, frågar man sig.

Det är ju isf deras enträgna svarande som uppehåller tjatet eller har jag missat nåt?

Bara ett litet klarläggande ifall vi nu ska kliva ner i sandlådan och börja diskutera vem eller vilka som tjatar mest och vem eller vilka som borde lägga ner, menar jag.....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Att argumentera med olika fakta som grund, beroende på att var och varannat inlägg jag får riktat till mig innehåller olika argument, är inte att byta fot om du nu tror det.
Det är bara du som inte har förmågan att lägga ihop alla argument och se den röda tråden.
Inte ovanligt när man saknar läsförståelse.
Tyvärr finns det inte några mediciner som hjälper mot din åkomma.
Hoppas att du är frisk i övrigt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Så tycker du,men inte jag.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: "Det är nog du som får bestämma dig nu: ta en läsförståelsekurs eller fortsätta svamla så att jag tvingas förklara mig 15 gånger?"

Läsförståelsen skulle bli lättare om du höll dig till EN sak och inte byta fot i vart och vartannat inlägg.

Förhoppningsvis finns det bromsmediciner åt dig. Frisk blir du aldrig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

mk: "Vad är det du inte fattar?"

Att så många på fullt allvar tror att CZ skulle ha sagt att han inte tror på det lag han tränar och att dom inte kan vinna.

Och att så många sväljer medias vinklingar med hull och hår.


"Hade han inte tyckt som han sade, så hade han väl troligen inte
godkänt texten som skrevs i FBK-bladet?"

Kan inte uttala mig eftersom jag inte sett vad som stod i det där bladet?
Du kanske kan länka eller nåt?

I sak förutsätter det iaf att CZ haft vetskap om eller haft möjlighet att påverka det som kommer att  skrivas i deras blad.
Vet vi att han haft dessa möjligheter?

"Men eftersom du tycker att Anders Berg ska byta till HV?
pga. hur dom spelar"

Inte alls.
Jag tipsade bara om ett nytt jättebra lag som heter HV, som vinner jättemånga matcher och som han kan hålla på.
Allt beroende på att han själv valde att säga upp sitt medlemskap i Brynäs och t.o.m riva medlemskortet (om jag inte missminner mig) därför att Brynäs spelade så dåligt.

"Du verkar ju uppenbarligen bry dig mer om FBKs tränare och deras
sätt att spela/chanser, än Brynäs."

Bara för att jag kan diskutera andra saker än strikt brynäsrelaterade menar du?
Man kan faktiskt bry sig om sitt eget lag och samtidigt intressera sig för andra, trot eller ej.

Fast med risk för att det blir ännu mer FBK-snack så tar jag ändå chansen och citerar vad Loob säger om Johan Larsson i Henrik Sjöbergs blogg:

"Det var en gotlänning som förstörde lördagskvällen för Loob och co. Brynäslöftet Johan Larsson.

En spelare som Loob tokhyllar.

– Han är riktigt, riktigt bra. Rejäl och gör det fantastiskt bra, säger Loob.

• Han gör väldigt få misstag på isen den killen. En Klok spelare.

– Ja, det är sånt som skapar stora spelare. Dom som är 18 år och åker omkring och gör misstag kommer inte bli de riktigt stora spelarna. Det är som Zäta, Bäckis, Foppa och Näslund. Samma skrot och korn. Det händer något när såna spelare är på isen. När Larsson kommer vara som bäst finns han inte i Sverige tyvärr och det är problemet lite också, för vi kanske inte hinner få fram en ny Larsson innan har försvinner och då blir det ett litet hack. Det är ett problem generallt, säger Loob.

• Ja, han har ju redan skrivit NHL-kontrakt så han försvinner väl nästa säsong.

– Ja, men det vet du att han gör. Så är det ju, säger Loob."

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Det är nog du som får bestämma dig nu: ta en läsförståelsekurs eller fortsätta svamla så att jag tvingas förklara mig 15 gånger?

Var i länken till hemsidan står det nåt om att det aldrig sagts öht?
Jag länkade ju till TJ:s uttalande där han inte verkar direkt upprörd över vad CZ har sagt.
Om nu CZ verkligen har sagt det som står i media, vilket TJ själv tillägger och mellan raderna verkar betvivla.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Vad är det du inte fattar?

Hade han inte tyckt som han sade, så hade han väl troligen inte
godkänt texten som skrevs i FBK-bladet?

Sen, komma efter matchen och säga att "det är taget ur luften".
Snacka om efterkonstruktion. Jo vi vet att du gillar NC som tränare.

Vadå oändligt tjat? det har vart en artikel, sen en inför mötet med FBK
är det ett "oändligt tjat"? Lägg ner nu!

Men eftersom du tycker att Anders Berg ska byta till HV?
pga. hur dom spelar.
Så kan väl du byta till FBK. Så kan vi som håller på Brynäs och dess
Tränare/spelare kanske få lite lugn och ro härinne.

Du verkar ju uppenbarligen bry dig mer om FBKs tränare och deras
sätt att spela/chanser, än Brynäs.

Så snälla, lämna oss Brynäsare ifred!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Burken: "Nu sades ju detta EFTER att matchen förlorats"

Ok, jag uppfattade det som att dementin kom i GD innan matchen spelats, men det ändrar ju ändå inget i sak.
En dementi är väl en dementi i det här fallet, oavsett om den kommer före eller efter att matchen spelats under förutsättning att han fått en fråga om uttalandet och känt sig manad att förklara vad han menat.

Och jag förstår isf inte Rodrigues antydning om att CZ inte skulle ha öppnat käften och dementerat ifall FBK hade vunnit?
Beror väl isf på om han fått en fråga om uttalandet eller inte?
Nu kände han förmodligen att man tjatat så mkt om saken att ett klarläggande till sist var befogat.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Ge dig nu Huge.

Läs dina inlägg en gång till. Du har ju bytt fot flera gånger. Ena sekunden citerar du från brynäs hemsida om att det aldrig sagts över huve taget. Sedan har man spunnit på "lögnen" från murvlarna som tändvätska för spelarna. Som du halvt om halvt tagit tillbaka för att det fick spelarna till idioter som köpte påhittade historier. Till sist så har han sagt det och spelarna har fått tändvätska av det.

Bestäm dig nu.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Burken: "Nyss var det något murvlarna hittat på, hur ska vi ha det?"

Vadå "nyss"?
Dom har hela tiden hittat på/vinklat uttalandet till att CZ inte skulle ha trott på sitt lag, vilket han själv dementerar.

Sen är det väl inte så konstigt om våra egna spelare uppfattat uttalandet som att CZ nedvärderar våra egna spelare som sämre än Färjestads, vilket sannolikt är den tändvätska vi talar om.
Mao: spelarna tar det personligt sas, den bästa tändvätskan i världen enligt min mening.

CZ har uttalat sig obetänksamt och klumpigt men utan nån avsikt att dissa Brynäs, som jag ser det.
Murvlarna har sett sin chans till rubriker och den okritiska läsarkåren sväljer betet med hull och hår.
Efter oändligt tjat från media om saken tvingas CZ till sist klarlägga hur det ligger till (även om vilken normalbegåvad person som helst redan från början begripit hur det legat till...) för de som ev inte fattat vad CZ menat.

Media kan fortsätta med sina djuplodande analyser, typ: "Det har spelats 4 matcher och FBK har börjat knackigt. När kommer CZ att få sparken?"

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Anders Berg: Och han är där Vi vill ha honom. Var som helst utom i Brynäs :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Nu blickar vi framåt istället, blir så satans tråkigt med allt tjatande hela tiden. Czarnecki är där han vill vara nu. Gott så.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Nu sades ju detta EFTER att matchen förlorats så kliv av cykeln nu.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

70 Rodrigues: "Tror du han överhuvudtaget hade öppnat käften och över huvudtaget nämnt hans otroligt korkade uttalande om FBK vunnit i lördags??"

Men han har ju redan öppnat käften i GD och förklarat vad han menat, i länken du själv lagt in?
Så varför skulle han då upprepa sig och tjata om saken ytterligare en gång ifall FBK hade vunnit matchen, om han nu inte fått frågan ytterligare en gång av nån tjatande murvel som inte begriper nåt?

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: " Det är helt och hållet taget ur luften. Där du är jobbar du till 110 procent. Självklart kan man då inte stå framför ett lag och säga att man inte kan vinna"

Jag förstår att du anser att det är en dementi. Tror du han överhuvudtaget hade öppnat käften och över huvudtaget nämnt hans otroligt korkade uttalande om FBK vunnit i lördags??
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
70 Rodrigues: Igår kl 08.21 länkade du själv till artikeln i GD, där CZ förnekar att uttalandet skulle dissa Brynäs på nåt sätt.
Har du glömt det redan?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Det vet nog inte Huge själv..
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Hur orkar du skriva så inni helvete människa?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Kan du inte länka till där Czarnecki dementerar och uttalar att det inte var var menat att kasta skit på sin gamla arbetsgivare??
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: "Tändvätskan handlar isf mer om delen i uttalandet där CZ säger att han nu för första gången kommit till en klubb som har chansen att vinna guld, vilket i sak faktiskt stämmer om man jämför chanserna i Brynäs.
Ett sånt uttalande är jag säker på att spelarna reagerade betydligt hårdare på, eftersom det med lite konspirationssinne faktiskt kan tolkas som att Brynäs spelare är sämre än Färjestads.
Nåt våra spelare sannolikt inte håller med om...."

Nyss var det något murvlarna hittat på, hur ska vi ha det?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
70 Rodrigues: Precis: TJ säger "om det stämmer", vilket det tydligen inte gjorde eftersom CZ dementerat att han menat att kasta skit på sin gamla arbetsgivare.

Sen säger ju TJ dessutom att han "hoppas att det sporrar".
Dvs: förhoppningsvis tolkar spelarna det som ett försök att kasta skit och isf får vi ju gratis tändvätska.

I övrigt håller jag som sagt med TJ: uttalandet var ogenomtänkt, även om man begriper att det inte vara menat som ett skitkastarförsök.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Burken: Men skärp dig nu och försök hålla isär saker och ting.

Andemeningen i uttalandet har inte varit att dissa Brynäs på nåt sätt, vilket både spelarna och TJ säkerligen vet innerst inne.
Annars är dom korkade, enligt min mening.
Och det är inte DÄR en ev tändvätska ligger.

Tändvätskan handlar isf mer om delen i uttalandet där CZ säger att han nu för första gången kommit till en klubb som har chansen att vinna guld, vilket i sak faktiskt stämmer om man jämför chanserna i Brynäs.
Ett sånt uttalande är jag säker på att spelarna reagerade betydligt hårdare på, eftersom det med lite konspirationssinne faktiskt kan tolkas som att Brynäs spelare är sämre än Färjestads.
Nåt våra spelare sannolikt inte håller med om....

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Och innan matchen så säger TJ så här:

"Det har väckt känslor i hans gamla klubb.
– Jag har personligen aldrig hört honom säga det. Det får stå för honom. Men om det stämmer är det inte särskilt genomtänkt. Och jag hoppas att det sporrar oss ännu mer, säger Tommy Jonsson, som assisterade Czarnecki i fjol."
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11

Burken: Saxat ur länken:

 "Hur kändes det att möta Färjestad och Czarnecki?
-Jag har fått den där frågan några gånger nu. Jag känner inget utöver det vanliga, det är inga konstigheter. Vilket lag vi än möter så är det speciellt och målet är att vinna varje match. Däremot känns det väldigt bra att åka ner till Karlstad och vinna rent generellt eftersom det tidigare inte hört till vanligheterna att vi gjort det."

Om TJ verkligen hade uppfattat CZ:s uttalande som ett magsurt försök att kasta skit på Brynäs, tror du då att han svarat så här beskedligt på frågan han fick?
Nä, då hade det nog låtit annorlunda skulle jag tro.

Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: Men nyss var det ju något endast idioter som skulle tro på det som skrevs. Vad får dig att tro att spelarna skulle bli peppade av något så "patetiskt".?

I så fall. OM nu spelarna är så naiva och lättlurade. Varför använder sig inte TJ av sånt inför varje match? Om nu ett gäng "murvlar" kan koka ihop sånt så borde väl "en kunnig erfaren tränare" kunna göra detsamma.

Eller?

Nej du Huge. Var man för din hatt och erkänn dig vara fel ute istället för att slingra dig som den daggmask du är.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Jag analyserar ju bara utifrån min egen synvinkel och inte från hur TJ eller spelarna har uppfattat uttalandet.
Om dom nu uppfattat uttalandet på allvar så är det väl kanon att använda det som tändvätska, eller....?
Oavsett vad CZ egentligen har velat sagt.
Han dementerade ju dessutom EFTER matchen, vilket ytterligare talar för att spelarna ev kan ha tolkat honom bokstavligt innan match men isf fått klarhet iom dementin.

Fast jag tror att det är betydligt enklare än så: både TJ och spelarna har innerst inne vetat att uttalandet varit vinklat, men ändå använt det som tändvätska.
Som sagt: allt är tillåtet när det gäller att peppa spelarna och ge dom tändvätska.
Bara det funkar.
Vilket det uppenbart gjorde, av resultatet att döma....   :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Huge: "Men hans klantighet i det fallet betyder ju inte att man som läsare behöver svälja skiten utan att tänka lite själv?"

Något TJ och spelarna inte klarade. Du verkar ha höga tankar om årets upplaga av Brynäs ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Burken: Hårklyverier.
Efter att media nu för femtielfte gången tjatar om hans uttalande så kände han väl till sist att det var dags för ett litet klarläggande, som jag ser det.
Isf är jag mer kritisk till att han inte tänkte sig för och borde ha insett att media skulle vinkla hans uttalande. Det var som sagt en straffspark ur deras synvinkel sett. Så på så sätt kanske han borde ha hållit tand för tunga och inte öppnat käften öht.
Men hans klantighet i det fallet betyder ju inte att man som läsare behöver svälja skiten utan att tänka lite själv?
Låter det rimligt att en f.d tränare dissar sitt exlag, utan nån synbar anledning?
Vore skillnad om det hade förelegat nån jätteschism mellan parterna, men nåt sånt känns inte trovärdigt.
Och hade det funnits nåt sånt bakom uttalandet, tror du inte att media för länge sen isf hade snokat upp en sån kanonhistoria att gotta sig i?

Face it: det var ett lite obetänksamt uttalande där media fick stora julafton i april....
Kommentera

1405546 · »