1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742561 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Peja: Precis, vi har många cykloper oxå:) Jag håller med om att Thörnberg gjorde en enastående prestation med sitt 3-3-mål. Det är oxå han som är farligast anser jag och den som är deras bästa spelare hitills tillsammans med Linus.

Jönköpings kommun verkar ha svårt att hitta en plats för guldfirandet som räcker till för den beräknade tillströmningen. Ett firade på Stortorget i Gävle löser alla sådana problem!

Honken: Tedenby tycker jag har varit bra också med sin speed, ett ständigt hot.

{8212}: Herregud!! Denna artikel måste spridas på sociala medier....
"- Det måste vara en plats som funkar för infrastruktur också. Till guldfirandet i Atollen 2010 kom det cirka 25 000 personer trots att det var kallt och regnade. Så vi vet vad vad vi har att vänta om det blir bra väder, säger Mazar Alijevski, tf kultur- och fritidschef, till Jönköpings Posten."

{7225}:
Tedenby är ju en av få spelare i HV med spetskvalitéer, som kan göra det oväntade och gå in och vara skillnaden.

Jag tycker dock Brynäs har stängt ner den kedjan väldigt bra. Brynäs har ganska rörliga backar som ändå hinner med ganska bra och då saknar Tedenby-kedjan tyngden.

{7225}: De löser säkert problemet. De har ju minst ett år på sig att planera ;-)

Bifbiffen: Morgondagens hemmamatch är enastående viktig, seger hemma och vi har både 1 och 2 matchbollar...förlust så vänder fördelen igen till HV som får spela hemma nästa.....hoppas inget var allvarligt med Fälth igår och hur det sen går med Simons rehab tillbaka....sen e frågan "vilken skall stå"

twitter.com/69Abris/status/855352739005685760

Verkar inte som att Önerud kommer vara borta så jättelänge.

När man kollar på HV:s trupp är det roligt att se så många egna produkter. Massa "hemvändare". Men jag kan inte låta bli av att slås av tanken att de fostrar väldigt få NHL-spelare. Rätta mig om jag har fel, men Hjalmarsson och Jesper Fasth är väl de enda HV-killarna i NHL?

Leonardo: Är nog säkrast att Rautio står om Felix var så pass sjuk att han inte kunde vara ombytt för match igår?

{7713}:

Sen har vi ju också Modos forum som beklagade sig över den galna tur Brynäs hade som vann mot Frölunda...

Kort tidigare hade samma forum en teori om att det hade varit bättre att Brynäs väntat tills de blivit utslagna av Frölunda innan de presenterade Melin (alltså frågan var inte om, utan när Brynäs åker ut) eftersom valet att presentera nästa års tränare skulle sänka Brynäs...

Det gick ju som det gick med den saken...

Jag tror verkligen att Brynäs framfart i årets slutspel svider rätt rejält på vissa håll. Det gör det hela bara roligare!

{7800}: Nä, hård men sjysst tackling mot kropp. Borde inte vara några problem att återhämta sig från lite blåmärken?

{8212}:sett tacklingen säkert 100 gånger och försöker verkligen se något regelvidrigt med den men tacklingen sitter klockrent. Hoppas fortfarande att Önerud är ok!

Peja: enig med dig där

Hahaha härlig backfire på den här!
Uppladdat:

500x0-capture_7.png

{7800}:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MyA8m/efter-rejala-smallen--positivt-for-onerud

Synd men samtidigt skönt att han inte blev skadad värre.

Horace76c: Ganska anmärkningsvärt att nu håller varenda journalist på och skriver och twittrar om tacklingen. Innan i slutspelet då, angående tacklingar på Brynäsare, helt tyst!

KulaShaker:
Undra om det är för att det här är den enda huvudtacklingssituationen som faktiskt bedömts korrekt av domare och disciplinnämnd.
Nu behöver inte experter framstå som idioter (gentemot SHL) enorm att gå ut och kritisera domare, därför vågar dom säga vad dom tycker..

{7800}: De verkar ha lite problem med regler i jkpg. Först ska granströms slashing i samma situation som på bilden som händer 5 miljoner gånger per match vara en spearing som ska leda till avstängning. Och sen försöker de få att kilström minsan ska ska straffas eftersom tedenby åkte på en utvisning tidigare för en tackling.

Om någon har tråkigt i väntan på morgondagens vinst så kan ni ju läsa nedan länk. Stor humor och nästan så att man tror att det är ironi 👍🏻

Skagge:
"I bitterheten över vad jag förutspått finns dock en sak som gör att det känns lite ok. Frölunda hade inte vunnit SM-finalen mot HV71. Man hade kanske inte förlorat fyra raka matcher som Brynäs kommer att göra men man hade inte vunnit. HV71 kommer vinna guld som jag skrev innan slutspelet.

Varför förlorade då Frölunda mot ett lag som var både sämre på isen och på pappret?"

Haha det känns skapligt oseriöst att inleda med.

Status Bertil någon?

{7800}: den skulle man skriva ut och sätta upp i omklädningsrummet för lite extra tändvätska

Charles: Vi är fan sämst i Slutspelet som det verkar, endast Wikegård tror på oss..

{7225}: Äh, jag säger som dom. Brynäs vinner det här om vi spelar så bra som vi gjort i serien. Väntar fortfarande på toppformen. HV lever på sin målvakt och att publiken i Jehovasköping är idioter.

{5915}: Målisen såg ut senast............

Berge: Äh, jag vet inte det jag. Kolla Pravdas webbundersökningar om vem man hoppas vinner finalen. Brynäs har väl 65% ungefär.

Appropå att Virus nämndes för någon vecka sedan (sorry haft problem med kontot en tid men äntligen nuså...); träffade honom under World Cup i Toronto i höstas. Fick ett mycket bra intryck av honom plus att han tippade redan då att Brynäs skulle ta guldet...!!

62Svensson:
Denna du tänkte på?
Grym om du inte redan lyssnat

Rubrik i GD: Brynäs avvaktar med beslutet om Bertilsson. Då vet vi, han spelar inte i morron heller. Önerud fick ett blåmärke och hela Jönsöping trodde han dog.

{5915}: Ja, det är så jävla typiskt. Bästa backen missar finalen. Bertil istället för Zanetti hade gjort enorm skillnad.

munkas: Vi har ju vunnit utan Bertilsson så det finns god chans även om han är saknad såklart.

Jävla Ståhlberghelvete.

tjugo8: Varför i hela friden har inte supporterklubben swisch??

{7225}: det har dom väl? Har nog sett de någonstans på sociala medier.

Edit: såg att det var bussresan du menade. Sorry, trodde du menade tifo-gruppen.

munkas: Det är ganska enkelt. Med Bertilsson i laget hade bucklan varit klar senast måndag. Som Elias Lindholm säger, SHL:s bästa back borta. Det märks.

Se där! Niklas Jhide är Brynäsare.... Liksom Anders Limpar och Ingvar Carlsson...

Fast konstaterar nu att frågespalten jag läste hade förväxlat Jhides och Henrik Strömblads svar...

bradberry: Tror det är lättare att räkna upp de som inte är brynäsare.

{5915}: Självklart spelar han inte....hur vart det igår med Fälth? Han klev av...

Leonardo: men Fälth kom väl tillbaka, han hade väl bara kramp?

Kopparjimmie: Ja, Fälth kom tillbaka i förlängningen.

bradberry: Nä, jag tror att Jihde är brynäsare. Säger han i dagens Metro.

62Svensson: Ja som jag skrev då om Virus.
Sorgligt att en spelare och ledare med så stort Brynäshjärta inte kunde komma tillbaka till klubben.

Skagge: men va faan! Hade lite tid över och läste @PhilipGlucksman:s alster. Att göteborgare är roliga och korkade är ju spritt i hela världen. Men den här snubben tar idiotin till en ny nivå. Det väcker frågor. Har snubben skyddstillsyn, god man, rösträtt? #gladattintevaragöteborgare

{2064}: Tror fan det vilken normal människa utanför bibelbältet håller på HV? ;-)

{5915}: står också att han är "en citat maskin" på hans twitterprofil.
Dålig start men en särskrivning :)

{5915}: Är ny här på hockeysnack men som exilbrynäsare i Göteborg så njuter jag i fulla drag av att våra hjältar är i final! Apropå Göteborgare och deras (över)tro på Frölunda så har mina kollegor på en viss bilfabrik här nere varit så säkra på en finalplats att dom nästan kunnat ta gift på att Brynäs bara var ett farthinder :)

{8290}: Samma bilfabrik som körde ut en bil under den tysta minuten tillägnad terrorattackens offer kan jag tänka mig.

{5915}: Som jag skrev så var Niklas och Henrik Strömblads svar förväxlade... Framgår på Twitter..

{7225}: Kan nog vara så, är ju lite tunnsått med sådana fabriker i Sverige nu för tiden:). Tyckte själv att det var en smula osmakligt men jag antar att det var bestämt sedan långt innan..

Min poäng var dock att min personliga njutning blev så ofantligt mycket större av att se Brynäs slå ut deras så heliga herr Lundqvist då "alla" här är frölundaiter och deras (iofs ganska mäktiga) introlåt hördes på högsta volym under dagen innan game 7 :)

« · 1823159 · »