Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

1539324 · » Till forumet


Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

arnio:

Oansvarigt att åka på semester mitt i säsongen, lämna tillbaks medlemskortet ;-)

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
arnio: Hur fan klarar du det jaha alla är vi olika!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
arnio: Så tänker en riktig supporter!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Sheena Punkrocker: sitter på Arlanda och väntar på att få kliva på planet till Bangkok. Hockey tänker jag överhuvudtaget inte tänka på förrän i mellandagarna när jag är hemma igen....
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Gurra88: "Vi har två av Elitseriens kreativaste spelare, men det finns inte ens EN bra tredjelänk till dessa."

är väl lite det som är problemet? att man i princip har 2 toppspelare och resten

utfyllnad? att dessutom båda 2 spelar i samma kedja gör ju inte saken bättre

iom att man då lägger all sin offensiva kraft på en kedja, där en killer är junior dessutom!

så varför inte splitta på de Järnkrok-Lindholm och på så sätt försöka få lite mer

bredd på kedjorna? verkar ju funka för lagen som ligger över?

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
rafalski: Du är förlåten. Trots spritpåverkan och dåligt omdöme lyckades du ändå hålla ner kritiken till en nivå som ligger låååååångt under vad en nykter och normalpresterande skitkastare härinne lyckas få ur sig så fort vi ligger under med nåt mål.
Alltid nåt...    :-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Huge: och som att inte blanda språk (basal är ett bra ersättningsord till basic) ;-)

Känns som vi ramlat tillbaka i tiden ett par-tre år igen. Hyfsat lag men en bit ifrån höjderna, ojämna och utan den där riktiga spetsen. Behövs skärpning på flera huvuden tycker jag.
Däremot är det glädjande med juniorlagen som bara rullar på likt ångvältar. Återväxten är god och det dröjer väl inte länge innan namn som Brodecki, Lindblom, Johansson osv figurerar på A-lagströjorna.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Slajsarn: Vi tar oss till slutspel. Problemet är att Sundlöv inte ser hur dåligt han ersatt de som lämnat. När vi ÄNTLIGEN har ekonomiska muskler att hänga med i toppen så värvar han så in åt helvete dåligt.

Vi har två av elitseriens kreativaste spelare, men det finns inte ens EN bra tredjelänk till dessa.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
rafalski:Eller så var det den "riktiga" rafalski vi såg och inte någon politiskt korrekt och nedtonad variant. ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Zappaholic:Det jävliga är att glaset är fyllt med urin efter ha pissat på supportrarna i flera riktigt dåliga insatser. Det jävliga är att de inte tar lärdom utan faller tillbaka i samma lättja gång efter annan. De blev rövknullade i Luleå och skämdes. Sedan pratades det om att de tagit lärdom bl bla bla. 

De vinner två hemmamatcher och sedan är de tillbaka i samma gamla lättja igen. Att de inte gör mål är ett bevis på att de inte är fokuserade. Vilket även syns i passningsspelet. Backspelet känns halvhjärtat

Vad är felet? Vems är felet?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Man får väl med lite distans till gårdagen be Brynäs om ursäkt för lite överilad kritik. En ålandskryssning innanför västen kanske grumlade mitt omdöme en aning;-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

foppa78: Du behöver inte känna att du ska be om ursäkt för att du är en gnällspik ;-)

Vi som är realister ser i nuläget ett halvfullt glas, du ser ett heltomt mest hela tiden. Skulle vi backa tillbaka till november/december 2011, så gormade du minst lika högt om hur uselt allt var, så dina domedagsprofetior tar många av oss med en skeppslast salt.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Zappaholic: Haha förlåt ALLT ÄR GULD OCH GRÖNA SKOGAR FYFAN VAD BRYNÄS ÄR BRA hoppas ledningen absolut inte värvar för det lag vi har nu kommer köra över allt motstånd, det räcker nog med att ställa ut skridskorna i finalen!

ironi!

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Huge: Har inte personalen tagit din dator än???
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Rossa: Du är en undergångssupporter :-)

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Läst Huge: Läst alla dina svar och grammatik är väl allt du har att , med ..
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Läst Huge: Läst alla dina svar och grammatik är väl allt du har att , med ..
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Rossa: Nu när du precis lärt dig att läsa så kommer du att få lära dig lite basic grammatik, som att använda kommatecken och punkt när du skriver....
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Qvarre: Kul med lite humor:) håller med dig om allt ......
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Rossa:

Spelade in matchen ochslösade precis bort 90 minuter av mitt liv.JAg vet inte omjag någonsin bevittnat ett mer impotent lag än Brynäs i kväll. Vi blev 0:ade ännu en gång och var fan inte ens nära att göra mål. stackars SAIK som nu kommer att få känna Brynäs vrede ;-)

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Huge: Men herre Gud, vakna ur koman och sluta slicka röv. Läst hockeysnack länge men aldrig läst ngt bra som kommit från dig. Tror du att du att BIF innersta läser detta?, så du ska ligga bra till????
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
tobhund: Idiot vakna ur koman
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
tobhund: Vad är positivt? Vi har ett lag som förmodligen tar sig till slutspel. Men vi har värvat sämre spelare för att ersätta de som stuckit. Klart att man inte hänger med i toppen då.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Jag håller med. Mycket kvar av säsongen. Jag ser många positiva saker. Det kommer att bli bra...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Zappaholic: Bara att skratta åt alla omogna skitkastande barnrumpor som fattat nada.....
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
lucky luke: Det är väl snarare säsonger som denna säsong som är Brynäs normala nivå. Guldet sticker ut rejält om man kollar på resultaten över 6-7 säsonger...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Gurra88: "värk" - var det en medveten felstavning så var den verkligen passande. Det värker verkligen i mitt BIF-hjärta efter sådana här insatser.

Brynäs har efter guldet tyvärr gett hybris ett ansikte:-(

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

foppa78: men sluta för fan att följa Brynäs då om vi har ett sånt jävla skitlag. Är så in i helvete trött på allt onyanserat bullshit från diverse skribenter härinne. Jag hoppas verkligen inte laget består av samma gamnacke-mentalit som ni, för då skulle det bli kvalserien direkt. 

Antingen är det himmel eller helvete, svart eller vitt, inget där emellan. Representerar ni det genomsnittliga brynäsfanset blir jag ta mig fan mörkrädd. 

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Gurra88: Ja att vi skulle bli ett stabilt topplag det är ju rent jävla SKITSNACK!

Ett skitlag som fiskrens åker åttor unt oss 60 min är ju inget att skryta med, det bevisar ju bara vilket skitlag vi har!

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Slajsarn: Räknar kallt med att den hjärndöda formatering av backpar är ett värk av Sveriges "bästa" backcoach? Nu är ju i princip hela backbesättningen tillbaka. Ser ut som fan på isen.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Jajjen: Ja, man undrar vad pengarna är avsatta till! Att dom inte gått till att på allvar försvara guldet ser alla!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Brynäs står för två av tre publiksiffror över 10.000 i år. Om en vecka tre av fyra. Vi är inte bäst men störst och snyggast.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

Så här, efter drygt halva säsongen, är det nog bara att konstatera att det är svårt att se att Brynäs har en större spelarbudget än nånsin. Att det skulle bli svårt att upprepa förra säsongen var nog alla överens om men i alla fall jag hade hoppats att ekonomiska muskler skulle innebära spetsvärvningar och ett konkurrenskraftigt lag. Med dom juniorer vi har borde en sportchef kunna bygga ett jäkligt bra lag när pengarna äntligen finns. Jaja, säsongen är inte slut än. Alla spelare kanske vaknar samtidigt i april 2013.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
smallround: AIK slog SAIK borta det kommer vi få sota för jag gissar på stryk 7-1
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Bänka halva laget och ersätt med fok från J20. Jag skiter i om vi förlorar nästa match. men det kanske sänder en signal till de mätta jävlarna som är på isen och lallar för tillfället. Avslutningsvis kan vi väl sälja #5 till asplöven eller nåt
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
rafalski: Den största skrällen ikväll var att inte Khanberg gjorde mål!

Sen som du säger nu får det fan hända något!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

rafalski:Nu är det ju inte han som slår fram den avgörande passningen eller skjuter. Men att matcha Sunken och Löf var ett genidrag...

...eller inte.Degradera Sunken till vanlig "menig", han visar definitivt inte några ledaregenskaper på isen.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Gurra88: Brynäs är ett jävla skämt.
Inte en målchans på 60 min.
TJ får en vecka till sen är det dags att leverera eller avgå.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
foppa78: Ja, men problemet är att Sundlöv inte ser problemet. Man kan inte ersätta alla spelarförluster med sämre spelare och tro att man ska tillhöra toppen. Det faller på sin egen orimlighet.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Sheena Punkrocker: Tack o godnatt har det varit sedan 1:a perioden, det var ju helt uppenbart!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
90Steen_: Helt öppen gata och han drar den .... över??
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Gurra88: tillbaka på förlorarspåret igen då inte alls oväntat då det här laget suger kamelröv!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Kan man hoppas att dom vita statisterna får gå hem så kanske dom har tid att inse att guldfirandet är över..

Hade samtliga i Bif haft blåstället på sig hade vi haft chans på poäng idag, men det funkar inte när halva laget åker av tiden.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Vad fan hände där då??? Widing är ju urusel givetvis.. Men han blir totalt bortplockad???
Kommentera


Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Varför skjuter vi ALLTID från 10 meters avstånd????? Vad hände med att försöka spela sig förbi målvakten EN gång.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Nu måste det fan hända nått!

Hur jävla mycket skithockey ska man tåla?

Ingen får godkänt idag.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12

bradberry: Varken Brynäs eller Frölunda överlever en kvartsfinal.

Brynäs måste byggas om från grunden till nästa säsong. Om det finns några pengar kvar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Jajjen: Inte alls givetvis..
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 1/12-12
Frölunda är definitivt inte så jävla bra som nissen till kommentator vill göra gällande..
Kommentera

1539324 · »