1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736766 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Semifinal 2 - Brynäs vs Skellefteå
Gavve: Värst vad det tog skruv! Jag hade en smiley på mina kommentarer och pratade om Mr Frölunda (Joel Lundqvist) senaste decennierna och att de ofta placerade honom just på Frölundamatcherna och undrade lite skämtsamt om det var för att han är så trist som de placerade honom att kommentera sitt gamla lag i hopp att han skulle ”visa färg” :)

Ta en toy

Gavve: Sanny la väl av för 13 år sedan, det är preskriberat :)
Joel la av häromåret och spelade 20 år i Frölunda, enda laget han representerat i Sverige (på hög nivå).

Det märkliga är ju att han bara kommenterar Frölundas matcher i slutspelet, inga andra i stort sett

lapad: Håller med. Som någon nämnde om att Silverberg blev av med klubba. Bara hämtade..
Vilken kyla💪💪

Sen, kolla på efter matchen när Witkovski ska fram till CDA och bråka. Kolla på blicken från C
Den säger, kom bara kom bara med ett litet leende.

Vilken harmoni dom har💪💪

saile39: Absolut ingenting.
Som jag sade inför matchserien upprepade gånger - FBK var ett uselt motstånd, bra mycket sämre än Malmö. SAIK gick igenom den matchserien och tyckte "Åh, titta vad duktiga vi var, spöade FBK!" - Egentligen spöade de ett mediokert lag i dålig form med usel målvakt. Tror de är genuint förvånade över att åka från Gävle med 0-2 i matcher, de hade nog trott att de skulle åka hit och köra över Brynäs.

Sedan tror jag absolut SAIK lyckas få med sig en, kanske till och med båda, av matcherna i Skellefteå - Men att de ska vända det här?
Förlåt för jinx, men då ska Brynäs totalt vika ner sig. Fortsätter vi som vi har gjort i de här två matcherna och tightar till framförallt BP (Vilket vi kan, det har vi visat förr) så kan jag inte se att vi ska tappa det här.

Håller vi oss kalla och minimerar antal minuter i utvisningsbåset så har jag faktiskt svårt att se Saik vinna 4 av 5 mot oss. Om vi inte faller ihop totalt då.

Saik har bara PP kvar som vapen, tycker inte de skapar mycket i 5 mot 5.

Haha..Varför åker moppepojken Pudas runt och leker tuff? Det ser så jävla löjligt ut.

HATTRICK ÖLUND!!!!

Jävla mäktigt att se alla kepsar på isen med, för vår underbara Ölund!!!

Hvsupporter:

Mata inte detta patetiska trollet , låt fanskapet skriva ingen begriper vad han skriver ändå!

Helvete alltså, 4-0 på den där straffen hade varit jääävligt skönt.

Jag njuter här, ser bra ut för er!/ Fbk:are

Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Jonjo: Håller absolut med, men de är inget renodlat grislag.

När jag tänker på det har nog säsongens absoluta högtidsstunder spelmässigt varit mot just Skellefteå, Luleå och Frölunda. De lag som vi haft svårare att spela vårat spel mot är utslagna, smakfullt nog.

Var på plats idag, så jag vet inte hur tongångarna har varit, men saik måste bli mycket bättre om de ska rubba Brynäs. Brynäs skapade många heta chanser och saik var rätt bleka tycker jag. Men 70 gav bort många puckar igen. Skål från krogen i Gävle

SAIK-fansen verkar positiva trots förlusten. Ingen är imponerad av Brynäs.

Jag tycker inte vi gör en perfekt match, men inte dålig heller.

Danne66: Vad tror du man gör som tränare då?

1. Bänkar och signalerar att du duger inte.
2. Ge fortsatt förtroende för att visa att man tror på Kopacka?

Brynäsgubbe: Minns att han var lika bitter när han analyserade Brynäs 2012, inget har ändrats sen dess. Tröttaste experten som finns, otroligt att han får vara kvar.

Helt sjukt att de inte visar Vesels byte i boxplay under highlightsen. Mål blir det ju hundratals under en säsong men sånt där händer max ett par gånger under en säsong.

havre: Upp med Vesels benskydd i taket!

Forsberg 1978:
Håller med. Svrcek är mycket bättre än Indrasis just nu.

Vila nr 70 nu tack, maken till att ställa till det......

Svrcek är härlig att se.

Helvete inte Berra! Nu får Djoos växla upp. Förhoppningsvis kan Lindstein fortsätta bygga på sitt spel och Andersson hitta tillbaka.

SuneMangs: I den här serien håller man hårt på Brynäs!

Lycka till ikväll! Unnar ZAIK noll framgång, så finns bara ett lag att heja på i denna matchserie.

Vad tror vi? Kan Bobby Trivigno kanske vara ett lockbete att han skulle vilja komma till Brynäs?

2 New Yorkers.
Uppladdat:

500x0-img9971.png

Otrolig artikel med Gällstedt på Sportbladet❤️

SuneMangs: Så länge man är påkopplade från början och spelar som jag vet att det här laget kan så vinner man. Står fast vid att Skellefteå inte var överjävligt bra i kvarten mot ett stukat FBK, det här tar vi.
5-2, Kopacka x2, Ölund, Silfverberg, Lindblom.

Sv: A proposito de nada
Vi får inte glömma att vi får in en ett år äldre Clara med ny erfarenhet som redan kan föreningen och känner spelarna och staben sedan tidigare. Han är även bekant med staden och som nämnt tror jag inte många målvakter hade topp presterat i Färjestad i år. Sen ska man inte dra för stora växlar av en säsong som gått knackigt. Han gick in i säsongen med stor press då han presterade så bra i Brynäs, nu har han ett helt annat utgångsläge där han kan slå lite ur underläge och revanschera sig. Men det är som sagt en chansning som jag tror är värd att ta. Hansson hade ju inte tagit tillbaka honom om han bara blickade på eliteprospect, så nått finns där ju i killen.

Tigerhjärta: Tror det vore osmart att starta med ett målvaktspar bestående av Källgren-Clara. Om båda kommer från tunga säsonger, så är det två målvakter som Brynäs måste lappa ihop. Skulle vara smartare att ha en målvakt som kommer från en bra säsong, med reservation för att Källgren fortfarande har en chans att revanschera sig under säsongens slutfas. Och det vore väldigt synd att inte hämta hem Felix Sandström om han återvänder från Nordamerika.

Tysken: Har du hunnit få de virkade vantarna med 6 fingrar av mamma än?…

Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
bradberry: Jepp, dags att möta ligans största mix av "kärringar" och fuskare. Gäller för Brynäs att inte bli frustrerade, för det kommer dykas och fegsmällas. Det blir också en nyckel utöver Källgren.

nittontolv: Mjukiz-Dahlen och Hållander dök verkligen upp i slutspelet.

Hade föredragit att slå ut dem på egen hand men att se dem bli nollade var underhållning det med.

Slaven82: Vad ska han göra i Gävle hela dagarna när det inte är match? Bra att han maxar sin tid i landet.

Det är stark läsning att backa några månader i vårt forum, till försäsongen närmare bestämt, och hitta en hel del hånfulla inlägg och profetior från andra lags fans. Rekommenderas varmt, det finns en hel del klassiska inlägg som inte åldrades så väl.

Zappaholic: o jag önskar att FBK åker ut med buller o bång . Bor i trakterna o det är både ett lag o fans med storhetsvansinne.. vore så kul att gå genom stan o nicka glatt.. till dem,)

Anders Berg: Dra på trissor! Berg är positiv!

Jag tror spelarna kan släppa ner axlarna också lite nu och spela med mer glädje. Nu finns verkligen ingen press längre. Hoppas de lyfter extra nu!

Larsson ser riktigt rörd ut.

Scott!!! I öppen kasse. Vi är alltså klara för semi!!!

Scott kom så pass fri att han gott och väl hade kunnat fira lite som Ove Molin gjorde en gång i tiden (nej, vi har inte vunnit något än, jag vet). :D

Farsang: Snyggt Källgren

Fin plock av Källgren!

Pigalle: Samma sak i Göteborg när Dahlen inte kan ta sig ut själv, idioter hela högen

Pigalle: Majoriteten av publiken på plats är garanterat MFF-fans. Ingen koll på någonting hela matchen, skriker på varenda närkamp.

Gillar att Brynäsklacken skanderar Källgren iallafall.

Snacka om psykologiskt tungt mål!

Farsang: Schröder visar slutspelsform i a f

Skröder är HET!

Gällas ansiktsuttryck sa allt om vad den gode Indrasis gjorde. 😅

Uppenbar tripping och domarn står mitt i banan när Kopacka kommer halvren...

Supportern: Svrcek alltså, han är hal som en ål för Malmöbackarna.