1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736770 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Supportern: Svrcek alltså, han är hal som en ål för Malmöbackarna.

Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Chanzone: Ja, det var ett otroligt tryck igår. Jag var där men kollade i matchen på repris imorse, det märktes väl en del framför tvn också utan att kommentatorerna påpekade det en enda gång. Att lyssna på Svartvadet är ungefär som att lyssna på Fröken Ur.

Tycker Brynäs löste puckinnehavet i egen zon bra igår. De perioderna som Malmö var bäst under matchen handlade mest om att de kunde komma med fart igenom mittzonen och stänga ner Brynäs effektivt i densamma.

Det som retar mig lite är att många Brynässpelare inte fullföljer tacklingar. Kopacka hade ett par riktigt bra lägen att proppa Ivarsson, men väljer att göra det halvdant. Indrasis satte in en rejäl tryckare på Salo, det var kul att se.

Tycker också att Bobby var bra igår. Bättre bett i skridskoåkningen än föregående hemmamatcher i kvartsfinalserien. Blir en väldigt stor kontrast med honom istället för Indrasis, de spelar ju på helt olika sätt, men i grund och botten känns det som att Bobby kompletterar Silfverberg bättre. Blir inte samma tyngd längs sargerna men en bättre rörelse och en större benägenhet att gå på avslut.

Var det en klockren insats? Nej kanske inte men vi kommer från två förluster och två dåliga insatser och ALL press är på oss. Då tycker jag ändå det är starkt att gräva fram en seger oavsett hur bra eller dåliga man tycker Malmö är. Framförallt krigar vi på ett annat sätt än vi gjort tidigare i serien, känns som vi täckt fler skott denna match än vi gjort i resten av serien sammanlagt. Gavve kan nog gräva fram statistik som visar på att det inte stämmer men känslan är så åtminstone ;)

Trivigno=Monster idag

rafalski: gillar Svrcek

Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
mattias - 74: Det är väl som med det mesta andra. Konstruktiv kritik är okej men bara allmänt gnäll och missnöje är bara tråkigt. Och Mitell alltså - han kan ju omöjligen vara så enögd som han lät igår när han sa att Färjestad inte fick en chans på grund av domarna. Det är ju bara ett sätt att försöka förhindra det egna laget och dess supportrar från att falla ihop plus att sätta press på nästa domarpar att döma för Färjestad. Det är båda genomskinligt och bedrövligt jävla dåligt eftersom det underblåser hatattacker mot domarna.

Niederbach aktuell för Brynäs enligt expressen.

Tigerhjärta: Det behövs helt klart hårdare straff för filmningar inom hockeyn. Den skiten har totalt förstört mitt intresse för fotbollen, och vi vill inte få in det inom hockeyn tack!
Men man får sluta mesa på med straffen. Menar man allvar med att få bort filmningar så får man visa det i straffskalan också.

mattias - 74: Domarna har aldrig varit sämre men spelarna har heller aldrig varit såhär förstärkande.
Helt ärligt, ZAIK-FBK.
Fan spelarnas filmar ju i var och varannan situation, det gör det knappast enklare för domarna att hitta en nivå då.

Zappaholic: Jag förstår varför det finns kritik mot Källgrens målvaktsspel, men häxjakten på honom online och ryktesspridningen (helt utan källor) borde vara oacceptabel för alla som vill Brynäs väl.

Tycker också det är märkligt varför många av de som deltar i häxjakten helt plötsligt har insyn kring den här saken när de tidigare aldrig har haft insyn kring någonting Brynäsrelaterat.

Den ända fördel Brynäs har och kommer att ha, så länge dom är kvar i slutspelet är att det ?räcker? med att vinna alla sina hemmamatcher.
Det tar jag med mig som ett sista hopp innan jag ger upp?

Imorn vill jag se ett Brynäs som inser att dom måste jobba lika hårt om inte ännu hårdare än motståndarna för att vinna. Jag vill se ett påkopplat Brynäs som tar kampen och vinner närkamperna, ett Brynäs som går för fullt i åkningarna. Ett Brynäs som spelar sig ur egen zon betydligt snabbare och enklare. Ett Brynäs som sitter ihop mycket bättre än vad man gjort hittills.

Klarar man av att göra dessa saker så är jag rätt säker på att man vinner.

Kom igen nu gubbar.

aplusb: Så att både D'a och VC gör hjärnsläppsagerande beror på att Källgren står?

Va fan. Är alla konspirationsteoretiker inne idag eller?
Lever Elvis, är månlandningen fejk?...

Jag kan inte förstå vad som hände igår. Första tio är bland det lamaste jag sett hux flux har Malmö gjort 3-0 på 5 eller sex skott (bra lägen men något eller några av dem skall en målvakt på den nivån ta) Resten av matchen är vi mycket bättre än Malmö, men de kan spela på resultatet och gör det bra efter sina förutsättningar.

HUR kan man inte vara mentalt förberedd på att är slutspelsmatch???

gwl: Håller med! Nästan så man borde köra med Djoos som sjunde back.

Och att inte starta Persson, trots att han är den ENDA spelaren som dyker upp till jobbet förra matchen, är rent tjänstefel. Och jag blev kallad hatisk när jag nämnde det.

Trots att denna förändring var så jävla pinsamt lättläst och förutsägbar. Hatar att jag kan gissa rätt så enkelt när det kommer till Brynäs.

Nu har vi två keepers med stukat självförtroende.

Bra där Gälla.

havre: Matchen kan vara körd, men dom visade i andra att matchserien lever än

Gavve: genidrag byta målvakt. Precis vad som var problemet förra matchen..

Knallhatten: Jag tror fortfarande på det här men en viss nervositet har smugit sig in måste jag erkänna. MIF brukar vara ett bättre cuplag en serielag. Det får man ha i minnet.

Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Står källgren idag är det pga att Persson måste vila. Inget annat.

Stå 4 matcher irad med ett sånt intensivt schema, som det är i slutspelet är jobbigt.
Så hade inte vart förvånad om Persson behöver vila en match.

mk: Hopppas dom visar vart skåpet skall stå ikväll, vill se att man går in rejälare i närkamperna och åker mycket mer skridskor. Snabbare pass ur egen zon. Ja, allt måste helt enkelt bli bättre.

Kollade på ÖT mellan Timrå och Frölunda igår och jäklar vad dom körde där. Känns som vi inte ens är nära. Ska väl vara första perioden i första matchen då.

Sur förlust, men fint med en extra hemma-match! Ses på Gavlerinken på fredag!

Bratwursten : Det största problemet såhär långt är ju att PP inte fungerar alls. Att stå och dra ner tempot och trilla puck leder inte till något alls. Kolla på Malmös 1-0-mål och dra lärdom istället.

Silfverberg på skott i vänstra cirkeln känns lika genomskådat som Kopacka i den högra tidigt på säsongen (och förra).

PP är verkligen vårt stora problembarn, man måste ha både en plan B och C där. Såna här dagar, när pucken studsar fel och Malmö spelar bra framför egen målvakt måste vi kunna utnyttja PP bättre för att ha en chans att vinna.

38-18 i tekningar? Underlättar ju en del för Malmö att ”alltid” få starta med puck.

BIF Kungen: Fege jävla Fet-Ivarsson.

Sv: A proposito de nada
Undra om Måns Carlsson har lämnat arenan redan? Det hade jag gjort! 🤣

Galet att Lucas avgör matchen med 3 minuter kvar att spela.
Adderar sen en assist till 3-1 målet med i slutsekunderna..
Fan vad häftigt! :)

RommeTigern: Stölden 99 glömmer man aldrig, men trots allt elände vi har med Åsa-Nisse och domarkåren. Ni visar att ni inte är en dagslända som bara vinner serien(som nykomling). Städar av Percys pågar hyfsat bekvämt(enligt någon som bara kikar lite på skeendet).

Så önskar Brynäs IF fortsatt lycka mot ert elftitolfte guld

Oh Ah Silfverberg!

Emosteveoo glad.

Forsberg 1978:

Ja herregud vilka konstiga bedömningar i många matcher man sett i dessa kval och slutspelsmatcher, skall man ta Bertilsson där kan man lika gärna ta båda för Roughing och nöja sig, men det skulle inte varit en enda 2a öht

Herregud det är slutspel. Det skall va grinigt

Vore kul och höra den där Amerikanen vad han anser om domarnivån i SHL

Trippingen är ju ingenting på Bertilsson

Brynäsgubbe: Kom tillbaka Wolmer och Molgan. Allt är förlåtet

Gavve: Århundradets sämsta domarinsats.

Erat: Vi torskade domarlotteriet idag, tyvärr. Harnebring/Wedin är ett tydligt steg ner från Sjöqvist/Österberg.

Sjöqvist brukar också vara usel, men han är konsekvent usel åt bägge håll iaf.

Lätt för kommentatorn att säga att Malmö får stopp på Brynäs när man konstant tillåter dem att hålla fast oss

nittontolv: Ja. Helt felaktig straff. Och trist att Malmö gör mål på den också.

Straff?!?! Vad har vi för jävla domare?

Ticko : Där svreck avgör enligt swehockey

rafalski: Och så hoppas vi att Persson drar till Amerika istället för Småland.

Peja: I slow-motion var hela HV-femman vid tillfället och jag är rätt säker på att han inte ens hade ont. Tog snarare chansen att ligga som ett foster på isen för att få stopp på tre minuters MoDo-press.

Kopenga Kickass: Man kan ju tycka att vi nu är i en position där vi kanske inte måste chansvärva till första eller andrafemman. 1000 pers över budgeterat snitt på hemmamatcherna, slutspel och seriesegrare.
Det lockar betydligt mer att försöka få in spelare som typ Ang och Luoto, beprövade spelare på SHL-nivå.

nittontolv: intressant spelare att krydda laget med…

Berge: Det verkligen en skön seger. En 5-1a utan att vara en femetta om du förstår vad jag menar.
Det var verkligen en match med många ansikten.
Kosläpp i första, mjukishockey i andra och kontroll i sista.
Vi hade både tur (Kinnvalls 3-1, Silfverbergs 4-1) och otur (ribbträffarna) och det finns en del förbättringspotential (special teams behöver nog en extern konsult…).
Indrasis då till sist, han gjorde en bra match och utnyttjade verkligen sin storlek och sög åt sig motståndarna för att sedan flippa vidare. Sen var det tydligt efter de två första skotten att han inte blev passningsalternativet från lagkamraterna trots att han såg till befinna sig i finfina skottlägen.

Otroligt uselt av TV4 att inte kunna klippa in studion i pausen.

Gavve: sorry, nu brann det till i skallen ordentligt 😴😂.....

Det var (ännu) bättre förr:
”Brynäs IF vann från hösten 1967 till våren 1978 grundserien (i olika former) elva säsonger i följd”
Där kan vi snacka dynasti.
Man hade en peripd då man endast förlorade 30 av 239 matcher.
(Brunäs hemsida)

Axelsson: Man ska väl aldrig önska skador men det är onekligen svårt att känna sympati för Bristedt.

Farsang: Bristedt fick smaka på sin egen medicin, bra Ivarsson!

Härligt att se Bristedt åka på en propp!!!

Ogillar han som fan!

Trevligt inslag i hockeylördag nyss. Visade uträknade Brynäs mot Modo 1999. Tom Bissett masterclass.

Intervju med Schroeder (ej låst för stunden).