1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758763 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Raset kom efter Indrasis idiot-beslut. Då tappade alla huvet. Men han är ju en go gubbe i omklädningsrummet så det är klart grabben ska få vara med.

Det är individuella misstag hela tiden, folk som spelar med huvudet i röven, hjärndöda beslut som om de spelade i division 1. Jag orkar inte förlora på det sättet.

Jockster : och Djoos skall inte spela på blå i ett pp. Låt Kinnvall ta den rollen. Skall Djoos spela pga att Gälla uppskattar hans passningsspel så bör han vara mittemot Kopacka.

{10638}: Märkligt. Axel touchar ju knappt. Domarna vågade inte…

Lulessss: Är du klar snart? Vi har begripit vad du anser men nu börjar det bli aningen tjatigt.

Skriv det i ett eget forum istället, så kan du säkert få lite ryggdunk också.

Sv: SM-final 2 - Brynäs - Luleå
Fick tag på en flux capacitor och gjorde lite research:
*Brynäs vinner game 3 - Silfverberg fullständigt manisk i matchen, Luleå vinner game 4, Brynäs vinner game 5 mha publiken, Luleå vinner game 6 och Djoos skjuter ett höstlöv som avgör game 7
*Djurgården till SHL
*Vegas slår Tampa i SC-finalen
*Jamie Benn ansluter till Greg Scott och Brynäs i oktober, Bäckis gör en Landeskog och ansluter efter nyår - bägge spelar på billiga kontrakt och Stockholms massmedia gnyr om ekonomisk doping
Om ni kommer att finna att detta inte stämmer beror det på att ni hamnat på fel tidslinje
🙂

OveJärnkrok: Man har levt som valfri tonåring med sitt första heltidsjobb och ett nytt kreditkort. "Oh, betala i slutet på nästa månad, då hinner jag ju lätt tjäna ihop pengarna innan dess!"
"Oh, signoffbonus, det är ju flera år bort, då hinner vi såklart vända ekonomin och lösa det tills dess!"

Dessvärre... Tragiskt att man får misshandla en klassisk klubb ekonomiskt på det sättet.

Vi får inte glömma att vi gör en spektakulär säsong, troligtvis den bästa säsongen genom tiderna med alla faktorer inräknade..

Oavsett hur besviken man blir, så glömmer folk fort var vi kommer ifrån.

parks: Det är egentligen tillfälligheter som gör att vi torskar. Jag manar till lugn, det blev en konstig match. Luleå fick in ett tidigt mål och sen blev vårat kassa BP avgörande.

När vi fick spela med flyt 5 mot 5 i tredje utan massa avblåsningar var vi det klart bättre laget.

Bara hoppas vi kan få in första målet uppe i Luleå.

Tycker det är väldigt överdrivet i media när det beskrivs som att Luleå fick träff på sina taktiska förändringar och att det målas upp som en coachseger, nej mycket tillfälligheter som avgjorde och medstudsar för Luleå. Tycker Luleå hade en hel del medstuds även i match 1 även fast vi lyckades knipa den. Brukar jämna ut sig över en lång matchserie.

Det som gäller nu är att spela mer slutspelsaktigt, lite rakare och mer i ansiktet på Ward i anfallszon. Likt 2-4 målet. Tyckte vi skymde Ward bättre igår än första matchen.

Blir intressant att se hur Luleå kommer ut på hemmaplan, tror inte de har kapacitet att vara spelförande mot Brynäs men risk för deras del är att de kommer försöka ”spela” mer på sin egen hemmaplan. Vi har alla chanser att knipa matcher där.

Farsang:
Håller med att det är en väldigt varierande kvalitet på domsluten i årets slutspel, både i SHL & HA.

Men det läggs oerhört mycket fokus på Luleås #24 efter matchen och i ärlighetens namn så förlorar BIF matchen på sina egna misstag, sin ovilja att dyka upp de första 40 minuterna av matchen, det horribla BP spelet.

Tacklingen på #96?
Ja den kan ju ingen bortförklara dp dwn var jävligt onödig.

Lulessss:
Ord överflödiga om vilka grisar vi möter 😂

Tidigare avstängningar 2024/2025
2 oktober, Brendan Shinnimin, Luleå - 2 matcher, Slewfoot

5 oktober, Charle-Edouard D'Astous, Brynäs - 2 matcher, Illegal check to the head

27 november, Tyler Vesel, Brynäs - Böter, Diving/Embellishment

19 januari, Brendan Shinnimin, Luleå - 3 matcher, Elbowing 

28 februari, Jesper Sellgren, Luleå - 2 matcher, Charging 

12 mars, Oskari Laaksonen, Luleå - Böter, Embellishment

27 mars, Markus Nurmi, Luleå - Böter, Diving

Erol Ateceae: Bla bla bla och Lander såg ut att behöva amputera benet men spelade snabbt igen efter en liten touch av Larsson.

Inget jävla snack om att Luleå är värst i klassen när det kommer till sånt beteende, möjligtvis att Skellefteå kan utmana.

Jättetung förlust men väljer att vara positiv:

Tycker det är tydligt ändå att vi har allt som behövs för att vinna denna serie.

Om vi kan ha ett OK PP, BP och målvaktsspel så räcker det långt!

Luleå måste sätta alla ovan delar på högsta nivå för ett guld.

Vi är ganska solklart bättre i 5 mot 5

Forsberg 1978: Inte nog med att vi spelar våran sämsta hockey, vi ska få se o höra Shinnimin under bästa sändningstid. 😩

parks:
- De kom in snett i matchen från nedsläpp.
- De var helt enkelt inte redo för match ikväll.
- Ingenting fungerar.
- Källgren kan inte lastas för detta.
- BP/PP spelet är direkt avgörande i denna matchen tyvärr.

Synd bra att de uppträder så här på hemmaplan & tappar hemmaplansfördelen

Slaven82: att Luleå har en sådan spelare säger allt om föreningen och dess värdegrund. Finns inget att unna dem.

OveJärnkrok: Vidriga domslut. En sådan nivå i en final är kriminell.

Honken: birollsbesättningen från "Jägarna" blev jagade. Skön ironi ändå 😇
Uppladdat:

500x0-screenshot20250421-122347.png

lapad:
"Ny ångest dag är här"

Finns bara möjligheter.

Sv: SM-final 1 - Brynäs - Luleå
Gavve: På vilket sätt gör Schroeder sina medspelare bättre? För ett tag sedan snackade Lindblom om att hans kedja funkar bättre med Scott som center eftersom de får in mer tyngd. Så Lindblom verkade tycka tvärtom, och då är Scott knappast en toppspelare på ålderns höst. Har ingenting emot Schroeder, som gör ett bra jobb, men det är ganska uppenbart att man borde kunna hitta något spetsigare istället för Schroeder och Indrasis. Det skulle också kunna ge laget en välbehövlig boost i powerplay, där de spelar, men är väldigt uddlösa. Curry har exempelvis en riktig häxpipa som han avlossar i powerplay, såna egenskaper hade varit fina att få in i laget.

Sen vet jag att Schroeder hittar en del fina passningar till sina medspelare, men att han ofta hittar spelare i slottet kanske också delvis beror på att han aldrig själv söker sig in i slottet, i motsats till lagets andra centrar. Sett till hur Schroder spelar med ett extremt utsidespel, så skulle jag inte bli ett dugg förvånad om han lägger av efter säsongen. Har sett de tendenserna hos spelare förut, men mer svårbedömd med en spelare som honom, som man inte har sett föregående säsonger.

Slaven82:

Jag vill inget illa men det jag skriver jag sprider inte dynga, jag har kritiserat Larsson för att han lägger sig lite lätt det är allt.

Hatar inte Brynäs men måste få kommentera och skriva vad jag tycker.

Nu gräver vi ner stridsyxan, jag har bett om ursäkt och mår fruktansvärt dåligt över vad jag gjort

Jag är inte mer än människa än att jag kan inse mina fel och brister och be om ursäkt

Räcker så

Skall iväg på Påsklunch nu och sedan på AA möte

Glad Påsk på dig

Luleåfansen på sittplats passerade dock LHCs motsvarighet under gårdagen. Riktiga drägg vilket förvånade åtminstone mig. 90 % av dessa såg ut att komma direkt från audition inför den kommande säsongen av "Jägarna"

Danne66: jag har svårt att tro någon kapar ett HS-konto 😅

Rödin1912: Killen mår antagligen dåligt och behöver bekräftelse, kanske fel sätt att söka efter men som jag skrev tidigare. Han är säkert en bra kille

nittontolv: Det är tråkigt att det ska gå så långt. Jag tror alltid gott om alla och jag tror att Mattias är en bra kille innerst inne.

Petrov: Tycker vi gör vår bästa match rent spelmässigt hittills i slutspelet!

mattias - 74: Men snälla nu är du ute och cyklar rejält. Kolla lite historiken bakåt och där kan du ganska enkelt konstatera att Shinnimin fått med sig många utvisningar på oschysst sätt. Det var t.o.m så att egna fans blev iritterade. Att jämföra med Larsson är bara löjligt.

Farsang: Ward räddar Luleå idag.

Bockensdricka: Ingen tavla, snygg styrning.

rafalski: Jo jag vet men ibland så överdriver man från kommentators håll. Tycker Silfver måste få upp pucken högre. Dessutom kommer han för nära. Bra räddning men inte så mycket mer. Tätar med plock och benskydd längs isen.

Såg just en typ treårig utklädd Luleåfan med hemmagjord flagga står och delar ut godis på parkeringen. Omgiven av treåriga - typ - Brynäsfans som minglar.
Föredömlig fanskultur!
Hmm.. fick någon saltaktig vätska i ögonvrån.

Det har varit väldigt skönt att inte behöva tänka på hockey i några dagar. Nu börjar nervositeten och ångesten krypa sig på igen. Dags för final.

Jag hoppas vi utskåpar dem eller tvärt om. Orkar inte med en match 7 igen som mot HV. Det tog så jävla hårt.

Sv: A proposito de nada
nittontolv: Jag tror att Brynäs hade vunnit relativt enkelt. Djurgården hade haft alldeles för dåliga målvakter och backar för att rå på Brynäs.

SpecterV2: Att Hägg skulle bli kvar i NA som 30 åring efter 2 AHL säsonger känns långsökt. Schweiz är så klart ett alternativ, men Hägg känns för ”oflashig” för att något NL lag ska vara intresserade.

Tror det är störst chans att han hamnar i SHL. Var han inte klar för er till nästa säsong om ni blev kvar i finrummet? Då han är baserad i Uppsala så lär väl Brynäs eller det Stockholmslag som går upp ligga bäst till.

Undra om experterna sitter och njuter till deras Stockholms final nu? Som skulle bli så
Mäktig.

Än så länge, lite känslor och bara en sidas supportrar i en arena. MÄKTIGT

Grin-Olle: Det är bestämt, DIF ska upp, inte rimligt med 3 raka utvisningar, släpper Krugers höga klubba men tar AIK för en löjlig fasthållning, näe blir svårt för AIK att lösa detta…tyvärr för egen del, vill inte ha upp Skansen

Lindström: Sen "domarn hallå?" från publiken. Dom har fått hjälp hela perioden 😅

bradberry: ja det är lite udda stats, lika udda som att vi förlorar finalserierna mot hv
Nåja, vi får hoppas på det bästa.
Unnar givetvis alla ett guld men spelare som Rödin, Scott, Ölund har länge varit bärande. Vore skikul. Om de fick vinna
Edit: Lindblom för 2017 oxå

noBeard: Så länge målvakten är registrerad innan deadline är det hur lugnt som helst. Han har alltså varit registrerad under lång tid men det har inte läckt ut förrän senare.

Lulessss: Välkommen hit inför finalerna.

Hoppas att vi på båda sidorna av skyttegravarna kan hålla stilen.
Men räkna inte med att vi ska hålla med dig😜😜

aplusb: man får se det positivt, nu kan Brynäs börja planera matchplanen redan imorgon👍🏼 när dem vet motståndet.

Skönt att inte Rönnberg har chans på guld. Men också även roligt att det äntligen blir ett lag som inte vunnit på länge som får lyfta pokalen.

Qvarre:
Nu i efterhand får jag kanske be om ursäkt för det, men jag var upprörd just då. ;)

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Svrcek till U18-VM lagom till finalserien alltså. Väldigt trist då han verkligen kan bryta mönstret. Öppnar upp för Leo Sundqvist dock.

Jugge: Timonen var grym men jag tycker ändå det är lite synd att han alltid ska lyftas fram. Han spelde 10 grundseriematcher, Brynäs fick ändå kvala och när laget klarade kvalet hade han redan lämnat för längesen. I det stora hela var hans betydelse för laget mindre än de som såg till att klara nytt kontrakt, det hade aldrig gått utan t.ex Phillips och Sjödda.

Sjödda, Bertilsson och Gunderson är nog de backar som har haft störst betydelse över tid under 2000-talet. Med risk för att man glömmer någon, Sundqvist och Andersén förtjänar väl omnännanden också.

Tycker det var synd att Hietanen och Angell inte stannade fler år. Hietanen är ju fortfarande aktiv.

Berge: Sorgligt att inte kunna ha med Bertilsson i laguppställningen.

Svensson_62: Ja, det blir nästan lite löjligt. Som utsocknes bidrar man med det man kan. Säsongskort under covid, ständig medlem, pp, merch, resturangbiljetter ibland, 6-7 hemmamatcher per säsong och enstaka bortamatcher när schemat tillåter. Men man blir varken mer eller mindre Brynäsare beroende på hur mkt pengar man lägger ner eller var man bor.
Håller med om, färre biljetter för medlemmar, högre pris på finalbiljetter men personliga biljetter är inte så enkelt (Swifrtkonserten var väl ett bra exempel) som det låter.

eljuliano: Skicka bilden till Sanny och Rönnkvist.

Jockster : "Det är en dålig regel som Sanny protesterar mot & jag lovar att 100% av supportrarna här inne hade stöttat Sanny om det skille varit BIF som fått det målet bortdömt."

Situationsrummet uttalande: ”Anfallande spelare kör in i målvaktens klubba vilket skapar rotation på målvakten”

Vad jag kan se är det exakt vad som händer och när målet görs är målet tomt eftersom Källgren snurrat bort från det. Kontakten är också vad jag kan se inne i målgården. "Ludde" Persson tycker att målet dömdes bort helt korrekt och så tycker jag också.

Brynäs kommer alltså vinna fler matcher än de förlorat i slutspelet oavsett hur finalen slutar. Bara en sån sak.

Brynäsgubbe: ”Vad jag inte förstår är varför Sanny tycker det ska vara mål. Dessa fans får alltid luft när en "expert" på TV ger dem bekräftelse.”

Håller med. Sen är jag inte så säker på att Sanny driver någon agenda mot just Brynäs.
Det är väl flera experter och även supportrar som har varit frustrerade över att det döms bort för många mål där man tycker att det gått för långt där syftet är att freda målvakten i målområdet.
Det är ju flera mål som man vevat om och om igen och har man bara hittat en liten touch på målvakten så har det ofta dömts bort. I andra fall har det varit en kontakt men där man har bedömt annorlunda om antingen spelaren varit utanför, inte påverkat målvakten tillräckligt eller att motståndaren har tryckt in spelare i egen målvakt. Så länge dom här situationerna fortsatt kommer vara bedömningar så kommer det finnas åsikter om vad som är rätt och fel trots videogranskningar.
Nu fick vi det med oss denna gång (vilket var helt korrekt enligt regelboken) men jag är ändå lite kluven till situationsrummets vara eller inte vara i den moderna hockeyn.

Problemet blir när Sanny tar tillfället i akt och vädrar sina känslor och personliga åsikter och även för över det till att vi behöver få in Coachers challange NU. Då kastar han ju bara mer ved på brasan åt motståndarsupportrarna och ser inte nyktert på att man följer regelboken.
Är nog mer förvånad över Petters ställningstagande som alltid brukar stå på målvakternas sida.

Jag kan gilla CC som idé. Låt domarna döma på isen och ta bort en massa videogranskningar men är det något som blivit uppenbart fel så har man möjligheten att utmana ett taget eller uteblivet domslut.

Följer vi regelboken, vilket man nu gjorde så är det ju tveklöst så att spelaren åker genom målgården och tar med sig Källgrens klubba vilket gör att Källgren kommer helt ur position.

Nu var ju även Masken väldigt ödmjuk i presskonferensen efteråt och menade att ”vi hade lite medstuds” i både 5 min utvisningen och det bortdömda målet. Det går absolut att argumentera för att båda domsluten är korrekta men man kan även argumentera för att dom hade kunnat få en annan utgång.

Jag tror att det hade låtit annorlunda härinne om det hade varit vi som hade blivit drabbade, men det är väl det som är charmen med idrotten också när det berör som det gör:)

Cred till flera SAIK-spelare dock som inte ville skylla på domsluten utan framförde att Brynäs var det bättre laget i matchserien.