1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758793 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Brynäsgubbe: ”Vad jag inte förstår är varför Sanny tycker det ska vara mål. Dessa fans får alltid luft när en "expert" på TV ger dem bekräftelse.”

Håller med. Sen är jag inte så säker på att Sanny driver någon agenda mot just Brynäs.
Det är väl flera experter och även supportrar som har varit frustrerade över att det döms bort för många mål där man tycker att det gått för långt där syftet är att freda målvakten i målområdet.
Det är ju flera mål som man vevat om och om igen och har man bara hittat en liten touch på målvakten så har det ofta dömts bort. I andra fall har det varit en kontakt men där man har bedömt annorlunda om antingen spelaren varit utanför, inte påverkat målvakten tillräckligt eller att motståndaren har tryckt in spelare i egen målvakt. Så länge dom här situationerna fortsatt kommer vara bedömningar så kommer det finnas åsikter om vad som är rätt och fel trots videogranskningar.
Nu fick vi det med oss denna gång (vilket var helt korrekt enligt regelboken) men jag är ändå lite kluven till situationsrummets vara eller inte vara i den moderna hockeyn.

Problemet blir när Sanny tar tillfället i akt och vädrar sina känslor och personliga åsikter och även för över det till att vi behöver få in Coachers challange NU. Då kastar han ju bara mer ved på brasan åt motståndarsupportrarna och ser inte nyktert på att man följer regelboken.
Är nog mer förvånad över Petters ställningstagande som alltid brukar stå på målvakternas sida.

Jag kan gilla CC som idé. Låt domarna döma på isen och ta bort en massa videogranskningar men är det något som blivit uppenbart fel så har man möjligheten att utmana ett taget eller uteblivet domslut.

Följer vi regelboken, vilket man nu gjorde så är det ju tveklöst så att spelaren åker genom målgården och tar med sig Källgrens klubba vilket gör att Källgren kommer helt ur position.

Nu var ju även Masken väldigt ödmjuk i presskonferensen efteråt och menade att ”vi hade lite medstuds” i både 5 min utvisningen och det bortdömda målet. Det går absolut att argumentera för att båda domsluten är korrekta men man kan även argumentera för att dom hade kunnat få en annan utgång.

Jag tror att det hade låtit annorlunda härinne om det hade varit vi som hade blivit drabbade, men det är väl det som är charmen med idrotten också när det berör som det gör:)

Cred till flera SAIK-spelare dock som inte ville skylla på domsluten utan framförde att Brynäs var det bättre laget i matchserien.

ellis: Helt på din linje. Där måste TV 4 agera med omedelbar verkan, det är väldigt oprofesionellt beteende av vissa s.k. experter (kommentator).
Lena får ju orgasm så fort ett annat lag (oavsett vilket) gör mål mot oss.

Tigerhjärta:
Verkligen, helt magiskt, Källgren var grym i dag, härligt och viktigt att ta med sig in i finalspelet, sen blev ju Touhimaa ledig nu också i väntan på Ludde, känns som vi börjar få välbeställt på MV positionerna inför finalspelet 🤘😊

Supportern: Håller med, det känns så oproffsigt och jag blir provocerad, när vi råkat ut för bortdömda mål när en skridsko snuddat målvaktens benskydd under säsongen, och man kokat, så har ingen "expert" sagt ett ord. Nu sitter Rönnqvist i direktsändning och låter som ett känslomässigt fan när han minsann basunerar ut att det där ska vara mål, det är absolut ingenting att ens kolla på. Blir nästan komiskt när han ska försöka rättfärdiga sig när det sedan döms bort hur många parametrar som spelar in.
Och på det frågar varenda reporter om matchstraffet och det bortdömda målet vid varenda intervjusituation. Sanny förespråkar att kunna utmana domslut, när dem redan kollat på det och dömt bort det. Det blir bara komiskt.

Underbar seger, ska ej vara matchstraff på tacklingen på Lindstein. Det bortdömda målet är korrekt att dömas bort enligt hur det sett ut hela säsongen.
Det mest patetiska jag sett under kvällen är när djurgårds-sidan Hockeynews reporter Henrik Sjöberg kommenterar "spela om matchen". Det är två situationer där en är tveksam och det andra korrekt enligt hur alla bedömningar sett ut tidigare, eller ska man ändra och plötsligt döma annorlunda i en semifinal?
Fan folk måste sansa sig, det är ingen jävla skandal.
Återigen.. fy fan vad vi är bra :D Magisk säsong på alla sätt!

OveJärnkrok: Aha. Detta efter att ha blivit utbuad av publiken dessutom.

Slipper vi höra "Sandin-Pelikka" 6000 gånger varje kväll nu? Det är ju D'Astous de borde tjatat om.

Tommy: Så jävla skönt, så gött att slå ut Skellefteå också. Starkt gjort av hela laget och nu ser jag fram mot historiens bästa påsk.

Så underbart jävla vackert. Vilka hjältar.!!!
Känner bara kärlek.

Riktigt härligt gjort av boysen. Vi städar av Skellefteå med 4-1 i matcher. Inget snack totalt sett. Hatten av för alla, men särskilt Källgren!

Skål!

Matchens lirare Källgren

Ja, det är i Gävle guldet vill vara 🥳

Silfver: sanny... Vilken tomte

Två solklara utv missade nu

Det där SKA vara mål. Snälla någon vad fan har hockey blivit?

Så nära för Bobby! Nu börjar man känna igen även honom.

Forsberg 1978: Skolboksexempel på hur man INTE tar emot en tackling, en 2:a, visst.

{9382}: Vansinnigt att dela ut en femma på en sån tackling.

Sanny såg lite skraj ut under intervjun med Larry

Sv: Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs
Mattson: Pubsamling på Järnvägskrogen från 11:30, gemensam march till arenan vid 14.
Annars är Ölstugan på söder tacksamt, 52:- för en stor stark.
Annars slår jag ett slag för pizzerian brevid CircleK ett par hundra meter från arenan, schysst kebab och pizza och fullständiga rättigheter. Perfekt för en öllunch innan en tidig match.

Mattson:
Utanför systembolaget!

bradberry: en del av kritiserat Silfverberg här (jag också, senast igår)

MEN: jag som gillar detaljer, hans screen, låser upp två gubbar innan Larssons, sååå intelligent, hockeygodis för mig som gillar det som det inte förs statistik på..😎🇧🇪

Vilken underbar morgon vakna till! BP och PP funkar inte.. kjellgren inte helt stabil.. Flera spelare slarvar rejält titt som tätt.. då borde man inte kunna vinna men vi gör det ändå, Detta lag är nåt utöver det vanliga!

Supportern: "Problemet till guldet"... vi har 3-1 i matcher i semin. Ja, special teams är ett av våra problem, men andra lag har sina egna problem. SAIK riktigt svaga i 5 mot 5 långa stunder. Så här har det varit i princip hela säsongen för BIF och vi vann serien. Komiskt att laget och vissa spelare dömdes ut igår inför tredje perioden när vi bara hade ett mål upp och ledde med 2-1 i matcher. Allt måste inte vara perfekt för att vinna guld och kommer definitivt inte vara det i ett slutspel.

Underbar seger. Ett långfinger till alla ”fans” som inte kan bete sig under matcher.

aplusb: man kan svara som Källgren istället 👍🏼

”Inte nöjd med min match i helhet”

”Men det är skitsamma nu”

Brynäs klart bättre i 5 v 5. Sjukt att vi kan vinna matcher när BP/PP håller så låg nivå.

Säsongens skönaste seger!

Det finns en enda sak Skellefteå är bättre än oss på, och det är special teams. Annars är vi bättre på allt annat och på lördag stänger vi serien.

Titta vad bra Källgren är när utespelarna gör sitt jobb 🤩 fatta det någon gååååååång dåråååååå

Peja: VÄLKOMMEN IN I SLUTSPEL LARSSON!

Domarna borde på allvar ha brusreducerande hörlurar, alldeles för skört psyke när det tar utvisningar varje gång en hemmapublik skriker.

Silfver: Domarna är fruktansvärt dåliga! Det är helt otroligt hur lätt påverkade dom är av publiken

Silfver: Saknar Berra nu!

Snyggt av Brynäsklacken att peppa Källgren!

Gavve:
Vi får INGA utvisningar med oss.
Supertripping på Larsson

Farsang: böj dig för fakta. Han var sämst av alla shl-målvakter som stod ett flertal matcher. Enligt hickeylabbets analys.
Tycker du han gjort något stabilt ingripande i denna match? Gjorde han något stabilt ingripande i förra matchen ?
Westman hade inte gjort det sämre. Han borde lyfta rejält. Men det enda han duger till att lyfta är en grotesk lön.

Ticko : bara ett mål upp, 20 kvar, kom igen nu💪

Sånt jävla underbetyg till tränarna när det kommer till special teams, man skäms

det är sååå många fel så man blir gråtfärdig.. hur fasen kan kan lindstein få spela bb...

Forsberg 1978: Källgren ser ingenting.
Den här perioden får Söderström ta på sig till 80%. Ruskigt uselt jävla besluttagande.
Saik behöver knappt vara bra.

Jag tar gärna en torsk idag så länge laget verkligen sliter ihjäl sig. Förlora kan alla göra, men det ska fasiken inte se ut som sist.
Fullt ös nu, jag tror på seger ändå - 4-2, Kopacka x2, Silfverberg och Scott.
Nu kör vi!

bumperman : Ska det komma från ett lag som tävlar med Modo att förlora flest finaler.

Man är ingen vinnare bara för att man är första förlorare..
Pudas har väl 7 silver eller?
Ett med oss och resten i skitföreningen..

Emosteveoo kommer tillbaka om Brynäs och Frölunda möts i finalen. Hoppas han har kontakter så att han får tag på biljetter. Nu ska vi ju först ta oss till final, men…
Uppladdat:

500x0-img6465.png

Sv: Semifinal 3 - Skellefteå vs Brynäs
Lulessss: Reagerade också på det. Allard brottades lite. Lasu matade 5-6 (iofs frökenaktiga men ändock) slag i ansiktet på Allard.

TheMacamush: Allard försökte vara taktsik när vi bara hade tillgång till 5 backar just då, men SHL sa nej och tog matchstraff även fast han bara stod där.

FI sänyrB: Westman fick fem skott emot sig igår så svårt att säga särskilt mycket om hur han såg ut. Men om man säger så här, Källgren hade sågats ganska hårt om han släppt in det mål Westman släppte in. Källgren har varit svag men i match ett visar han ändå vad han fortfarande har i sig när det stämmer för honom. Det är mycket att begära att Westman ska kunna prestera på den nivån i det här skedet av hans karriär.

Zappaholic: Och nu blir det minst 6 fullsatta matcher hemma utöver vad man budgeterat för (nästan en fjärdedels grundserie på hemma plan extra). 🤑

OveJärnkrok: Helt rätt. Upp med hakorna. Vi leder matchserien. Fortfarande all press på SAIK.

Det enda positiva med kvällen var att Djurgården torskade med 5-0.