Brynäs IF

715073 inlägg · 7953 ämnen

honken påväg hem

« · 1271728 Till forumet


Sv: honken påväg hem
teddykgb: Med spets menar jag spets, d.v.s en spelare som har egenskaper utöver det vanliga. Clarke har jag aldrig sett så jag avböjer att hylla eller döma. De andra du räknar upp är som nån tidigare sa lite av leftovers. Absolut inga dåliga spelare men heller inga med vad jag menar spetskompetens a´la Brendl, Widing, Markan eller liknande. En samling hyggliga ES arbetare är vad vi har just nu, den enda jag kan se som sticker ut lite i mängden är Calle, som har det lilla extra i passningsspelet, möjligen också Rödin som är en irrationell spelare och KAN KANSKE visa prov på lite spetskompetens. Den som lever får se!
Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb: Att en spelare "skulle hålla" i ett annat lag är väl ändå en helt annan sak än om denne är spetskompetens? Grillfors håller i HV och Sunkan är nog minst lika bra som honom.
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Ja lite elakt kanske..men Sundlöv säger ju att han aldrig läser ad som skrivs som Brynäs så det spelar nog ingen roll..

Dom kanske är leftovers, men oavsett..tror du inte i alla fall Lasse,Eero och Nordan skulle hålla i dom flesta lag..? Och även min personliga favorit Sunkan..
Kommentera

Sv: honken påväg hem
Peja: precis vad jag också skrev...inom parents..
Kommentera

Sv: honken påväg hem
bradberry: ja men enligt vissa så spelare det ingen roll vad vi får för spelare eller vad vi har för spelare så är precis alla Elitseriens sämsta spelare. Orka med att folk bara klagar, inte undra på att man så sällan orkar sitta här. SUCK!
Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb: Du kanske borde tagga ner dina förväntningar på Clark, mannen var inte en toppspelare i SM-Liiga och man kan ju inte bedöma någon efter några träningsmatcher...
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Ja, den bra ungdomsverksamheten kan man ju definitivt inte tillskriva Sundlöv. Jag håller helt med om att Brynäs har för många medelmåttiga seniorspelare kontrakterade. Exemplet Hermansson visar att Sundlöv är för villig att förlänga med spelare...
Kommentera

Sv: honken påväg hem

teddykgb: Samtidigt får man se krasst på saken. Nordan och Kahnberg tingades iväg från Frölunda. Somervuori tvingades bort från FBK på grund av att han vile ha mer speltid.

Skall man vara lite elak så kan man ju säga att det i princip är leftovers Sundlöv har värvat ihop.

Kommentera

Sv: honken påväg hem
sylf: Lite spetskompetens har vi väl ändå..?

Lasse,Eero,Kahnberg,Sundkvist,Nordan och Clark (i alla fall det han har visat hittils) skulle väl platsa i dom flesta ES-klubbar..
Övertygade om att en kille som Sunkan skulle vara grymt eftertracktad om han skulle byta klubb i Sverige..han kanske inte är spets framåt..men enligt mig förbaskat viktig..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: honken påväg hem
sylf: "Som det är nu så har vi ju ingen spetskompetens alls..."

- Somervuori, Kahnberg, Jonsson, Nordquist... Å nån till... Tycker du yrar lite...
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Ja det är väl det som är "duktigheten" i att vara sportchef..att betala rätt person rätt lön..att få ut mesta möjliga ur varje spelare, ja där har väl Sundlöv blandat gett en del genom åren men det är väl mycket begärt att han skall lyckas med alla värvningar..
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Som det är nu så har vi ju ingen spetskompetens alls, förutom en sån som Calle t.e.x, men jag antar att det inte var fjunisar du syftade på.. Spetskompetens har vi haft men är av olika anledningar borta, typ Brendl, Widing etc. Sundlöv har i sann socialdemokratisk anda värvat ihop en grå massa som ska funka som ett LAG. Men en kedja är inte starkare än sin svagaste länk, i det här fallet är jag rätt övertygad om att de 2 länkarna står i mål. Lägg därtill att Cz kör sitt vanliga race i matcherna, defhockey där man gör 1-2 mål och sen backar hem och vi är rökta. Vill Sundlöv ha mer stålar att shoppa för så borde han ha tittat på OS, semi och finaler i ES etc, där spelades en hockey folk vill komma och titta på...
Kommentera

Sv: honken påväg hem

teddykgb:Thelin gör ju ett grymt jobb med juniorverksamheten. Lite i skymundan. Många tillskriver Sundlöv allt för mycket cred när det gäller den biten.

Spelare som Hansen kanske man skall ha, han kanske var ett dåligt exempel. Men som det var förra säsongen när han hämmades mycket av sin huvudskada så skall Cz ställa honom åt sidan.

Men såna spelare kostar pengar de med. De spelar inte gratis och har man för många såna "mellanspelare" så blir det så att man inte har råd med spetskompetensen.

Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Jag har dålig koll på både Hammarström och Thelin, men iden att bygga på eget och krydda med "stjärnor" är väl en ide som jag tror många köper...mig själv inkluderad..fast tror du inte Sundlöv hade gjort det också om han haft mer pengar..?

Spelare som Hansen och Lauritzèn kommer vi nog alltid ha i truppen tror jag, och Hansen har väl inte varit genomusel hela sin tiden i Brynäs...inte i mina ögon...Lauritzèn ja...jag är inte jätteförtjust i honom jag heller..han gör bra matcher det gör han men han dippar ganska mycket..

Värva en SC från ett annat lag, det händer ju inte så ofta...Nubben till VF och någon mer men annars är det väl inte så vanligt..vad jag minns..
Kommentera

Sv: honken påväg hem

teddykgb:Svår fråga. På ett sätt skulle jag gärna se tex Inge Hammarström som SC. Han har ett väldigt bra kontaktnät efter alla år som scout. Det som är emot där är väl hans övriga syn på hur Brynäs sköts i stort. Han var enligt vad jag hört vldigt kritisk mot att ha kvinnor i styrelsen. Men det påverkar ju förstås inte jobbet som SC.

En annan jag skulle kunna tänka mig är Thelin. I alla fall om man skall satsa på ett yngre Brynäs matat från de egna leden för att krydda anrättningen med toppspelare som skall stå för produktionen. Man signar alltså inga spelare som Hermansson, Lauritzén, Hansen och liknande utan kör på med fler egna produkter.

Ett tredje alternativ är att värva över någon sportchef från ett annat lag. Vem vet jag inte men rent spontant så tycker jag att SAIKs SC har gjort ett imponerande jobb på så kort tid man varit i ES

Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Jag håller med dig i mycket, framförallt exprimentet med stor trupp och usla målvakter..det var katastrof rent ut sagt..

Seriöst nu Lasse, för jag vet att du inte kommer svara bla bla som visar andra, Vem skulle du vilja se som sportchef..välj fritt..

Det är inte min mening att jävlas eller dylikt...jag frågar för att jag är nyfiken.
Kommentera

Sv: honken påväg hem

mk: I stort så tycker jag att Sundlöv gör ett bra jobb. Det är väl snarare på en annan nivå som jag vill se fler förändringar. Inom organisationen helt enkelt.

Sundlöv har säkert fått pussla en hel del med tanke på budgetens storlek. Men samtidigt så tycker jag han varit lite väl bekväm många gånger. Ett sånt exempel är HErmansson. Varförför förlängdes hans kontrakt överhuvetaget?

Sedan är det alla chansningar som Skoog, Ström och framför allt Hutten som var grymt dåligt scoutad. Min övertygelse är att om man har väldigt små medel så måste varje krona räknas. JUst där så tycker jag att Sundlöv har misslyckats en smula.

Men sedan har vi säsongen med den breda truppen. Ett kostsamt misstag som borde ha kostat honom jobbet. Som ansvarig så är det han som skall gå när man misslyckas så fatalt med ett experiment. Mycket av misslyckandet ligger just på hans axlar. Han skulle ha dryftat detta med spelarna innan man sjösatte den skutan. Boork i all ära men ibland så hjälper inte ens hot om frysboxar och annat när hela laget unisont står bakom ett beslut man tagit. Jag glömmer aldrig Dackells reaktion på träningen när boork talade om att man skulle vila honom och vad var det 7 andra av de bästa i matchen mot SSK. Då efter att man skåpat ut LHC med 9-1 hemma. Dackel slog av klubban mot sargen och frågade vad det var för jävla lekstuga. Då har man knappast förankrat ett sånt upplägg med spelarna. I alla fall inte berättat HELA upplägget.

Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Han var en ren katastrof första två åren.
Sen efter senaste KS tycker jag att han har faktiskt gjort en godkänd
insats, efter förutsättningarna.Sen har han t.o.m. lärt sig att tänka
innan han pratar med media..
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Korhonen höll väl bra klass i förra sejouren.
sen att varken sperrle eller korhonen höll måttet får
Pecka oxå ta på sig.Sen var den säsongen ett enda stort mörker,
som säkert alla har lärt sig av.

Sen en annan fråga, När kom Pecka hit ,och vem var ansvarig för det?
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse:
Anledningen till att jag skrev att Sundlöv själv skulle hoppa in var just dessa två du nämner. Han skulle ju knappast kunna göra det sämre. Dock är ju inte TVÅ målisar HELA truppen. finns ju över 20killar till. Men många gånger är skillnaden mellan slutspel och kvalserien just målvakterna.

Vad tycker du själv om Sundlöv? vore kul att höra lite åsikter.
Kommentera

Sv: honken påväg hem

mk: De inser nog i allra högsta grad att det var ett misstag. Frågan är snarare varför man inte gjorde någonting åt det.

Just ja. jag glömde ju att man är riktigt bra kompisar däruppe på åsen..Å man sparkar ju inte kompisar. Nej det är lättare att lägga ALL skuld på tränaren och sparka honom...

Sätt dig ner och ta en funderare på hur många tränare Brynäs averkat i Sundlövs regi som sc.. Ställ dig sedan fäljdfrågan om det är ett bra tecken.

Du verkar vilja få Sundlöv till en över måttan kompetent sportchef. Något jag anser att han inte är... 

Kommentera

Sv: honken påväg hem
mk: -Han är en mycket kompentent målvakt och gör han en bra säsong vill vi väldigt gärna behålla honom hos oss, säger Frölundas General Manager Kent Norberg.

Så om det inte går så bra får han inget nytt kontrakt?

WTF,Har inte vi nog med "leftovers" som andra lag inte vill ha?
Kommentera

Sv: honken påväg hem

lingonben:Så du anser att åde KOrhonen och Sperrle höll bra klass?

Det var givetvis därför man chanssade och tog upp Markan från J20 ett år innan det var meningen.

Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb: Tänk egentligen, vilken tur att vi inte har tex "Nubben"
som SC. Så mycket pengar och så lite framgång,.
Hade det skett i Brynäs hade han varit hudflängd,rullad i tjära,
och suttit på torget för bespottning.

Sen,den som inte tror att Sundlöv och hela organisationen inser att
det var en felsatsning med stor trupp fattar nada.
Tycker jag.
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Shit happens, kollar man på spelartruppen från det året så finns det inget att klaga på. Sundlöv skulle väl ha snörat på sig skorna oh klivit ut på isen själv så vore det en finalplats istället ;)
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Jag skall inte svara för någon annan, men för egen del var frågan enkel och utan någon egentligen värdering på om någon var bra eller dålig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: honken påväg hem
70 Rodrigues: Och hamna i det svarta hål som " Vi i femman"
har gjort är ju så klart mycket roligare?eller hur.
Kommentera

Sv: honken påväg hem
Hence: Ja den kanske inte var Einstein-nivå på den diskussion men jag anser ändå att vräker man ur sig saker oavsett så är det minst man kan begära att man har något att backa upp sina påstående med...uppenbarligen fanns det inte..men det hade jag inte väntat mig heller.
Kommentera

Sv: honken påväg hem
lingonben:Så det var bra gjort att överskrida spelarbudgeten och ÄNDÅ hamna i KS?
Kommentera

Sv: honken påväg hem
Hence: Hahahahahaha
Kommentera

Sv: honken påväg hem
och nivån i det forumet stiger i sån hastighet att det får en partikelaccelerator att se ut som en enhjulad rullator...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb: *ASG*
Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb: Du betyder inte ett skit för mig, så det rör mig inte i ryggen, du betyder lika mycket för mig som det jag hostar upp på morgonen.
Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb: Spelar ingen roll vad man kommer med för svar till sådana som dig.Du och dina 4-5 gelikar här på forumet har huvudet allför långt uppstoppat i mörkret för att se verkligheten. Ni anser ju att Brynäs är ofelbara vad det än gäller, så att komma med ett svar som passar er är stört omöjligt, då skulle jag behöva kliva in i det svarta hålet jag med och där vill jag inte vara.
Kommentera

Sv: honken påväg hem
70 Rodrigues: Nä nu får du fan imig förklara dig, vräka ur dig "att sundlöv har så mycket lära av stillman" och sedan svara mer ett bla bla..

Berätta då, du som verkar så jävla duktig...berätta vad Stillman skall lära Sundlöv...
Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb: Bla bla bla bla!!!
Kommentera

Sv: honken påväg hem
70 Rodrigues: Jaså, vad mer tycker du Sundlöv skall ta efter, berätta..

Att Stillman får en påse pengar FAN så mycket större än Sundlöv tror du inte påverkar möjligheterna..?
Kommentera

Sv: honken påväg hem
teddykgb:Jag tycker han gör rätt som kniper käft...precis som Stillman i HV också alltid gör i HV..inte ett ljud förräns ev.kontraktet är klart.."

Det är mycket Sundlöv skulle behöva ta efter av Stillman!!!
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Fast varför skall han reagera på något som han inte startat oavsett..?
Det är ju inte Sundlöv som byggt uppförväntningar/förhoppningar..

Jag tycker han gör rätt som kniper käft...precis som Stillman i HV också alltid gör i HV..inte ett ljud förräns ev.kontraktet är klart..
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: *ASG*
Kommentera

Sv: honken påväg hem
70 Rodrigues: När det gäller J18 så heter det "Pubic relations"..
Kommentera

Sv: honken påväg hem
70 Rodrigues: VA kommet vi att få publik?!
Kommentera

Sv: honken påväg hem
GävleLasse: Public what?? :-)
Kommentera

Sv: honken påväg hem

teddykgb: Annars är det väl läge för Sundlöv att reagera.. Han är ju precis lika berörd av detta som Honken. Det borde ligga i hans intresse att, om informationen inte stämmer dämpa förväntnngarna hos supportrarna alternativt göra en kommentar till Gävletidningarna.

Public relations

Kommentera

Sv: honken påväg hem
Kan Pucken Persson vara så korkade och naiv att han skriver en sådan sak som han gjorde utan ha någon täckning för det....??

Och andra sidan Honken är ett proffs, vad annat skulle han säga än det han gör..? "jo jag ringde Sundlöv och snackade lite.." så korkad är han inte..

Jag är övertygad om att det ligger något i Puckens bloggkommentrar....hur mycket är ju omöjligt att spekulera i..
Kommentera

Sv: honken påväg hem
Dragan 2k: Att något sådant skulle dyka upp var ju inte direkt oväntat, flyt o Brynäs går ju inte direkt hand i hand :-(
Kommentera


Sv: honken påväg hem
21olsson: 5 mot 3 nu i 1 minut igen!
Kommentera

Sv: honken påväg hem
henke1: nån skrev en komentar i matchbloggen om att samma källa som säger att Honken vill hem till Brynäs redan den här säsongen har sagt att Frölunda tittar på en målvakt som spelade i NHL förra säsongen.
Kommentera

honken påväg hem
honken påväg hem iår eller efter säsongen.
Frölunda släpper antagligen inte sin första målvakt en månad innan premiären men skulle man hitta en ersättare kanske brynäs skulle vara intresserade att köpa
Vad tycker ni :) ?
Kommentera

« · 1271728