1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741551 inlägg · 7967 ämnen

Inför shl 18/19

Sv: Inför shl 18/19
Leonardo: Tyvärr är Växjö klassen bätte än bägge lagen. Du kan vara lugn, växjö vinner guldet lätt

mattiask: ok vi tycker olika:) men han är prodif det märks och det är nästan aldrig mvs fel om det är fel! Tror knappt att han tyckte fernström gjorde fel;)

Enaranger: Håller faktiskt med dig. Petter är en av dom som jag fortfarande klarar av att lyssna på. Tycker nog att han är den som är absolut mest opartisk av alla och säger det som faktiskt är rätt i de flesta situationer.
Wikegård är i mina ögon den tröttaste och en som faktiskt inte utvecklar sig själv något vidare som expert.
Trötta intervjuer, trötta åsikter och allt som oftast har han ett väldigt konstigt hockeyöga (vill ofta att det ska smälla, men när det är ruggigt jävla fult så vill han trots allt ha det till att det inte är så fult som det faktiskt är).

Leonardo:

Det viktigaste i slutspelet nu. Det är ju att det blir så få matcher i varje
matchserie. Så att konkurrenterna drar in så lite pengar som möjligt
i biljettintäkter. Hoppas t.ex. på att det blir 4-0 i matcher i finalen.
Vilket lag som vinner med 4-0 spelar ingen större roll.

Fast helst ser man ju att inte Växjö vinner.
Men går Djurgården till final så tror jag faktiskt de vinner rätt lätt.
Åtminstone om de spelar som då de vann med 5-1 mot oss på
sin hemmabana.

{8356}: Hon är kass som kommentator men väldigt duktig på intervjuer, hon borde hålla sig till det.

Jag tycker faktiskt inte det är något större fel på Petter R.

{8356}: Skönt att slippa en massa genus här inne bland er kära Brynäsbröder!

{8356}: Ser inte ens matchen jag, noll intresse av DIF och SAIK...tror dock SAIK tar sig till final...men det vore skönt om Växjö inte vinner SM :) Oavsett DIF eller SAIK som vinnare

{8356}: hon har ju dialekt precis som pw och uttalar fel men värre med Petter som expert med inte så många rätt;)

När jag hör Lena kommentera får jag känslor av att det är en avslagen match i Superligan för damer i innebandy mellan Iksu-Järfälla. Och det är inte den känslan jag vill få när de är slutspel direkt. Tror nog jag byter kanal över till Allsvenskan snart.

Stefan R 63: He, he nä ge dig nu hahaha....Alcén kan jag tänka mig efter karriären, han e bra på att tjattra :)

Leonardo: mmm kan det bli Elias Fälth som tar över efter petter:)

Petter gillar jag. Men jag tycker det är helt otroligt att man ger Lena störst förtroende av alla kommentatorer när det finns flera bättre alternativ. En sån som Patrik Westberg som blivit jättehyllad av TV-Publiken får inte ens 1(!) enda match i slutspelet.
Antar att det är för att Cmore ska uppnå någon form av kvinno-kvot. Hade man skrivit detta på twitter hade man ju varit mordhotad av någon feminist vid detta läget.

{8356}: håller med. Hon kan liksom inte få igång slutspelskänslan i bröstet. När tex Lasse Granqvist eller Tommy Åström kommenterar så blir man laddad innan matchen ens börjat. Lena skapar inte något intresse tycker jag, hennes röst känns fel i öronen

Stefan R 63: Han har nog mardrömmar och nervryckningar fortfarande efter finalförlusten mot Brynäs 1999 hehe.typ "Vad i helvete hände egentligen"..tomte

{8356}: klarar inte av dryga självbelåtna petter

Jan Grismöbel: "expert" petter sa att Dif kommer att gå stärkta efter att Dif klarat utvisnigen! Han är för sorglig o så dif pro

Kan någon förklara för mig hur Lena Sundqvist kan få kommentera varenda omgång i slutspelet?
Enligt mig en av de absolut sämsta kommentatorerna på hela Cmore. Att hon dessutom uttalar Skellefteå som Skellefteeeee och Luleå som Luleeeeee tycker jag visar brist på anpassningsförmåga. Tror flera än folk i Norrbotten har ett innehavande av Cmore.

Enaranger: ok. Då är trovärdigheten låg.

Enaranger: Oavsett så skulle det inte vara så konstigt, Timrå har tagit sig till SHL och måste satsa direkt precis som Mora kommer att göra med spets....det visar sig snart....

Judas11: kan ju inte tro på ett fakers fans .

Chris11:

Signaturen Putte skrev så här.
"Anders Lindbäck ska enligt rykten spela i Timrå nästa säsong"

Pettisbif:

Om det skulle vara 25 kontrakterade spelare i nästa säsongs trupp.
Då måste du plocka bort en anfallare från det lag du önskar.

Leonardo: verkligen. Måste ha 2 enheter som levererar.
Viktigt att ha flera spelare som kan hota. Danielsson, Kellman, J.Boqvist, Gunderson, Blomqvist är en bra början. Viktigt med en vass pp-back i varje uppställning

Chris11: Och om Brynäs vill ha honom, det finns en hel del målvakter nu till salu så att säga....kanske inte ens blir varken Eriksson eller Svensson? Svedberg är fri, Ortio är fri, Gunnarsson är fri hehe listan kan göras lång, jag skulle sova skönare om jag fick färdiga målvakter imorgon e.m :)

Chris11: Då har du ordentlig spets i PP och sen Danielsson och Rensfeldt, vi ska fanimej vara bäst i PP nästa säsong

Enaranger: nja. Länka gärna. Läste att någon journalist tyckte att timrå borde värva honom, men inte att han va aktuell för dem.
Kommer han till Sverige så är jag övertygad om att han ser brynäs som första alternativ. Inte Timrå som han endast spelat en säsong i

Enaranger: såg det också. Lägger ingen vikt alls vid det.

Leonardo: coolt namn också ;) skämt åsido han vore en bra värvning.
Gunderson-Berra i första och Koivisto-Lundgren i andra kan jag leva med

Anders Lindbäck ska tydligen vara aktuell för Timrå enligt någon på
den där "silly season" sidan om Brynäs som de har på GD/Arbetarbladet.

Chris11: För 300 k får du garanterat Miika Koivisto i Kärpät, skulle fem ggr hellre ha honom, där har du en tvävägsback!!

Pilen32: Han hamnar kanske i Dalarna igen, vem vet?

pastorn: ja. Alltså, Vi har redan 3st av den spelartypen på backsidan. Lundgren, kilström och Bertilsson. Vi behöver en tvåvägsback eller en offensiv back. 300k Är dumt att kasta i sjön på Andersen

Pär Johansson som assisterande tränare hade varit konstigt?
Då sitter vi med två stycken backtränare i A-laget, en videocoach och ingen offensiv tränare.

Inkazar: Mm,hehe finns gott om troll :)

Kan inte nån kung härinne klippa ihop lite Kellman-skills? Dålig koll på honom :-)

Som jag skrev tidigare:

Mata inte trollet hörrni!

Chris11:
Jag instämmer, Andersén är för orörlig för att vara intresant med hans förväntade lönekrav.

JanT: Jag har en jobbarkompis som har lite inside i LHC. Han berättade att Olimbarna skulle vi skitdyra så de fick låta dem gå. Jag misstänker att agenter och spelare försöker utnyttja det faktum att lagen får mer TV pengar. Konstigt vore ju annars.

Judas11: Så länge det inte finns källor tar jag det med lite salt, hade det varit en sann källa hade det känts illa ;)

Kent747Socker: var ett skämt men tänk vilka reaktioner detta hade skapat här :)

Judas11:

Enligt vilka källor?

Judas11: Finns inte något sånt på pränt än så länge!!

JanT: enligt källor är Palushaj överrens med Lakers

JanT: Då skulle alltså det bli Danielsson, Lundgren, Kellman och ev Rensfeldt och en målvakt till då och en back ....hade hoppas på någon till spets framåt jag

Huge: Jag tror vi kan glömma Greg Scott - centersidan känns spikad. Jag tror det blir Clark/Palushaj samt Rensfeldt in på forwardsidan. Målvaktsparet ser ut att bli Eriksson/Rautio samt på backsidan lär Boqvist erbjudas kontrakt. Därefter återstår att se om Bertilsson lämnar för KHL och vem som blir den sista backen. Ser inte så pjåkigt ut i mina ögon!

Chris11: Collintons kontrakt går ut nu i år med Rockford Icehogs...

Huge: Inga dåliga spelarförluster....

mattiask: fattar inte heller varför alla snackar om johansson. Istället skulle man kolla in hans backkollega i Oskarshamn: Björk. Lika många poäng, fast fler mål. Stor och tung och dessutom yngre.

Chris11: Fast Larsson är jag övertygad om att han kan bli en fantastisk tillgång om han får allt att stämma. En spelskicklig back som dock måste få lite tid att anpassa sig = han har nu fått ett år.
Vet hur många som tyckte Pudas var urusel under sitt första år - där vet vi ju alla hur pass duktig han var när han lämnade.

Sen att man jämför med Johansson är ju bara ytterligare ett tydligt tecken på att man kanske enbart tittar på att han är ”vår egen” ihop med att han framförallt var bra i slutet nu.
Men varför skulle han helt plötsligt vara ett bättre val än Larsson?
Då hade det ju varit klart bättre att ha kvar Fälth OM han accepterat att gå ner ordentligt i lön.

« · 1891815 · »