1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
J-S: nr 1..HV 71 sparkade sin tränare alldeles nyss...verkar gå bättre
Vi sparkade PA innan kvalet..verkade gå bättre...
2 Helt sjukt att man inte får ifrågasätta beslut som tas av de sk kvalificerade Vad har JA för kvalifiktiaoner för det jobbet? Inget personligt mot Johan men han är inte rätt man för jobbet ..
3 medlemskap har jag..
Du kan välja att gå i ett lämmeltåg med några andra strutsar rakt över klippan...Jag väljer att ifrågasätta och ändå stötta mitt Brynäs...oavsett Divison

Stefan R 63: Se på Djurgården med som har kommit igång nu, och stadigt går uppåt i tabellen.

Drar man sista 10 matcherna så är både Djurgården och HV71 som har sparkat tränarna bäst i både SHL och HA. 10 matcher är ingen säsong, men båda lagen har kommit igång efter ett tränarbyte.

J-S:
Klockrent, även om jag inte gillar en del av vad du skriver, du är en av dom som kör med någon form av häskartekniker ”typ Huge” men vi vill förmodligen samma sak, att vårt kära Brynäs ska friskna ttill, ta nu inte denna kritik allt för hårt, du vet själv vad du skrivit och bör rannsaka dig, men som tidigare sagts, håller med dig i detta inlägg….

Puss i ljumsken😅🤘

LInköpings vd/klubbchef avgår alltså p g a en stark hotbild från de egna fansen. Hockeysverige har länge vetat om att det är något fel på Linköpings supporterkultur, folk här i Östergötland verkar ofta vilja tona ner det. Men detta är väl till slut det yttersta beviset.

För jäkla synd att det vi och inte dom som ligger i skiten tabellmässigt.

Idag går vi för storvinst, gärna med 7 mål!!! Proppen ur hoppas jag.

{8399}:
Är inte längre obesegrad på hemmaplan
Men jag nöjer mig med 3-1 idag

Zorro 65: Tre poäng är helt ok.

Davey85:

LHC har som många andra lag vidriga supportrar, minns när Leksand invigde ejendals arena och vi mötte dom i premiären, trots att de vann matchen så svinade dom och de flesta var mer än överförfriskade och otrevliga när man skulle prata med dom, lider med deras supportrar som är trevliga, vilket de flesta är såklart.

Hot är aldrig ok mot vd / sportchefer oavsett hur dåligt det går för klubben. Säger som Thomas Wassberg så till någon journalist förr när han blev intervjuad och inte åkt så bra som de flesta förväntat sig. " gör det bättre själv då för fan "

Klockrent

Huge: Det sista du skriver är ju helt hysteriskt roligt eftersom det är DU som har tippat oss högre upp i tabellen. O trodde på slutspel för några veckor sen.
Vissa av oss.. såg ju redan i höstas vart det barkade men då var vi ju gnälliga. Och barnungar som ifrågasätte Manners coaching. Mv ..smal trupp... allt det där har kostat oss ett antal poäng
Detta är ingen efterkonstruktion utan det sa flera av oss.. medans du nästan uteslutande gör efterkonstruktioner som ska passa dig! Patetiskt!!

Stefan R 63: Gnället är varken klädsamt eller någonting att vara stolt över. Du tror att du är bättre en Hugo för att du gnällt mer eller?

Zorro 65: vi har 3 raka förluster mot HV...gäller att inte gå i deras fälla nu..med att vi får ett skenbart övertag och sen går bort oss. Det är det som de andra lagen har gjort fel mot hv det sista.
Manner borde ju va smartare än Lindbom men har vi spelare för att spela smart...

{8399}: Är du bakis eller börjat väldigt tidigt!
Jag är övertygad att jag ser hockey bättre än Hugo.
Det är en otroligt stor skillnad på att gnälla.. än att se konstruktivt på spelet och Brynäs.
Du kan väl scrolla dina egna inlägg.. o se ditt gnäll på domarna. Inte så klädsamt...

Stefan R 63: ” Manner borde ju va smartare än Lindbom men har vi spelare för att spela smart...”

Borde han? Har han visat en enda tendens till att vara smartare?

Vi möter seriens formstarkaste lag pga kompetenta ledare som vet hur de ska använda sitt spelarmaterial för att ta poäng.

Bulten: Ja, för nån månad sedan när Nubben härjade vilt med värvningar och senare även förändringar i tränarstaben så var det många som tyckte att det var skönt att vi valde spåret med en handlingsförlamad praktikant istället.
Nu ser vi resultatet av Nubbens strategi och ”vi har det vi har” och ”kontinuitet”…

Stefan R 63: Jag är övertygad om att Alcen och framförallt Manner ser hockey bättre än vad du gör.
Vad är din kommentar till det?

Anser du dig själv och hemifrån soffan vara en bättre och skickligare tränare än Manner och övriga tränare, när det gäller att träna och leda Brynäs under både matcher och träningar?

Och ifall du anser dig vara det, motivera isf varför?

Huge: Jag håller på er i dag......Krossa HV! Brynäs ska vara kvar i SHL, kämpa!

Huge: Har svårt att se din poäng. Om våra "yrkesmän" är sämst i serien, vilken tröst är det att de är vassare än Stefan R 63?

Stefan R 63: Du får ju ha precis de åsikter du vill, eftersom yttrandefrihet finns och detta är ett fritt forum. Sen att du låter dig påverkas av Bagdad Bob(Huge mfl) är ju en annan sak.
Tror man ska försöka ignorera dem bara, även om det är svårt.

munkas: eftersom vi har en så inkompetent SC och ledning, vad får dig att tro att Brynäs hade lyckats med det draget som HV gjort?

Nu är det ju inte avgjort ännu. Även om jag inte är särskilt optimistisk så kan vi väl först se vart vi hamnar.

Stefan R 63: "nr 1..HV 71 sparkade sin tränare alldeles nyss...verkar gå bättre
Vi sparkade PA innan kvalet..verkade gå bättre..."

Vi sparkade PA i ett läge när spelet såg betydligt sämre ut än vad vårt eget spel ser ut idag och efter att man snackat ihop sig under uppehållet. Sen dess har ju vårt eget spel lyft sig markant och blivit mkt stabilare, så att Manner skulle sparkas oavsett om vi hänger kvar eller kommer att kvalspela kan du och andra bara glömma.
Det är mest en desperat önskning från frustrerade fans, som i vanlig ordning kräver att alla och alla ska sparkas när det går trögt.
Jämförelsen med HV och att det skulle funka mkt bättre för oss om vi sparkar Manner, bara för att det funkat bra för HV med att sparka Samuelsson, blir ju bara löjlig och visar väl mest på att du inte alls har den hockeykunskap som du själv påstår att du besitter.

"2 Helt sjukt att man inte får ifrågasätta beslut som tas av de sk kvalificerade"

Och vem/vilka har förbjudit dig att ifrågasätta besluten från ansvariga då?
Har du blivit avstängd eller bannad för ditt ifrågasättande eller hur menar du?

Isf är det väl exakt lika sjukt att man inte verkar få ifrågasätta DIG och vilken kompetens/kunskap/insyn du själv har för att kunna göra en objektiv och kunnig bedömning av de beslut som ansvariga tar.

"3 medlemskap har jag..
Du kan välja att gå i ett lämmeltåg med några andra strutsar rakt över klippan.."

Medemskap i AIK från Solna räknas inte här, tyvärr...

Sen kan du också välja att gå i ett lämmeltåg av gnällande sofftyckare som tror sig veta allt så mkt bättre hemifrån soffan, istf att själv och med dina kunskaper och erfarenheter från hockeyn försöka jobba aktivt i eller kring föreningen för att allting ska bli så bra som möjligt.

Mattson: Eftersom stefan nu påstår att han kan mer om hockey än undertecknad så var det bara en enkel fråga där jag undrar ifall han även anser sig veta och kunna mer om hockey än Manner.
Jag menar, han gnäller ju och klagar hela tiden på Manners coachning m.m, så för mig låter det ju isf som att han anser sig även veta mer om hockey än vad Manner gör.
Stefan får väl själv svara, det är ju bara en simpel ja eller nejfråga som jag ser det...

Stefan R 63: jaså, du tror att du är bättre än mig också? Noll självkritik från din sida.

Huge: Så om jag är missnöjd med Brynäs just nu, tror du att jag menar att jag skulle göra det bättre än Svedman och co? Tycker det är en underlig slutsats.

{8399}: Vad är det med dig??? Har jag sagt att jag är bättre än dig??

Nisse1:

Rätt intressant för många leksingar att följa Brynäs nu. En del vill att BIF åker ur och blir kvar i AS pga Brynäsarna hånat oss i alla år när vi åkt jojo mellan serierna men de flesta vill ha kvar Brynäs i SHL för Gävle / Dala derbyna.

Jag personligen vill ha Brynäs kvar i SHL, har aldrig haft något emot Brynäs som klubb, självklart är det skönt att slå dom men det känns bättre för mig om Leksand slår ex Färjestad eller Djurgården som har enligt mig blivit större rivaler numer än BIF

Mattson: För ett par dagar sen undrade jag var Huge var, han var helt osynlig.
Men nu undrar jag bara om man kan vrida tillbaka tiden till då jag undrade..

Det är svårt att vara på ett forum när i princip alla är oroade över Brynäs existens i SHL.
Och hur ledningen har skött sig.

Men så är det 1 som bara säger "att sköt det bättre själv då"

Nästa uppdatering på HS vill jag se en funktion där man kan banna vissa att svara en, om man så önskar.
Gud va skönt det skulle vara..

JohnnyBotox: Under uppehållet tog man ju sig ett snack om spelet, så överenskommelsen om att man därefter skulle tajta till spelet verkar ju ha fått lika god effekt på VÅRT spel som tränarbytet har fått på HV:s spel.
Finns mao ingen som helst anledning för oss idag att helt omotiverat sparka Manner.
Speciellt med tanke på att det heller inte finns nån som helst indikation eller några mer trovärdiga rykten/spekulationer om att han skulle sakna förtroende hos spelarna.

Huge: Klart de har en större erfarenhet av hockey...Men som SC har väl Alcen inte några meriter eller? Ett enormt felbeslut av Brynäs!
När jag säger att Manner inte coachar laget så ser man ju massa saker som man kan ifrågasätta..Tror t ex Rönnen..Mitell..o många fler hade coachat annorlunda i de situationerna..
Kring mv ...så är det en cirkus. Det kan ju ALLA se...nä Flåt inte alla...
Denna soppa av felbeslut och felrekryteringar har kostat oss poäng...

Huge: Jag svarade på Lars Görans inlägg men vill du leka riddare för honom så...eller är du kanske Lars Göran också..

Stefan R 63: Att Huge å Lars Göran är samma struts har fler än du funderat över . Likheterna på strutsbeteendet är slående.

Huge: Kan ta ett beslut till som man verkligen kan ifrågasätta. VI tar in Roy på lån..han spelar 6-7 matcher...o gör det bra..lyfter dima o palve. Går på mål ..rivig..Då väljer man att inte ge han fler matcher i en redan tunn trupp...då vi återigen får lita på att inte får skador o lita på kvist ljungkrantz o Birgersson som inte håller måttet.

Stefan R 63: Din attityd, din attityd.

Stefan R 63: Du svarar ju inte på frågan, går mest kring het gröt och drar in Alcen och andra tränare i det hela och som inte har med saken att göra.
Hur vet du att Mitell och Rönnberg hade coachat annorlunda i de situationerna?
Har du frågat dom och vad har dom isf svarat?
Så frågan kvarstår ju, och den kräver ju bara ett svar i form av ett simpelt ja eller nej:

Eftesom du nu anser dig kunna mer om hockey än undertecknad, anser du dig själv även kunna mer hockey än Manner när det gäller att ex träna och coacha Brynäs?

mk:
Sen vill jag minnas att det var folk som envisades med att provocera fram honom med å säga "vilka vill du ha i slutspel nu då Huge" o.s.v., så lite självförvållat är det nog...

Horace76c: Sen det här att folk blir kallade för kappvändare härinne bara för att de reviderat sin syn på laget under säsongen. Skrattretande.

Stefan R 63: "Jag svarade på Lars Görans inlägg men vill du leka riddare för honom så...eller är du kanske Lars Göran också.."

Hur då "leka riddare"?

Är det nån regel härinne som säger att ingen annan än den som ett inlägg är riktat till, får svara?
Har inte kollat så noga, man jag är rätt säker på att du själv gör likadant: kliver in och svarar på inlägg från andra och som inte är direkt ställda till dig själv
Eller är du kanske mylingen, munkas, grismöbeln osv också?

mattias - 74:
När jag var yngre var jag också av stark åsikt att Färjestad, djurgårn, Leksand o.s.v. skulle åka ut så man "slapp" dom.
Inser nu när man är äldre att det är dom matcherna man lite lever för... Så har svängt I den frågan.
Vi hellre "ha ur" lag som det inte är några känslor kring... MIF, LHC, oik...

Huge: jag har svarat att de har större erfarenhet av hockey.. Helt klart. Det innebär väl dock inte att de gör felbeslut eller som kan ifrågasättas
Kapten på Titanic hade större erfarenhet av skepp och sjövana men tog ändå felbeslut och körde in i ett isberg.
Vallaansvarig tog ett felbeslut kring skidorna på damstafetten ...osv...
Alla är inte perfekta Huge bara därför de har erfarenhet

Huge: coachat annorlunda ang Rönnberg, Mitell och jag lägger hörna till Robert Olsson.

De har coachat annorlunda än Manner( ingen fråga, ett påstående), källa: typ 40 omgångar

Från förnekelse-träsket till game-day: dåliga vibbar.

HV:trend positiv, Brynäs ….negativ

Forza Brynäs 🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Huge: Ser verkligen spelet bättre ut är frågan? Samtliga 14 lag hade kunnat spela som Brynäs om de bara velat. Det är inte speciellt svårt att lira sarghockey, är det effektivt? Nej inte speciellt. Sålänge motståndare lyckas hålla oss på utsidan så kan vi snurra runt till förbannelse och sen avlossa våra höstlöv från blå. Det kommer gissningsvis se exakt likadant idag. Men Lindbom och framförallt Pelle G och Challe käkar upp Manner taktik till frukost.

Petersson eller Miele behöver ett misstag och den sitter i nätmaskorna. Och ja de eller någon annan kommer att bjudas på det även idag. Manner tar på sig offerkoftan storlek XXL och gråter ut efter matchen. Allt är som vanligt.

Manner kan säkert vara en del i en tränartrojka i en kvalserie, men du kan vara ganska säker på att det kommer ske förändringar i staben

@aleskaa94 på twitter skriver att Bertilsson tror på spel (men beslut tas under dagen), Dock skriver han samtidigt att Ari Pekka bekräftar att Axel Eriksson spelar. Då är frågan istället för vem?? Vi har inte råd att tappa Bertilsson och ytterligare en back?!?

Bulten: Det är spännande att det samtidigt referats att HV’s spel verkligen inte sett lysande ut. Men tar de massor med poäng? Absolut, HV håvar in pinnar.

Silfver: Ja det verkar vara väldigt viktigt för vissa att spelet ser bra. Jag ser hellre att vi inte äger spelet men gör mål än tvärtom. Så ja, Hv har hittat nyckeln som kommer hålla dem kvar. Brynäs snurra vidare runt sargerna

Bulten: Problemet är att det är svårt att spela på kontring utan offensiv spets.

Huge: Håller helt med! Och tänk på en så’n som Nubben, först satte han Timrålaget, sen kom han sent in till HV men under säsongen har han skruvat till det även där!

Från Alcen intet nytt, maken till defensiv SC får man leta efter!

Stefan R 63: Mitt förra inlägg avsåg svar på Ditt inlägg, absolut inte Huge!

Silfver: HV är klart bäst i serien sen tränarbytet. Så idag möts seriens just nu sämsta och bästa lag.

mk: Går det inte att blockera användare om man så önskar?

Nisse1: Samma här, idag hejar jag både på Timrå IK och Brynäs IF, det finns redan 2 lag från småland i serien, ner med HV71 igen! Björninen avgör ikväll i Gävle!

Mattson: lindbäck står ikväll!😬😬

« · 2485566 · »