1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745912 inlägg · 7967 ämnen

Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20
dAVydov: Jag är vansinnig!!!

Forsberg 1978: Viktor Alner brukar ha en ganska positiv syn på Brynäs men här får de en hygglig sågning.

KulaShaker: En i mängden av överanalyserande skribenter som inte ser skogen för alla träd. Vi gör en enstaka skitmatch, som alla lag gör lite då och då.
Svårare är det inte. Hockey bygger på aggressivitet och fart, i komb med rätt taktik mot förestående motstånd. Igår funkade inget av det båda sakerna, och då får man svårt att vinna.
Att en skribent på fullt allvar undrar om ett SHL-lag ens har en plan, säger väl det mesta. Lite förvånad eftersom Alner normalt sett brukar vara sansad och nyanserad.

Tro mig boys, det finns inte mycket att hoppas på när det gäller Brynäs denna säsong - heller...

Clarence: Vi får väl kolla på matcherna i alla fall och ta det match för match. Ingen anledning att ha några förväntningar eller farhågor om hur säsongen slutar.
fokus på Malmömatchen nu, det räcker så.

dAVydov:
Deras topp är uthållig den här säsongen. Hittills. Vem trodde det?
De tjänar också på få matcher i veckan.

dem får sluta ta flyget till bortamatcher också, bussresor verkar vara ett segerrecept

Huge:
De kommer i flock de enstaka? 😃

Huge: En enstaka skitmatch? Leksand, Rögle och Karlskrona har alla, bortsett från en period, bjudit på liknande insatser. Vi har förtvivlat svårt att agera spelförande lag, det är rätt tydligt. Däremot mot bra lag som gärna själva vill ha pucken (SAIK, Växjö osv) så spelar vi discplinerat försvarsspel, sätter hög press och skapar då bra chanser.

mattiask: Det kommer ju aldrig gå att bli ett topplag med så svaga målvakter och ineffektivt PP. Har goda förhoppningar om att Gunde & co ska styra upp PP men målvakter som med jämna mellanrum står för grodor får vi nog vänja oss med den här säsongen. Det är förstås väldigt problematiskt i en serie där nästan alla matcher är väldigt jämna.

KulaShaker: kanske vi ska värva tillbaka Sundlöv och Jonsson 🙈🙉🙊

Auchinleck: Håller med dig med att vi borde vara med disciplinerade absolut. Men om jag ser till min egen hockeykunskap så faller vi igår på att vi är på tok för dåliga i passningsspelet och även på tok för ojämna i kvalitet.
För tittar du till Karlskrona.. Hur mycket skapar dom förutom sina 4 mål? Nu gör dom 4 mål och vi 2 MEN dom skapar i stort sett inga jättelägen. Och nej, det gör inte vi heller men med lite bättre kvalite och lite mer medstuds som jag faktiskt tycker vi har på Lindbloms mål igår så vinner vi en sådan match! :)

Pettisbif: Jag köper det du säger och framförallt att man bör ge Rautio chansen nu för Felix har tydligt visat att Rautio bör vara vårt förstaval och jag är superlugn om vi sätter just Rautio i målet. Han har bevisat för mig att han är en riktigt toppmålvakt i SHL.
Det jag däremot är lite mer tveksam till eller rättare sagt jättetveksam även om jag förstår vad du menar.. Bertil & Gunde är för bra tillsammans för att sära dom två. Som sagt jag förstår vart du vill komma, men tycker de ska fortsätta tillsammans.
Pudas tillsammans med Lucas tror jag kommer funka bättre än Kilas-Lucas då jag inte tycker Lucas-Zanetti fungerar. Så tittar man på dessa fyra så håller jag Kilas-Zanetti tillsammans som bättre än Lucas-Zanetti.
Väldigt svårt men tror inte på att sära på Bertil-Gunde iaf.

Sen powerplayet blir svårare även om jag tycker att framförallt Zaborsky har fel position. En erkänt duktig målskytt behöver komma upp i banan för att kunna skjuta direkt. Tror t.om det skulle lätta för honom enormt om han får göra 1 mål i pp.
Sen ser jag hellre PaW isåfall på högerkanten istället för Jensen i första. Tror Jensen skulle fungera bättre på Zaborskys plats vid stolpen!

{2064}: Men mot Rögle är vi fullständigt överlägsna i stort sett över 3 perioder och framförallt tredje perioden även om det är då vi trycker på.
Men där har man en sådan typisk match där motståndarna gör mål på varje farlighet de bjuds på.
Mot Leksand är vi bättre i två perioder, mot Rögle är vi bättre men däremot igår är Karlskrona mer disciplinerade och effektiva vilket gör att de vinner.
Men Rögle matchen tycker jag inte det finns något att klaga på förutom de insläppta målen då vi släpper in för enkla mål helt enkelt. Men spelmässigt är vi klart bättre.

mattiask:
Passningskvalitet och jämnhet är väl utdöda kompetenser nu för tiden?
Det skall gå fort.

När det gäller Mormors flottister förstår man att de kör snålt, särskilt med tanke på deras föregående säsong och med tanke på att de skall etablera sig i högsta ligan.
Att det så här långt räcker till toppen i serien säger en del om övriga lags förmåga att spela sönder (på papperet) sämre motståndare.
Högre fart och dump and chase är de medel som står till buds verkar det som.

Med ett klasspassningsspel finns det fler verktyg i lådan för att möta betongförsvar.
Det är väl som tjonga fotboll möter tikitaka ungefär...?

Jag ser mycket hellre tikitaka...

Auchinleck: Dåligt exempel. Om man inte klarar av att hantera "tikitaka-spelet" så spelar man bara runt bollen i all oändlighet utan resultat. Se United under Van Gaal tex. Du måste ha spelarmaterialet (skickligare, dyrare spelare) för att få ut något av den typen av spel.

dAVydov:
Ja, vi håller oss till dump and chase, för det är ju mycket effektivare OCH roligare att se på.
Vad tänkte jag på!

Auchinleck: Dump and chase är ju roligt att titta på om det spelas rätt!

« · 1770276