1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741958 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
70 Rodrigues:
"I tumultet knuffades en publikvärd i 70-årsåldern in i en vägg av en 27-årig värmlänning – som anmäldes till polisen."

Deras kapten knätacklar sönder vår spelare, båset gör 5 high

Älskvärda Värmlänningar

brynäs08: Hur lätt är det att mäta vem som är "ledande inom svensk hockey"?

70 Rodrigues: horribelt uselt vem är ansvarig? Var du på plats och var du där förra hemmamatchen och såg detta?

Redigerad kommentar

Peja: jag tror du har fel. visionen finns säkert hos alla lag men det här är ingen vision. Det är ett uttalat mål, vilket är en viss skillnad. Ett företag som har uttalade mål jobbar mot dessa och går inte det, så sker förändringar.

Uttalade mål är noga avvägda är alltid mätbara Och genomförbara. Styrelsen har alltså beslutat att samtliga ingredienser finns för att klara målen. Även pengar.

visioner, det är något helt annat. Därav är klubbens uttalade mål per definition ett misslyckande.

Peja:
Kollat tacklingen igen
Lika mkt knä som axel, om inte mer
#55 knä är framför övriga kroppen före tacklingen

Vad hette vår backtränare nu igen?

En av FBK killarna som sprang över till Brynäsklacken i söndags stod skitnöjd på bortastå hela matchen idag, trots sin avstängning.

Vi kan alltså dra slutsatsen att avstängningar inte gäller i Gävle.

brynäs08: Vad ska man annars ha för vision? Brynäs är uppenbarligen extremt etablerade i högstaligan. Skulle tro att alla etablerade SHL-klubbarna har samma långsiktiga vision.

På samma sätt siktar ju alla som är med i slutspel på guld... Det betyder inte att 7 av 8 slutspelslag misslyckas varje säsong.

MR Bif: Fast vi ska inte riktigt ge upp ännu. När det gäller lagbygget annars så vill jag se lite fler pucksäkra backar som kan starta uppspel och fylka på framåt. Anfallsmässigt ser det ok ut, bara att fortsätta på samma linje där. Men som sagt först gäller det att spela som om livet stod på spel kommande fyra matcher och sedan ladda för semi och eventuell final.

Peja: ja fast vi hat ju haft ett uttalat mål i flera år att vi ska vara ledande inom svensk hockey. Vilket vi inte är och det måste ses som ett misslyckande?

70 Rodrigues:Tror han ens på det själv? 

Carl Lejonkräk: Nej nej nej domarna har inte hjälpt FBK detta är helt och hållet Brynäs fel, tyvärr så passar Brynäs FBK som handsken och i coachmatchen är TJ fullkomligt chanslös där har vi det stora felet! Som jag ser det nu är det bara inför nästa sässe att göra om göra rätt!

brynäs08: Precis, det är just därför som ett mittenlag är vad man kan förvänta sig. Och det är just det som Brynäs är. Man har inte varit nära varken toppen eller botten den här säsongen. När vann gjorde man det tack vare ett långsiktigt utvecklande av spelare som toppades med 1-2 fantastiska årskullar. När dom spelarna försvann gjorde det långsiktiga arbetet som föreningen gjort med just de spelarna detsamma.

Redigerad kommentar

– Kan Färjestad vinna tre matcher i rad med så här små marginaler kan vi också göra det, säger Brynästränaren Tommy Jonsson.

Nej, det kan ni inte!!!!

Peja: äh, det är lika för alla i serien. och Brynäs har varken bäst eller sämst ekonomi.

Besvikelse, dåligt spel och ett FBK som hjälps fram av domarna till 3-0 i matcher. Jag är enormt besviken på Scott, Sweatt, Starkbaum framförallt. In med Lauritzen i nästa match. Revanch önskas tack.

brynäs08: Det är omöjligt att vara ledande år efter år när konsekvensen av att man genom långsiktigt arbete utvecklar ungdomsspelare till toppspelare blir att man tappar allihopa till NHL. Om 'ledande' är detsamma som att alltid ha bäst A-lag så måste man ha mest pengar och det har inte Brynäs haft på evigheter.

Zappaholic: ja fitta är ett otrevligt ord.

men det är ju mildare saker än så du blir upprörd över. Men men, det är vad det är. Hoppas nu på under och om inte det går ser jag fram emot en trevlig silly med kalasvärvningar och ett konkurrenskraftigt lag till nästa säsong!

min största besvikelse är egentligen att vi inte tog vara på säsongerna nu efter guldet. Jag trodde nästan på de uttalade målen om att vi skulle leda svensk hockey kommande år. Något vi har totalt misslyckats med. 4e platsen i år är fantastiskt bra och något jag inte riktigt trodde på efter jul. 

Lindström:Vi har Sunken på plats i 4 år till iaf! En skvätt piss i en ljummen tequila, tack Sundlöv. 

brynäs08: Det finns ju folk på forumet som kallat spelare för fittor och annat trevligt...gränsen måste ju gå någonstans för vad som är ok, tycker jag.

Zappaholic: Vi får hela tiden jobba i motvind och får inte ett skit gratis.
Tvärtom för Färjestad som jobbar hårt med sitt styrspel, sina stabila backar och sin felfria målvakt. Små marginaler återigen som avgör, en målvaktstavla och en liten markeringsmiss av Djoos/halvtavla av Starky avgör en i övrigt jämn match.
Känns som att skillnaden helt klart ligger i försvarsspelet, där Gundersons frånvaro har satt större spår än man tror. Och när inte heller Bertilsson kommer upp i normal nivå så kommer dom här små misstagen emellanåt och som Färjestad skoningslöst har utnyttjat med både tur och skicklighet.
Åter en hedersam förlust, som man tyvärr inte har råd med mot ett så pass bra lag som Färjestad.
Finns det kraft och ork att vända det här?
Ser mörkt ut, men än är inte hoppet helt ute...

Zappaholic: fast jag kan inte helt hålla med dig. Jag tycker aldrig jaget, spelaren, kan bli större än laget. Det är laget och klubben jag älskar. Spelarna är våra spelare. Men jag kan te.x bli fruktansvärt irriterad på en eller flera spelare, eller tränare i laget som inte gör sitt jobb, som åker med hängande huvud eller inte spelar för märket på bröstet.

Jag skriver också skit om enskilda spelare eller ledare för att jag för stunden tycker att de förtjänar det. Men det är ju bara min åsikt. Jag anser inte att jag gillar klubben mindre för det? Och ett hockeyforum är ju ett alldeles förträffligt ställe att vädra sina åsikter på! 

Huss: Undrar om vi kommer att få se ens EN backvärvning som inte stavas:

Lovande (nyss tillbaka efter svår skada & inte spelat på länge)
Rutinerad (ratad av Luleå)
Utvecklingsbar (7 back i Almtuna)
Intressant (utfyllnads spelare i nån alpliga)
Haft ögonen på (från Norska ligan och 55 kg & 155 cm lång)

Var väl naiv
Men efter guldet trodde jag att vi skulle kunna vinna slutspelsmatcher igen...

AJ jag trodde verkligen vi skulle vinna idag men ojojoj vad fel jag hade, Brynäs är helt enkelt alldeles för dåliga för att slå ett FBK! Usch vad besviken jag är på laget och alla runt detta!

Jag är egentligen ingen som kitiserar (trots att jag fullt ut accepterar dom som gör det) men jag anser att ansvarig för detta är Sundlöv som inte har värvat på backsidan och TJ som jag mer och mer börjar tvivla på! Semester eller ett dödryck i LLA på Lördag återstår att se!

Zappaholic: jo, men det är en del av kulturen i FBK. Vilket gör att man hatar dem ännu mer...
5 min kvar i sista matchen underläge 0-4. Då är det läge att bentackla OKT ur slutspelet för gott.

Zappaholic: Ja, det är såna scener som ger hockeyn ett dåligt rykte. Norrbaggen kommer naturligtvis att säga "vad tråkigt att han blev skadad, det var inte meningen..." osv men hans reaktion visade något annat.

Redigerad kommentar

Rossa: Ja du måste ju vara en av dom, iom att du skrev så?
Nä.det här förlorades inte ikväll. Det var i första matchen. Sen är faktiskt FBK ett bra lag. Det är bara så tyvärr, det funkade inte iår. Bara hoppas att det kommer in ett par bra backar plus en backcoach.

brynäs08: Jo jag fattar hur du menar. Jag tycker oavsett vilket att man inte ska kalla sitt eget lag för skitlag och att man ska få massa likes på en sån kommentar. Jag tycker inte det är ok. Vi är alla frustrerade över resultaten i matcherna, men laget och spelare blir kallade lite vad som helst.

Har svårt att släppa sånt, det ska jag villigt erkänna.

"Vi ska gå ut och stånga oss blodiga"

Någon som såg något av det ikväll??

Jag gillar verkligen inte Ollas i PP, skjuter i täck hela tiden tar nästan aldrig rätt beslut. Och oj!! vad Djoos defensiv är dålig, pinsam faktiskt.

bradberry: i princip alla fans här var väl överens om att vi hade mkt svag backsida när säsongen drog igång.

Huss: Jag tycker fortfarande att det är för jävligt att de står och highfivar Tollefsen i båset när Thuresson ligger på isen och vrider sig i plågor. Ser för jävla illa ut och jag är in i helvete förbannad över sånt beteende...

Fy fan

Zappaholic: Men det har ju blivit en fix ide för dig? Det känns som du letar efter att någon kritiserar så du får en reaktion?

tycker du att det är konstigt när det sitter folk som brinner för det här laget och svär under en matchserie som rinner oss ur händerna? 

De som gör det är ju fruktansvärt känslomässigt uppladdade för det här, precis som du och alla andra som hänger på ett hockeyforum. Alla här inne älskar laget men visar det på lite olika sätt. Många gånger är det dem som skriker mest vid förlust som jublar högst vid vinst. 

Men poängen är att du gör exakt princip genom att tjafsa med dem som tjafsar om att de tjafsar. 

kan du förstå hur jag menar?

Vi kan väl vara överens om att det är för jävla illa att gå ner i nivå i slutspel. Kilström? Ollas? Bertil? Starkbaum? (Jodå! Inte fan är han någon som vinner matcher åt oss.) Nordan? Rödin? (2 mål men felprocenten är frapperande) Nokelainen?

Å andra sidan har vi en backsida som håller allsvensk klass så förväntningarna kanske är fel ställda...

Redigerad kommentar

BRYNÄS4EVER NR1: Bonusar för att komma topp 6 kanske kan vara en anledning.....

Lindström: så var det över för i år då. Vi mäktade med slutspelshockey i en halv period (slutet an andra) vilket är under all kritik. Ett lag av svärmorsdrömmar vinner inte guld, så tack Sweatt, Grana o Brodin att ni gav smällar och försökte i varje fall.

Rossa: Copy paste?

Starkbaum kan inte besegra Färjestad i ett SM-slutspel.

Brynäsgubbe: Dom avslutade med 4 vinster innan kvarten. Sen vänder dom och avslutar troligen med 4 torsk. Fy fan förklara det den som kan.

Alla TJ älskare och Ja sägare är nöjda, fan va skönt..

brynäs08: Tycka synd om mig själv? Nu hade du lite otur tror jag när du tänkte till...

Vi tycker väl olika antar jag, du kanske tycker det är ok att spy vilken skit som helst över sitt eget lag, jag tycker inte det.

Det är allas fulla rätt att skriva vad de vill, och min fulla rätt att kritisera det.

Det är lite svårt att höra vad TJ säger i intervjun eftersom han har huvudet i marken..

fruktansvärt tråkigt. Men det är inte slut förren det är slut.

men chansen är numer minimal... Men större under har skett.

Fyfan N O L L ide vad dom ska göra i 6-4.
TJ visar sin begränsning som tränare återigen.

Vad gör Bif te x när Berglund överfaller våran bästa back? NOLL och intet.
Visar hur mycket laget Bif står upp för varandra.

Hur kom det här laget 4a med dessa backar? 

Aja tack för i år. Kul ändå att ha Starkbaum från början nästa år.

Byt tränare, byt backar, byt sportchef. Nu skiter jag i detta. Ses i augusti

Peja: Visst är det frustrerande?

Zappaholic: men för helvete skärp dig! Sluta tyck så jävla synd om dig själv! Det är ju du som sitter och vässar mot andra!

Zappaholic: Jag tänker inte hänga ut någon. Med denna skadesäsong bakom kom dom längre en förväntat. Tacka starkt för det. Nu har dom som styr Brynäs. Vilka det nu blir. ett jävla jobb att göra inför nästa sosse En backsidan som inte håller i shl. Det kan en blind höna se.

När kommer revanschen?

« · 1616521 · »