Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
"operera mig å måndag"
Jag fick en liten meniskjustering gjord på IFK-kliniken i Göteborg häromdan.... när jag vaknade efter narkosen hänger världens vackraste matchtröja inramad på väggen. Tänk vilket mottagande, svårt att tänka sig nåt mer harmoniskt uppvaknande ;-)
Hoppas det går bra med din operation även om du inte får ett så fint uppvaknande!
Trepoängare är en bra rehabmetod :-)
70 Rodrigues:
Ge inte upp så lätt.... jag fick ju se Brynäströjan i Göteborg ;-)
1) Greg Scott, Brynäs1+7=8
2) Chad Kolarik, Linköping4+2=6
3) Ryan Gunderson, Brynäs1+5=6
4) Tim Wallace, Örebro4+1=5
5) Bill Sweatt, Brynäs3+2=5
tjugo8:
Satt just och kollade på samma sak, det är visserligen väldigt tidigt på säsongen än men nog känns det ändå som man får ge Sundlöv och värvningsgruppen ett litet erkännande för väl scoutade Nordamerikaner.
tompap71: Jo hittils är jag nöjd med både ScotJ och Sweatt, de har acklimerats sig snabbt i spel på stor is. Jag tror att de kan bara bli bättre och bättre.
Skulle inte bli häpen om Scott har gjort 45 poäng eller mer när säsongen är över.
Redigerad kommentar
Johan Norrström: Han är en playmaker som gärna får dra på sig Brynäströjan igen :-) Poäng kunde han också göra!!
Någon som vet hur statusen är på Granström?
Är det fortfarande i mitten på november som är
prognosen för när han ska kunna börja spela?
Enligt dom böter Riley Holzapfel måste betala för sin tackling på Fransson så tjänar han mellan 130-150.000 i månaden. Visst är det så att Greg Scott får runt 200.000 i månaden av Brynäs? www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article16868134.ab Vet inte riktigt hur många månader man får lön för under en säsong men oavsett så tjänar ändå Scott mer än av Holzapfel då gör. Sen vet man såklart inte hur det ligger till med sign on-bonusar och liknande. Sign on-bonusen/andra bonusar kan såklart vara inräknat i den summa AB har kommit fram till där. Å andra sidan är inte Holzapfels bonusar inräknat i den summan han tjänar heller.
Nu har ju Scott varit väldigt mycket bättre än Holzapfel men på pappret måste ändå Holzapfel varit mycket mer eftertraktad på marknaden efter en väldigt poängstark säsong i AHL. Så det skulle vara märkligt om Scott skulle tjäna mer i månaden än Holzapfel, i sådana fall skulle det ju vara svårt att kalla Scott för ett "fynd".
Ibland önskar man verkligen öppna löner i SHL.
Sundlöv kan väl för engångs skull skull göra sig av med spelare som inte presterar.
Gör en bytes affär med luleå, Sundh till BIF och dem får ta valfri forward.
Redigerad kommentar
Huge: Tycker att försvarsspelet har fungerat sämre ju fler matcher man har spelat. Man hjälper inte varann som man gjorde i början och vinner inte heller närkamper lika mycket som tidigare. Laget har sett ut att ha tunga ben. Man har också hamnat i situationer att 3 man har bökat vid sargen mot 2 -3 motståndare. Backarna har glömt bort motståndarna framför det egna målet många gånger om.
Det fumlas med passningar i egen zon och första passet är oftast för sent. Allt detta grundar sig på osäkerhet. Vad beror osäkerheten på ? Trötthet, nervösitet, avsaknad av trygghet i grundspel ??
Motståndarna har kommit på att när man sätter tryck på våra backar så får dom övertaget eftersom det som jag skrev ovan inte fungerar.
Huge: Även en läktarcoach måste ju kunna bedöma spelkvaliten, inte bara resultatet.
De fem senaste matcherna har spelet sett bedrövligt ut, med korta undantag. Framförallt spelet i egen zon ger vibbar från vårens katastrofspel. Med ett lag som på pappret ser tveksamt ut ger det inga positiva känslor.
Jajjen:
Vi är kvar på plats 10 i skott mot eget mål
Ledarna luleå har ca 25% färre skott mot eget mål
Huge:"Har ändå kunnat skönja en förbättring i dom senaste 2
uddamålsförlusterna där vi mkt väl hade kunnat få med oss poäng via starka slutforceringar"
*asg*
foppa78:
Såg precis Skellefteås målis tappa en puck som Rahm aaalltid gör..... Färjestad gjorde mål på returen.... förstår inte riktigt..... Karlsson, det är väl han som är så bra???