Jajjen: Du vet inte hur nära åsikter som dina åsikter för ES närmare RUS och EUROPA...
Tväst:
Rätta mig gärna om det är nåt jag missuppfattat.
Med Bäckis, Marcus J, o ett par till så skulle vägen mot ett nytt guld ligga öppen..... dessutom med ett sällan skådat underhållningsvärde.... inför fullsatta läktare....... det är ju möjligt att detta skulle kunna inträffa, MEN....
antag att minst 4-5 lag med mycket större muskler i form av pengastarka sponsorer förstärker laget med dubbelt så många profiler som lilla Gävle med omnejd lyckas ragga upp.
Jajjen:
Jag har inget emot att få se Bäckis i Brynäströjan igen... absolut inte. Det är bara omständigheterna jag inte gillar.
Jajjen: "Elias och Emil i all ära, men kan Brynäs förstärka med Nicklas Bäckström så känns det betydligt viktigare. Är dom elitseriemässiga kommer dom att spela i stället för nån annan. Är dom inte elitseriemässiga ska dom spela i juniorlaget."
Med 2-3 proffs i resp lag kommer junisarnas möjligheter till istid att minska avsevärt, jämfört med ett normalläge utan lockoutare.
Tror knappast att man tar hit proffsen och låter dessa nöta bänk, dom är dessutom otränade och behöver istid för att lite längre fram kunna komma till sin fulla rätt och berättiga sina resp platser i laget.
Under den tiden minskar junisarnas möjligheter till istid ännu mer.
Huge: "bara för att"
Världens bästa hockeyspelare vill spela i Elitserien. Och det är ett problem. Sanslöst!
Att så många brynäsare kan vara emot att Nicklas Bäckström drar på sej brynäströjan igen är... förvånande.
70 Rodrigues: Och det ska ju gälla även fast Bäckis mfl dyker upp, vem är det som säger att det är just Molin o Lindholm
Helt rätt. Som jag sa förut så tror jag att Molin och Lindholm får ut mer av Bäckis och co´s intåg än vad de äldre spelarna får.
Skulle vara kul att se dem två bredvid Bäckis och bra backar.
Jajjen:
Jag lägger mig i den här frågan.... så många fans kan väl inte ha fel????
Det är bara det att jag så mycket sett fram emot hur Brynäs skulle lyckas med det svåra uppdraget att försvara guldet..... försvara det med sin filosofi... alltså med en dos hemvävt i form av egna juniorer.
I mina ögon, och med mitt mycket långa idrottsintresse så tycker jag denna cirkusen är sorglig.... i.v.f. på lång sikt.
Jajjen:
Att TJ tar ut starkast möjliga lag får väl ändå anses som självklart? Att jag nämner just Elias o Emil är ju naturligtvis att det inte är speciellt långsökt att tro att dom får turas om att vila nån match ibland.
F.ö. har vi spelat tre omgångar...... tycker nog att guldtränaren förtjänar något större förtroende med sin laguttagning, pinsamt att som vissa börja prata om petningar, och till o med utlåningar redan.
Jajjen:
Om Brynäs trupp förstärks med en stabil back, ev två, då tycker jag att man har en intressant blandning av ungt och lite mer rutinerat. Emil o Elias skulle nästan va garanterade ett antal matcher i A-laget, att dom däremellan tar nån match i J-20 får anses helt naturigt, i.v.f. när de flesta är friska. Hur många matcher/ träningar med A-laget får dom om den här cirkusen får börja?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Sen kan man ju tycka att TJ ska våga köra med det bästa laget oavsett namnet på tröjan. Lindholm och Molin tar idag lätt en plats före Harju, Lavander och Ollas. Det bästa laget ska spela, nuff said!!
Du har helt rätt i det. Hetaste spelarna ska få spela oavsett. Jag hoppas att så kommer att ske. Men TJ tar nog den fega vägen och laborerar om i femmorna först.
Jajjen:Varför tror du att KKV:s beslut handlar om icke-EU-spelare och transferfönster?
"Enskilda klubbar måste själva få bestämma vilka spelare de vill skriva kontrakt med.
– Varje klubb måste kunna fatta egna och självständiga beslut om investeringar, säger Per Karlsson."
Jag sa aldrig att detta beslut (som inte är definitivt) handlar om detta. Men om, det går igenom och blir prejudicerande, så blir det faen rena rama kaoset i svensk idrott, inte bara hockeyn.
Redigerad kommentar
Jajjen:
"Enligt konkurrensreglerna är ishockeyklubbar att betrakta som företag. Samarbeten mellan företag som hämmar konkurrensen är inte tillåtna."
"...Klubbarnas gemensamma beslut att bojkotta vissa spelare är inte tillåtet enligt konkurrensreglerna, säger Konkurrensverkets chefsjurist Per Karlsson."
"Enskilda klubbar måste själva få bestämma vilka spelare de vill skriva kontrakt med.
– Varje klubb måste kunna fatta egna och självständiga beslut om investeringar, säger Per Karlsson."
Innebörden av detta kan innebära allt det jag nämnde i framtiden, om KKVs beslut står kvar och HLs tidigare beslut att inga tillfälliga lockoutspelare ska tillåtas OCH om ngn klubb bryter HLs överrenskommelse.