1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736952 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Huss: Han väntar med egna teorier till han läst vad klubben säger.

Huss: Jag gör en allmän bedömning vad gäller juniorerna och jämförde inte hur det ser ut specifikt för dagen. Deras junisar ser mao ut att ha tappat lite form, vilket osökt för mig in på din fråga:
Vad har hänt med Dixon och Dackell?
Svar: tappad form i komb med småskador och tufft motstånd.
Behövs ibland inga mumbojumboförklaringar från soffan i Småland eller nåt annat experthåll...   :-)
Tatiken från Hovet senast är vad som gäller ikväll: möt dom högre upp och sätt chanserna.

ONSDAG
12.31

DJURGÅRDEN–BRYNÄS

Han vilade i går. Men i dag fanns Jacob Markström, 20, med på Brynäs matchvärmning i Gävle.

Det mesta tyder därmed på att han spelar mot Djurgården på Hovet i kväll. Men enligt Sportbladets kontakter på plats såg Markström ut att ha vissa problem att röra sig hundraprocentig.

För att säkra upp bakom Markström har Brynäs kallat in juniormålvakten Alexander Sahlin, för att ha tre målvakter på matchvärmningen.

- Har han problem att röra sig hundraprocentigt så tycker jag att Läck ska stå.

En positiv detalj inför kvällens batalj:

Vi måste ha slutspelets största "sparkapital" i våran "majonäskedja". Kommer den igång som i serien så har vi chans...

bradberry: Seger idag och seger på fredag gör att vi slår in spiken i kistan på söndag hemma. ;-)

65selander: Det var bara en dröm Selander... ;)

Redigerad kommentar

En tanke är annars att "ge upp" de offensiva drömmarna om förstakedjan och låta dem spela för att ta ned DIF´s förstaline. Men då tycker jag man måste flytta på Somervuori. Sätt in en retsticka där istället som får i uppgift att grisa.

Dackell Dixon Granström

Somervuori Nordquist Kahnberg

Sandin Molin Lauritzen

Silfverberg Järnkrok Rödin

Hansen vilar...

bradberry: "Hansen vilar..."

Ja, det är väl det han gjort hittills ;-)

bradberry: Hahahah klockrent!!!

Huss: Är väl något sådant, tror han har känningar i käken fortfarande.
Lapp på luckan enl DIF's hemsida ikväll.

Huge:Det är uppenbart att du inte förstår bättre. Hade Cz gjort om i formationerna så hade du skrivit att det var bra. Jag har aldrig varit med om maken till en mer kuvad människa än du. Du måste vara hämtad ur filmen 1987. En viljelös robot som dessutom går "storebrors" ärenden och pekar ut dem som verkar ha en åsikt.

Hur svårt ska det vara att förstå att en förstalina SKALL producera. Gör man inte det så har man inte förtjänat rätten att vara förstalina.

Två mål på de sista sju matcherna. Inget mål på de sista fem matcherna. Det är kalla fakta.,

Att spela 0-0 när man spelar PP och är inne på isen när det skall toppas och gås ner på folk ÄR inte godkänt.

Det ironiska är att även Somervuori måste vara okunnig i diona ögon iom att han säger precis samma sak som jag och många här gör. Att det inte är godkänt att bara spela 0-0

Är han onyanserad och okunnig han med? Han sysslar ju ändå dagligen med hockey.

Cz HAR inte kompetens att göra de förändringar som krävs. Det ska bli högintressant att se hans "aktiva coaching" ikväll...

Armarna i kors 4-0 på tavlan...

65selander: Men han skall väl SPELA hockey, inte SNACKA hockey.... ;-)

Finner det fortfarande mkt märkligt att han inte fick vila efter OS i sådant fall.

Gurra88: Ja, att "geniet" inte ser det uppenbara: låt Rödin spela nonstop i 60 minuter.
Utan byten.
Huge Kommentera Idag kl. 11:19

Har ju funkat sådär med Hansen å Lauritzen, men helt klart ett försök sämre än dom två nämda kan ju det troligen inte bli ivf.
Sen att nr.11 haft snitt på 25-26 min per match i 55 omgångar kanske vi får sota för nu..

GävleLasse: Dessutom är Boorken onyanserad och korkad då han är av samma åsikt. Han har förfallit mkt efter sin avgång som tränare för BIF då han tillhörde "the untouchables" i Huges bok.

Gällande NZ, det är inte är inte bara en fråga om kompetens, i det här fallet handlar det nog mer om mod.

GävleLasse: Du vet väl att man varken kan eller får kritisera Cz så länge man inte har likdana eller bättre dokumenterad kunskap själv??!!

En fackman kan bara kritiseras av en fackman.........

Huge har talat!

Huss: Enl AB så spelar inte Markström ikväll!

sylf: Det Huge säger och det katten skiter lägger jag i samma låda...

sylf:Enligt Text TV så är det upp till Markan själv.

Detta kan vara den "stora" taktiska förändring som man flaggat för från Brynäshåll...

GävleLasse: Och lådan har du inte i huset va.. känns som en outhärdig stank...

Huss: Det är nog ganska troligt för visst fan cochades det mer under förra slutspelat. Undrar hur mycket Jonsson och Larsson kan påverka? Eftersom förändringen verkar så självklar härinne borde väl någon av dessa se det...:)
Man saknar verkligen Widing, visserligen gipsade handleder men han hade/har förmågan skapa nåt på ren snabbhet. Vi har för få (ingen?) med riktigt tramp.

GävleLasse:
"Detta kan vara den "stora" taktiska förändring som man flaggat för från Brynäshåll...".. LOL!!!...Ja, troligtvis!!

SH: Som jag ser det har vi en med riktigt bra tramp och han heter Anton Rödin. Järnkrok brukar även låta benen gå rätt rejält. Annars är det ganska trögt överlag. Eero kan ha bra fart när han är i form, men där är bensinen slut.

Molin åker bra skridskor, men tar i alldeles för sällan..

Redigerad kommentar

SH: Widing var/är en duktig spelare, men han körde ju mest solo. Var är Brynäs kollektiva anfallsspel? Känns som att man har tränat kollektivt försvarsspel och prioriterar detta till 100%. Dagens Brynäs kan inte föra matcher eller överhuvudtaget genomföra en hel match med ett bra kollektivt anfallsspel. Allt går bara ut på att sänka tempot genom styrspel och ta tillvara på motståndarens misstag.

MarcusElving: Rödin plockas bort alldeles för lätt av motståndarbackarna, dom gånger han kommer förbi brukar det inte vara farten utan han har något mystiskt sätt att åla sig förbi. Nån slags shorttrack-stil. Däremot är han en jävel på att få med sig utvisningar på det viset. Järnkrok är mer snabb i vändingarna och har en sjuk teknik. Eero ser som sagt mest bara trött ut och Molin funderar för mycket...

Det jag efterlyser är någon som med ren fart kan tvinga motståndarbackarna släppa blålinjen. Som det är nu står dom kvar på blå hinner vända och jaga ikapp, tom vid dump är dif-backarna före fast dom spelar högt på egen blå.

SH: Det är där vi saknar Widing (och kanske Månsson...i varje fall typen).
Som det ser ut nu så har Brynäsbackarna två alternativ. Vara etta på pucken och ta en tackling i ryggen från Ölvestad m.fl. eller invänta DIFarna och jaga runt i hörnen (och då få långa byten i egen zon).
Vi kan knappast dumpa och skicka Lauritz eller Molin efter. Skrämmer ingen.
Granström kanske, Hansen har tyngden men skulle inte hinna fram innan spelet vänt till mittzon igen. Där saknar jag faktiskt Sandins frenesi.

GävleLasse: Vilken tur då att vi har ännu en soffcoach, den här gången i Sörmland, som sitter i sin soffa och vet allt.
Du har ju gubevars en egen åsikt, och då måste det du säger förstås stämma.
Annat än oss andra stackare som tycker att tränarna är bäst lämpade att vidta de åtgärder som sannolikt är dom bästa för stunden.

Huge: "Annat än oss andra stackare som tycker att tränarna är bäst lämpade att vidta de åtgärder som sannolikt är dom bästa för stunden."

Vilka andra???

Huge:Nu var det ju så att det är många med mig som säger samma sak. Den en gång så kunniga och hissade Leif Boork för att nämna en.. Men han förstås ingen kolla.

Hur var det nu då? Nu är ju även Dackell inne på samma linje som jag varit.

Huge: GL har väl aldrig påstått att det han säger alltid stämmer. Men han har till skillnad från dig en egen åsikt. Hur kan man underkasta sig så mycket, utan att tycka och tänka själv?

Gurra88: Huge är inget annat än en troll

Peja: Jämförelsen med förra slutspelet är intressant. Jag tycker vi hade ett helt annat anfallsspel då, med lite mer tanke och mer tryck i anfallen. Nåra mål blev det ju inte men det blir det ju knappt nu heller och antalet har ju ingen betydelse om man släpper in fler.....
Det enda godkända så här långt är sista halvan av match 2, och då kändes det som om dom sket i vad tränaren gjort upp för plan, in och vinn bara.

sylf: Matchserien är redan förlorad i och med att Brynäs bestämt sig för att rätta sig efter hur DIF spelar inte tvinga DIF att rätta sig efter Brynäs.

Huss: Jämför man med Dif så har dom oftast utgångspunkt från hörnen och minimerar på så vis risken för spelvändningar. Brynäsforwards vill helst spela sig in, göra en frånvändning och hitta en öppnande passning, 9 av 10 blir kontring för DIF då dom inte ens behöver ner till eget kortplank för att börja om. Oavsett vilka det är (Lauritz, Molin, Eero) behöver man komma med högre fart in i zon eller längre in i zon innan man söker pass. Få fast spelet på nåt sätt.

Kom igen nu Brynäs!

Ni har redan vunnit borta och ni kan göra det igen!

Ni fixar det här, slå ut 08-orna nu bara.

Gurra88: "Nu var det ju så att det är många med mig som säger samma sak."

Definiera egen åsikt...

Gurra88: "har väl aldrig påstått att det han säger alltid stämmer. Men han har till skillnad från dig en egen åsikt."

Kan du definiera exakt VAD som är en EGEN åsikt?
Om JAG har vägt för och emot, tagit del av vad ex sakkunskapen säger, lagt till den erfarenhet och kunskap jag själv har och sen bildat mig en egen uppfattning, är inte det att ha en egen åsikt?
Eller menar du att det bara räknas som en egen åsikt om man INTE tycker som sakkunskapen gör?
Vore bra om du försökte reda ut det där för mig.
Du har ju ändå 20.0 i betyg så det borde vara rätt så enkelt...

SH: Rödin skulle behöva lägga på sig några kilon, den skridskoåkningen i kombination med lite mer tyngd skulle bli ett riktigt vasst vapen. Typ lite Pääjärvi med stark genombrottsförmåga. Men att han ordnar utvisningar och låter benen gå hela tiden ska han ha cred för.

Våra spelare väger lite för lätt överlag tycker jag.

GävleLasse: "Huge är inget annat än en troll"

It takes one to know one....

GävleLasse: "Nu var det ju så att det är många med mig som säger samma sak. Den en gång så kunniga och hissade Leif Boork för att nämna en.. Men han förstås ingen kolla. 

Hur var det nu då? Nu är ju även Dackell inne på samma linje som jag varit."

Vad är det som alla säger, som inte jag håller med om?
Att förstafemman underpresterat?
Ledsen, men det tycker jag också. Liksom Dackell själv och Boork.
Noterar att du nu citerar den gode Boork som en kunnig och insatt tränare.
Lite annat ljud i skällan om hans förmågor från din sida tidigare.
Har du ingen egen åsikt?

MarcusElving: Där finns mycket att hoppas på till nästa år, än så länge är det bara Silverberg och Bertilsson som har fysiken med sig. 5-6 kilo till på Rödin, Löf, Wännström, Rhodin kan göra stor skillnad.

Rödin ska ha stor cred för arbetsinsatsen hela tiden efter jul, utlåningen gjorde honom gott.

Huge: Det är ju precis DET du sagt hela tiden.

Du har varit nöjd för de har spelat 0-0 mot DIF's förstalina...

Att sitta på HS handlar om att ha åsikter. Det har inte du

Troll!

Huge:"Noterar att du nu citerar den gode Boork som en kunnig och insatt tränare.
Lite annat ljud i skällan om hans förmågor från din sida tidigare.
Har du ingen egen åsikt?"

Visst är det kul att Boork har ändrat sig och lärt sig se ishockey lika bra som jag.

Vad tror ni om kvällens match? Ska Läck stå eller blir det Markström?

GävleLasse: Mht till förutsättningar, dvs just det som Dackell tar upp (skador och dålig form) så är jag nöjd med vad förstafemman presterat.
Det är DET jag sagt, och inget annat.
Ingen är nöjd med deras målproduktion, det trodde jag i min enfald var fullständigt underförstått och nåt som inte ens behöver nämnas.
Överskattade tydligen din intelligens i det fallet.

Bollsta Bosse: Enligt media så är det klart att Läck står. Markström skadad..

GävleLasse: Apropå din nyfunne guru Boork, som du refererade till alldeles nyss så säger han så här i sin chatt i dagens Sportexpressen:

"

Alex

Borde brynäs ändra sina kedjor?

Leif Boork

Nej, det tycker jag inte. Ändra hit och dit nu på något som är det stabilaste du har, vittnar om panik. Men det finns små taktiska drag som är viktiga. Matcha en kedja mot sämre motstånd. Byt in dem i anfallszonen. Kanske bolla fram och tillbaka med en spelare i kedjan då och då för att förvilla motståndaren"

MarcusElving:

Hoppas Läck tar chansen nu då.

Huge:Kontentan är juj fortfarande att du inte vil göra om i formationerna för att få igång produktionen utan du har ju pläderat för att Cz gör rätt.

Du pläderade för tålamod osv.

120 minuter är vad Cz har på sig att vända denna trend.

mattias - 74: Ja, han har chansen att bli hjälte! Vi får se om han tar den :P

« · 1251067 · »