1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
In med Rödin nu! Låt han visa Kuk. Låt han ta över kaptensbindlen. Låt han frälsa!

Till nästa match:
Karu (Rautio)

Gunde - Ersson
Berra - Lundgren
Andersén - Norin (hoppas!)
Kilas

Kousal - Kellman - Rohdin
Boqvist - Asklöf - Bjurström
Danielsson - Blomqvist - Alcén
Forslund - Westfält - Nilsson
Kristo

Ge det 2 ! matcher innan uppehållet. Förlorar dom bägge så kommer vi se förändringar i Bz totala haveri bygge

Zappaholic: det var jafmg som påstod det, inte du.

Pettisbif: Kom hem sent ikväll och tänkte kolla på matchen i repris. Jag var extra noga med att undvika sociala medier och sportradion hela kvällen så ingen skulle avslöja resultatet. När jag drog igån playsändningen blev det nån störning så en bild från första perioden flimmrade till. Hann se att tiden stod på 7:05 och att Lhc ledde med 3-0. Kul kväll. Tog ett glas mellanmjölk istället och snabbspolade igenom eländet.
Egentligen är jag inte speciellt förvånad. Att Brynäs saknar spets, att Sjödin inte är rätt coach och att Bz blandat ihop SHL med Allsvenskan visste vi ju innan säsongen ens börjat. Hela sommaren har man gått och längtat efter en ny säsong, en revansch, och så känns det så jäkla hopplöst redan efter 5 omgångar. Fy fan.

Chris11: "Sjödda har ju 4-5 olika spelsystem att välja mellan, som han sa på presskonferensen efter Brynäs-Växjö."

Haha, fattade du varför Hallam började gapskratta när Sjödda sa det på presskonferensen? Skrattade han åt Sjöddas inkompetens eller? 😂

Inser ni HS- vänner: Vi har ungefär samma poängskörd och start som i fjol. Man börjar ifrågasätta tränare redan efter några omgångar. (egentligen sedan i våras). Och nu till det värsta:

VI HAR SKELLEFTEÅ HEMMA I OMGÅNG ÅTTA!!!!

De ja vu...

Skrubben: haha spelade om den sekvensen flera gånger...
Sjödda sticker ut hakan och låsas va nån supercoach med 4-5 olika spelsystem att välja på.
Sam hallam började gapskratta även fast han inte ville (verkade det som). Han tyckte nog att sjödda är ute på djupt vatten.
Så sjukt pinsamt att bli utskrattad av en annan coach

bradberry: grymt, då kanske vi får en ny Ludvig Nilsson i början på 2019 när andra lag laddar in spets inför slutspelet!

bradberry: Åh herregud det har du rätt i. Och den matchen skaffade jag biljetter till förra veckan! 😩

Skrubben: ajaj den vågar man knappt titta på, må vi nu vinna över Timrå

bradberry: Inledningen på årets säsong ser spöklikt ut som föregående....Före säsongen tänkte jag att BIF möjligtvis kan ta ett steg framåt jämfört med 17/18 och spela ihop sisådär 80 poäng och kanske landa på en 7-8:e plats. För att den ekvationen ska gå ihop krävs det 20p /13 omgångar....I dagsläget innebär det att vi måste vinna 5 av de kommande 7 matcherna för att landa på 20 poäng på den första 1/4-delen av serien. Jag tror dock inte laget mäktar med detta i nuläget, utan tror snarare att 15-17 poäng är mer rimligt. Det är bara att konstatera att risken är överhängande för ännu en dålig start på säsongen....Jag väntar dock med min dom ännu ett tag. Dock intressant att HV/VLH/FBK går trögt!

{8399}: förstå mig rätt nu allihopa. Men det tar emot att säga. Vill nästan att Dom Ska tappa det ännu mer dom här kommande 2 matcherna innan uppehållet. Bara då kommer något göras. Även fast vi skulle vinna 5-6 matcher på raken så är ALLT bara så fel och om inte organisationen samt styrelse agerar så möter vi snart Modo.

/extremt orolig supporter (tro det eller ej huge.)

Tråkigt med förlust ikväll. Hade en god känsla i magen tidigare idag, men den kom med otrolig bitter eftersmak.

Men.
Ni är väldigt roliga och naiva, som skriker efter avgång och avgång efter varje förlust, att hela ”säsongen är över” etc. Hur ska vi kunna hitta en kontinuetet i brynäs? Om vi ska sparka tränare efter tränare, speciellt efter ett par omgångar in på serien. Ge det tid och tålamod. Säsongen är lång med 45+ matcher kvar att spela.

Men att tro att vi ska ramla ur serien är så fruktansvärt naivt så jag vet inte.

{8399}: Hur många ggr har ditt alias bytt klubb i år?

JanT: Jag var orolig för att Danielsson var slut redan innan säsongen drog igång och nu är jag extremt orolig. Ser man till vår anfallssida så har vi två spelare som varit bra och liknat spets men resten är ju hopplöst uddlösa.
Mycket oroande.

Rumpelstiltskin: Vi har det laget vi har å den sportchef vi har .Så det är inte det minsta naivt
.. är livrädd att med denna ledning i Brynäs If är vi snart en säga blott i shl .

{8399}: tänk att vi har danielsson 3 år till :)
Andersen också för den delen!

Chris11: Andersén har faktiskt varit en katastrof hittills sett till förväntningar och lönen han har. VARFÖR skulle Bengtzén lägga den höga lönen på ytterligare en defensiv back? Obegripligt.

Rumpelstiltskin: Nej att ropa efter avgångar bara för man förlorar några matcher är inte särskilt begåvat i normala fall.

Men som läget är, med ett extremt litet förtroendekapital för Bengtzén och ledarstaben redan innan säsongen började, så är det inte särskilt konstigt att sådana tankar börjar yttras nu. Långsiktigt tror jag många brynäsare är väldigt skeptiska till vart Bengtzén är på väg att ta den här klubben. Det finns liksom ingen logik i det han gjort efter att Bulan stack.

Chris11: Gott, framtiden är tryggad:)
Bengtzen har inte gjort många rätt efter SM-finalen.
Förlängningen av Sjödin kändes ju fel lång väg. Så blir det när man väljer den bekväma lösningen.

{8399}: Skulle vara mera orolig för dig som bara svamla skit och byter Till Modo Timrå Brynäs ner du är inne på deras hockey snack . Ta troll medicinen nu måste vara tunga saker i den berätta vilken godis som den består av.

Bisset: Garanterat. Lättare att välja en gammal profil än att scouta fram en bra tränare... Vem i hela friden tror att Sjödda är kvalificerad för det här jobbet? Han har aldrig ens tränat på den här nivån förut.

Rumpelstiltskin: Synd att laget inte kände av dina mysgoa Kumbaya-feelings innan matchen och ge oss en seger. Det hade behövts.

Modano: Du har lika mycket humor som en död korall på havets botten. Slappna av.

Väldigt tråkig förlust igår.
Vart befann sig kaptenen igår som ska driva på folket? Dags för ett byte?

Karhunen, ännu en gång, riktigt jäkla bra. "Rautio står nästa match" - Sjödin.

munkas: Och det värsta är att det ser sämre ut än förra året vad det gäller målskytte. Då fanns iaf Clark och Ikonen som från säsongen innan man visste hade en offensiv potential och dessutom hade ju Palushaj visat sig vara en klassspelare.
Vilka ska göra målen nu? Pensionsmässiga Danielsson eller ärtbössan Boqvist. Ok, att Kellman och Kousal ser ok ut, men det räcker ju inte.

Nä BZ har ordnat ett rejält fuskbygge. Fortsätter den här kräftgången tycker jag att han måste avgå. Det är inte ok någonstans att som sportsligt ansvarig leda laget till katastrofinledningar 2 år på raken. Nu måste styrelse och klubbchef i Brynäs agera och markera att det inte är ok vad laget presterat sportsligt 2 år i rad. Var finns brynäsandan?

hahii: Karhunen måste få bli uttalad etta nu, där kan vi börja. Samt låta Bjurström, Ersson, Asklöf och Wästfält få bli ordinarie.
Jobba på att bli av med/låna ut? tre-fyra spelare som Kristo, Ludvig Nilsson, Forslund, Mannberg? Kanske till och med Rautio? Försök bli av med några lönekronor.

Leta Spets , två vassa anfallare bör in i truppen.

Ove Myling: Har Brynäs råd att sparka ledare med kontrakt och samtidigt värva spets? Som det ekonomiska resultatet sett ut de senaste åren kan jag gissa. Och jag vet, det är ännu dyrare att åka ur. Men vi kan inte hålla på så här varje år. Nåja, nästan.

Jan Grismöbel: Det som skulle oroa mig är tränare Sjödin. Han inger inget förtroende alls i de korta matchanslyser man ser. Stort misstag enligt mig. Vet inte vad sportis ser i honom faktiskt

Det är ju inte bara att sparka hur som helst.
Låna ut isåfall så man får nån som tar en del av spelarens lön, men nån ska vilja låna dom också.
Melin står väl fortfarande på lönelistan? En hyfsad lön också kan jag tänka mig.

KulltorpsOlli: Sjödda har 4-5 olika spelsystem i rockärmen och när de sitter så kommer Brynäs att bli farliga. Tre system är tydligen provade än så länge.

Rautio har alltså överlägset sämst räddningsprocent utav alla målvakter så här långt. Han når inte ens upp till 83%. Inte så konstigt att vi inte vinner. Han spelar väl säkert på torsdag igen dock.

Karhunen däremot är och nosar på 94%.

Mattson:

Det blir nog för dyrt att ha 2-3 tränare extra på lönelistan som inte gör något.
Och lika dyrt att ha 1-3 spelare de senaste säsongerna som får lön utan att spela.
För att de inte platsar.

Men något måste ju ändå göras.
För det blir som sagt ännu dyrare att åka ur.

Så alla "missar" som gjorts de senaste säsongerna ger
ju inte bara dåliga sportsliga resultat. Utan de kostar ju
också väldigt mycket pengar. Pengar som man i praktiken
kastat bort.

Vi får väl hoppas att alla NHL-miljoner vi kommer få för
sommarens övergångar kommer täcka alla missar.
Men de pengarna hade ju kunnat användas till något bättre.

SWEATT: Tyvärr är ju känslan att han kommer stå. Finner ingen logisk förklaring till varför...

John: Kan man låna ut BZ till något lag? Flera lag i SDHL borde vara intresserade efter hans framgångar med damlaget...

Hade brynäs blivit utspelade varje match så skulle jag förstå eran oro, men nu är det rätt så underhållande att läsa era tankar.

{8399}: Hahahaha, ja eller hur.
Tror faktiskt det är första gången jag hört Sam Hallam skratta. :-)

John: Kostnaden för Melin tog man på föregående års budget, så den är ingen belastning längre.

Skrubben: jag sa det innan säsongen. Bättre att lägga de pengarna på antingen en offensiv back (Nils Andersson) eller en spetsforward. Man får mycket bättre spelare för de pengarna

KulaShaker: ok, tack för info.

När jag läser statistikfliken på Brynas.se så är Kristo, Forslund, Aftberg och Karhunen märkta med en * ej aktiv i trupp??
Missad uppdatering eller vad?

KulaShaker: Kan kanske lägga till.
Webmaster: Ej aktiv 😉

Bedrövlig match igår men egentligen är det kanske inte den matchen vi skulle vinna. Frågan är då förstås vilken match (eller förhoppningsvis vilka) det är. Jag kommer tillbaka till det.

Ett par funderingar efter gårdagens match som var den första där det fanns tecken på fjolårets inledningspanik i spelet. Det är naturligtvis viktigt att se detta som ett olycksfall i arbetet och komma tillbaka till spelet vi tidigare haft. Fortsätta arbeta med att förbättra spelet i egen zon och hitta vägar att göra mål.

Jag blir lite bekymrad över att man bänkade Boqvist. Det känns mer som ett straff än en åtgärd för att förbättra spelet. Om Brynäs ska bli ett lag på övre halvan detta år så är en av nycklarna att Boqvist tar ett par steg och börjar göra mål. Potentialen finns där och sammantaget har han varit en våra mest kreativa spelare. Men vill man att en ung spelare ska utvecklas så tror jag inte på bestraffning av misstag. Ta ett snack, hjälp till med analysen och säg "ut och kör". Nu gjorde vi noll mål i matchen med vår mest kreativa spelare bänkad. Inte så mycket fingertoppskänsla där...

Om jag läser rätt så har v två hemmamatcher i rad bl a mot Timrå. Förlorar vi båda dessa är vi riktigt i skiten och Skellefteå kan visa sig vara baneman för ytterligare en Brynästränare. Nu tror jag dock att vi tar minst en av dessa matcher men då behöver vi lösa en del problem.

Saker på Sjödin att fundera på:
- Hur ska du formera kedjorna till nästa match nu när förändringen som gjordes blev ett fiasko?
- Var ska Boqvist spela och hur coachar du honom till att våga?
- Hur ska vi sätta spelet i egen zon så att vi inte ger motståndarna insida?
- Hur ska vi göra mål?

KalleTeodor: Visst vill Boqvist egentligen spela center? Kanske kan vara värt att testa om Jensen är borta?

KalleTeodor: Håller med om Boqvist. Patetiskt att bänka en av våra bästa spelare om man vill försöka komma ikapp i matchen. Istället är en spelare som Nilsson fridlyst från bänkning. Vad uträttade han igår egentligen?

Rumpelstiltskin: Alltid underhållande att läsa tankarna från otåliga, okunniga och klagande fans/läktarcoacher.
Skulle dessa ha fått råda så hade vi tvingats byta både sportchef, tränare och spelare varannan vecka, typ.
Som sagt: underhållning på hög nivå för varje sansad och någorlunda kunnig hockeybedömare överlag....😀

Brynäs och övriga SHL-lag fick en massa nya pengar i år pga det nya TV-avtalet. Var väl ett par miljoner per lag? Vart har dom tagit vägen i årets trupp? Tjänar Danielsson, Kousal och Kristo mer än Palushaj, Clark och Paille?

Huge: Helt naturligt med utbredd frustration efter insatsen igår.

Oförlåtligt uppträdande av laget. Så där får man bara bete sig 1-2 ggr/säsong.

Nu är det omgång 6 och Brynäs förbrukar ett av "frikorten"... Får inte upprepas inom de närmaste 10-15 omgångarna...

Mattson: Bengtzén har en väldigt dyr trupp i år. Perverst dyr backsida. Likadant på målvaktssidan med tre välbetalda målvakter (även om J Eriksson just nu går under försäkring).

Skrubben: Har Sjödda kommenterat någonting kring Boqvist? Vore intressant att veta varför han fick sitta. Tänker att det kan ligga något mer bakom än bara misstaget som innebar 0-2 i baken.

Huge: Ge oss ett sansat och hyggligt kunnigt skrivet inlägg (får gärna vara underhållande också) att gotta oss åt.
Själv är jag bara frustrerad och lätt irriterad över en del inlägg förutom över den, återigen, dåliga starten och synbara brist på engagemang hos truppen.

« · 1911002 · »